Azt ugye tudod hogy az importőr határozza meg az értékesítési körülményeket, nem a kiskereskedő? Ha úgy tudsz BMW- t eladni hogy 5000 m2- es bemutatótermet kell építened akkor vagy elfogadod vagy nem értékesítesz BMW-t. (Renault dealertől hallottam hogy még az illatot is meghatározták Neki amit szalonban használnia kell). Szóval mondhatod Te hogy nem indokolt az ingatlanvagyon nagysága, de ez nem feltétlenül a cégen múlik.
Mindez igaz kenne 2021-ben vagy 2018-ban. Viszont 2022 Q3-tól a munkaerőpiac erősödik és a felszívó erő csökken. 2024-ben nyökörgés van és jövőre sem lesz jobb. Szóval nem volt indokolt akkorát emelni, hogy elmenjen az EBIDTA. És ja, egy tőzsdei cégnél ha a shareholder nyereséget akar, akkor lehet emelni, de ahhoz tessék elküldeni embereket és hatékonyabbá tenni a folyamatokat. Mondom, 100% hitem van benne, hogy az autóértékesítés itthon egy kibaszott oldschool business. Óriási luxus autós bemutató termekben ül egy rakat ember és tologatja a papírokat. Az ingatlanok értéke már eleve indokolatlanul magas. Mint a 90-es években az ingatlan irodák, vagy a nagy bútor bemutató termek. Teljesen szükségtelen. Ki a faszomat érdekli, hol veszem át a Skodámat és van-e dedikált értékesítőm. Nem kell kösz.
Nézd a munkerőpiac egy önálló piac ahol ugyanúgy kereslet-kinálat van amihez a cégeknek is valamilyen mértékben igazodniuk kell. Így akkor is kellhet bért emelni, ha a Te konkrét cégednek nem ment annyira jól, mert egyszerűen mert nem jönnek hozzád, vagy csak azok akik máshol nem kellettek, vagy elszállingóznak tőled olyan helyekre ahol vonzóbb a fizetés. És ennek a fordítottja is igaz lehet, remek év után sem feltétlenül kell emelni a béreket. A bónusz persze más kérdés. Szóval tök téves az a megközelítés, hogy akkor emel bért a cég ha teljesültek a profitcélok (nyilván azért árnyalja). Mintha azt mondaná, hogy nem fizetem ki a megdrágult áramot, mert nem teljesültek a profitcélok. Ha huzamosabban dolgoztál nagy cégnél akkor biztosan Te is láttad ezt.
2021-től mennek az év végi bónuszkák, maradjunk ennyiben. Mellesleg én mint befektető szarok a rekord évre, ha abból semmit nem érzek, mert minden évben Ormosy Úr 2-3 évvel arrébb tolja az osztalék LEHETŐSÉGÉT. LEHETŐSÉGÉT! Most kb. 2030-nál járhat fejben. 2024 február óta csorog az árfolyam. Ők úgy vannak vele, ment idén 30%-ot, akkor jónapot, pofát be lehet fogni. Nem mellesleg 2021 februárjában volt 131Ft is, ergo ahhoz képest 13%-t ment fel. 3 év alatt az a lófasz kategória.
Én ezt mondom már egy jó ideje. Egy tőzsdei cég a share-holderek, azaz a tulajdonosok érdekeit kell, hogy figyelembe vegye első körben. Akkor emel pl bért, ha teljesülnek mellette a profit célok. Ez minden kibaszott normális tőzsdei cégnél így van. Már bocsánat, de mit szólna egy apple részvényes, ha nem lenne osztalék vagy romlana az ebidta és mellette az apple emelné a béreket. Felfutna a szemük a homlokukra és adnák mint a szaros rongyot. Itt évek óta mennek az év végi bónuszkák, meg egymás hátbaveregetése, közben meg az üzleti hatékonyság 1990-ben is ugyanez volt. Már bocsánat de egy értékesítő tudmásom szerint javarészt jutalékban kell, hogy dolgozzon egyébként szar a modell. Ha meg abban van, akkor a magasabb jutalékhoz több értékesítés is társul. Ha nem, akkor laza a gyeplő. Emellett ezeknek az autoker cégeknek a legnagyobb fejőstehén a szervíz. Ott mi a szitu a profittal, amikor egy olajcsere is egy vagyon?
Engem az háborít fel, hogy nem is érzik szükségét annak, hogy elmagyarázzák a folyamatos és brutális eredményesség romlást. A számokból nekem az rajzolódik ki, hogy nem tudnak eredményesen működni. Nem azért, mert akvirálnak, hanem mert béreket kellett emelni, stb... Működéssel kapcsolatos költségek miatt. Szerintem ez a részvény sajnos egy value trap, én is benéztem. Az egyre több eladott autó nem eredményez növekvő hasznot, csak növekvő árbevételt. Ez a gyorsjelentés teljesen kiakasztott.
AutoWallis Nyrt+topic