Minden létező gondolatra van már fórum, erre a kb. 80 éves stratégiára pedig még nincs... a value investor a részvényt annak tekinti, ami valójában: üzletrésznek. Eszerint értékeli azt, és diszkontáron vásárol belőle.
Bár elértem a 10% limitet, úgy döntöttem, a tőke 0.5-0.5%-áért veszek még 3 integrált olajcéget (value szempontból megfelelőeket), ha az olaj ára tovább esik. Például: 33, 29, 26 dolláron.
Tudom hogy van Acelormittalod...
Eleg komoly problemak vannak az acel iparban, eppen ezert kell nagyon figyelni ezt a ceget, mert ilyen kornyezetben ilyen eredmenyeket elerni az a management rendkivuli, kimagaslo munkajat, teljesitmenyet dicseri...
(bar ha az AUD elkezdene erosodni az hatranyos lehet a cegnek)...
Nem csak eu-ban de tobb helyen a vilagban tuntetnek az olcso kinai acel miatt...
az elemzok kb.18 hanpig nem varnak nagy valtozast a kinalati oldalon, es mar kina egyes tartomanyaiban is kezdik az acel munkasok elvesziteni az allasaikat....
Itt peldaul au-ban egyes allamokban az olcso kinai acel domping ellen mar kezdenek fellepni, persze ehez ido kell....
raadasul nehany allamban bizonyos projekteknel nem lehet majd kinai acelt hasznalni, mert nehany kisebb gyalogos atkello hidnal az acelszerkezet mely kinabol lettek importalva minosegileg nem megfelelo es ujbol kellett a hidat ill. atkellot epiteni, mert az acel minosege nem megfelelo...
(szoval a minoseggel problemak vannak)...
itt pedig komoly liabalitit kell fizetni ha valakinek ebbol anyagi kara szarmazik arrol nem beszelve ha valaki megserul....
Köszi, röviden átfutottam a céget, és egyáltalán nem rossz, főleg a viszonylag alacsony adóssága tetszik, kevés manapság már az ilyen cég. Viszont ha akarnék sem tudnék belőle vásárolni, mivel a szolgáltatómnál nem érhető el, azért kösz szépen.
Egyébként acélos cégem van már, egész pontosan Arcelormittalból bevásároltam rendesen, úgy hogy most már várom lassan a felpattanást:)
Kitűnő beszállási lehetőség jónéhány prémium vállalatba. Véleményem szerint amit lehet azt a beszállítókon és a logisztikán megspórolják majd. Jelentős (min 20-25%-os) további esés esetére azért fel kell készülni és tartalékolni a puskaport további vételekre. Pár beszállító alighanem elvérzik (pl.Periscope, Takata) különböző okok miatt, de majd újak lépnek idővel helyükre.
Poziból beszélek:-)
Ha nagyon jól megy az autógyártóknak, akkor az autógyártókra szánt tőke nagy részét én cashben tartanám.
Abban egyetértek, hogy korrekt áron (a mostani nyereségszinthez képest) lehet most is venni belőlük, de inkább akkor költenék rájuk, amikor annyira szenvednek, mint most a bányászok.
Mi a véleményetek az autógyárakról? A korábbi csúcsokhoz képest jelentősen csökkent az árfolyamuk, miközben sorra jönnek ki a jobbnál jobb eredményekkel, és így az értékeltségi mutatók alapján egyáltalán nem tűnnek drágának. Csak a Volkswagen botrány miatt van ilyen árazásuk, vagy már az eladások csökkenését kezdi árazni a piac?
Szerintem jó eséllyel az autóipari ciklus csúcsán vagyunk, ha az értékesítési számokat vizsgáljuk, (lásd olcsó hitelek, egyre hosszabb futamidővel), ugyanakkor a jelenlegi árfolyamon több európai autógyártó is jó hosszú távú befektetés lehet.
ha van idod es kedved nezz ra a BSL.ax-re (BlueScope Steel Ltd.-re)...
az acel ipar nem a legnepszerubb szektor jelenleg a vilagban...
Ma lattam 1 interjut a management-tel es nagyon szep eredmenyt ertek el es a jovore valo terveik is nagyon jonak tunnek...
Nem allitom, hogy nem lehet a rv araban 30-50%-os visszateszt, de nekem az egyik legerosebb cegnek tunik a szektorban es tobb orszagban jelen vannak...
ha pedig 1-szer valtozik a szeljaras akkor nagyon szepet mehet...
Kezdem úgy érezni, hogy hibát követtem el azzal, hogy túl hamar léptem be az olaj- és bányászcégekbe. Sokat tanultam belőle, és többet nem csinálok ilyet.
Az osztalékot decemberben vágták vissza 0,51-ről 0.125/negyedévre (így inkább átlagos 3% az induló osztalékhozam), mert az egyik hitelminősítő beszorította őket, ez volt az ára a leminősítés elkerülésének.
Az MLP-s időszak (osztaléknövelés+hitelből beruházás finanszírozás) véget ért ezzel a cég életében.
4,7 mrd USD szabad CF-t termelnek előreláthatólag 2016-ban, ebben az évben mindent saját erőből finanszíroznak, se a tőkepiacra, se a hitelpiacra nem kell kilépniük.
A CF nagy része díjalapú, csak nagyon kis rész (szegmens) függ az olaj és gázártól.
Azert ne ird le az otletet gyorsan.
KMI-nek van 130.000 Km vezeteke, a legnagyobb halozat az USA-ban, azon megy az USA gaz es olaj forgalmanak a fele.
Ehhez kepest KMI most olcso, 35Mrd savban.
Az osztalek 51 cent/n.ev, az most 16 USD koruli aron egesz szep, 9-12%.
A ceg nem tud felborulni, mert gaz es olaj szallitas akkor is kell, ha az anyag eppen olcso. Az op. margin 40%, es a profit 8-12% koruli normalisan.
A merleg nem rossz, adossag ugyan van boven, de mert az eves kamata 1.7Mrd, ami 15Mrd koruli bevetelbol siman finanszirozhato. Szoval, az se nagy riziko a stabil bevetel eseten.
A hossszutavu profit 1.80 koruli, ami azert 25-30 USD arat mindenkkeppen elfogadhatova tesz 2-3 ev alatt, Az meg megis evi 20-30% novekedest jelent 2018ra.
Warren vetele csak megerositi a tenyeket. Ha nincs jobb, szabad utanozni a legjobbakat.
Pár hete valamelyik hozzászóló ajánlotta a Kinder Morgant, és most írták a hírekben, hogy Warren bevásárolt belőle.
Arra is emlékszem, hogy megnéztem, és nem vettem volna belőle, de most sem tenném. Ezzel nem a céget minősítem, hiszen lehet kiváló (ha már ő is veszi), egyszerűen csak mások a kiválasztási elveim.
Value Investing