Diana9024

Regisztráció: 2011-12-28 23:44:48

Hozzászólások száma: 111

Utolsó hozzászólás: 2017-03-03 17:17


Tapasztalat: 4
Aktivitás: 3
Népszerűség: 5


utolsó 20 hozzászólás

Rába és a láma 2017. 03. 03. 17:17
Tudjátok-e, hogy közel 20 évvel ezelőtt történt a Rába részvények nyilvános kibocsátása?
1997. december 4-én jegyeztem Rába részvényeket a K&H Bank egyik fiókjában, 1.475 Forint/darab kibocsátási áron.
Az állam számára kiváló üzlet volt. Túljegyzés alakult ki, minden részvény befektetőre talált.
Az állam 75 % körüli visszavásárlása nevetségesen alacsony áron történt. A mostani tőzsdei árak megalázóak a kisbefektetők számára.
A 20 évvel ezelőtti 1.475 Forint/darab nominális kibocsátási árral szemben ma reálisan, reálértékben úgy ötezer forint körüli piaci ár lenne indokolt.
A Fidesz kisded játékai 2016. 02. 15. 01:30
kilépés kapcsán merül fel a kilépés időpontjáig felvett támogatások visszafizetése kérdése.
ha maga az EU is megszűnne, senki nem maradna visszafizettetés céljára.
viszont ha marad EU, ha marad Merkel, akkor ragaszkodni fognak a pénzük visszaszerzéséhez. Az ellopott, elkorrumpált pénzeket senki nem fogja megtéríteni, maradnak az adófizetők, újabb "fejés" céljára.
úgyhogy nagyon nagy az adófizetők érdeke az EU-ban maradásunk mellett, szerintem.
A Fidesz kisded játékai 2016. 02. 13. 00:53
a rezsicsökkentés anomáliái (csökken a tarifa, csökken a hőtartalom, csökken az energiatartalom, pl. távfűtés, melegvíz)
A Fidesz kisded játékai 2016. 02. 13. 00:51
a népszavazási kezdeményezések meghiúsítása
a Ferihegyi gyorsvasút (metró) ígérgetése és megoldatlansága
a korszerű és kevésbé balesetveszélyes ROLA kamiontovábbítási technológia mellőzése (vasúti szállítás)
a szemétszállítás&hulladékgazdálkodás központosítási szándéka
az idegenforgalom központosítási szándéka
nem nő az életszínvonal (kivéve a csókosokat)
bővül a közúti járműpark, az útfelület nem nő, lassul a közlekedés, több a dugó és a baleset
Rába és a láma 2015. 03. 18. 23:07
A 2. okhoz fűzöm hozzá, hogy a Rába részvények nyilvános kibocsátására emlékezetem szerint 1997. II. félévében, 1.450 HUF/darab kibocsátási áron került sor.
Ezt követte még 1997-ben a tőzsdei bevezetés.
Bevezetné a kormány a boltok vasárnapi zárva tartását 2014. 11. 02. 18:16
úgy tűnik, a döntéselőkészítők nincsenek tisztában a piacgazdaság fogalmával, lényegével. Nyitvatartás kérdését rá kell bízni a piacra: ha megéri a vállalkozónak, tartson nyitva 7 napon, napi 24 órán keresztül. Nem kell szocialista módon szabályozgatni.

Az, hogy együtt lesz a család, hazugság. A nemzetgazdaság szinte minden területén folyik vasárnap is munka, vagy legalább ügyelet: közlekedés, energia-ellátás, kórházak, mentők, katasztrófavédelem, rendőrség stb stb, akkor vasárnap ezeket is be kell zárni? Szállodák, wellness, vendég szombat este menjen haza és csak hétfő reggel jöhet?

A vasárnapi, meg éjjeli nyitvatartás költségei beépültek az árakba. Élhetünk a vasárnapi zárvatartásból, de akkor minden fogyasztói árból ki kell venni ezt a költséghányadot, mondjuk 10 %-kal kell minden fogyasztói árat csökkenteni, ez lehet rezsicsökkentés, rezsikommandó, de ne állami utasításra nőjön a kereskedelmi tőke profitja, amit azután kitalicskáznak Magyarországról.
Egyre többet vásárolunk 2014. 05. 06. 22:24
#2
Vigyázni kell a statisztikai adatokkal.

A Magyarországon történő vásárlásokban szerepel a külföldi állampolgárok által lebonyolított magánimport is, ami időnként jelentősen torzíthatja a belföldi vásárlások és a belföldi fogyasztás közötti arányokat.

Mivel a forint lényegesen gyengült, így az eurozóna állampolgárai (osztrákok, szlovákok és mások) lényegesen jobban járnak, ha eurojukat Magyarországon váltják át és használják bevásárlásra.

Még az is meglehet, hogy a magyarországi értékesítés, kiskereskedelmi forgalom bővülés mögött kizárólag a külföldiek vásárlásai húzódnak meg, a magyarok fogyasztása pedig stagnált, vagy csökkent.
Rába és a láma 2013. 09. 02. 00:08
Kérlek, ne haragudjál, hogy ellentmondok Neked a következő értelemben véve:
a RÁBA részvények BÉT tőzsdei bevezetésére 1997. december 17-én került sor.
előtte nyilvános kibocsátás is volt, emlékezetem szerint 1.450,- HUF/darab áron (ha ezt jelenértékre hozod, kb. 2,5-szeres, vagy háromszoros értékkel is lehet számolni)
A jelenlegi árfolyamok éppenhogy töredékét képezik a nyilvános megjelenést megelőző áraknak.
Rába és a láma 2013. 08. 20. 00:24
Ebből nálam van több mint hatszáz darab.
Névértéken sem éri meg eladnom, nem akarom realizálni az eddigi virtuális veszteségemet.
Úgy háromezer forint körül mozdul meg a fantáziám.
Addig marad a kivárás.
Jön az új Malév: Sólyom lesz a neve 2013. 07. 06. 22:01
#23
igyekezni kell internetes cím megalkotásával.
a www.solyom.hu cím jelenleg szabad.
a www.solyom.com cím azonban Sólyom János zongorista által foglalt.
Jön az új Malév: Sólyom lesz a neve 2013. 07. 06. 21:49
#22
hol van a szükséges tőke?
nyilvános, vagy zártkörű Rt. lesz-e?
hol vannak a repülőgépek?
hol a kiképzett, szakszolgálati engedéllyel rendelkező személyzet?
hol az útvonalhálózati terv?
hol a menetrend?
hol vannak a slot-ok, amik Malév járatok beszüntetése után elvesztek?
hol a PIAC, amit tavaly február óta a konkurencia kimazsolázott és szinte teljes egészében lefedett?
honnét lesznek utasok?
milyen web-címen lehet jegyet vásárolni?
ja, és mik a tarifák?
milyen osztályok lesznek?
milyen poggyász-szállítási szabályok érvényesek?
Rába és a láma 2013. 05. 11. 22:12
Néztem szombat délután a Rába-ETO-KC és a Larvik közötti kézilabda döntőt.
A győri lányok mezén azt láttam, hogy:
"A jövő Győrben épül"
Jelent-e, mond-e valamit valakinek ez az információ??
Fidesz: a társasházakra is vonatkoznia kell a rezsicsökkentésnek 2013. 03. 27. 22:12
#4
A közös költség nyújt fedezetet az összes javítási és felújítási munka elvégzésére is, pl. felvonók, tetőventilátorok és bármilyen más épületszerkezetek és -tartozékok rendszeres karbantartására, javítására, felújítására.
A rezsicsökkentéshez az összes, ilyen épületekben felhasznált anyag és alkatrész (pl. felvonó hajtómű, tetőventilátor) árának és/vagy ÁFA kulcsának csökkentése is szükséges.
És akkor mi van a külső szerelők (pl. felvonószerelők) havi díjával?
Ezek itt alapvető biztonsági kérdések, részben felvonóbiztonság, részben az óránkénti előírt gyakoriságú légcsere végrehajtása a gázüzemű berendezéseket is tartalmazó helyiségekben.
Fidesz: a társasházakra is vonatkoznia kell a rezsicsökkentésnek 2013. 03. 27. 21:48
#2
Maximálisan egyetértek ezzel a javaslattal.

Az ilyen épületekben havonta fizetendő közös költség egy része azonban személyes jellegű költségeket (munkabéreket és azokra rakódó közterheket), távközlési díjakat, szállítási költségeket, munka- és védőruhaköltségeket, biztosítási díjakat, szerszámhasználati díjakat, ügyvédi költségeket, banki & postai díjakat, illetékeket fedez.

Nagy finanszírozási teher a kilakoltatási moratórium miatt évek óta nem fizetők következtében összegyűlt kintlevőség kezelése.

Valójában talán a közös költség energia-hányada (víz, gáz, villany, szemétszállítás, távfűtés fedezete) csökkenthető a szolgáltatók díjcsökkentése arányában, a többinek a kigazdálkodása elég megoldhatatlannak tűnik.
Orbán: az EU-büdzsé csökkenése ellenére nő a magyar támogatás 2013. 02. 12. 01:17
#22
signal2, Orbán szerint az "egy főre jutó támogatása 712 ezer forint lesz".
9.935 ezer fős népességgel a 20,5 milliárd EUR-ból nekem 345 HUF/EUR árfolyam jön ki a következő 7 évre.
Lehet, hogy ez a következő 7 év várható átlagárfolyama?
Orbán: az EU-büdzsé csökkenése ellenére nő a magyar támogatás 2013. 02. 09. 21:26
#2
\"...2014 és 2020 között Magyarország egy főre jutó támogatása 712 ezer forint lesz, míg az idén záruló hétéves ciklusban ez 660 ezer forint volt...\"

Azért jó lenne tudni, hogy hogyan alakulnak ezek az összegek euróban, hogyan alakulnak a devizaárfolyam-változások és az árváltozások, az infláció kiszűrését követően, valamint hogyan lehet a csökkenő lélekszám hatását kiszűrni, meg figyelembe veszi-e a számítás a határon kívül élő magyarokat, illetve a kettős állampolgársággal rendelkező személyeket!
Ilyen lesz az új közlekedési e-jegyrendszer Budapesten 2013. 02. 09. 21:16
#2
Gondolom ez a chip-kártyás tömegközlekedés, amit más városokban már bevezettek és használnak.

Arról szerettem volna olvasni, hogyan veszi figyelembe a chip-kártyás rendszer a diákok, a gyesen/gyeden lévők, a nyugdíjasok, vagyis az általánostól eltérő tarifával utazók, meg a 65 éven felüliek utazásait!!!!
Végtelen nyomorba döntenek a megszorítások? 2012. 10. 25. 23:27
#2
Az biztos, hogy bármilyen, engem érintő megszorítás, vagy a bank/távközlés/energetika stb szektorok részéről esetleg bekövetkező újabb költség-továbbhárítás hatására nekem kevesebb pénzem marad, ezért kevesebbet fogok vásárolni és ennek következtében a magyar GDP az én csökkenő vásárlásaim miatt arányosan csökkenni fog.

Ebből így tehát nem lesz gazdaság-élénkülés, hanem akkor ebből gyorsuló gazdasági visszaesés következik be.

Így néz ki a helyzet az én mikrogazdaságom, az én családi háztartásom nézőpontjából.

Remélem, ezzel tisztelt jogvégzett meg egyházi előélettel rendelkező politikusaink is tisztában vannak, illetve lesznek.
Tarlós: négy tömegközlekedési nagy projekttel számolunk 2012. 08. 23. 23:05
#5
Szóval MIBŐL TÉRÜL MEG?

Az állami költségvetés beleöl az adófizetők pénzéből, elkölti az EU pénzeket --- de miből, milyen forrásból és mennyi idő alatt térül meg?
Hol vannak a gazdaságossági számítások?

Az Örs vezér téren éveken át felfordulás lesz, pallókon közlekednek az emberek, por és piszok lesz, megálló-áthelyezések, többet kell gyalogolni és mi lesz az eredmény az itt lakók számára?

Én inkább a Fehér út és a Kőrösi Csoma út összekötésére építenék vasúti felüljárót ebből a pénzből az Éles-sarok által generált állandó és hatalmas forgalmi dugók kiváltására!!!
Tarlós: négy tömegközlekedési nagy projekttel számolunk 2012. 08. 17. 00:03
#2
Azt nagyon jó lenne tudni, hogy kinek az érdekében és miért szeretnék összekötni a kettes metrót és a gödöllői HÉV-et.

Két nagy műszaki probléma is akad:

1. A metrón jobb oldali közlekedés van, a gödöllői HÉV még mindig bal oldali közlekedésű. Komoly váltórendszer és biztosítóberendezések beépítése szükséges a vágányok összekötéséhez. Valószínűleg az egyik sín átvezetése csak aluljárón, vagy felüljárón lehetséges.

2. Tarlós úr talán nem járt a helyszínen és nem tudja, hogy az Örs vezér téren keresztben villamos sínek is találhatók, nagy forgalmú villamos közlekedéssel.

Összességében tehát 4 szintű kereszteződést kell kiépíteni:

- közúti közlekedés

- villamos közlekedés

- metró egyik sín

- metró másik sín a HÉV ellenkező sínpárjához

Lehet, hogy műszakilag megépíthető, de nem egyszerűbb-e és nem olcsóbb-e, ha az átszálló utasok keresztülgyalogolnak a gyalogos aluljárón, ami évtizedek óta készen van és használható???

Meg egészségesebb is ennyit mozogni (heti 3x1 és jobban megy!).

friss hírek További hírek