Topiknyitó: Törölt felhasználó 2003. 02. 23. 12:07

Rába és a láma  

Vasárnapi ebéd előtt a korcsmában.
Egy tisztességes spekuláns mivel is kezdi vasárnapi programját?
Míg élete párja a vasárnapi ebédet kotyvasztja, menekülésre adja fejét.
A boszorkány üstben rotyogó, ebédnek nevezett főzet felajzó illata elöl, kénytelen a közeli intézmény, barackpálinka és a savanyú sör illatával átitatott intézménybe menekülni.
Felüdítő érzés a boszorkánykonyha légköre (Ne egyél bele, mert pofán váglak…..!!! Mondtam már cigivel kifelé…..!!! Lehet, hogy anyád úgy csinálja de…….!!!) után a hím egyedektől enyhén izzadságszagú helyiség zsivaja.
Mivel a társasába láma későn érkezvén, a jelenléti ív aláírását követően beáll a söntéspunt előtt kígyózó két ember mögé és Béla harsány kiáltásának eleget téve, előveszi pénztárcáját.
Megért ő mosollyal figyeli Ica (Ő a csapos) dekoltázsát, himbálózó kebleit és zsonglőröket meghazudtoló kacsóját.
Fantasztik us, ahogy az üvegre szerelt fém mütyürrel önti a mérőpohárba a sárgán csillogó párlatot.
Kimérve a mennyiséget egy ügyes mozdulattal, még profi brókert is meghazudtoló póker arccal (fapofával), felét a vendég poharába önti, míg másik felét a kocsma nyereség alapjában hagyja.
Lámát a révedezésből, Ica (Ő a csapos) turbékoló hangja zavarja meg.
-Mi és mennyi pancserkám?
Láma az erotikus hangnemtől zavarba esve, tévesen értelmezi a kérdést, a hatalmas keblekre szegezi tekintettét, majd elrévedezve válaszol.
-RÁBÁt és sokat!!
Ica (Ő a csapos) hatalmas kék szemeit tágra nyitja és őszinte áhítattal bele ordít lámánk képébe.
-Mi van!!??
Majd rövid, rokoni és egyéb anatómiai színfoltokkal tarkított szópárbajt követően, tisztázódik a rendelés tárgya, és végre láma megindulhat a baracknak nevezett gyümölcs párlatával megpakolt tálcával (ÁNTSZ által előirt rozsdamentes) tőzsdei spekulációkban megedződőt társasága felé.
Béla falkavezérhez híven, maga elé húzza a tálcát és egy feles lehörpintését követően, felvállalja az előkóstoló szerepét, majd a leosztás felelősségteljes feladatát.
Lámában a (egy nekem, egy neked, majd ismét egy nekem) teátrális leosztás, némi gyanakvást kelt a testvéries megosztás elvében, de hát egy jó barátban és a brókerében csak megbízik az ember.
B.Béla a benyelt maligánfok a megspórolt fizetőeszköz okozta jóérzés jeléül, egy nagyot csettintett nyelvével, miközben Jenö (Barátai közt Nyuszika) cigarettájából egy szálat lenyúlt.
Miközben a füstszűrőt akkurátusan letörte, elgondolkodva az asztalon üresen lévő „feles” poharakat számolta.
A meztelen cigarettát szája szélébe rakva, láma felé fordult, miközben a mozdulatban benne volt TŰZET!! , feltette szokásos kérdését.
-Na mit vettél??
Láma csodálattal teli félelemmel figyelte Bélát.
A várható szemrehányástól, halkan, suttogva válaszolt.
-Rábát.
N éma csend lett a műintézményben.
Csak egy eltévedt tekegolyóként ide-oda pattogó vendég a mosdó ajtót elfelejtvén kinyitni zavarta meg a csendet.
De az ajtó mellet erre az esetekre rendszeresítet székre leülve ö is elcsendesedett.
Béla elgondolkodva szögezte tekintetét a tálcán szaporodási céllal ügyködő, két légyre, majd egy határozott mozdulattal megzavarva ténykedésüket.
Csend esen megszólalt.
Helyes.
A higgadt helyeslés, a társaságban nyomasztóan uralkodó félelmet, karmesteri pálca intését felelevenítően elhessegette és újra helyreállt a békés zsibongás.
Egy darabig még egyesek szemén látszott a bizonytalanság és óvatosan sandítottak Béla felé.
De lassan mindenki meggyőződött arról, hogy Béla elméje nem háborodott meg és a helyeslése az egy szokványostól eltérő de őszinte.
Rövidesen mindenkiben tudatosodott, és lassan pletykaként terjengeni kezdett hogy az aktuális napi csoda, miszerint Béla igazat adott el ült.
Már csak azért is, mert a „minden csoda három napig tart” Ica (Ő a csapos) által vezette intézményben csak három perc.
Ezt követően már semmi érdemleges nem történt.
Mivel kakukkos órát meghazudtoló pontossággal megjelent Matildka, Jenö (Nyuszika) felesége és házi fodrászuk kreatívságát a fején hordozva jelezte, hogy cselédként foglalkoztatott anyósa elkészült az ebéddel.
Miáltal az ékes társaságot feloszlatja.
Egyesek szerint Matildka híd és egyéb blokádokban hatékony szerepet vállalhatna a rendfenntartó erők költséges bevetése helyett, de ennek hangzatosabb jelét nem merték adni.
Így hát a Rába befektetés bővebb kitárgyalása Bélával, vélhetően a következő szabadfoglalkozásra tolódik.
Béla engedvén az erőszaknak kihörpintette a maradék maligánokat az asztalon lévő poharakból és belegyező bólintással fel állt és hallgatólagos beleegyezését adta a társaság távozásához.
lama
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
cree1 2012. 03. 03. 10:43
Előzmény: #54799  pancserlama.
#54800
Félreéertettél, megyek sorban:

"Itt is és még több helyen, az állam elesett neki törvényesen járó követeléstől!
Nem értelek.
Rábánál a vétellel kapcsolatban érvelsz a jó gazdaviselkedéssel. Malévnál pedig azt hogy az állam elveszt 100 milliárd követelést pozitívként állítod be."

Milyen követeléstől esett el az állam?
Az EU egyszerűen megtiltotta, hogy az állam tovább fedezze a MALÉV veszetségeit, és a MALÉV-ot viszafizetésre kötelezte. Diana nem a folyamatos támogatást vitatta, hanem a megszüntetést.
Ugyanis lehet, hogy népgazdasági szempontból megérne egy nemzeti légitársaságot üzemeltetni, és évente 10 Mrd Forintot (ez ugye egy MAlévnél hatékonyabb szervezet...) beleönteni azért, hogy ennyi embernek munkát adjon, és nekünk kedvező járatindítás legyen, csak versenyjogi szempontok alapján tiltott.
Ezért bár nemzetgazdasági szinten elfogadható volt, hogy életben tartották, de a határozatot követően már ez nem volt lehetséges. Egyszerűsítve a MALÉV fenntartásából származó adó és TB bevételek egyes számítások szerint pariban voltak támogatással.
A határozatot, és a viszafizetési kötelezettséget követően a MALÉV esetében nem volt alternatívája a bezárásnak, ezért akár jó, akár rossz gazda az új kormány, olyan állapotot örökölt, hogy a MALÉV-ot mint céget csak bezárni lehetett.

A styuvik között magam is találnék kedvemre valót, de aránytalanul sok a lehajolni képtelen hajnali gépnél felismerhetetlen arcú hölgy. Ilyet mondjuk egy távolkeleti cégnél nem látsz :)

Nem hiszem, hogy szubjektív, és még kevésbé szakmátlanság a levezetés, megkeresem a linket, az utazó magazin honlapján van asszem Érsek M. Zoltán légügyi szakértő több összeállítása is. Csak zárójelben, az AU, a Swiss, és azt hiszem a Brussels Air már a Lufthansa-é, és hamarosan a nevük sem marad meg. CSA, LOT is bajban, csak kérdés, hogy mikor zárják be, vagy kerül valaki nagy kezébe. (aki ugye nem hub-ként működteti, pl. a jelenlegi 20 gép helyett 5-öt tart itt, és minden egyebet is elvisz...)

Az uszítással is félreértettél. A tervezet szerint már fizetnie kellett volna az MNV-nek, de nem tette meg, és az államnak kamatozik a pénz.
Ha valakinek járna, mint ahogy nekem nem, akkor érdekelt abban, hogy minél hamarabb kapja meg. Ha ebben az MNV hibás, mert már megvan a határozat, csak sumákol, akkor érdemes őt cseszegetni, ha nem ő a hibás, akkor az EU-t, a GVH-t, hogy mi a francért nem adja már ki az engedélyt.
Ahogy olvasom, a topikot olyanok is látogatják, akik Rába csomagjuk részét, vagy egészét felajánlották, és normál eljárásban már egy hónapja pénzüknél kellene lenni.

Természetesen most is és mindíg kommentárjaimmal a haza javát, a törvényességet és a tisztességet próbálom hirdetni:)
Ahogy a magam részéről az árat korrektnek tartom, úgy azt az igényt is, hogy a felajánlók hamar a pénzükhöz jussanak.
És jó lenne tisztán látni abban a kérdésben, hogy az MNV, vagy az EU okolható a késlekedésért.
Ennek kiderítésére próbáltam kibicként tanácsot adni, természetesen az uszítás szó helyettesítendő a "keltsétek fel az érdeklődésüket, hogy megkeressék" kifejezésre, ami egyébként újságírók esetében opntosan ugyanazzal a tartalommal bír... :)
pancserlama.
pancserlama. 2012. 03. 03. 09:55
Előzmény: #54798  cree1
#54799
Illetve mivel el kurták nem jutunk!
Tehát osztom Orbán úr véleményét, közel sem jól működik a rendszer.
Itt is és még több helyen, az állam elesett neki törvényesen járó követeléstől!
Nem értelek.
Rábánál a vétellel kapcsolatban érvelsz a jó gazdaviselkedéssel. Malévnál pedig azt hogy az állam elveszt 100 milliárd követelést pozitívként állítod be.

No másik, kikérik légikísérők maguknak a le öregasszonyozást, ez nem igaz, nekem elhiheted !!))
Lentebbi MALÉves levezetésedben nagyon sok a szubjektivitás vezérelte logika !
Kezdem Orbán úr véleményét osztani !
Az elvakult szakmátlanság sikertelenséghez vezetett!
„Szerintem uszítsatok újságírókat az MNV-re, a PSZÁF-ra, GVH-ra, Brüsszelre, hogy mi van már!!!”
Nagyon szívesen érzékelném a motivációt az előző mondatban !))
Te is uszítasz? Cinikus vagy? Manipulatív?......
Miért kéne itt uszítani ?
Rába száguld, állam közvetetten is jót tesz a cégnek……….
Valóban, jelenleg akik felajánlották, úgy tűnik, nem élveznek előnyt azokkal szemben, akik nem……., de ez egy döntés volt és a felajánlók eredményességét egyenként kéne értékelni, ami viszont privát gondjuk,örömük!

Valójában már régebben kérdezni akartam , hogy mitől pozitív hír az árfolyamra nézve ha fizetnek ?!
cree1 2012. 03. 03. 09:27
Előzmény: #54797  pancserlama.
#54798
a Malévnak, ha jól emlékszem 70-80 Mrd-ot kellene visszafizetnie a tiltott állami támogatások okán a 2010 novemberig terjedő időszakra. Erre az időszakra folytatott vizsgálatot az EU a Wizzair és még egy másik bejelentése alapján. Ha ehhez hozzáadjuk az azóta eltelt idő támogatását (tőkeemelés,), amire még nem volt (és "sajnos" már nem is lesz... :() vizsgálat árható eredményét, akkor a 100 Mrd-os nagyságrendű visszafizetési kötelezettséghez (egyszerűsítve, és pontatlanul bírság)jutunk.
pancserlama.
pancserlama. 2012. 03. 03. 09:18
Előzmény: #54793  cree1
#54797
100 Mrd-os nagyságrenddel fenyegető EU-s bírság

Bírság?
Erről nem tudtam!
cree1 2012. 03. 03. 08:41
Előzmény: #54794  Törölt felhasználó
#54796
Kedves Nantal!

At írod, hogy vissza kellene köpni 1200 körül úgy 6 Mrd-nyi részvényt.
Szerinted ki venné meg ezen az áron?????
cree1 2012. 03. 03. 08:39
Előzmény: #54789  zolaaa
#54795
Az EU határozatot úgy tudom az EU a honlapján teszi nyilvánossá és erről értesíti az érintetteket. Nem hiszem, hogy az újságok ne figyelnék.
Szerintem bombázni kellene a kisbefektetőknek Brüsszelt, hogy döntsenek már. Mert az nem normális, hogy komolyabb ügyekben is sokkal gyorsabban hoznak döntést.
Szerintem itt most azt hiszik, hogy a magyar kormányt szivatják, és nem tudják, hogy a félretett pénz a költségvetésnek kamatozik, és csak és kizárólag a kisbefektetőkkel csesznek ki...
Szerintem uszítsatok újságírókat az MNV-re, a PSZÁF-ra, GVH-ra, Brüsszelre, hogy mi van már!!!
Törölt felhasználó 2012. 03. 03. 08:38
Előzmény: #54792  Diana9024
#54794
...hmm...!

...a meglátásával abszolút egyetértek...!
...sajnos...!
...de, lenne kiút, ebből a "zsák utcából"...! ...ha, "állam apu" felismerné, - a sebesség váltóban -, a "lükverc" jelentőségét...! ...mondjuk úgy, hogy a minimális "blokkoló" kisebbségi részvény csomag, "biztonsági szelep" funkcióját...!
...a valóságban, - úgy látom - igencsak "túlnyerhette" magát (hiszen a szavazati aránya már 76 % fölötti!!!), ám a "gombóc lenyelése", megbosszulhatja magát...!
...talán a legjobb lenne, "beharapni" - törvényes áron (1.208) - az összest, oszt "vissza köpni", úgy a 3/4 részét...!
cree1 2012. 03. 03. 08:28
Előzmény: #54792  Diana9024
#54793
Kedves Diana!

Örülök, hogy ezekre alapozod véleményed, mert mert szerintem egy-két információ talán módosíthatja az alapokat :)
Bár ez a topik nem MALÉV topik...

1.) Alapvetően különbözik a két helyzet, mivel a Rába egy aktív akvizíció, ahol a magánszektor egy életképes vállalatot épített ki, amin reméljük az állam inkább javít, mint ront, míg a MALÉV megszünésekor is egy szocialista nagyvállalat volt 60 éves légikísérőkkel, folyamatosan sztrájkkal fenyegetőző szakszervezetekkel, akik elvárták, hogy évi 30-40 Mrd adóforintot öntsenek bele a rendszerbe, de ne nyúljon senki a kapacitásokhoz...
2.) A MALÉV esetében 2010 nyarán egy olyan helyzetet örökölt az új kormány, amiben nemcsak egy hatékonytalan és vagyontalan, negatív tőkéjű MALÉV(30 gép alatt lehetetlen hatékony hub&spokes modellben működő társaság), nemcsak egy mindent megvétózni képes orosz kisebbségi tulajdonos, hanem egy zajló, 100 Mrd-os nagyságrenddel fenyegető EU-s bírság (és nem jóváhagyott merge) is nyilvánvalóvá tette, hogy a MALÉV, mint társaság halott, csak az a kérdés, hogy mikor, és hogy utóddal, vagy utód nélkül szenderül jobblétre.

3.) Fűszerezte a bajokat, hogy 2011 januárjától Magayrország az EU-s elnükség feladatát is ellátta: azaz vagy fél éven belül kellett volna új rendszert felállítani, vagy a 2011 nyári szezon végéig mindenképpen életben tartani a légitársaságot.

4.) Az valóban vitatható, hogy a Fellegi Tamás vezette minisztérium (és nem az MNV) jól döntött-e, amikor kizárólag egy vasat tartva a tűzbe csaka HAinannal tárgyalt. Állítólag a tárgyalások elhúzódása, és kudarca volt az egyik oka annak, hogy csere történt az NFM élén.

5.) Az állam a légiközlekedésben, illetve annak finanszírozásában nem vállalhat szerepet. Ezt a mostani határozat is tökéletesen rögzíti, és azt hiszem Magyarországnak most egy olyan ügyben nem kellene bosszantania Brüsszelt, amiből kevés haszna származik.

6.) A légitársaságok között nem ismerek sem sikeres, EU által elfogadott reorganizációját, amelyben az állam résztvett. Sajnálatos, hogy a MALÉV csődje, mint ahogy a 90-es évek elején a teljes ipar leépülése, de ebben a méretben nem maradhat meg nemzeti légitársaság, és ameddig Magyarországnak nincs olyan jelentős vállalkozói rétege, aki piaci alapon, vagy csak tisztán ego-j elapján ilyen vállalatba befektet, addig esély sincs arra, hogy ez megmaradjon. A MALÉV járatainak döntő többsége masszívan veszteséges volt, ezért a dilettantizmus, és a kóklerség inkább a fenntartással kapcsolatban említhető.
Diana9024 2012. 03. 02. 22:03
Előzmény: #54774  pancserlama.
#54792
Szerintem abszolút megalapozatlan illúzió az állami vagyongazdálkodás hatékonyságába vetett hit.
Ez az én magánvéleményem; nyilván nem mindenki ért velem egyet.
Álláspontomat egyedül a Malév Zrt. tönkretételével támasztom alá.
Amit az MNV Zrt. a Malévvel, a magyar polgári légiközlekedéssel tett, az egyszerűen közgazdaságtudományi kóklerség & dilettantizmus.
A magyar állam önként odadobta a hazai légiközlekedési piac kb. 50 %-át a külföldi légitársaságoknak, munkanélkülivé tett többezer embert és a nemzetgazdaságnak erre a területére is beengedte a külföldi tőkét úgy, hogy teljesen és visszavonhatatlanul kiadta a kezéből, külföldi kézbe adta ezt a piaci szegmenst is.
Az ég óvja a Rába Nyrt-t és kisbefektetőit a hasonló színvonalú állami vagyon"gazdálkodás"tól.
Diana9024 2012. 03. 02. 21:50
Előzmény: #54773  Törölt felhasználó
#54791
Csak azt lenne jó tudni, hogy ki fog megrendeléseket feladni?
Gondolom, elsősorban autóbusz, illetve honvédségi megrendelésekről lehetne szó, majd később ezekből a termékekből is szóba jöhetne export értékesítés is.
De eddig senki nem adott választ arra a kérdésre, hogy a belföldi autóbusz & honvédségi megrendeléseket ki és milyen forrásokból finanszírozná?
Vagy EU forrásbevonásra kerülhetne sor?
Csupa megválaszolatlan kérdés, amikben mi, kisbefektetők nem láthatunk világosan.
Persze ha valaki világosan látna, az meg bennfentes kereskedésre vezethetne.
Törölt felhasználó 2012. 03. 02. 21:36
Előzmény: #54789  zolaaa
#54790
gondolom vizsgálják a fijjjúk törvénytelenségét.
zolaaa 2012. 03. 02. 21:02
Előzmény: #54788  Törölt felhasználó
#54789
meddig ülnek még a pénzen ?

azt gondoltam - megjött az Eu jóváhagyás - és már van aki ezt tudja - aztán kreáltak valami hírt hogy ne tűnjön bennfentesnek a kereskedés....

anno mintha ez lett volna: jan. 20-án mondták hogy a jan 16-án kelt levél szerint HA egyszerűsített eljárásban dönt a bizottság akkor 25 napon belül döntés és 5 napon belül fizetés

ehhez képest baromi nagy a csend
Törölt felhasználó 2012. 03. 02. 16:08
Előzmény: #54787  pancserlama.
#54788
...OKÉ...! ...vissza is ment...!
pancserlama.
pancserlama. 2012. 03. 02. 13:20
Előzmény: #54786  Törölt felhasználó
#54787
Válasz is.
Törölt felhasználó 2012. 03. 02. 13:06
Előzmény: #54782  pancserlama.
#54786
...e-mail ment...!
Törölt felhasználó 2012. 03. 02. 12:38
Előzmény: #54783  Törölt felhasználó
#54785
mi lenne :) esik és kész :D jobb olcsóbban venni mint drágán :D
Törölt felhasználó 2012. 03. 02. 12:37
Előzmény: #54783  Törölt felhasználó
#54784
Ereszt a szelep?
Nem probléma!
Nemsokára felpumpálják... :))
Törölt felhasználó 2012. 03. 02. 12:34
Előzmény: #54781  Törölt felhasználó
#54783
Ezen mi olyan vicces?

ÖN TIPIKUS MAGYAR???????
pancserlama.
pancserlama. 2012. 03. 02. 12:28
Előzmény: #54781  Törölt felhasználó
#54782
Eladó sincs !
Majd 700-750 környékén !

Vételi
(2012.03.02. 12:27:14)
Eladási
(2012.03.02. 12:27:14)

Ár
Mennyiség
Ár
Mennyiség

762,00 20 766,00 100
761,00 115 770,00 180
760,00 3 024 771,00 100
758,00 50 772,00 100
757,00 100 773,00 339

Törölt felhasználó 2012. 03. 02. 12:03
Előzmény: #54780  pancserlama.
#54781
rába nem vesz senki 750ig lemegy ma :)

Topik gazda

pancserlama
4 3 4

aktív fórumozók


friss hírek További hírek