Topiknyitó: pancserlama 2003. 02. 23. 12:07

Rába és a láma  

Vasárnapi ebéd előtt a korcsmában.
Egy tisztességes spekuláns mivel is kezdi vasárnapi programját?
Míg élete párja a vasárnapi ebédet kotyvasztja, menekülésre adja fejét.
A boszorkány üstben rotyogó, ebédnek nevezett főzet felajzó illata elöl, kénytelen a közeli intézmény, barackpálinka és a savanyú sör illatával átitatott intézménybe menekülni.
Felüdítő érzés a boszorkánykonyha légköre (Ne egyél bele, mert pofán váglak…..!!! Mondtam már cigivel kifelé…..!!! Lehet, hogy anyád úgy csinálja de…….!!!) után a hím egyedektől enyhén izzadságszagú helyiség zsivaja.
Mivel a társasába láma későn érkezvén, a jelenléti ív aláírását követően beáll a söntéspunt előtt kígyózó két ember mögé és Béla harsány kiáltásának eleget téve, előveszi pénztárcáját.
Megért ő mosollyal figyeli Ica (Ő a csapos) dekoltázsát, himbálózó kebleit és zsonglőröket meghazudtoló kacsóját.
Fantasztik us, ahogy az üvegre szerelt fém mütyürrel önti a mérőpohárba a sárgán csillogó párlatot.
Kimérve a mennyiséget egy ügyes mozdulattal, még profi brókert is meghazudtoló póker arccal (fapofával), felét a vendég poharába önti, míg másik felét a kocsma nyereség alapjában hagyja.
Lámát a révedezésből, Ica (Ő a csapos) turbékoló hangja zavarja meg.
-Mi és mennyi pancserkám?
Láma az erotikus hangnemtől zavarba esve, tévesen értelmezi a kérdést, a hatalmas keblekre szegezi tekintettét, majd elrévedezve válaszol.
-RÁBÁt és sokat!!
Ica (Ő a csapos) hatalmas kék szemeit tágra nyitja és őszinte áhítattal bele ordít lámánk képébe.
-Mi van!!??
Majd rövid, rokoni és egyéb anatómiai színfoltokkal tarkított szópárbajt követően, tisztázódik a rendelés tárgya, és végre láma megindulhat a baracknak nevezett gyümölcs párlatával megpakolt tálcával (ÁNTSZ által előirt rozsdamentes) tőzsdei spekulációkban megedződőt társasága felé.
Béla falkavezérhez híven, maga elé húzza a tálcát és egy feles lehörpintését követően, felvállalja az előkóstoló szerepét, majd a leosztás felelősségteljes feladatát.
Lámában a (egy nekem, egy neked, majd ismét egy nekem) teátrális leosztás, némi gyanakvást kelt a testvéries megosztás elvében, de hát egy jó barátban és a brókerében csak megbízik az ember.
B.Béla a benyelt maligánfok a megspórolt fizetőeszköz okozta jóérzés jeléül, egy nagyot csettintett nyelvével, miközben Jenö (Barátai közt Nyuszika) cigarettájából egy szálat lenyúlt.
Miközben a füstszűrőt akkurátusan letörte, elgondolkodva az asztalon üresen lévő „feles” poharakat számolta.
A meztelen cigarettát szája szélébe rakva, láma felé fordult, miközben a mozdulatban benne volt TŰZET!! , feltette szokásos kérdését.
-Na mit vettél??
Láma csodálattal teli félelemmel figyelte Bélát.
A várható szemrehányástól, halkan, suttogva válaszolt.
-Rábát.
N éma csend lett a műintézményben.
Csak egy eltévedt tekegolyóként ide-oda pattogó vendég a mosdó ajtót elfelejtvén kinyitni zavarta meg a csendet.
De az ajtó mellet erre az esetekre rendszeresítet székre leülve ö is elcsendesedett.
Béla elgondolkodva szögezte tekintetét a tálcán szaporodási céllal ügyködő, két légyre, majd egy határozott mozdulattal megzavarva ténykedésüket.
Csend esen megszólalt.
Helyes.
A higgadt helyeslés, a társaságban nyomasztóan uralkodó félelmet, karmesteri pálca intését felelevenítően elhessegette és újra helyreállt a békés zsibongás.
Egy darabig még egyesek szemén látszott a bizonytalanság és óvatosan sandítottak Béla felé.
De lassan mindenki meggyőződött arról, hogy Béla elméje nem háborodott meg és a helyeslése az egy szokványostól eltérő de őszinte.
Rövidesen mindenkiben tudatosodott, és lassan pletykaként terjengeni kezdett hogy az aktuális napi csoda, miszerint Béla igazat adott el ült.
Már csak azért is, mert a „minden csoda három napig tart” Ica (Ő a csapos) által vezette intézményben csak három perc.
Ezt követően már semmi érdemleges nem történt.
Mivel kakukkos órát meghazudtoló pontossággal megjelent Matildka, Jenö (Nyuszika) felesége és házi fodrászuk kreatívságát a fején hordozva jelezte, hogy cselédként foglalkoztatott anyósa elkészült az ebéddel.
Miáltal az ékes társaságot feloszlatja.
Egyesek szerint Matildka híd és egyéb blokádokban hatékony szerepet vállalhatna a rendfenntartó erők költséges bevetése helyett, de ennek hangzatosabb jelét nem merték adni.
Így hát a Rába befektetés bővebb kitárgyalása Bélával, vélhetően a következő szabadfoglalkozásra tolódik.
Béla engedvén az erőszaknak kihörpintette a maradék maligánokat az asztalon lévő poharakból és belegyező bólintással fel állt és hallgatólagos beleegyezését adta a társaság távozásához.
lama
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
herlas 2012. 10. 30. 09:54
Előzmény: #60937  torino
#60940
A többségi állami tulajdont árazza.
tigus7313 2012. 10. 30. 09:53
Előzmény: #60937  torino
#60939
a Rába esetében az állami tulajdon annulálja a jövőt.
a Volvos hír is ebbe tartozik.
miért nem a Rába jelentette be?
megint megy a maszatolás.

de nem is ez a lényeg, hanem az, hogy ekkora állami tulajdon nélkül valszeg megugrott volna ilyen hírre az árfolyam, de így ez korlátozott, hiszen ott van a saját tőke kérdés, mint védelmi árfolyam.
bármikor elvehetik a részvényt.

két éve nincs buszeladás, akkor ki tudja ez mikorra valósulna meg, milyen formában, milyen eredménnyel?
túl sok a bizonytalanság.
talán majd ha a Rába is bejelenti, akkor lehet vele foglalkozni, addig búlvárhír.

ha ez igaz a piac (árfolyam) felfogására nézve, akkor a buszüzlet (és bármi más), akkor árazódhat, ha már megjelent a saját tőkében.
ez azért nem volna túl biztató:(
remélem tévedek.
sly36
sly36 2012. 10. 30. 09:42
Előzmény: #60937  torino
#60938
Kicsiken kívül senki más nem veszi.
torino 2012. 10. 30. 09:38
Előzmény: #60934  luigiano
#60937
Sziasztok.

Ez a legnagyobb probléma, a Rába felől érkeznek a jobbnál jobb hírek és az árfolyam nem tükrözi.
A tőzsde nem a jövőt árazza?
tigus7313 2012. 10. 30. 09:24
Előzmény: #60934  luigiano
#60936
a mostani kormány esetében nagyjából az a biztos, ha már kifizették:(((
pancserlama.
pancserlama. 2012. 10. 30. 09:20
Előzmény: #60933  Törölt felhasználó
#60935
A Rába részaránya a hozzáadott érték alapján hozzávetőlegesen 25 százalék lehet, vagyis az árbevételből is nagyjából ilyen arányban részesülhet a magyar vállalat.

Ez így nem igaz !
A számítás pedig kimondottan kicsavart.
Egy ép.ipari cég árbevételében a tégla is benne van és nem pedig csak a habarcs vagy a falazás.
Szóval így nem számolható !
Minden egyes csavar tégla ajtó ablak...ami bekerül a járműbe tartalmaz szállítást, anyagigazgatást… és hasznot is !
Szóval portfolíó keresen másik elemzőt ))
luigiano 2012. 10. 30. 09:17
Előzmény: #60916  luigiano
#60934
Már a Marmon-Herrington hírnek is névérték fölé kellett volna vinni, ennek pedig 1500 fölé.
Nem szeretem az árfolyam jósolgatását, de ez annyira nyomott árfolyam, hogy nem kell nagy tehetség hozzá.
Törölt felhasználó 2012. 10. 30. 09:12
Előzmény: #60932  pancserlama.
#60933
:))

"Milyen hatással lehet a Rába eredményére az együttműködés?

A Rába elősorban futóműveket, alvázelemeket és üléseket szállíthat az új buszokhoz, de elvégezheti a komplett buszok összeszerelését és festését is. A Rába részaránya a hozzáadott érték alapján hozzávetőlegesen 25 százalék lehet, vagyis az árbevételből is nagyjából ilyen arányban részesülhet a magyar vállalat. Egy-egy busz árát nehéz pontosan megmondani, mivel a járművek ára erősen függ a felszereltségtől, de hüvelykujj-szabály alapján a szóló buszok 40, a csuklós buszok pedig nagyjából 80 millió forintba kerülhetnek. Ha fele-fele arányban számolnánk szóló és csuklós modellekkel, akkor a 300 darabos megrendelés mintegy 4,5 milliárd forintos árbevételt jelenthetne a Rábának. Ha a vállalat elmúlt években látott operatív fedezetével kalkulálunk, akkor a megrendelés mintegy 400 millió forintos EBITDA-t jelentene a vállalatnak. A megrendelés az idei évre várt árbevétel közel 10 százalékát tenné ki, azonban érdemes azzal számolni, hogy a megrendelés akár több évet is érinthetne.

Az esetleges megrendeléssel kapcsolatban sok a HA, hiszen a vállalat egyelőre még nem erősítette meg a hírt, és nem ismerjük a pontos paramétereket. Azt azonban kijelenthetjük, hogy egy 300 darabos megrendelés komoly eredményhatással járhatna a Rábánál, és akár referenciaként szolgálhatna további buszrendelésekhez."
pancserlama.
pancserlama. 2012. 10. 30. 09:09
Előzmény: #60921  Törölt felhasználó
#60932
_realmadrid
_realmadrid 2012. 10. 30. 09:08
Előzmény: #60930  pancserlama.
#60931
kösz.
pancserlama.
pancserlama. 2012. 10. 30. 09:07
Előzmény: #60927  _realmadrid
#60930
Vételi
(2012.10.30. 09:05:50)
Eladási
(2012.10.30. 09:06:11)

Ár
Mennyiség
Ár
Mennyiség

863,00 91 869,00 250
860,00 100 870,00 1 267
856,00 500 874,00 1 430
855,00 730 875,00 1 135
853,00 90 877,00 100
luigiano 2012. 10. 30. 09:05
Előzmény: #60920  pancserlama.
#60929
Nekem is a Merci volt a külföldi busz, nem a Rába.
signal2
signal2 2012. 10. 30. 09:05
Előzmény: #60926  _realmadrid
#60928
868
legjobb vétel 863
legjobb eladás 870
_realmadrid
_realmadrid 2012. 10. 30. 09:05
Előzmény: #60926  _realmadrid
#60927
vagyis egy realt ha lehetne.
kösz.
_realmadrid
_realmadrid 2012. 10. 30. 09:03
Előzmény: #60925  signal2
#60926
nyitó?
kösz.
signal2
signal2 2012. 10. 30. 08:53
Előzmény: #60921  Törölt felhasználó
#60925
Lásd jobbra 8:48
signal2
signal2 2012. 10. 30. 08:53
Előzmény: #60921  Törölt felhasználó
#60924
A hír már +15%-on :-)
Törölt felhasználó 2012. 10. 30. 08:53
Előzmény: #60921  Törölt felhasználó
#60923
Volvo buszokat gyártana a Rába?
2012.10.30 08:48

Lapértesülések szerint a Rába a Volvóval szeretne szorosabb együttműködést kialakítani, amelynek keretében a két vállalat közösen gyártana buszokat. A Magyar Nemzet értesülései szerint az együttműködés 300 Volvo autóbusz leszállításával veszi kezdetét.

A BKV 150 Mercedes autóbusszal frissíti fel a flottáját tavasszal, míg a további fejlesztés során a Rába közreműködésével 300 Volvo autóbuszhoz juthat a társaság, tudta meg ipari forrásokból a Magyar Nemzet.

A HVG értesülései szerint a kormányzat olyan terveket készített, amelyek a jelenlegi gyártókapacitások kihasználása helyett a Rába fejlesztését tűzik ki célul.

Részben ezzel indokolható, hogy többségi tulajdont szerzett az állam a Rábában, és ezért nem rendeltek járművet a jelenlegi hazai autóbuszgyártóktól. A Rába azonban jelenleg nem alkalmas komplett buszok gyártására, az ehhez szükséges képességeit leépítette, az erre a célra szolgáló ingatlanját eladta. Ezért születhetett az a döntés, hogy a cég egy multinacionális gyártóval igyekszik stratégiai együttműködésre jutni autóbuszok közös gyártásáról.

A Magyar Nemzet több forrásból is megerősített információi szerint a tárgyalópartner a Volvo, a jelenleg még formálódó, nem végleges megállapodás szerint első lépésként 300 városi buszt készítenek Volvo alvázon, Rába futóművel, alumíniumfelépítménnyel.


Szükség van-e új buszokra?

A hazai autóbusz-állomány rendkívül elöregedett, a BKV közel 1360 autóbuszának átlagos életkora megközelíti a 18 évet, amely több mint kétszerese a szakértők szerint ideálisnak tartott 7-8 évnek. A Volántársaságok tulajdonában mintegy 6700 van, az autóbuszok átlagéletkora közel 11 év. A buszok cseréje tehát már évek óta esedékes, a forráshiány miatt azonban eddig nem történt meg. Több hazai szereplő, így a Kravtex, az Alfabusz és a Rába részvételével létrejött konzorcium is kész koncepcióval várja a megrendeléseket, amelyek eddig nem érkeztek meg.

A Nemzetgazdasági Minisztérium egy korábbi jelentése alapján öt év alatt 838 autóbuszt kellene beszereznie a BKV-nak, hogy a közszolgáltatási szerződésben foglalt feladatait el tudja látni, a mostani, közel 1360 darabos buszflottából 500-at szinte azonnal ki kellene vonni a forgalomból.

A Volán társaságoknál jelenleg beszerzési stop van, a BKV pedig az elmúlt időszakban használt vagy külföldről beszerzett buszokra cserélte le az elöregedett Ikarusokat, ezért a hazai buszgyártók továbbra is várnak a beszerzések nyújtotta lehetőségekre.

Miért a Rába szállítana buszokat a BKV-nak és a Volán társaságoknak?

A magyar autóbuszgyártás kapacitása még mindig évi több mint ezer jármű előállítását tenné lehetővé, amennyiben a nagyobb buszflottát üzemeltető vállalatok, mint a BKV vagy a Volán megrendelésekkel állna elő. A Kravtex és a NABI évente közel 500 jármű előállítására lenne képes, az Ikarusokat készítő Magyar Autóbuszgyártó éves szinten 100-200 járművet tudna legyártani. Tehát több társaság is rendelkezik Magyarországon buszgyártó kompetenciával és akár komplett buszokat is képesek legyártani, a Rába azonban nem tartozik ezen vállalatok közé.

A magyar állam a Magyar Nemzeti Vagyonkezelőn keresztül tavaly év végén tett ajánlatot a Rába összes részvényére, gyakorlatilag azóta találgatják a piaci szereplők, miért szerzett többségi tulajdonrészt a Rábában az állam. Az egyik érv a hazai buszgyártás feltámasztása volt, a Rába azonban azóta nem kapott nagyobb állami megrendelést. Most azonban egyre több hír lát napvilágot a Rába "új profiljával" kapcsolatban, ennek persze nem örülnek a versenytársak, hiszen azok megrendelések hiányában akár hónapokon belül befejezhetik működésüket.

Miért a Volvóval működne együtt a Rába?

A Rába és a Volvo közötti kapcsolat nem új, hiszen a győri székhelyű gépgyártó a korábbi években is szállított különböző alkatrészeket a svéd teherautó- és buszgyártónak. A nagyjából 10 éve megkötött megállapodás keretében a Rába mellső futóműveket szállított a Volvónak, új lendületet azonban 2005-ben kapott a két cég közötti együttműködés, azóta évről-évre bővülő termékszállítással áll a Rába a Volvo rendelkezésére, a magyar cég elsősorban futóműveket szállít be.

Milyen hatással lehet a Rába eredményére az együttműködés?

A Rába elősorban futóműveket, alvázelemeket és üléseket szállíthat az új buszokhoz, de elvégezheti a komplett buszok összeszerelését és festését is. A Rába részaránya a hozzáadott érték alapján hozzávetőlegesen 25 százalék lehet, vagyis az árbevételből is nagyjából ilyen arányban részesülhet a magyar vállalat. Egy-egy busz árát nehéz pontosan megmondani, mivel a járművek ára erősen függ a felszereltségtől, de hüvelykujj-szabály alapján a szóló buszok 40, a csuklós buszok pedig nagyjából 80 millió forintba kerülhetnek. Ha fele-fele arányban számolnánk szóló és csuklós modellekkel, akkor a 300 darabos megrendelés mintegy 4,5 milliárd forintos árbevételt jelenthetne a Rábának. Ha a vállalat elmúlt években látott operatív fedezetével kalkulálunk, akkor a megrendelés mintegy 400 millió forintos EBITDA-t jelentene a vállalatnak. A megrendelés az idei évre várt árbevétel közel 10 százalékát tenné ki, azonban érdemes azzal számolni, hogy a megrendelés akár több évet is érinthetne.

Az esetleges megrendeléssel kapcsolatban sok a HA, hiszen a vállalat egyelőre még nem erősítette meg a hírt, nem ismerjük a pontos paramétereket. Azt azonban kijelenthetjük, hogy egy 300 darabos megrendelés komoly eredményhatással járhatna a Rábánál, és akár referenciaként szolgálhatna további buszrendelésekhez.
signal2
signal2 2012. 10. 30. 08:52
Előzmény: #60920  pancserlama.
#60922
A RÁBA valóban nem, a VOLVO viszont igen. Én nem olvastam ki olyat a cikkből, hogy Magyarországon készülne a busz, inkább azt gondolom, hogy a RÁBA szállít majd egy valahol máshol lévő összeszerelő-üzembe futóműveket.
És azt is hiszem, hogy a RÁBÁ-nak erre (futómű) kell elsősorban koncentrálnia, és nem belevágni újra olyan jármű gyártásába, amiből nemrég szállt ki.
Törölt felhasználó 2012. 10. 30. 08:51
Előzmény: #60920  pancserlama.
#60921
Limites hír! Vajon a Portfólió is leközli?