Rövid időn belül ismét emelte az exportra szánt földgáza árára vonatkozó előrejelzését a Gazprom. Az orosz cég legújabb előrejelzése szerint az exportgáz átlagára
295-330 dollár lesz ezer köbméterenként az idén. A Gazprom az átlagárral
kapcsolatos várakozását augusztus végén 269,6 dollárra emelte a júniusi
240 dollárról. A vállalat idénre vonatkozó költségvetésében eredetileg
még ennél is alacsonyabb, 170 dolláros ár szerepelt.
Dehogy nem adják oda. Szebb és illatosabb lesz a világ, kékebb az ég, zöldebb a fű, lilábbak a tehenek ... . . . Vicceltem A gyorstöltés már most sem olcsó a 80 eurocent körüli árral(Ionity). Vegyünk 20kwh/100km-t az 16 euro/100 km azaz benzinben szinte egy az egyben ennyi. 9 l x 1,8 euro/l az kb ennyi. Persze forgalom és autófüggő az egész, autópályán számoltam kicsit nagyobb autóval.
Azert a jelenlegi aramar tusket eleg jol lehetne kezelni. Pl lemondana az EU arrol, hogy tamogassa az ukran revizios torkeveseket, vagy esetleg lassitanak a nemet atomeromubezarasokat.
NG ma lazán emelkedett 3%ot,pedig esest jósoltak, az olaj is 2% ot idáig. Csúnyább lesz ez uraim, mint gondoltam. Voltatok tankolni mostanában, és még fázis késésbe is vannak a kutak árai, kb 2 héttel. Már csak ezt a szerencsetlen aranyat nem értem, miért nem 5000 usd, hisz az elmúlt időszak, tankönyvi példája, az arany kedvező emelkedesere.
Plusz arra meg ra fog jonni a jovedeki ado (valoszinuleg km alapu dijazas, hatosagi GPS-el nyomkovetett formaban) , ugye azt senki sem gondolja hogy az a sok milliardot amit most benzin/gazolajbol szednek be, majd nagylelkuen odaadjak?
Azért az se mindegy, hogy 2025 ben mennyi lesz az EV-be tankolt áram ara😉. Mert egyszer pedzegettem, hogy a hatósági lakossági áram árakat meddig tudják tartani itthon, és másutt is. Veszteségeket valakinek állni kell. Most, ha például piaci áron kellene tankolni az autókba az fájna.
Igen ez a másik, hogy a kovid miatt lezárt olajkutakban elmegy a nyomas, meg a 2014 ota eltelt idoszakban lerohadt az OPEC+ kitermelő infrastruktúrája + USAban szalonképtelenné vált a shale oil. Aztán megy a verseny melyik a gyorsabb: az EVk miatti keresletkiesés vagy az olajkitermelő kapacitások hanyatlása.
Ezekkel a részvényekkel tail eventre fogad a nép. Fogd fel egy jó OTM opcióként. A tail event pedig az, hogy az OPEC nem azért nem emel, mert nem akar, hanem mert nem tud. Amint ez közhely lesz, az IO ötszörözhet. És ez csak az első hullám. Gondoljunk csak bele egy pillanatra: mi értelme Afganisztánban állomásozni, ha a környéken már kevés az olaj?
Az a baj, hogy a 2025 utani hataridok rendre 50 dodo korul vannak. Ki akar tengert furni ilyen kilatasok mellett? Egy tengeri furotorony letesitese 10 eves beruhazas, nem a front month alapjan dontenek rola. Ezert az IO/RIG/BORR az EV mania elleni fogadas. Eleg necces szvsz, mondom ezt ugy, hogy nekem is van.
Financial Forecasts
cimu topic folytatasa. Minden fenti temaba vago hozzaszolast szivesen latunk.