NyeretlenKeteves

Regisztráció: 2017-09-21 20:58:56

Hozzászólások száma: 7 163

Utolsó hozzászólás: 2020-08-06 21:38


Tapasztalat: 2
Aktivitás: 5
Népszerűség: 4

felfüggesztés(ek):

Moderáció:
Felfüggesztés a "CIGPANNONIA kitartók" topikban - 2018-09-24 22:30-ig (21 nap, 0 óra, 0 perc)


A moderálás a "CIGPANNONIA kitartók" topik #6952 sorszámú hozzászólása alapján történt.


A moderátor indoklása:
Ha már úgy is pihenőre szeretnél menni megkapod!
Moderáció:
Felfüggesztés a teljes fórumból - 2019-11-27 23:29-ig (5 nap, 0 óra, 0 perc)
A moderátor indoklása:
személyeskedés

utolsó 20 hozzászólás

AutoWallis Nyrt+topic csütörtök, 21:38
Csak halkan jegyzem meg, hogy tavaly szinte telibe találtam az EBITDA-t és Atesz becsülte alá... ezzel természetesen nem  akarom magam fényezni! Ugyan már:-) De maradhatna ez a trend. Idei évre viszont nem "tippelnék".  Ő sem teszi...egyelőre. 
AutoWallis Nyrt+topic csütörtök, 21:33
Aszongya Vágó Atesz:
"Az értékteremtő és növekedésorientált stratégia sikeres végrehajtásával a társaság akár vezető gépjármű-disztribútori cégcsoporttá válhat a balkáni és a kelet-közép-európai autópiacokon, ami hosszabb távon felkeltheti a nagyobb európai versenytársak érdeklődését a regionális piaci konszolidációban élen járó társaság iránt"
Na mit mondana erre Marsi? Igan azt! Mármint, hogy 500-ért sem adjuk oda a konkurenciának :-) 
AutoWallis Nyrt+topic csütörtök, 21:27
Szerző, természetesen Vágó Atesz. Hiányoltam már, hogy eddig nem reagálta le az akvikat és ezek hatásait. 2021-es bevétel várakozásai nem állnak messze az enyémtől sőt, ő még optimistább. 5 milliárdos EBITDA várakozása... legyen az inkább 6 :-) 
AutoWallis Nyrt+topic csütörtök, 21:21
és a LR-Jaguár-ét is ha már ilyen jól fekszenek a régióban. Ha már lúd, legyen kövér :-) Mondjuk ez még a jövő zenéje de a lengyel piacra való betörés hatalmas lökést adhatna. 
Közben:
https://www.vg.hu/penzugy/strategia/vonzo-befektetesi-celpont-az-autowallis-2-2690288/
Tutira olvasgatta  a fórumot a szerző :-) 
AutoWallis Nyrt+topic csütörtök, 20:12
A cég jelenlegi portfóliója, egy átlagos forgalmú 2021-es évet feltételezve kb 153,7 milliárdos árbevételt vetít előre. Pont ennyit :-) Ehhez az árbevételhez, 6 milliárd körüli EBITDA simán elvárható, főleg úgy, hogy néhány akvinak köszönhetően a nagyobb marzzsal működő szerviz szolgáltatás jelentősen fog növekedni. A szép haszonnal dolgozó autókölcsönzési üzletág 2021-es éve viszont  nem kicsit bizonytalan. Reménykedjünk, hogy nem tör ki a pestis járvány és/vagy egyéb valós vagy vélt kórság sem rondít bele az évbe oszt akkor akár a 6,5-7 milliárdos EBITDA elérése sem lenne lehetetlen bár véleményem szerint max 6 milliárd lesz. Persze Hofi óta tudjuk,  hogy "hát mennyit fialjon(mármint a disznó), mennyi a terv elvtárs? :-) Jelenlegi tudásunk szerint olyan 307 milla részvény van/lesz és 6 milliárdos EBITDA-val számolva az milyen árfolyamot indokolna? + a további terjeszkedés lehetősége jelentős, főleg régiós szinten. 
AutoWallis Nyrt+topic csütörtök, 17:02
Azt nem tudom:-) Jómagam több különbséget is vélek felfedezni. Ez a cég nem csak a hazai mutyi közbeszerzéseken tud üzletet szerezni (az  OPUS semmilyen versenyre és teljesítményre sincs rákényszerítve és ez meg  is látszik rajta...).hanem akár még külföldön is. Ilyen magyar cégből kellene sokkal több. Apportnál nem számolják bele az árba a következő 2000 év nyereségét is :-) lásd a már-már legendás OPUS 611 forintos apportokat.... Tavaly év elején  azt írtam ide a totyikba, hogy 2024-re minimum 400 millió részvénnyel számolok(Feel nem értett velem egyet és lehet, hogy igaza is lesz :-) oszt az is lehetséges, hogy nem is lesz annyi. Nincs szándékomban fényezni ezt a céget mert ugye....csak az érzéseidre reagáltam :-) Az már a jövő zenéje, hogy ebből a cégből mennyit profitálnak innen majd a kisbüfik... 
AutoWallis Nyrt+topic csütörtök, 15:40
Helyes. Elvégre ott sem érhet meglepetés.. :-)  kb olyan dögunalom mint például az AW.  Aztán még az is megeshet, hogy az AW - nak annyira jól fog menni, hogy saját csapatot indít a Forma 1-ben :-)) Már csak egy ütős csapatnevet kellene kitalálni... ötletek? 
AutoWallis Nyrt+topic csütörtök, 15:11
2021 áprilisának környékén kezd majd mocorogni, addig jobban jársz ha inkább nézed a focit :-) 
AutoWallis Nyrt+topic csütörtök, 14:23
"Az apport ellenében kapott részvényekre vonatkozóan az eladók lock-up (elidegenítési tilalom) vállalást rögzítettek: 2021. május 31-ig egyáltalán nem értékesíthetnek részvényeket, ezt követően pedig 5 évig korlátozott mennyiségben, ütemezésben és árfolyamértékben is előre meghatározott módon válhatnak meg részvényeiktől."
Az tök jó, hogy ők már tudják hol lesz az árfolyam 1,2,3 és 5 év múlva.... bár feltételezem, hogy nagyjából eddig is tudták:-)  Nekem az jön le, hogy jóval feljebb a mostaninál.... egyelőre ugyan nem látom, hogy a Wallis Kerepesi korábbi résztulaja és az Iniciál tulaja hogyan tudja majd eladnia 25+ milla darab részvényét. de mondjuk 250-300 forintról indulva talán majd megoldható lesz :-) 
l
AutoWallis Nyrt+topic 2020. 07. 31. 11:24
A kis hamis :-) 
AutoWallis Nyrt+topic 2020. 07. 31. 11:22
Valóban lehetséges, hogy veszteséges lesz az első félév. Oszt akkor mi van? Szerintem azt kell nézni, hogy milyen lehetőségek vannak egy cégben. Én nem fényezem a pappert(nem úgy mint Feel :-))  csak leírom azt amit látok. Tőlem akár mehet még lefelé is az árfolyam mert minél olcsóbb annál többet tudok majd venni :-)  Mindenki azt vesz amit akar és olyan árfolyamon amilyenen akar. Gondolom azért vagy itt mert "érdekel" a papír? Kétségtelen, hogy első évükben xart sem csináltak de szerintem az tagadhatatlan, hogy az elmúlt félévben szépen terjeszkedtek. Idénre nem is nagyon kell több hiszen az új szerzeményekkel is rengeteg meló lesz de nem sértődöm meg ha szereznék még egy 50 milliárdos üzletet. Veres úr lengyel kapcsolatit igénybe vehetné. Lengyelországban nagyságrendileg 600000 új autót adnak el évente.... hatalmas piac. 
AutoWallis Nyrt+topic 2020. 07. 31. 11:15
 Látom, hogy hiába magyarázom :-) Szerinted apport hegyek vannak a számokban  szerintem pedig nem. Természetesen jobban örülnék ha Te is részletesen leírnád, hogy melyik apport mennyivel járulhatott hozzá ebben a válsággal sújtott negyedévben(félévben) a cég teljesítményéhez.... Első negyedévben semmilyen apport sem zárult le(de még a második negyedévben sem igazán) így a 2019-es féléves bázisidőszakod "kicsit" sántít. Nálunk 25%-kal esett vissza az új autó értékesítés és a környező országokban ahol a Wallis tevékenykedik ott 30-50% volt a visszaesés mértéke. Wallis összességében tudta növelni az eladásait 2.9 százalékkal főleg külföldön(15.6%) ahol a Magyarországi visszaesésénél is nagyobb volt a zuhanás. Tehát valóban  jelentős a visszaesés! Ja, nem :-) Milyen apportokat is hajtottak végre külföldön(amik már lezárultak és termelnek is) az elmúlt évben ami megdobta volna a számokat? Sorold légyszi :-) Továbbra is azt mondom ami nyilvánvaló. A hitvány körülményekhez képest parádésak lettek az eladási számok :-) Külföldön egyébként a Ssangyong dobta meg az eladási darabszámokat. Majdnem egy éve leírtam, hogy a Ssangyong az új modelljeivel "tarolni" fog. Egyébként az már csak nem probléma, hogy apportálnak és terjeszkednek? (Főleg úgy, hogy sokan bedobták a törölközőt vagy éppen a túlélésért küzdenek). De ezek az apportok csak a 2021-es üzleti évben fogják jelentősen növelni az értékesítési számokat és nem az elmúlt fél évben. 2021:17-20 ezer új autó. Emlékezz szavaimra! Mert én fogok ha addig el nem visz valami kórság :-) 
AutoWallis Nyrt+topic 2020. 07. 31. 10:06
Igazából nincs benne! Miért lenne benne? Jaguár - LR pont akkor indult mikor beütött a sz@r. Szlovén BMW nincs benne mert még le sem zárult. Wallis Kerepesi és Iniciál csoport sincs benne szerintem(esetleg csak nyomokban) mivel az Iniciál üzletet is csak mostanában "zárták" részben és a Wallis Kerepesivel ugyanez a helyzet. 3 ország OPEL értékesítése pedig egyátalán nincs benne. Amennyiben megnézzük, hogy mennyivel esett az új autó értékesítés Magyarországon és azon régiókban ahol a Wallis tevékenykedik akkor továbbra is azt mondom, hogy "parádés" :-) 2021-es teljes év fogja megmutatni mire képes a csoport. Mint már írtam 17-20 ezer(közelebb a 20 ezerhez)  új autót simán fognak értékesíteni és a Wallis Kerepesi, Iniciál csoport és a nemrégiben vásárolt új telephelyen történő szervizelés jelentősen fogja növelni a nagyobb marzsal működő szolgáltatási üzletágat. Aki nem csak felületesen olvassa a jelentést az észreveheti, hogy már bele sem írták, hogy 2024-re megduplázzák a bevételt  (pedig eddig mindig kiemelték) mivel azt már jövőre túlteljesítik. Már csak az maradt benne, hogy "melyben azzal számol, hogy 2029-re a közép-kelet-európai régió meghatározó mobilitási szolgáltatója lesz". Jelentsen ez bármit is :-) 2029-re egyébként simán elérhetik akár az 500 milliárdos bevételt is. Főleg akkor ha a forint egyre xarabb lesz :-) Ezt a részvényt fel kell tenni a polcra oszt jó napot. Rövidtávú kockázat a nemzetközi tőkepiacok hanyatlása de közép és hosszútávon innen csak nyerni lehet vele(véleményem szerint). 
AutoWallis Nyrt+topic 2020. 07. 31. 09:40
Új autókat eddig még nem loptak, vagy csak nem tudunk róla :-)A cégben bőven van lehetőség, folyamatosan terjeszkedhetnek mert adott hozzá a háttér  és válságban sem fognak padlót. Talán még ez a menedzsment sem tudja majd elbaxni :-) 
AutoWallis Nyrt+topic 2020. 07. 31. 09:32
Ahhoz képest parádés, hogy majdnem két hónapra szinte földbe állt az európai új autó értékesítés. Nem árt ha jelentős érdekeltsége van az embernek a prémium szegmensben is, válságban is viszonylag jól teljesít. Véleményem szerint 2021-ben 17-20 ezer új autót(kisker, nagyker)  fognak értékesíteni csoport szinten ami hatalmas ugrás lesz, szervízórák száma megugrik, az autókölcsönzés talán megközelíti majd a 2019-es szintet. 
AutoWallis Nyrt+topic 2020. 07. 30. 20:40
Nyilvánvaló, hogy nem lesz szép  (finoman szólva) a jelentés mert mire is lenne ugye... itt a 2021-es év teljesítménye lesz érdekes(mondhatni, hogy iránymutató) mikor már az új ékkövek :-)  is teljes évben termelnek majd, no és ami még esetleg addig beesik. Az sem zárható ki, hogy Székely úr 165 forintos pakkja is kiolvad majd, bár az is igaz, hogy pont lexarja mivel egyrészt nem tétel,stb,stb,stb....  másrészt pedig kapni fog még bőven "ingyen" részvényt(IS). Valószínűleg már jövőre jelentősen meghaladják a stratégiában csak 2024-re tervezett bevétel várakozást. Persze én is úgy terveznék, hogy azt könnyű legyen megugrani :-) De csak akkor adnám nekik az MRP program részvényeit ha a 8 milliárdos EBITDA-t is elérik, elvégre az is szerepelt a stratégiában ugye.... ez utóbbit jövőre még biztosan nem érik el. Kész csoda lenne! Hiszel a csodákban? Miért is ne!? :-) 
AutoWallis Nyrt+topic 2020. 07. 24. 10:08
Csak tegnap este olvastam a hírt és így a 2021. éves  bevétel  valóban elérheti 170-180 milliárdot plusz az apró :-) egy normál évet feltételezve. De még messze van az év vége így még beeshet néhány 10 milliárd :-)
CIGPANNONIA kitartók 2020. 07. 06. 18:12
Neked annyi részvényed van, hogy Te lehetsz a mérleg nyelve! Már csak az a kérdés, hogy melyik csapat környékez meg. Még nem kerestek? :-) Emlékeim szerint ML csapata már elvérzett egyszer a kgy-n, illetve arra tisztán emlékszem, hogy a saját részvény vásárlást nem szavazták meg de többségben volt a másik erő. Valószínűleg én nem erőltetném a kgy-t a helyükben ha nem lennék biztos benne, hogy többségben vagyok..... gondolom nem akarnak felsülni. Te hogyan látod a történetet? Vegyek néhány részvényt? Én szeretnék lenni a mérleg nyelve:-) 
CIGPANNONIA kitartók 2020. 07. 06. 16:46
Ebben egészen biztos vagyok, hiszen továbbra sem képes a szövegszerkesztőt kezelni... de sebaj! tutira remek kávét főz! Amennyiben van még kávé :-) De, hogy a fenébe ne lenne kávé hiszen éppen lefőtt :-) 
CIGPANNONIA kitartók 2020. 07. 06. 14:40
Jómagam jelen árfolyamnál is szívesen söröznék(IS) Veled! :-) Jelenlegi vezetőséget már két éve is késő lett volna elzavarni. Lehetséges, hogy eljött végre az én időm! Bármikor csöröghet a telefonom... jujjj de izgi :-) 

friss hírek További hírek

  • BÉT
  • Indexek
  • Deviza
      • Forgalom
      • Nyertesek
      • Vesztesek