Topiknyitó: Tibi0002 2015. 04. 29. 12:41

Value Investing  

Minden létező gondolatra van már fórum, erre a kb. 80 éves stratégiára pedig még nincs... a value investor a részvényt annak tekinti, ami valójában: üzletrésznek. Eszerint értékeli azt, és diszkontáron vásárol belőle.
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Törölt felhasználó 2017. 01. 20. 21:32
Törölt hozzászólás
#1760
kvantitativ
kvantitativ 2017. 01. 20. 21:30
Előzmény: #1758  zsoltee77
#1759
Az aktívan kezeltek a legdrágábbak, ezért ajánlja Jack Bogle is az egyik legrutinosabb befektető a sima indexkövető alapokat.
zsoltee77
zsoltee77 2017. 01. 20. 21:18
Előzmény: #1757  kvantitativ
#1758
Meg sok esetben (AHA) 20% sikerdíj . Viszont ezek már be vannak építve az árfolyamokba, tehát a költségeket a befektető nem érzékeli direkt módon.
kvantitativ
kvantitativ 2017. 01. 20. 21:09
Előzmény: #1756  Cipolla22
#1757
A befektetési alapok költsége átlagban körülbelül másfél százalék évente.
Cipolla22 2017. 01. 20. 19:40
Előzmény: #1755  kozi723
#1756
Igen, és azért megnézném a befektetési alapok költségeit is, mert azt nem szokták reklámozni.
kozi723
kozi723 2017. 01. 20. 12:40
Előzmény: #1754  Tibi0002
#1755
Ugyanezen gondolkodtam én is. A csapból is az folyik itt a pf-on, hogy mennyi hozamot lehetett elérni a különböző befektetési alapokon. Sajnálatos, hogy rendszeresen egy évet kiragadva közlik le ezeket a dolgokat. Nem beszélve arról, hogy jönnek a "volna" + "ha" + "talán"-ok.
Tibi0002 2017. 01. 20. 12:23
#1754
link

A cikk szerint a hazai kiegyensúlyozott vegyes alapok átlagosan 5.7%-ot hoztak. Ehhez képest az én 11.4%-om nem is olyan rossz. Tavaly viszont szerintem csúnyán alulmúltam az összeset. :) Érdemes hozzátenni, hogy 1-2 év hozama nem jelent semmit. Inkább a 10-20 éves teljesítményeket kellene értékelnie a cikknek.
felcsorgok
felcsorgok 2017. 01. 16. 18:37
Előzmény: #1740  Törölt felhasználó
#1753
Köszönöm szépen mindkettőtöknek a sok hasznos infót az uránium piacról. :)
kvantitativ
kvantitativ 2017. 01. 16. 17:35
Előzmény: #1751  dginvestor
#1752

Meg kell várni, hogy Trump mit csinál a jövő héttől kezdve, mert szétszedheti az egész világgazdaságot.
Ahogy látom a legnagyobb ellenségei: Mexikó, Kína, autógyártók.
dginvestor 2017. 01. 16. 17:07
Előzmény: #1746  eurocent
#1751
Miért veted el a 3x-4x árfolyamot? Miből gondolod, hogy 110 EUR körülre emelkedhet?

Szerintem a Daimler egy jó cég, erős, jól pozícionált márkákkal. P/E alapon kimondottan olcsónak tűnik, viszont ez annyiból csalóka lehet, hogy az autóipar ciklikus iparág. A nyereség ciklikusságát jól le lehet követni a cég osztalékának, vagy nyereségének alakulásán. Az USA autóértékesítése is sok éves csúcson van, de EU-ban is jól fogynak az autók. Kérdés, hogy mitől nőne tovább az eladott autók száma? Tavaly volt egy korrekció az autógyártók árfolyamában, amikor felmerült, hogy csökkenni fognak az autóeladások. Én ezt járnám körbe, hogy mennyire fenntartható a mostani értékesítési volumen.
eurocent 2017. 01. 16. 17:01
Előzmény: #1749  dginvestor
#1750
OK, kösz, többet nem írok ide hasonló ötletet.
ui: Véleményem szerint az elkövetkező években ipari boom lesz, ezért írtam a lentieket.
dginvestor 2017. 01. 16. 16:44
Előzmény: #1745  eurocent
#1749
Szerintem a cég egy olyan iparágban tevékenykedik, ami számomra nem nyújt túl jó befektetési lehetőségeket. Gyakorlatilag már jó 2 évtizede hanyatlik ez a terület az olcsó munkaerővel és energiaárakkal dolgozó távol-keleti konkurencia miatt.

A cég arra sem képes, hogy legalább évekig nyereségesen működjön. 2011-2013-ban hatalmas veszteségeket hozott össze. Csak a legkisebb, 2013-as veszteség több, mint a 2014-2016-os nyereségek összesen. A BVPS a 2016-os adatai alapján 3,71 EUR.

források:
link

link

link

Amúgy ez egy value investing fórum, ami azt jelenti, hogy a cég és makrogazdasági környezetének elemzésével foglalkozva keresünk jó befektetési lehetőségeket, és beszéljük meg azokat. Véleményem szerint a technikai elemzés nem működőképes. Nézd meg, hogy a világ gazdag befektetői közül senki sem a grafikonokból történő jóslással kereste a pénzét. Szívesen beszélünk meg Veled is befektetési ötletet, ha leírod, hogy miért látsz fantáziát az adott cégben.
Tibi0002 2017. 01. 16. 16:26
Előzmény: #1747  eurocent
#1748
A blogban írtam róla egy bejegyzést pár hete, nincs róla jó véleményem.
eurocent 2017. 01. 16. 16:09
#1747
Tibi, EON-ról mi a véleményed?
Technikailag kezd javulni a képe. Ha megembereli magát, akkor néhány hónap alatt 11,x-ig elmehet.
eurocent 2017. 01. 16. 15:57
#1746
Daimler 1M: link
Elvileg lesz egy kis beesés kb 66-ig utána mehet tovább fel. Célár 11x.
Persze egy 3x-4x beesés sem kizárt, de ezt most elvetném.
Hogy látjátok a cég jövőjét?
Tberki, neked mi a véleményed?
eurocent 2017. 01. 16. 15:44
#1745
Thyssenkrupp 1M: link
Mi a véleményetek a fenti cégről? Mik a jövőbeni kilátásai? Új szerződések...?
Technikai alapon kitört az eső csatornából, a visszateszt is megvolt és elvileg most indul a legszebb 3-as hullám fel. Cél 36.
Törölt felhasználó 2017. 01. 15. 22:08
Előzmény: #1741  Tibi0002
#1744
Szia,

a legnagyobb hajo szallito cegek arfolyama nem valtozott jelentosen {itt az 1. 2-3 cegre gondolok} (kiveve ez alol) a koreai ceget ami ugye csod helyzetbe kerult...
Egy bizonyos meret utan, nehez novekedest elerni foleg 1 eleg zart szektorban mint amilyen a vizi szallitas...
20-30%-os negativ ill. pozitiv elmozdulas az rv-k 99,9%-ban barmikor elofordulhat...
En nem talaltam benne elonyt a kereskedesre...befektetesi szempontbol pedig nem a ciklus elejen vagyunk hanem inkabb a vegehez kozelitunk...
Az elgondolas ill. az otlet nem rossz, az idozites nem biztos hogy megfelelo...
(persze tevedhetek is)...
tberki 2017. 01. 15. 18:20
Előzmény: #1741  Tibi0002
#1743
Talan nem is a kapacitas a korlatos, hanem egy hajo epitese kb 1 evig tart a megbizastol szamitva, innen a tehetetlenseg.
McDee 2017. 01. 15. 17:07
Előzmény: #1739  Törölt felhasználó
#1742
Tibi0002 2017. 01. 15. 15:56
Előzmény: #1740  Törölt felhasználó
#1741
A rugalmatlan kínálatról eszembe jutott egy másik szektor, ez pedig a vízi szállítás. Lehet, hogy az infóim tévesek, de úgy tudom, hogy a hajóépítő kapacitás eléggé korlátos. A mostani gyenge időszakban a szállítás túlkínálatos, és ilyenkor hajót is alig építenek. Ha viszont utoléri a kereslet, akkor nem tudnak rögtön ezer új hajót építeni, hanem kell hozzá néhány év. És a néhány év alatt közben valahogyan ellensúlyozni kell a szállítási keresletet, ami miatt a szállítási díjak emelkednek. És valami ilyesmi repítette 11000 pontig a Baltic dry indexet is, mi aztán visszahullt 1000 pont alá.
Ha ezt a sztorit ki tudnátok javítani, megköszönném.

Topik gazda

Tibi0002
3 5 5

aktív fórumozók


friss hírek További hírek