Topiknyitó: Hathor 2014. 04. 09. 17:46

Lakás/Ingatlan árak topik  

2014. április 9., szerda 15:07 Napi.hu

Lakásárrobbanást vár Magyarországon a guru.



Aki akar, annak még van egy éve lakást venni, de később valószínűleg a mostani áraknál csak jóval drágábban tud majd - véli Zsiday Viktor.



Mind a kereslet, mind a kínálat oldaláról nagyon megalapozottnak tűnik egy többéves, komoly emelkedő trend, legalább 50 százalékos áremelkedéssel - állítja Zsiday Viktor az Mfor.hu-n megjelent írásában. (Amint arról beszámoltunk, egyes lakástípusok esetében már érzékelhető némi drágulás.)



Az ismert befektető szerint a következő tényezők indokolják az áremelkedést az ország központi régiójában és néhány nagyvárosban:



soha nem építettek ilyne kevést Magyarországon, mint mostanában,

bár az ország népessége csökken, a nagyvárosokba, ezen belül is különösen Budapestre továbbra is pozitív a migráció,

elindult a reálbérek növekedése, és várhatóan ez a következő években is így marad,

szinte soha nem volt még ilyen olcsó a forinthitel, mint most, több nagyobb bank is 6 százalék alatti szinten kínálja a jelzáloghiteleket,

az alacsony betéti kamatok miatt kényszerűségből a megtakarítók is az ingatlanpiac felé fordulhatnak.



Zsiday ugyanakkor megjegyzi: az újonnan érkező keresletnek először ki kell pucolnia a bedőlt hitelből visszamaradt lakásokat, az évek óta eladni kívánt ingatlanokat, stb. Ez a folyamat jó pár hónapig eltarthat, de utána hirtelen nem lesz kínálat, és a folyamatosan jelentkező kereslet hatására az árak egyszercsak fel fognak robbanni - véli a befektető. Úgy látja: aki akar, annak még van egy éve lakást venni, de később valószínűleg a mostani áraknál csak jóval drágábban tud majd.



link
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Dezmond 2020. 07. 25. 18:19
Törölt hozzászólás
#81240
franc0 2020. 07. 25. 17:49
Előzmény: #81238  Placi82
#81239
Én is megfutottam az agglos kört, értelmes ingatlan tényleg nincs 100 millió alatt.
Tudok sok olyan magasan képzett magyar emberről, aki inkább vett vidéken egy ugyanilyet harmadáért és elment nyugdíjba a legtermékenyebb éveiben.
Gondolom, Matolcsy és a jegybankár szekta elégedett ezzel...
Placi82 2020. 07. 25. 17:32
Előzmény: #81237  Alexander_Greybeard
#81238
Meg kell kérdeznem, ha nem haragszol, hogy te amúgy elit ingatlanos vagy, hogy ennyire értesz hozzá. Vagy olyan aki Szentendre, és Budakeszi n lakik 200 millás házban, mert a "köreidben ez a minimum, és a II.  és Xii kerületet nem tudtad megfizetni már. :)" 
Alexander_Greybeard 2020. 07. 25. 17:19
Előzmény: törölt hozzászólás
#81237
Telkibe (és Nagykovácsiba, Szentendrére stb) azok az újgazdag üzletemberek/managerek költöznek, akiknek életcéljuk volt a budai hegyekben lakni, de a II. és XII. adott pénzért sokkal rosszabb állapotú ingatlanokat kínál sokkal rosszabb telekkel (vagy egyáltalán nincs olyan alacsony árszinten kínálat). Inkább a reggeli dugókat választották. Budai aggloban 200-300 millióból a világ királyai menő házakban, nagy telken de Budán ebből egy modernebb és nagyobb lakás is alig jön ki, nemhogy egy igazán szép ház. Pesti kerületekben pedig nem fognak házat venni mert kiröhögik őket a saját köreikben.
Az ingázásban nincs igazad, valószínűleg még nem próbáltad hosszabb ideig. Ha autóval jársz, az drága és mindig van valami dugó. Ha busszal, az olcsó, de mindig van valami dugó. Ha vonattal, az szintén olcsó, dugó sincs, de nagyon kevés településhez van rendesen kiépítve a vonat és településen belül is közlekedned kell a megállóig (de busznál is). Ha tömegközlekedésre szavazol, akkor utána az életed nem más, mint menetrendhez alkalmazkodás. Óránként 1-2 járat csúcsidőben és mindig a korábbival kell indulnod, ha nem akarsz elkésni. A nettó egy-másfél órás utazási időket (csak egyik irány) érdemes bruttósítani a buszra várással és egyebekkel. Úgy valós a kép. Így már napi 3-4 óra átlagosan. Home office kicsit segít, egy átlag cégben heti 1-2 a megoldható. Vannak hetek, amikor 0. Ha túlórázni kell, akkor duplán szívás, mert késő este már ritkulnak a járatok. Ha autóra szavazol, akkor vagy kapsz cégeset és akkor csak az időd megy el és az idegeid mennek tönkre vagy nincs céges autó és sok nyaralás árát fogod elcseszni 10 év alatt csak arra, hogy munkába járj. Helyben pedig nincs jól fizető munka valódi karrier lehetőségekkel. Patthelyzet.
impudent 2020. 07. 25. 17:01
Előzmény: #81218  TitusPullo
#81236
Volt ollan balek aki a szarukat mogvette aranyárban ?
Itt csupa nyertes van manócskával az élen
CyrusTheGreat 2020. 07. 25. 16:05
Előzmény: #81223  TitusPullo
#81235
"...a sok hülye teszi a csokot a vállalkozó kezébe, ennyi hülyét, elképesztő..."
Ne mondj ilyeneket, mert jön fogpaszta és jól megsértődik mások nevében. :-)
Viccet félretéve, tényleg örülök, hogy sikerült végigvinni a tranzakciókat (azért a koronavíurs elején mindenki behúzta szerintem a féket), de látszik, hogy a piac működik alapvetően, nincs itt semmi látnivaló, a normálisan árazott ingatlanokat elviszik, a többit nem.
Az viszont tényleg durva, hogy azok már eladók, amiket egy éve néztél, ott tényleg valami nagyobb córesz üthetett be.
Törölt felhasználó 2020. 07. 25. 15:47
Törölt hozzászólás
#81234
Dezmond 2020. 07. 25. 15:12
Törölt hozzászólás
#81233
Placi82 2020. 07. 25. 15:12
#81232
Pesti aglo közlekedésre n, infrastruktúrája nincs uniós pénz, mert Közép-Magyarországi régió fejlettségi szintje miatt ide nem jut. Ezért van az hogy Borsodban megy az infrastruktúra fejlesztés nagyon, itt meg nem. 
Törölt felhasználó 2020. 07. 25. 15:07
Törölt hozzászólás
#81231
Dezmond 2020. 07. 25. 15:06
Törölt hozzászólás
#81230
ALAPKAMAT 2020. 07. 25. 15:01
Törölt hozzászólás
#81229
Dezmond 2020. 07. 25. 14:54
Törölt hozzászólás
#81228
Törölt felhasználó 2020. 07. 25. 14:52
Törölt hozzászólás
#81227
Dezmond 2020. 07. 25. 14:51
Törölt hozzászólás
#81226
ALAPKAMAT 2020. 07. 25. 14:50
Törölt hozzászólás
#81225
Dezmond 2020. 07. 25. 14:43
Törölt hozzászólás
#81224
TitusPullo
TitusPullo 2020. 07. 25. 14:33
Előzmény: #81222  Törölt felhasználó
#81223
ebben nem látok 20 éves nagyságrendben semmi jót, sem a vonatban, sem az autóban. ahol én lakom, kereken 30 éve semmi nem történt. mo-n ráadásul státusz az autó, akkor is ha 20 éves pukkant szar. az agglo közben szétfeszül és még mindig jönnek. én 5-6 éve csak gépeket és tehereket kerülgetek. a sok hülye teszi a csokot a vállalkozó kezébe, ennyi hülyét, elképesztő. egy éve általam kinézett csodaházak már eladók, gondolom nem az anyagi probléma miatt, hanem mert fos itt lakni és élni. és majd aztán jönnek a válások és az anyagi problémák is idővel. szóval addig gereblyézek, devizát veszek és várok. biztos vagyok benne, hogy lesz jó alkalom, korrekció mindig van, ahogy minden piacon, csak itt lassabb. Aki tartja a jó lokációjú lakását hosszúban nyugodtan alhat, max nem termel annyit. kétkeréken járok ha tehetem, úgy egész kibírható.
Törölt felhasználó 2020. 07. 25. 14:20
Előzmény: #81218  TitusPullo
#81222

Nem is a 3 óra az igazán durva, hanem hogy itt lax pesttől 10-20-30km -re és innen tart 1,5 órát beverekedned magad. Az aglós ingázás sebessége nem éri el a 30km/órát, ezért akarja cinikusan a Karigeri kiterjeszteni a 30km / órás zónát, merthogy a zingázó úgyse tud gyorsabban haladni.
Ugye a magyar helyzet teljesen abszurd és mutatja a töketlen idióta vezetést mindenhol. Budapest eleve szétszabdalt a 23 helyi kiskirállyal, meg a főkirállyal, de egyiknek se érdeke az agglomeráció jobb léte. Hol érdekli a pesti vezetést, hogy az aglós szenved a bejövő utakon? Sőt ellenérdekelt, húzzon a p.csába az aglós és büdösítsen máshol a kocsijával.
A vidéki aglós települések meg ha lehet még jobban szétszabdaltak. mindegy p.csnyi településnek saját önkormányzata akik saját érdekből fúrnak minden régiós fejlesztést. Egy dolog érdekli őket, az újraválasztás. Ismerek képviselőt, aki felháborodott, amikor szóba került a városi szinten, hogy csökkentsék a járandóságot mindenkinek egységesen a helyzetre tekintettel, mert azt mondta, hogy ő ebből fizeti az autója törlesztőjét és akkor miből fizesse?
Rengeteg a földút, a botrányos mocsok minőségű út a pesti aglóban, ezt nem képesek az önkormányzatok megoldani, ahogy az inftrastruktúrát sem. sok helyen még emésztő és nem is lesz csatorna, amíg a zúnió nem ad rá pízt.
A vasutat meg lehetne elméletben csinálni gyorsvasútnak, de a gyakorlatban erre megint csak akkor lesz píz, ha az únió ad és nem kell a qrmány haverocknak valahova máshova.
A lényeg, hogy az aglós települések ugyanúgy telibe sz.rják az ingázás problémáját, mint a budapesti önkormányzatok.
Lásd veresegyház térségének nincs közvetlen autópálya összekötése, kb 10-15km. 35-40e fős népesség legalább és növekszik.
Voltam lent zalában és az M7 után tényleg húzós az út a megyeszékhelyig meg utána is a feleségem rokonaihoz a kisfalvas övezetbe, DE építik a 2x2 sávos autóutat gőzerővel a megyeszékhelyre az M7-től, csökkenő lakosság mellett, kb 60e fő, de vagy 50-60km távolságra kell megépíteni, dombos terepen (brutális plusz költség gondolom).
Azt meg ne is említsem, hogy mennyivel nagyobb forgalom lenne itt az autópálya bekötő útnak, mint annak lesz ott.
Az épül, az agló meg telibe van sz.rva, úgy ahogy most van :)
Erre minden aglóba kiköltöző rá fog jönni. Idős emberek szerint a vonatközlekedés is mennyivel jobb volt régen. Ha leesett a hó, akkor lerakták az autót és bementek vonattal, mert biztonságosan beértek. Ma pont fordítva tesz minden ingázó :) Megszámolni nem tudom, hogy hányszor vittem be ismerősöket, akik kétségbe esve hívtak, hogy megyek-e be ma, mert késik a vonatjuk. Rendszeres.
Törölt felhasználó 2020. 07. 25. 14:19
Törölt hozzászólás
#81221

Topik gazda

Hathor
Hathor
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek