Topiknyitó: Törölt felhasználó 2003. 02. 23. 12:07

Rába és a láma  

Vasárnapi ebéd előtt a korcsmában.
Egy tisztességes spekuláns mivel is kezdi vasárnapi programját?
Míg élete párja a vasárnapi ebédet kotyvasztja, menekülésre adja fejét.
A boszorkány üstben rotyogó, ebédnek nevezett főzet felajzó illata elöl, kénytelen a közeli intézmény, barackpálinka és a savanyú sör illatával átitatott intézménybe menekülni.
Felüdítő érzés a boszorkánykonyha légköre (Ne egyél bele, mert pofán váglak…..!!! Mondtam már cigivel kifelé…..!!! Lehet, hogy anyád úgy csinálja de…….!!!) után a hím egyedektől enyhén izzadságszagú helyiség zsivaja.
Mivel a társasába láma későn érkezvén, a jelenléti ív aláírását követően beáll a söntéspunt előtt kígyózó két ember mögé és Béla harsány kiáltásának eleget téve, előveszi pénztárcáját.
Megért ő mosollyal figyeli Ica (Ő a csapos) dekoltázsát, himbálózó kebleit és zsonglőröket meghazudtoló kacsóját.
Fantasztik us, ahogy az üvegre szerelt fém mütyürrel önti a mérőpohárba a sárgán csillogó párlatot.
Kimérve a mennyiséget egy ügyes mozdulattal, még profi brókert is meghazudtoló póker arccal (fapofával), felét a vendég poharába önti, míg másik felét a kocsma nyereség alapjában hagyja.
Lámát a révedezésből, Ica (Ő a csapos) turbékoló hangja zavarja meg.
-Mi és mennyi pancserkám?
Láma az erotikus hangnemtől zavarba esve, tévesen értelmezi a kérdést, a hatalmas keblekre szegezi tekintettét, majd elrévedezve válaszol.
-RÁBÁt és sokat!!
Ica (Ő a csapos) hatalmas kék szemeit tágra nyitja és őszinte áhítattal bele ordít lámánk képébe.
-Mi van!!??
Majd rövid, rokoni és egyéb anatómiai színfoltokkal tarkított szópárbajt követően, tisztázódik a rendelés tárgya, és végre láma megindulhat a baracknak nevezett gyümölcs párlatával megpakolt tálcával (ÁNTSZ által előirt rozsdamentes) tőzsdei spekulációkban megedződőt társasága felé.
Béla falkavezérhez híven, maga elé húzza a tálcát és egy feles lehörpintését követően, felvállalja az előkóstoló szerepét, majd a leosztás felelősségteljes feladatát.
Lámában a (egy nekem, egy neked, majd ismét egy nekem) teátrális leosztás, némi gyanakvást kelt a testvéries megosztás elvében, de hát egy jó barátban és a brókerében csak megbízik az ember.
B.Béla a benyelt maligánfok a megspórolt fizetőeszköz okozta jóérzés jeléül, egy nagyot csettintett nyelvével, miközben Jenö (Barátai közt Nyuszika) cigarettájából egy szálat lenyúlt.
Miközben a füstszűrőt akkurátusan letörte, elgondolkodva az asztalon üresen lévő „feles” poharakat számolta.
A meztelen cigarettát szája szélébe rakva, láma felé fordult, miközben a mozdulatban benne volt TŰZET!! , feltette szokásos kérdését.
-Na mit vettél??
Láma csodálattal teli félelemmel figyelte Bélát.
A várható szemrehányástól, halkan, suttogva válaszolt.
-Rábát.
N éma csend lett a műintézményben.
Csak egy eltévedt tekegolyóként ide-oda pattogó vendég a mosdó ajtót elfelejtvén kinyitni zavarta meg a csendet.
De az ajtó mellet erre az esetekre rendszeresítet székre leülve ö is elcsendesedett.
Béla elgondolkodva szögezte tekintetét a tálcán szaporodási céllal ügyködő, két légyre, majd egy határozott mozdulattal megzavarva ténykedésüket.
Csend esen megszólalt.
Helyes.
A higgadt helyeslés, a társaságban nyomasztóan uralkodó félelmet, karmesteri pálca intését felelevenítően elhessegette és újra helyreállt a békés zsibongás.
Egy darabig még egyesek szemén látszott a bizonytalanság és óvatosan sandítottak Béla felé.
De lassan mindenki meggyőződött arról, hogy Béla elméje nem háborodott meg és a helyeslése az egy szokványostól eltérő de őszinte.
Rövidesen mindenkiben tudatosodott, és lassan pletykaként terjengeni kezdett hogy az aktuális napi csoda, miszerint Béla igazat adott el ült.
Már csak azért is, mert a „minden csoda három napig tart” Ica (Ő a csapos) által vezette intézményben csak három perc.
Ezt követően már semmi érdemleges nem történt.
Mivel kakukkos órát meghazudtoló pontossággal megjelent Matildka, Jenö (Nyuszika) felesége és házi fodrászuk kreatívságát a fején hordozva jelezte, hogy cselédként foglalkoztatott anyósa elkészült az ebéddel.
Miáltal az ékes társaságot feloszlatja.
Egyesek szerint Matildka híd és egyéb blokádokban hatékony szerepet vállalhatna a rendfenntartó erők költséges bevetése helyett, de ennek hangzatosabb jelét nem merték adni.
Így hát a Rába befektetés bővebb kitárgyalása Bélával, vélhetően a következő szabadfoglalkozásra tolódik.
Béla engedvén az erőszaknak kihörpintette a maradék maligánokat az asztalon lévő poharakból és belegyező bólintással fel állt és hallgatólagos beleegyezését adta a társaság távozásához.
lama
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Törölt felhasználó 2012. 10. 30. 06:15
Előzmény: #60899  syma72
#60900
Jó reggelt!
Remek hírek! :))
syma72 2012. 10. 30. 06:06
Előzmény: #60898  pancserlama.
#60899
Jó reggelt!

Formálódik a Rába és a Volvo együttműködése, a még nem végleges tervek szerint első lépésben 300 városi buszt gyártanának Győrben Volvo alvázon, Rába futóművel, alumínium felépítménnyel - írta a Magyar Nemzet keddi számában iparági forrásokra hivatkozva. link

Körbeszimatoltuk a 13 tonnás magyar harci Komondort link
pancserlama.
pancserlama. 2012. 10. 29. 22:35
Előzmény: #60896  Törölt felhasználó
#60898
És lemaradt, a sajáttőke pedig min. 2200 !
pancserlama.
pancserlama. 2012. 10. 29. 22:16
Előzmény: #60894  Törölt felhasználó
#60897
Rába kimondottan jó és jól gyárt járműveket, pl.HM megrendelésre
Szóval van tapasztalat.
2000 környékén próbálkoztak is, de kisszéria miatt (kis bukóval ) leálltak.
Ha kisebb akvizíciókkal vagy fejlesztéssel esetleg külföldi technológiával nekivágnak szerintem most ebben egyáltalán nincs kockázat!
Jelenleg is a buszok értékének 30-60 % át Rába teszi ki….
Jármű kft simán felfutatható !
Futómű nem fujható, járműt kell preferálni, az alkatrésszel nem lehet hova fejlődni….szerintem nagyon jó a „stratégia” A járműre kell koncentrálni (persze a többivel is dinamikus fejlődés... piacnyerés..stb) és ott lépni !

Közlekedés és mezőgazdaság !
Rábának a piacnyerésben,növekedésben itt van érdemi keresni valója !
Jövőre 45- 50 mrd
2014 követően lehet tervezni…. célként állítani a 70-100 mrd árbevételt!
Busz, Hm szelet függvényében !
Hol itt a kockázat ?
Telek megoldódik 2-3 éven belül….(Audi pörög, kell a lakás… piac..) Mostani hitelállománnyal ezt meg is lehet csinálni !
Szóval max 5 év és a cég jelenlegihez képest giga, akár a régi rendszerbeli emlékeket is ébresztheti (nagy is és az államé:)) ) !
Törölt felhasználó 2012. 10. 29. 22:12
Előzmény: #60895  Törölt felhasználó
#60896
...folytatás...!

...én úgy látom, hogy a jövő, a busz világában, a hibridhajtáson fog állni, vagy bukni, különösen a városi buszok vonatkozásában...!
...na, ennek a fejlesztési sikere, lehet akkora hajtó erő, a buszgyártásban, mint volt annak idején, az Ikarus 55-ös, karosszéria "formabontása"...!
...na AZ, valódi "világsiker" volt...!
...az teremtette meg, a "renoméját" az Ikarusnak annyira, hogy a KGST-ben, "nagyhatalommá vált" és olyan sorozat nagyságot tudott elérni, mint azóta senki...!!!
...igaz, ehhez, a legalább elfogadható minőség is hozzátett, nem is keveset...!
...ezt meg azért volt "könnyű" elérni, mert olyan buszt kellett fejleszteni, amelyik a sarkkörön túl, de Egyiptomban is működőképes tud maradni...!
...és "összejött", hosszú évek tapasztalata után...!
Törölt felhasználó 2012. 10. 29. 21:54
Előzmény: #60894  Törölt felhasználó
#60895
...folytatás...!

...de, mielőtt ezek az új buszok ide kerültek, jártak nálunk csuklós Rába buszok is...!
...hááááááát, mit is mondjak róluk...?
...az Ikarusok jobbak voltak nála, az utasok szempontjából...!
...nem sokkal ugyan, de ahhoz eléggé, hogy mint utas így lássam...!
...tudod, a legjobb konstrukció is "bukik", HA "nem válik be"...!
...az meg, - képletesen írva -, akár egyetlen csavaron is múlhat...!
...és EZÉRT "óriási a kockázat", amit a Rábának, - szerintem -, tilos vállalnia, hacsak, nem estek a fejükre...!
Törölt felhasználó 2012. 10. 29. 21:25
Előzmény: #60860  pancserlama.
#60894
...háááááát, csak a legegyszerűbben belátható kockázat, hogy busz összeszerelésben tapasztalt munkatársakat, - manapság -, csak "szétszórtan" találni, még Győrben is, - pedig ott -, ott van, a Kravtex is...!

...aki nálunk, pályázatot nyert, 120 db városi busz szállítására, a garanciális költségek miatt, csődbe ment...!
...ráadásul, a Volvo motorokkal, nagy gond még nincs, de tavaly a közlekedési cég, aki megvette a "szállítmányt", 1 mrd "bukót" csinált (nem tudni igazából miért is), stb...!
...de, utasként szívesen "elcserélném", jobb kialakításúra...!
...és, a lengyel szerelésűekkel, fele annyi gond sem volt, mint a magyar szerelésűekkel...!!!
...pedig Fehérváron szerelték...!
...nekem mint részvényesnek, - pont hiányozna -, ilyen "bukó" lehetőség, amikor el is lehetne kerülni az ilyesmit, ha mást "lovalnának bele" ebbe...!
...Széles Gábornak pont van is ilyen tapasztalata, vajon miért nem vág bele...?
Törölt felhasználó 2012. 10. 29. 18:42
Előzmény: #60889  pancserlama.
#60893
Adott szituációban a rába üzletrészt elvi okokból kellene levinni 25-30%-ra, és nem pénzhiány miatt. Semmi értelme a 73.6%-nak. KEHI ellenőrzi majd Pintéréket? Vicc. Elég, ha hagyják szóhoz jutni a kisrészvényeseket, és megmondjuk, ha valami nem frankó. ;)
Törölt felhasználó 2012. 10. 29. 18:33
Előzmény: #60887  cree1
#60892
Biztosan tévedek sok mindenben, szoktam.
Szerintem ott van egy lényeges véleménykülönbségünk, hogy te azt hiszed, hogy kell valamilyen előzetes program, és aztán azt követni fogják. Szerintem nem kell. A "Yes, we can." is elég lesz. És így még nem is hazudnak. Annyi lesz az üzenet, hogy eltakarítjuk Orbánt, és megnyerik. A fideszes ismerőseim fele már látens jobbik szavazó, vagy kardjába dőlő állapotban van, ha Matolcsy megszólal. Annyi a feladat, hogy szorosan össze kell mosni Orbánt Matolcsyval, és utóbbi lehúzza az előbbit is a WC-n. Ráadásul ehhez még erőlködni sem kell, mert pont Orbán ragaszkodik a legjobban a keresztjéhez..
A parlamenti támogatás valóban kérdéses, de ebben csak a fidesz ellensúlyozó mérete lesz a kérdés, és a mellette felkínált alkuk. Ez valóban nem lesz nyílegyenes pálya, de megoldható, mivel a fideszben is sok a vastagon zsarolható, számonkérhető ember. Ezek vagy belátják, hogy ki kell engedni az országot a politika szorításából, vagy elsöpri őket a népharag. A lakosság 50%-ának nincs megtakarítása!! Fizetéstől fizetésig élnek. És még nem értünk a Matolcsy csomag elejéhez sem szinte. 2014-re ez szerintem 60% körül lesz. Egyszerűen rémisztő. Sajnos nincs adatom hasonló történelmi helyzetekről, de ilyen arányoknál már szerintem átbillen a józan ész és jön a világ proletárjai lemez. :(
Azt is másként látom, hogy mennyi idő kell a fidesz jogalkotás kijavításához. Szerintem nem vészes. Rombolni könnyebb és ha nem akarnak mindenre ennyire rátelepedni, akkor kevesebbet kell visszaépíteni. Minek ennyi monopólium, állami szerepvállalás, istenharagja, ha nem akarsz lopni, vagy hatalmaskodni? Mert a politikusok termelő munkát nem végeznek.. De egy ciklust összességében ez szerintem is igényelni fog.

Mandátumok lejáratása. Ez talán a legkritikusabb pont a takarításban. Sajnos ha az ember demokratikusan játszik, akkor valóban így van. Nincsenek illúzióim, hogy ha ez bekövetkezik, akkor ebben bőven lehetnek gennyes húzások. De adott esetben a fideszes embereket egymás ellen is ki lehet játszani, ha nincs minden tényezőn kontroll, és akkor talán páran megcsömörlenek, elgondolkodnak, kiegyeznek.

Mol, Rába: Nem a beleszóláshoz kötődik az intézkedés szükségessége, hanem a megjósolható pénztelenséghez. Ez csak példa volt részemről az irányok érzékeltetésére. A mol veszteségmentes eladhatósága valóban kétséges, de a rába az sima ügy. Kevés pénzbe kerül, és normálisan termel, ha hagyják. Alapok szerintem (815-ért ;) ) javarészt visszaveszik, ha az állam csak 25% körüli részesedéssel marad. Ez a mértékű részesedés az államnak is csak nyűg. De simán lehetne egy részre lakossági kibocsátás, Watson kedvéért akár egy kpjegy csere is. Csak szét ne b****ák addig valami veszteséges nemzeti akármivel.

Termőföld. Ez valóban nagy kérdés és égető probléma. Én sem örülnék, ha kivásárolnák alólunk a földet a külföldiek, de a forgalomképtelenség is halálos méreg az ágazatnak (lásd még: "A hitel"), és valójában ellentétes a célunkkal. Nem lesz jó vége, mert így akár mennyi haladékot is tudnak az EU-ból kiénekelni (akár BG-t is beleértve), sosem fog addigra magyar tulajdonlás mellett felzárkózni úgy az árfolyam, hogy ne legyünk még mindig féláron bezsákolhatóak. Márpedig anélkül reménytelen.
A mostani osztogatás pedig csak olaj a tűzre. A drágalátos oligarcháink ugyanis csak kilapátolják a terület alapú támogatásokat, és viszik offshore-ba, nehogy a következő kormánynak legyen mit elkoboznia.. Talán egyedül Csányi forgat vissza, de neki minden mókus a zsebében van. Úgy könnyű.
Őszintén nem tudom mi a megoldás, de ehhez pl. biztosan kell egy nagy kiegyezés (fideszt is beleértve). Jelige: Elvtársak túltoltuk!
Commodore64
Commodore64 2012. 10. 29. 17:29
Előzmény: #60890  pancserlama.
#60891
A rába adósságiat nem vállalja át az állam? Mint jó gazda?! Ezt mikor jelentik be?
pancserlama.
pancserlama. 2012. 10. 29. 17:13
Előzmény: #60888  egyveleg
#60890
Rábát megfogja a ft. gyengülés !
pancserlama.
pancserlama. 2012. 10. 29. 17:12
Előzmény: #60887  cree1
#60889
7 évig én sem látok realitását annak, hogy egy teljes mértékű fordulat következhetne.
A 2/3 adta változás hosszúidéig érezteti hatását,sőt szerintem a csapásirány a kisebb változások erre a 2 évre fognak épülni !
DE ez így is van rendjén.
A következő választási eredmények vélhetően már kiegyensúlyozottabbak lesznek, de egy baloldali 2/3 nem valószínű.
Rába nem hiszem, hogy (részlegesen) privatizálva lenne, hisz érdemi bevételre nem számíthat belőle.
Én továbbra is látok egy tőkeemelésre nyitott kaput…Rábának a + tőke nagyon hiányzik,főleg ha a busz történet megalapozott.
Szóval 2 év múlva FIDESZ kivel fog összebútorozni? ))
Tippek?
FIDESZ,Vona,LMP ?))
egyveleg 2012. 10. 29. 17:04
Előzmény: #60886  pancserlama.
#60888
itthon sajnos ekkora cégnél a politika nélkülözhetetlen. Az legalább jó, hogy alacsony forgalommal estünk
cree1 2012. 10. 29. 16:36
Előzmény: #60832  Törölt felhasználó
#60887
1702 Szerintem tévedsz.
Nem az a kérdés, hogy a kormányba kiket jelölsz, BG stábja jobb volt az átlag szoclibnél, hanem hogy a parlamenten át tudja-e verni az akaratát, illetve milyen döntéseket és ki erőszakol rá. Ezért is működésképtelen egy szakértői kormány, mert nincs mögötte az a hatalom, ami ahhoz segítene, hogy amit akar, azt meg is tudja csinálni. Ha most minden vissza akarna csinálni, amit a FIDESZ félelmetes tempóban törvénykezett az elmúlt 2 évben, akkor eleve mission impossible, parlamenti támogatás nélkül, annak pedig megvan az ára.
A baloldali összefogásban nem tudom ki hozná össze az 50+1%-ot nem hiszem, hoyg a DK nélkül, LMP nélkül ez összejönne, egyébként nem hiszem, hogy ezek szavazói automatikusan átszavaznak Szekeres elvtársra... A szoci hálózat nélkül viszont nem fog üzemelni a rendszer. Gondolom jó fél év elmegy avval, hogy marakodnak, hogy az adott minisztériumokba, szervezetekbe melyik erők kit delegálnak, felejtsd el, hogy az lehetne, hogy BG mögé odaáll mindenki, és ezek után BG szakmai szempontok alapján összeállítja a stábot.

A 6-7 évre kinevezett tiszviselőknek nem járathatod le a mandátumát, mint ahogy Simor úr is a helyén maradt.

A MOLra szerintem addigra nem lesz esély, a Rábát kinek adod el???? Vagy ráöntöd a piacra???

Pont két olyan céget említettél, amelynek az életébe semmilyen módon nem szólt bele az állam...

Ha azokat hirdeti meg a koalíció a választáson, amiket most leírtál, akkor a Fidesz elég nyugodt lehet, mert kap újabb 4 évet, ha csak a választások után jönnek elő a farbával, akkor az önkormin lesz narancs az ország, bár nagyon meglepődnék, ha a szocik a privatizáció kivételével bármit is megszavaznának (és ugye nekik min 35-40% kell az 50+hoz).
Nem hiszek az autark gazdaságban, nem szeretem az eszetlen magyarkodást, és rühellem azt, ha mindenkibe belekötünk, akár van értelme, akár nincs.
De a termőföld eladása valódi hazaárulás, kíváncsi vagyok mit kell visszafizetni BG-nek a győzelemért.
pancserlama.
pancserlama. 2012. 10. 29. 16:05
Előzmény: #60883  Törölt felhasználó
#60886
Széles ,Fidesz ,Bajnai .....MSZP lényegtelen !
Ha busz elképzelés igaz akkor 3-5 év
Rába
Árbevétel 100 Mrd
Ebitda 10 Mrd

Részvény árfolyam pedig +3e !

Törölt felhasználó 2012. 10. 29. 16:00
Előzmény: #60884  pancserlama.
#60885
Nem, de melegszik.

:P
pancserlama.
pancserlama. 2012. 10. 29. 15:58
Előzmény: #60883  Törölt felhasználó
#60884
Rába közgyűlés ))
Törölt felhasználó 2012. 10. 29. 14:57
Előzmény: #60881  herlas
#60883
...és melyik közgyűlés dönti el, hogy a BKV kitől rendel?
(tudom, hogy bankhiteltől is függ, erre leírtam tegnap a verziómat)
...és a rendőrség kitől rendel csapatszállítót?
...A HM és a többi?
Ki határozza meg?
Nem gondolom, hogy feladatom megmagyarázni, hogy Szélesnek miért nem fut annyira a szekér.
Törölt felhasználó 2012. 10. 29. 14:53
Előzmény: #60881  herlas
#60882
Ez a kérdés az előzmények fényében fura.
Elrendelik pl. a Volánnál a buszvásárlási stop-ot. Megtörtént.
...és, hogy a Volán kitől rendeljen?
Hmmm...
Nem is feszegetem.
herlas 2012. 10. 29. 14:46
Előzmény: #60879  Törölt felhasználó
#60881
Ha Szélesék az Ikarus márkanév birtokában nem tudtak komoly szereplővé válni, azaz a magántőkének nem ment a nyereséges működés (lásd a többi buszgyártót a cikkben), akkor az államnak hogyan és mitől sikerülne?
Az állam egyedül a fix hazai piacot tudná biztosítani, ha 1) lenne pénze buszokra 2) az EU szabályok megsértése nélkül is a magyar gyártóktól vásárol.

Topik gazda

pancserlama
4 3 4

aktív fórumozók


friss hírek További hírek