Topiknyitó: Törölt felhasználó 2003. 02. 23. 12:07

Rába és a láma  

Vasárnapi ebéd előtt a korcsmában.
Egy tisztességes spekuláns mivel is kezdi vasárnapi programját?
Míg élete párja a vasárnapi ebédet kotyvasztja, menekülésre adja fejét.
A boszorkány üstben rotyogó, ebédnek nevezett főzet felajzó illata elöl, kénytelen a közeli intézmény, barackpálinka és a savanyú sör illatával átitatott intézménybe menekülni.
Felüdítő érzés a boszorkánykonyha légköre (Ne egyél bele, mert pofán váglak…..!!! Mondtam már cigivel kifelé…..!!! Lehet, hogy anyád úgy csinálja de…….!!!) után a hím egyedektől enyhén izzadságszagú helyiség zsivaja.
Mivel a társasába láma későn érkezvén, a jelenléti ív aláírását követően beáll a söntéspunt előtt kígyózó két ember mögé és Béla harsány kiáltásának eleget téve, előveszi pénztárcáját.
Megért ő mosollyal figyeli Ica (Ő a csapos) dekoltázsát, himbálózó kebleit és zsonglőröket meghazudtoló kacsóját.
Fantasztik us, ahogy az üvegre szerelt fém mütyürrel önti a mérőpohárba a sárgán csillogó párlatot.
Kimérve a mennyiséget egy ügyes mozdulattal, még profi brókert is meghazudtoló póker arccal (fapofával), felét a vendég poharába önti, míg másik felét a kocsma nyereség alapjában hagyja.
Lámát a révedezésből, Ica (Ő a csapos) turbékoló hangja zavarja meg.
-Mi és mennyi pancserkám?
Láma az erotikus hangnemtől zavarba esve, tévesen értelmezi a kérdést, a hatalmas keblekre szegezi tekintettét, majd elrévedezve válaszol.
-RÁBÁt és sokat!!
Ica (Ő a csapos) hatalmas kék szemeit tágra nyitja és őszinte áhítattal bele ordít lámánk képébe.
-Mi van!!??
Majd rövid, rokoni és egyéb anatómiai színfoltokkal tarkított szópárbajt követően, tisztázódik a rendelés tárgya, és végre láma megindulhat a baracknak nevezett gyümölcs párlatával megpakolt tálcával (ÁNTSZ által előirt rozsdamentes) tőzsdei spekulációkban megedződőt társasága felé.
Béla falkavezérhez híven, maga elé húzza a tálcát és egy feles lehörpintését követően, felvállalja az előkóstoló szerepét, majd a leosztás felelősségteljes feladatát.
Lámában a (egy nekem, egy neked, majd ismét egy nekem) teátrális leosztás, némi gyanakvást kelt a testvéries megosztás elvében, de hát egy jó barátban és a brókerében csak megbízik az ember.
B.Béla a benyelt maligánfok a megspórolt fizetőeszköz okozta jóérzés jeléül, egy nagyot csettintett nyelvével, miközben Jenö (Barátai közt Nyuszika) cigarettájából egy szálat lenyúlt.
Miközben a füstszűrőt akkurátusan letörte, elgondolkodva az asztalon üresen lévő „feles” poharakat számolta.
A meztelen cigarettát szája szélébe rakva, láma felé fordult, miközben a mozdulatban benne volt TŰZET!! , feltette szokásos kérdését.
-Na mit vettél??
Láma csodálattal teli félelemmel figyelte Bélát.
A várható szemrehányástól, halkan, suttogva válaszolt.
-Rábát.
N éma csend lett a műintézményben.
Csak egy eltévedt tekegolyóként ide-oda pattogó vendég a mosdó ajtót elfelejtvén kinyitni zavarta meg a csendet.
De az ajtó mellet erre az esetekre rendszeresítet székre leülve ö is elcsendesedett.
Béla elgondolkodva szögezte tekintetét a tálcán szaporodási céllal ügyködő, két légyre, majd egy határozott mozdulattal megzavarva ténykedésüket.
Csend esen megszólalt.
Helyes.
A higgadt helyeslés, a társaságban nyomasztóan uralkodó félelmet, karmesteri pálca intését felelevenítően elhessegette és újra helyreállt a békés zsibongás.
Egy darabig még egyesek szemén látszott a bizonytalanság és óvatosan sandítottak Béla felé.
De lassan mindenki meggyőződött arról, hogy Béla elméje nem háborodott meg és a helyeslése az egy szokványostól eltérő de őszinte.
Rövidesen mindenkiben tudatosodott, és lassan pletykaként terjengeni kezdett hogy az aktuális napi csoda, miszerint Béla igazat adott el ült.
Már csak azért is, mert a „minden csoda három napig tart” Ica (Ő a csapos) által vezette intézményben csak három perc.
Ezt követően már semmi érdemleges nem történt.
Mivel kakukkos órát meghazudtoló pontossággal megjelent Matildka, Jenö (Nyuszika) felesége és házi fodrászuk kreatívságát a fején hordozva jelezte, hogy cselédként foglalkoztatott anyósa elkészült az ebéddel.
Miáltal az ékes társaságot feloszlatja.
Egyesek szerint Matildka híd és egyéb blokádokban hatékony szerepet vállalhatna a rendfenntartó erők költséges bevetése helyett, de ennek hangzatosabb jelét nem merték adni.
Így hát a Rába befektetés bővebb kitárgyalása Bélával, vélhetően a következő szabadfoglalkozásra tolódik.
Béla engedvén az erőszaknak kihörpintette a maradék maligánokat az asztalon lévő poharakból és belegyező bólintással fel állt és hallgatólagos beleegyezését adta a társaság távozásához.
lama
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
pancserlama.
pancserlama. 2012. 11. 02. 15:20
Előzmény: #61138  Törölt felhasználó
#61140
...ami a Rába esetében a "giga" kategóriát jelenthetné, az a frappáns hibrid futómű kifejlesztése, kondenzátoros energia tárolós...

Teszik antal !
Mibe ?!
Buszba !
pancserlama.
pancserlama. 2012. 11. 02. 15:17
Előzmény: #61137  Törölt felhasználó
#61139
Mert lehet hogy "elkelt" ?)
Törölt felhasználó 2012. 11. 02. 15:14
Előzmény: #61131  pancserlama.
#61138
...hmm...!

"...Ez a lehetőség Rába életében a giga kategória !..."

...hááááát, nagyon rosszul gondolod, hiszen a Rába "portfólióján" kívül eső termék "honosítása", inkább "púp lehet a hátán"...!
...persze akad azért némi kapcsolat a futóműveivel, de a hozam várakozásaid igencsak alapos módosításra szorulnak...!

...ami a Rába esetében a "giga" kategóriát jelenthetné, az a frappáns hibrid futómű kifejlesztése, kondenzátoros energia tárolós megoldással...!
...na ebben lehet horribilis hozam várakozás...!
...a buszgyártásban, örülhet ha a veszteséges gyártást megússza...!
...ne legyen igazam, de buszt, már a "busmanok" is gyártanak...!
...oszt', a konkurensek árversenyébe, könnyen bele fulladhat, a "tollas hátú", - "új húsi" -, gyártó...!
Törölt felhasználó 2012. 11. 02. 15:13
Előzmény: #61131  pancserlama.
#61137
"Érzelem vezéreltek a hozzászólások )) "

Ebben maximálisan egyetértek. Szerintem objektíven mindkét nézőpont érthető, hogy lehetőségekről és kockázatokról beszélgettünk, meg elfogadható és nem elfogadható megoldásokról, magatartási módokról, üzleti szituációkról és döntésekről. Konkrétumok nélkül elég parttalan tippversenyt adunk elő, úgyhogy egyelőre lezárom magamban a témát, és csak okosodom.

Mert nálam az a helyzete, hogy busz ide, volvo licenc oda azt továbbra sem értem miért nem teszik bele a mérlegbe az ingatlant..
Törölt felhasználó 2012. 11. 02. 15:11
Előzmény: #61129  ambrika
#61136
Üdv errefelé!

:)
Törölt felhasználó 2012. 11. 02. 15:11
Előzmény: #61130  Törölt felhasználó
#61135
Most a kockázatnak beszélünk a viselőképességéről, vagy a Rába kockázatviselő képességéről? Egy pici figyelemmel ezek kiküszöbölhetők.

A vita pedig parttalanná kezd válni. Majd az egyéves használat után meglátjuk, addig ez az egész csak üres beszéd.

Egyelőre a kérdés, hogy megvalósul-e, ha megvalósul, milyen formában, valóban megrendelik-e és hogyan válnak be a használatban?
Előre ezt "leírni", főleg részvényesként...
A korábbi tapasztalatok alapján (szakemberekről lévén szó) tudniuk kell, hogy hogyan kellene csinálniuk. Tudják, hogy a múltban miért volt ráfizetéses. ...és nagyon jól tudják azt, amit mi még nem. Azt, hogy most miért, milyen konkrét piaci igényekkel éri meg csinálni. Játékból senki nem foglalkozna ennyire a kérdéssel, vagy komolyan gondolod, hogy igen??? Terjeszkedés, gyártás, piaccal megtámogatva, kész technológiával. Ez pozitív, ez jó, ez előrevisz.
Leépítés, kisszerűség, háttérben meghúzódás: nem vezet sehová egy tőzsdén, csak az árfolyam erodálására alkalmas.
Részemről a részvény tartása, felhalmozása látszik indokoltnak.
Mindenki kezében a döntés.
Mostantól várom a konkrét bejelentést.
Nem várathat sokáig magára, legkésőbb a hónap közepén, a gyj. után kapunk hivatalos információt.
Törölt felhasználó 2012. 11. 02. 14:55
Előzmény: #61129  ambrika
#61134
Nagyon igaz. Mintha magam írtam volna.
pancserlama.
pancserlama. 2012. 11. 02. 14:53
Előzmény: #61130  Törölt felhasználó
#61133
Nantal45
Amikor részvényt vettél az is egy bizonyos mértékű kockázat !
Rába tőke valóban kérdéses (ezt régóta emlegetem) , szerintem ennek és a teleknek a kérdése is rövidesen megoldódik !

Törölt felhasználó 2012. 11. 02. 14:50
Előzmény: #61129  ambrika
#61132
...régen jártál "erre felé"...!
...isten hozott...!
...:-)))...!
pancserlama.
pancserlama. 2012. 11. 02. 14:30
Előzmény: #61128  Törölt felhasználó
#61131
Érzelem vezéreltek a hozzászólások ))
Ez a lehetőség Rába életében a giga kategória !

Az általam irt pár év és a "100 Mrd az árbevételük" megalapozott !
Rába kifog törni, hogy az árfolyam is ezt teszi azt majd meglátjuk !
Törölt felhasználó 2012. 11. 02. 14:30
Előzmény: #61128  Törölt felhasználó
#61130
...hmm...!

...hááááááát, a "know how", messze nem sokat ér, ha nincs hozzá BEGYAKORLOTT munkás kéz...!!!
...és, akkor mi a francnak, - hozzá -, az "Ikarus" márkanév...?
...majd, ha a 300 busz lefutotta az egy évet, meg a kettőt, aztán a többit, derül ki a valóságban, a "beválás", a "megelégedettség", meg a hibák apraja, meg a nagyja...!!!

...azt meg rosszul tudod, hogy know how esetén, nincs fejlesztési költség...!
...csak ezt úgy nevezik, hogy "honosítási költség", hogy a naivak "beegyék"...!
...meg oszt', egy know how, - mondjuk -, Székesfehérváron oké, de már Győrben "falra is mehetnek" tőle...!
...más a szakmai kultúra, hogy érthető is legyen azok számára is, akik nem otthonosak, a gyártás területein...!
...számomra ezért aggályos...!

...kockázat viselő képesség vonatkozásában, talán, a jelenlegi 12 mrdFt hitel terhelés, sok mindent jelez, egy hozzáértő számára...!
...azaz, alig van kockázat viselő képessége a Rábának, az én "mértékem" szerint...!

...stb. stb. stb...!
ambrika 2012. 11. 02. 14:23
Előzmény: #61126  Törölt felhasználó
#61129


"...és teljesen rendben lévő helyesírással (ami fontos, hogy komolyan vegyenek valakit) hozzák le az újságok a cikkeket. Ez alapvető elvárás, hogy bárkit, bármilyen fórumon komolyan vegyenek...."
!!!!!!


Törölt felhasználó 2012. 11. 02. 13:44
Előzmény: #61127  Törölt felhasználó
#61128
"kno-how"
know how (vagyoni értékű műszaki ismeret, tapasztalat) a kérdésben inkább a Volvo technológiára húzható, ami örvendetes, nincsenek fejlesztési költségek, amin sokan aggódtatok...
Kész KNOW HOW vásárlása a cél!

"kockázat viselő képességét"
Talán alábecsülitek a Rába "kockázatviselő" képességét és kész tényként írjátok le, az általatok elképzelt mértéket...

Hiba!
Törölt felhasználó 2012. 11. 02. 13:16
Előzmény: #61126  Törölt felhasználó
#61127
...hmm...!

..."luigiano"...!

...nekem, azért vannak nagyon komoly aggályaim, mert az úgynevezett "siker szükséglet", "piszkosul" elaltatja, a józan - megfontolásra érdemes -, kritikákat, ami valóban a siker felé vinne...!!!
...messze, nem a Volvo "bevásárlás" ellen vagyok, - de az ellen igen -, hogy ezt a Rába kockázatára tegyék...!
...lehetne, a Rábába olvasztásra "játszani", amikor már a kockázatok mértéke olyan szintre csökken, hogy a Rába üzletmenete, ennek viselésére alkalmassá válik...!
...ma, - szerintem -, ez oly messze van, mint képletesen írva, Makó, Jeruzsálemtől...!
...pláne, a "városréti" ingatlan (96 mrdFt jövőbeli érték), - hülye -, cseréjével kompenzált, kno-how esetének felmerülése okán...!
...tényleg nem ok nélkül merült fel bennem, a "Gripen" ügy "párjaként", az eset "manipulatívsága"...!

...a Rábának, - örök feladata -, a futóművek fejlesztésének ellátása...!
...ez egy olyan horribilis vezetési figyelmet igénylő munka, - a jelenlegi kialakítás alatt lévő -, kapacitás létrehozásának folyamatában, amihez a menedzsment teljes figyelmére szükség van...!
...egy buszgyár, - állandó -, fejlesztési szükséglete, szinte ugyan olyan mértékű lehet, mint a futóművek fejlesztési szükséglete...!
...ezzel a képességgel, a Rába JELENLEG nem rendelkezik és egy ideig nem is fog, legalább is "kókler" minőségen felül nem...!
...és ez, a Rába kockázat viselő képességét, szükségtelenül terhelné...!
...oly annyira, hogy a futómű és más üzletágának a teljesítmény visszafogására vezetne, a fejlesztések horribilis elmaradásai okán...!

...stb. stb. stb...!
Törölt felhasználó 2012. 11. 02. 12:18
Előzmény: #61123  Törölt felhasználó
#61126
Tökéletesen értelek benneteket.
Nincs itt semmi gáz, nagyon nincs.
Amióta Pintér bejelentette, hogy a cég részvényei ennél jelentősen többet érnek, azóta folyamatosak a pozitív bejelentések.
A többi megrendelés, és volumen növekedés is azt igényli, hogy bővítsék a létszámot, ez ilyenkor teljesen normális, emiatt mégsem ment itt a jajgatás, hogy oldják ezt meg?
A brutál pozitív lehetőséggel bíró buszgyártás lehetőségének bejelentése óta viszont megy itt a fanyalgás.
Megértem, hogy vannak nehézségek, de látom a megoldást, látom, hogy dolgoznak rajta és teljesen rendben lévő helyesírással (ami fontos, hogy komolyan vegyenek valakit) hozzák le az újságok a cikkeket. Ez alapvető elvárás, hogy bárkit, bármilyen fórumon komolyan vegyenek.
Az első háromszáz buszra (jól müködő prototípus/-ok legyártása esetén) szerződést kell kötni. Ahogy mi is így vásároltuk a francia metrószerelvényeket és a végén még gagyi fékekkel is megvettük őket...
Törölt felhasználó 2012. 11. 02. 11:33
Előzmény: #61112  pancserlama.
#61125
...hmm...!

...Te "láma"...!

...én csak azt nem értem, pedig - talán -, minden részletében "meghánytam-vetettem", hogy MIÉRT NEM Széles Gábor, "áll bele", ennek a Volvo-nak a "honosításába", ott - talán -, jobban akad gyakorlott munkáskéz, meg kész telephely is, tapasztalattal együtt...!
...miért a Rába viselje az aránytalan kockázatokat, a honosítás során...?

...vagy a "városréti" telek, - általam számított, kihozható eredménye -, a 96 mrdFt-ja, nem nélkülözhető...?
watson
watson 2012. 11. 02. 11:31
Előzmény: #61111  Törölt felhasználó
#61124
link

lám-lám nem is olyan nagy a különbség ingatlan és busz között ;))

Lehet hogy a Rába házgyár lesz a végén? :))
Törölt felhasználó 2012. 11. 02. 11:19
Előzmény: #61121  pancserlama.
#61123
...hmm...!

"...De ez nem alfa ))"

...háááááát, tényleg nem az, - sőt -, még rosszabb is lehet...!

...merthogy, az "alfa" Székesfehérváron gyártotta az összes szóló buszt, a csuklósokat meg a Wroclavi Volvo...!

...oszt' Székesfehérváron, meg Wroclavban, már igencsak tapasztalt gyártók csinálhatták, oszt mégis...!!!

Törölt felhasználó 2012. 11. 02. 10:53
Előzmény: #61117  Törölt felhasználó
#61122
...hmm...!

...jóhiszeműen azt gondolom, termelés irányításban kevés időt tölthettél el, azért gondolsz ilyesmiket...!
...az "ember anyag" képességeit, "piszkos" figyelemmel kell követnie, a termelés irányításnak, mert az emberi adottságok, egyszerűen JAVÍTHATATLANOK...!
...csak annyit tehet, a termelés irányítás, hogy olyan "fázisba" teszi át, a munkavállalót, amihez a képességei alkalmasak...!
...ha nincs ilyen, akkor nincs más, ki kell "rúgni"...!
...egy hegesztő állásban, előfordul, hogy csak az ötödik munkavállaló alkalmas, a feladat ellátására...!

...stb. stb. stb...!
pancserlama.
pancserlama. 2012. 11. 02. 10:49
Előzmény: #61120  Törölt felhasználó
#61121
De ez nem alfa ))

Topik gazda

pancserlama
4 3 4

aktív fórumozók


friss hírek További hírek