kínában is egyre nagyobb gond a képzett munkaerő beszervezése. valószínűleg az új gyár minimális emberi beavatkozást fog igényelni. legalábbis musk ezt a technologiát erőlteti. miért lenne más a kínai gyár?
a tesla-ban nincs érdekeltségem, így nem érint anyagilag a solar cityvel történő összeolvadás, de inkább tűnik egy mentsük meg mielőtt padlót fog szituációnak.
talán rájött hogy a rokoni kapcsolat nem feltétlenül garancia a jó eredményekre.
egy solar city partnerei által termelt energiát felhasználó gyorstöltő hálózat ahol a napelemes otthonok elpasszolhatják a plusz áramot az elektromosautósoknak szerintem működhet.
az új beruházás csak még több lithium igényt generálhat a jövőben.
"Hmm. Mai hir hogy a tesla 9mrd dollarert epitene gyarat kinaban. "
Mert el kellene olvasni a cikket, ugye, nem a béna címre támaszkodni:
"Az állami tulajdonban lévő Jinqiao Group és a Tesla Motors már aláírtak egy szándéknyilatkozatot a közös együttműködésre vonatkozóan, amely szerint mindkét fél közel 4,5 milliárd dollárnyi befektetéssel járulna hozzá a közös projekthez."
Nem tudom, hogy mondjuk 500.000 db 3-as modell gyartasahoz mekkora beruhazas kell. Nyilvan nagyon fugg a beszallitoi mennyiseg/sajat gyartas aranyatol.
De azert a szerelesi osszehasonlitasra a Kecskemeti gyar jo lehet.
Ott kb. 1.3Mrd EURbol epitettek olyan gyarat, ami kepes kb. 150.000/ev autot kibocsatani. Es ahogy no a volumen, azzal nem egeszen egyenes aranyban no a beruhazasi igeny. Szoval, alighanem igazad van azzal a 2.0-3.0 Mrd koruli becslessel.
De akkor hova kell mennie meg 7 Mrd-nak??
2)Emellett aggaszt a mai bejelentes is, hogy megvettek SolarCity-t. A szoveg az, hogy vertikumot akar a tiszta energia mufajban. Az mi a franc??
Par hete Goldman-Sach pocsek velemenyt adott a SolarCity-rol. Raadasul Musk a sajat kuzinjatol veszi meg. Penz persze nincs ra, szoval, Tesla adossagbol veszi (?), vagy sajatreszvennyel fizet erte. Az nagyjabol mindegy.
Vesz egy veszteseg termelot, lead ocska a dumat hozza, plusz kibocsat csomo uj reszvenyt, szoval leertekeli a meglevoket.
Ez nagyjabol egy meretes szajbavagas a TSLA invesztoroknak.
Hmm. Mai hir hogy a tesla 9mrd dollarert epitene gyarat kinaban.
...egyre kevesbe hiszem el amit az a ceg allit. Egy mai normalis automatizaltsagi foku autogyar zoldmezorol kulcsrakeszen 1-1.5mrd eur, tehat felso hataron kb 2mrd dollarbol van meg. Ha tulzasba viszem az automatizalast (ami kinaban netto marhasag, nem is pont a koltsegek hanem a mukodtetes bonyolultsaga miatt) legyen 3. Mi a futyi lenne a maradek 6? Elon Musk magnesvasutja?
Hamarabb indult meg LAC, mint ahogy vartam; pedig nagyon bull voltam 3 napja is. Ostromolni kezdte a 0.80 szintet, 2 nap alatt felment odaig. Talan meg egy fulet csinal, aztan attorhet.
Am, ha itt attor, akkor ket labbal kell beleugrani; es persze, tartani tovabb a meglevo poziciokat. Sokaig.
VW es Daimler maganak akar akkumulatort gyartani, a darabszam kerdeses en kicsit felszivunek erzem. BMW nehany eve epitett Garchingban e mobilitas kozpontot (ez epuletet es berendezeset az akkori kollegaim terveztek) de abban tudomasom szerint nincs akkumulator uzem. Szoval bmw kerdes.
Tobbieket nem tudom. Egy dolog ami meggondolando: nagy hype lett ez az elektromos auto. Egyelore csak a tokeeros autogyarak mozdultak ra. Tobbiekrol semmit sem hallani. Toyota sem csinal semmi ujat a hibdridjei melle. Vajon ok min dolgoznak, ez erdekelne. A hyundai-kia itt liheg a nemetek nyakaban erre behozunk egy uj technologiat amire se kapa se penz. Jo taktika.
Nagy csönd van a tesla korul, ezt kihasznalva most bejott a nikola nevu uj csodaceg. Azzal kapcsolatban meg szkeptikusabb vagyok. Nem tudom milyen tengelyterheles eloirasok vannak az usaban, de egy a jelenlegiekkel versenykepes kamion (es ez boven 2000km folotti hatotavot jelent) kb 200 tonna onsulyu... Kulonben lenne benne fantazia, x forgalom folotti cegeket kotelezni gyorstolto kiepitesere es rakodas alatt tolteni... Szebb vilag lenne.
Én még tartom és havonta veszek hozzá. Főleg azok után, hogy VW is bejelentette, hogy a portfóliója erősen elindul az elektromos irányba. Ehhez pedig jelenleg még lítium kell. Azt viszont nem tudod, hogy európaiak kitől fogják valószínűleg beszerezni az akkumlátorokat vagy a lítiumot?
Remelem, van meg aki tartja.
Egyre erosebb bull formanak latszik. Egy eve volt a korrekcios melyponton, azota 80-200% emelkedesben vannak a lithium termelok.
1)A LIT kitort.
Igaz, van fejfeletti ellenallas. De aligha sokaig.
The Nikola Motor Company has been accepting reservations for its electric hybrid “Nikola One” semi-truck, and has announced that it already has 7,000 reservations, representing $2.3 billion in revenue.
Lithium Americas