Egy papír mindíg annyit ér amennyiért el lehet adni! Amennyiben ez a papír most érne 230 ft-ot,vinnék is ész nélkül! Majd amikor 400 milliárd árbevételhez társul 20 milliárd eredmény akkor lesz rendben ez a papír.Hogy lesz-e ilyen? Ki tudja. A mostani nyereségtermelő képessége nagyon gyenge,már 9 hónapja! Nagyban köszönhető ez a "vigo és elődje" pazar teljesítményének. Ez a Wallis vezetés legnagyobb tévedése. Sürgősen meg kellene szabadulni tőle!Tudomásul kell venni,hogy ami máshol működik,az nem feltétlenül fog működni nálunk. Más ország,más mentalitás.Aztán ezek a kínai projektek sem hoznak még egy ideig sok hasznot.Talán a balkánon lehet belőle hasznot csinálni!Át kell értékelni a WALLIS LEHETŐSÉGEIT!
Egyrészt várható volt. Másrészt ezzel a "ramaty" jelentéssel együtt ennyi a célár. A Waberers-szel ugyanez volt, évek óta jóval magasabb volt a célár, mire elhitte a piac. Régen a Pannergyvel dettó. Megnéztem az OTP 3 évvel ezelőtti elemzését az AutoWallisról: 12-havi célárfolyam: 164 Ft Felértékelődési potenciál: 48% Azóta is erősen alulértékelt a részvény. Még most sincs annyi az árfolyam. Hát akkor nemsokára lesz. Nem csak arról van szó, hogy a Concorde bemondott egy magas célárat.
A menedzsment év elején azt közölte, hogy évente 2-3 akvira készülnek. A cseh BMW értékesítésén kívül tudnátok mondani másik idén megvalósult akvit? Mert ha nem, akkor ez alapján hamarosan várható egy újabb 👀
van 1 keplet amibe bele kell helyettesiteni az aktualis ceg altal prezentalt szamokat meg nagyjabol tippelni az elkövetkezednö evek kamatait a nagyvilagban. Azert ebben akkora nagy jatekter nincs...ez igazabol egy full "whitebox" dolog...ezt adta ki a vegen a keplet ök meg publikaltak...nagy manipula :D
Frissítette az AutoWallis Nyrt. részvényeire vonatkozó elemzését a Concorde Értékpapír Zrt. Az elemzőház 230 forintos célárfolyam (12 hónap) mellett továbbra is vételre ajánlja az AutoWallis részvényeit.
Magán újautó vásárlások hatalmas megugrásában én nem annyira hiszek. Viszont a flották lecserélődése EV-re egy nagy lehetőség lehetne. Várom azt a napot, amikor például a rendőrség nem benzines Opel Astrákat rendel majd be százával, hanem BYD villanyautókat. De nem érzem úgy, hogy ez a nap hamar el fog jönni.
Köszönöm, én is a legjobbakat kívánom neked. Szerintem sem jó ez a jelentés. Én egyszerűen csak úgy gondolom, hogy most volt egy bérkiáramlás, amit az árak le fognak követni, mert másképp nem is lehet, az autóeladások pedig ebben a régióban egy felfutás előtt állnak a magas béremelések és a csökkenő kamatkörnyezet miatt. De simán tévedhetek, még én is. :)
Magam részéről a témát lezártnak tekintem .AZ a szép a világban,hogy különböző nézetek vannak. Van aki elfogad dolgokat,más pedig nem. Igaz ez a közgazdaságtanra,a piac gazdaságra, a vallásra és minden másra. Sok sikert és minél nagyobb nyereséget kívánok neked a Wallissal
Azt miből lehet tudni az első félév után, hogy az egész év egy nagy nulla? Időutazásból? Nem kötekszem, tényleg érdekel. Az elektromos autók erőltetésében egyetértünk, csak eddig nem erről beszéltünk. A védővámmal kapcsolatban viszont teljes mértékben nem. Az, hogy Kína támogatja az autógyárait, az nem csupán az ő dolga, és például ha nem így tenne, akkor neked sem kellene 20-30% védővámot fizetned a kínai autóért. Ami kb. a reális ára lenne állami támogatás nélkül. Ezért akkor is kiadnád ezt a pénzt, csak vételár, nem pedig védővám formájában. Európában, Amerikában, és bárhol, ahol kapitalista piacgazdaság működik, NEM tehetnék meg azt, hogy az állam támogasson egy autógyárat. Egy magánvállalkozást. Közgazdaságtan, első félév. Megint csak, nem kötekszem, de ez alap. És neked nem az az érdeked, hogy sorra bezárjanak az európai autógyárak, nőjön a munkanélküliség, csökkenjen a befolyó SZJA és ÁFA, nőjenek a munkanélkülieknek járó kiadások. Amit írsz, az egy teljesen rövidtávú szemlélet, fogyasztóként ez racionális, a hatóságok pedig azért vannak, hogy más szempontokat is érvényesítsenek. Ettől még látják az európai autógyárak, hogy mi a helyzet, és igyekeznek összekapni magukat. Ezért vannak az egyesülések. A beszállítók is látják. Ezért szántotta be például a BorgWarner a németországi gyártását már évekkel ezelőtt, ezért épít le a Bosch, a Continental és mások Nyugat-Európában. Aki Németországban, német munkabérek mellett gyártat, az nem normális. Kapcsolhattak volna hamarabb is. Amit a végén írsz, igen, ez az infláció. Beszéljük meg azt is, hogy mért jó egy kis mértékű (2-3% körüli) infláció?
T "palotai4"!Azt hiszem ,amit írtam világos! Az idei év már nulla. Legkorábban jövő nyárra várható egy tisztességes emelkedés,de csak akkor,ha nagyon jól sikerül az első fél év!!! Erre látok némi esélyt,mert az idei fél év egy nagy nulla.Nincs nyereség,ráadásul a 23-as Q4 veszteséges volt. Ilyen 1-2%-os nyereséggel nincs jövő 6ft, tavaly ilyenkor 16 ft volt. Azóta a nyereség csak vissza felé megy. Nem jók a legutóbbi akvik sem,kivétel a cseh projekt.A "vigo" lehetetlen küldetés,a kinai projektek a jelen helyzetben nem sok hasznot hoznak.Az álltalam marhaságnak titulált dologról nem akarok túl sokat beszélni. Én a vevő,a fogyasztó szemszögéből nézem a dolgot. Miért jó nekem,hogy ki akarják iktatni a benzines járműveket? Meddig tart egy elektromos jármű feltöltése,mennyi töltő állomás van az országban? Aki lakótelepen lakik hogy tölti fel otthon a kocsit,majd hosszabbítók tucatjai lógnak ki az ablakokon? Büntető vám:Csak növeli az inflációt és miért jó nekem,hogy 20-30%-al drágábban veszem az autót? Nekem az az érdekem,hogy jó minőséget kapjak minél olcsóbban! Az ,hogy Kína támogatja a gyártóit? Az ő dolga! Európában is megtehetnék,de nem cél,mert akkor kevesebb az állam bevétele. Vagyis az államnak nem célja,hogy az állampolgára jól járjon.A büntető vámmal csak azt érik el,hogy a gyártók továbbra is magas költséggel működnek! Piac gazdaság?Folyamatos infláció,a mértéke változó. Emelik a béreket szépen emelkednek hozzá az árak is és a folyamat ismétlődik folyamatosan!!
Ne hari, de azt én is megköszönném, ha levezetnéd, hogy miért pont 1 év múlva várod 160-170 Ft-ra. Ez szerintem is nettó találgatás. Meg azt is, hogy konkrétan mi a marhaság abban, amit írt. A védővámokat azért szabják ki a kínai autókra, mert az olcsóságukkal letarolnák a nyugati világ autópiacait. Ez munkahelyek megszűnésével járna. Pontosabban így is szűnnek meg autóipari munkahelyek az alacsony kereslet miatt, ez durvulna el teljesen. Tehát Európa éppen hogy ezzel támogatja a saját gyártást. Kiselőadás következik, kihagyható. :) A kínai autók olcsóságának legfőbb oka pedig az, hogy a kínai állam rendszerszintűen megtámogatja pénzzel a kínai cégeket. A kínai cégek úgy működnek, ami egy nyugati, versenyen alapuló piacazdaságban elképzelhetetlen. Ha nem megy a szekér, kapnak a "nép pénzéből". Én is dolgoztam kínai cégnél. Amikor jött a vevő reklamálni, és megkérdezte a magyarországi gyár igazgatóját, hogy ki a főnöke, azt mondta, hogy a párt. :) A kínai cégekben ott van az állampárt. Valójában nem piacgazdaság, amit ők előadnak, hanem annak az elbábozása. Azt is el kell ismerni, hogy az európai autógyárak elaludtak. Ismert jelenség az is, hogy amikor egy ország ipara nagyon elmaradott egy területen, és ráhajt annak a modernizálására, akkor ha van eszük, rögtön a legújabb technológiát vezetik be. Ezt tette Kína. És akkor még arról szó sem esett, hogy sok mindent ki sem kellett találniuk, mert a nyugati autógyárak szellemi termékeit megszerezték ipari kémkedés révén. Kínába nyugati cég csak úgy mehetett gyártani, ha bevon egy kínai partnert is, és vegyesvállalatot hoznak létre. Azt hiszem, ez még most is így van. Miért? Hát azért, hogy hozzáférjenek a szellemi tulajdonukhoz. Szóval egy ilyen inkorrekt versenyben teljesen jogos a védővám.
"Mindezt azért,mert Európa politikusa nem akarnak olcsóbban gyártani,mert csak a tőke érdekeit nézik,a lakosság nem számít semmit náluk sem!" A valóság éppen ezzel ellentétes. Ha a töke érdekeit néznék, és nem a klakosságét, akkor nem szigorodnának folyamatosan a megengedett kibocsátási értékek, és nem tiltanák be a belsö égésü motorokat 2035-töl. Ha a töke számítana, akkor hagynák az autógyártókat szabadon garárdálkodni, azaz gagyi, légszennezö autókat gyártani, amin a mostaninál jóval nagyobb profitot tudnának csinálni. Ezzel szemben olyan intézkedésekre kényszerítik az autóigyártókat, ami pénzbe kerül neki, cserébe kevésbé terheljük a környezetet. Az meg csupa értelmetlen feltételezés, hogy mikor, hol lesz az árfolyam.
Nézd, akkor add el! Én azt gondolom, hogy előbb lehet növekedni, azután racionalizálni, kihasználni a szinergiákat, létszámot optimalizálni, nem tudom, hogyan fogalmazzam még meg finoman. Most jön egy minden várakozás szerint jobb Q3 és Q4. Az meg tökmindegy, hogy kínai vagy nem kínai, bár a BYD azért megyeget. A nagytulaj nemrég beletolt egy csomó pénzt, gondolom, tudja, miért.
Sokra nem megyek az árbevétel növekedéssel.ha legalább annak 5%-a nem nettó nyereség.Sajnos az idei év már elment,idén már nem lesz 160-170 közt az árfolyam! Legkorábban 2025-ös Q2-es jelentés után lehet az említett szinten a papír,de ahhoz nagyon jó első fél év fog kelleni! 2024.03.05.-én volt rövid ideig 168 ft,azóta folyamatosan lassan,de ballag lefelé. A legnagyobb probléma az,hogy nem látom,miért ilyen tehetetlen emberek irányítják a céget? A legutóbbi akvizíciók nem érnek semmit! A kinai járművekkel sem megyünk semmire,mert Európa nem a saját gyártást akarja támogatni,hanem inkább büntető vámokat szab ki a kinai járművekre! Mindezt azért,mert Európa politikusa nem akarnak olcsóbban gyártani,mert csak a tőke érdekeit nézik,a lakosság nem számít semmit náluk sem!Így aztán nem látom a Wallisban most azt a lehetőséget amit 2021 elején láttam!
ne irj netto marhaságot. az écs az a beruházás leírása 3-5 évre. azaz amikor megveszel valamit akkor a ktg nem az adott tárgyev eredmenyet terheli hanem 3-5 ev alatt irod le az eredmenybol. csökkenti az eredményt. mi befektetok a beruhazasr szeretjuk ha jo, de en azt irtam h itt a folyó koltes is nott jelentosen. Na ez mar baj.
a legnagyobb kockázat a használt autók nagy árcsökkenése. Egy lizingelő cégnél ez nagy veszteséget okozhat, megjelenik a költség oldalon A kérdés meddig tart a csökkenés,
a trend iránya továbbra is long. A bérköltségek jelentös megugrásánál, jelentős létszám nővekedés ,nekünk nem igazán látszik, hogy meddig fog konstans lenni bevétel arányosan. Ha ehhez a létszámhoz tervezték meg a 2028 as értékesítési darabszámot, akkor hurrá. A mostanihoz egy kicsit még sok, a concordia a fülvizsgálatánál részletesebb infoval rendelkezik majd.
Aha, csak közben EBIT, EBIDTA, profit értékekben meg durván csökkentek. Azaz itt nem csak az ÉCS vitte el a pénzt, hanem a folyó költések. Erre mondom, hogy lófaszt bónuszka addig, amíg az eredmények romlanak.
a 106 milliárdos negyedéves árbevétel imponáló, és még tovább nőhet. Árbevétel tekintetében simán megvan az időarányos növekedés a duplázáshoz. Márcsak a költségeket kellene kordában tartani.
Én ezt már évek óta "károgom", hogy amíg mi részvényesek lószart nem profitálunk a cégből (nincs osztalék és az árfolyam is nyökörög), addig ők évről évre kurva nagy fizetéseket és bónuszokat tesznek el. Vissza lehet nézni, minden évben volt prémiumka! Nekünk befektetőknek meg csak a magyarázat jut. USA-ban kibasznánk a managementet mint macskát szarni.
Rekordbevételt értünk el a második negyedévben , így árbevételünk az idei első hat hónapban 195,2 milliárd, míg EBITDA-nk 9 milliárd forint volt, melyhez nagy mértékben járult hozzá Kiskereskedelmi Üzletágunk piaci átlag feletti bővülése! A részletekért kattintsatok a linkre! #AutoWallis#RégiósMobilitásiSzolgáltató#RégiósAutókereskedő
Szerintem most, hogy ránk löcsölték a szarjaikat, és cserébe kaptak egy rakás AW Nyt. részvényt, már abban érdekeltek, hogy elszálljon az árfolyam/ fizessen sok osztalékot. Persze még valami zártkörü osztalékelsöségi részvény jegyzést bedobhatnak.
Hozzáteszem, Q3-Q4-ben várhatóan 20% feletti növekedöéseket fogunk majd látni éves alapon, mivel tavaly Q3-ban beesett az értékesítés, tehát a bázishatás nagyon erös lesz.
AutoWallis Nyrt+topic