Félreéertettél, megyek sorban:
"Itt is és még több helyen, az állam elesett neki törvényesen járó követeléstől!
Nem értelek.
Rábánál a vétellel kapcsolatban érvelsz a jó gazdaviselkedéssel. Malévnál pedig azt hogy az állam elveszt 100 milliárd követelést pozitívként állítod be."
Milyen követeléstől esett el az állam?
Az EU egyszerűen megtiltotta, hogy az állam tovább fedezze a MALÉV veszetségeit, és a MALÉV-ot viszafizetésre kötelezte. Diana nem a folyamatos támogatást vitatta, hanem a megszüntetést.
Ugyanis lehet, hogy népgazdasági szempontból megérne egy nemzeti légitársaságot üzemeltetni, és évente 10 Mrd Forintot (ez ugye egy MAlévnél hatékonyabb szervezet...) beleönteni azért, hogy ennyi embernek munkát adjon, és nekünk kedvező járatindítás legyen, csak versenyjogi szempontok alapján tiltott.
Ezért bár nemzetgazdasági szinten elfogadható volt, hogy életben tartották, de a határozatot követően már ez nem volt lehetséges. Egyszerűsítve a MALÉV fenntartásából származó adó és TB bevételek egyes számítások szerint pariban voltak támogatással.
A határozatot, és a viszafizetési kötelezettséget követően a MALÉV esetében nem volt alternatívája a bezárásnak, ezért akár jó, akár rossz gazda az új kormány, olyan állapotot örökölt, hogy a MALÉV-ot mint céget csak bezárni lehetett.
A styuvik között magam is találnék kedvemre valót, de aránytalanul sok a lehajolni képtelen hajnali gépnél felismerhetetlen arcú hölgy. Ilyet mondjuk egy távolkeleti cégnél nem látsz :)
Nem hiszem, hogy szubjektív, és még kevésbé szakmátlanság a levezetés, megkeresem a linket, az utazó magazin honlapján van asszem Érsek M. Zoltán légügyi szakértő több összeállítása is. Csak zárójelben, az AU, a Swiss, és azt hiszem a Brussels Air már a Lufthansa-é, és hamarosan a nevük sem marad meg. CSA, LOT is bajban, csak kérdés, hogy mikor zárják be, vagy kerül valaki nagy kezébe. (aki ugye nem hub-ként működteti, pl. a jelenlegi 20 gép helyett 5-öt tart itt, és minden egyebet is elvisz...)
Az uszítással is félreértettél. A tervezet szerint már fizetnie kellett volna az MNV-nek, de nem tette meg, és az államnak kamatozik a pénz.
Ha valakinek járna, mint ahogy nekem nem, akkor érdekelt abban, hogy minél hamarabb kapja meg. Ha ebben az MNV hibás, mert már megvan a határozat, csak sumákol, akkor érdemes őt cseszegetni, ha nem ő a hibás, akkor az EU-t, a GVH-t, hogy mi a francért nem adja már ki az engedélyt.
Ahogy olvasom, a topikot olyanok is látogatják, akik Rába csomagjuk részét, vagy egészét felajánlották, és normál eljárásban már egy hónapja pénzüknél kellene lenni.
Természetesen most is és mindíg kommentárjaimmal a haza javát, a törvényességet és a tisztességet próbálom hirdetni:)
Ahogy a magam részéről az árat korrektnek tartom, úgy azt az igényt is, hogy a felajánlók hamar a pénzükhöz jussanak.
És jó lenne tisztán látni abban a kérdésben, hogy az MNV, vagy az EU okolható a késlekedésért.
Ennek kiderítésére próbáltam kibicként tanácsot adni, természetesen az uszítás szó helyettesítendő a "keltsétek fel az érdeklődésüket, hogy megkeressék" kifejezésre, ami egyébként újságírók esetében opntosan ugyanazzal a tartalommal bír... :)
"Itt is és még több helyen, az állam elesett neki törvényesen járó követeléstől!
Nem értelek.
Rábánál a vétellel kapcsolatban érvelsz a jó gazdaviselkedéssel. Malévnál pedig azt hogy az állam elveszt 100 milliárd követelést pozitívként állítod be."
Milyen követeléstől esett el az állam?
Az EU egyszerűen megtiltotta, hogy az állam tovább fedezze a MALÉV veszetségeit, és a MALÉV-ot viszafizetésre kötelezte. Diana nem a folyamatos támogatást vitatta, hanem a megszüntetést.
Ugyanis lehet, hogy népgazdasági szempontból megérne egy nemzeti légitársaságot üzemeltetni, és évente 10 Mrd Forintot (ez ugye egy MAlévnél hatékonyabb szervezet...) beleönteni azért, hogy ennyi embernek munkát adjon, és nekünk kedvező járatindítás legyen, csak versenyjogi szempontok alapján tiltott.
Ezért bár nemzetgazdasági szinten elfogadható volt, hogy életben tartották, de a határozatot követően már ez nem volt lehetséges. Egyszerűsítve a MALÉV fenntartásából származó adó és TB bevételek egyes számítások szerint pariban voltak támogatással.
A határozatot, és a viszafizetési kötelezettséget követően a MALÉV esetében nem volt alternatívája a bezárásnak, ezért akár jó, akár rossz gazda az új kormány, olyan állapotot örökölt, hogy a MALÉV-ot mint céget csak bezárni lehetett.
A styuvik között magam is találnék kedvemre valót, de aránytalanul sok a lehajolni képtelen hajnali gépnél felismerhetetlen arcú hölgy. Ilyet mondjuk egy távolkeleti cégnél nem látsz :)
Nem hiszem, hogy szubjektív, és még kevésbé szakmátlanság a levezetés, megkeresem a linket, az utazó magazin honlapján van asszem Érsek M. Zoltán légügyi szakértő több összeállítása is. Csak zárójelben, az AU, a Swiss, és azt hiszem a Brussels Air már a Lufthansa-é, és hamarosan a nevük sem marad meg. CSA, LOT is bajban, csak kérdés, hogy mikor zárják be, vagy kerül valaki nagy kezébe. (aki ugye nem hub-ként működteti, pl. a jelenlegi 20 gép helyett 5-öt tart itt, és minden egyebet is elvisz...)
Az uszítással is félreértettél. A tervezet szerint már fizetnie kellett volna az MNV-nek, de nem tette meg, és az államnak kamatozik a pénz.
Ha valakinek járna, mint ahogy nekem nem, akkor érdekelt abban, hogy minél hamarabb kapja meg. Ha ebben az MNV hibás, mert már megvan a határozat, csak sumákol, akkor érdemes őt cseszegetni, ha nem ő a hibás, akkor az EU-t, a GVH-t, hogy mi a francért nem adja már ki az engedélyt.
Ahogy olvasom, a topikot olyanok is látogatják, akik Rába csomagjuk részét, vagy egészét felajánlották, és normál eljárásban már egy hónapja pénzüknél kellene lenni.
Természetesen most is és mindíg kommentárjaimmal a haza javát, a törvényességet és a tisztességet próbálom hirdetni:)
Ahogy a magam részéről az árat korrektnek tartom, úgy azt az igényt is, hogy a felajánlók hamar a pénzükhöz jussanak.
És jó lenne tisztán látni abban a kérdésben, hogy az MNV, vagy az EU okolható a késlekedésért.
Ennek kiderítésére próbáltam kibicként tanácsot adni, természetesen az uszítás szó helyettesítendő a "keltsétek fel az érdeklődésüket, hogy megkeressék" kifejezésre, ami egyébként újságírók esetében opntosan ugyanazzal a tartalommal bír... :)
Rába és a láma
Egy tisztességes spekuláns mivel is kezdi vasárnapi programját?
Míg élete párja a vasárnapi ebédet kotyvasztja, menekülésre adja fejét.
A boszorkány üstben rotyogó, ebédnek nevezett főzet felajzó illata elöl, kénytelen a közeli intézmény, barackpálinka és a savanyú sör illatával átitatott intézménybe menekülni.
Felüdítő érzés a boszorkánykonyha légköre (Ne egyél bele, mert pofán váglak…..!!! Mondtam már cigivel kifelé…..!!! Lehet, hogy anyád úgy csinálja de…….!!!) után a hím egyedektől enyhén izzadságszagú helyiség zsivaja.
Mivel a társasába láma későn érkezvén, a jelenléti ív aláírását követően beáll a söntéspunt előtt kígyózó két ember mögé és Béla harsány kiáltásának eleget téve, előveszi pénztárcáját.
Megért ő mosollyal figyeli Ica (Ő a csapos) dekoltázsát, himbálózó kebleit és zsonglőröket meghazudtoló kacsóját.
Fantasztik us, ahogy az üvegre szerelt fém mütyürrel önti a mérőpohárba a sárgán csillogó párlatot.
Kimérve a mennyiséget egy ügyes mozdulattal, még profi brókert is meghazudtoló póker arccal (fapofával), felét a vendég poharába önti, míg másik felét a kocsma nyereség alapjában hagyja.
Lámát a révedezésből, Ica (Ő a csapos) turbékoló hangja zavarja meg.
-Mi és mennyi pancserkám?
Láma az erotikus hangnemtől zavarba esve, tévesen értelmezi a kérdést, a hatalmas keblekre szegezi tekintettét, majd elrévedezve válaszol.
-RÁBÁt és sokat!!
Ica (Ő a csapos) hatalmas kék szemeit tágra nyitja és őszinte áhítattal bele ordít lámánk képébe.
-Mi van!!??
Majd rövid, rokoni és egyéb anatómiai színfoltokkal tarkított szópárbajt követően, tisztázódik a rendelés tárgya, és végre láma megindulhat a baracknak nevezett gyümölcs párlatával megpakolt tálcával (ÁNTSZ által előirt rozsdamentes) tőzsdei spekulációkban megedződőt társasága felé.
Béla falkavezérhez híven, maga elé húzza a tálcát és egy feles lehörpintését követően, felvállalja az előkóstoló szerepét, majd a leosztás felelősségteljes feladatát.
Lámában a (egy nekem, egy neked, majd ismét egy nekem) teátrális leosztás, némi gyanakvást kelt a testvéries megosztás elvében, de hát egy jó barátban és a brókerében csak megbízik az ember.
B.Béla a benyelt maligánfok a megspórolt fizetőeszköz okozta jóérzés jeléül, egy nagyot csettintett nyelvével, miközben Jenö (Barátai közt Nyuszika) cigarettájából egy szálat lenyúlt.
Miközben a füstszűrőt akkurátusan letörte, elgondolkodva az asztalon üresen lévő „feles” poharakat számolta.
A meztelen cigarettát szája szélébe rakva, láma felé fordult, miközben a mozdulatban benne volt TŰZET!! , feltette szokásos kérdését.
-Na mit vettél??
Láma csodálattal teli félelemmel figyelte Bélát.
A várható szemrehányástól, halkan, suttogva válaszolt.
-Rábát.
N éma csend lett a műintézményben.
Csak egy eltévedt tekegolyóként ide-oda pattogó vendég a mosdó ajtót elfelejtvén kinyitni zavarta meg a csendet.
De az ajtó mellet erre az esetekre rendszeresítet székre leülve ö is elcsendesedett.
Béla elgondolkodva szögezte tekintetét a tálcán szaporodási céllal ügyködő, két légyre, majd egy határozott mozdulattal megzavarva ténykedésüket.
Csend esen megszólalt.
Helyes.
A higgadt helyeslés, a társaságban nyomasztóan uralkodó félelmet, karmesteri pálca intését felelevenítően elhessegette és újra helyreállt a békés zsibongás.
Egy darabig még egyesek szemén látszott a bizonytalanság és óvatosan sandítottak Béla felé.
De lassan mindenki meggyőződött arról, hogy Béla elméje nem háborodott meg és a helyeslése az egy szokványostól eltérő de őszinte.
Rövidesen mindenkiben tudatosodott, és lassan pletykaként terjengeni kezdett hogy az aktuális napi csoda, miszerint Béla igazat adott el ült.
Már csak azért is, mert a „minden csoda három napig tart” Ica (Ő a csapos) által vezette intézményben csak három perc.
Ezt követően már semmi érdemleges nem történt.
Mivel kakukkos órát meghazudtoló pontossággal megjelent Matildka, Jenö (Nyuszika) felesége és házi fodrászuk kreatívságát a fején hordozva jelezte, hogy cselédként foglalkoztatott anyósa elkészült az ebéddel.
Miáltal az ékes társaságot feloszlatja.
Egyesek szerint Matildka híd és egyéb blokádokban hatékony szerepet vállalhatna a rendfenntartó erők költséges bevetése helyett, de ennek hangzatosabb jelét nem merték adni.
Így hát a Rába befektetés bővebb kitárgyalása Bélával, vélhetően a következő szabadfoglalkozásra tolódik.
Béla engedvén az erőszaknak kihörpintette a maradék maligánokat az asztalon lévő poharakból és belegyező bólintással fel állt és hallgatólagos beleegyezését adta a társaság távozásához.
lama