Igazad van. A közgyűlési határozat így szól: "Összesen 841.506.500 forintot osztalékként kifizet, ami – a Társaság jelenlegi saját részvény állományát figyelembe véve – részvényenként 100 forint osztalék fizetését jelent", ezt pedig csak úgy lehet betartani, hogy új törzsrészvény-sorozattal emelnek tőkét. KELER-nél új részvénysorozat bevezetése nem drága, csak ha a BÉT-re is behozzák.
Szerintem lehet több törzsrészvény sorozat is. Ugyanúgy, ahogy lehet több dolgozói sorozat és többféle elsőbbségi is. Pl. A sorozat, x db. B sorozat, y db. Más-más ISIN, ezzel lehet megkülönböztetni. Bevezetik, kereskedhető a B sorozat is, csak ez 2024-es kupon nélküli. Amikor az A kifizeti majd az osztalékot, a B-t konvertálják A-ra, és utána már csak A lesz. Mindegyik törzsrészvény, A is, B is, jogosít névértékarányos szavazatra, közgyűlésen részvételre, előterjesztésre, stb., névértékarányos osztalékra. De szerintem a B csak azután az év utáni osztalékra jogosít (2025), amikor a részvényt megkeletkeztették, és már egyáltalán létezett! Szerinted az normális és elfogadható lenne, hogy 2024-es év után a 2025 májusban megszavazott osztalék pl. 100 Ft, majd egy későbbi tőkeemelés után akár egy 2026. január 20-án keletkeztetett részvény kapjon osztalékot a 2024-es év után? És ülsz benne mondjuk 2024-ben, 2025-ben, közgyűlésen megszavazod az osztalékot, és 2026 elején 100 helyett mondjuk majd csak 50-et fizetnek, mert bedobnak akár egy duplázó tőkeemelést, és utólag kihígítanak egy megszavazott osztalékból? Szerintem ez nem lenne normális.
A törzsrészvényekre megszavazott a közgyűlés 841m forint osztalékot. Az igazgatóság dönt arról, hogy ezt mikor hajtja végre.
A közgyűlés megszavazta az alaptőkeemelést. Az igazgatóság alaptőkeemelést jelentett be törzsrészvények kibocsátásával.
Az osztalékfizetés előtt az igazgatóság közli a fordulónapot, meg közli hogy hány részvény jogosult osztalékra, és mennyi osztalék jut egy részvényre.
Amit te írsz, az azt implikája hogy nem törzsrészvényt bocsát ki a cég, hiszen nem jogosult osztalékra, és nem lehet vele kereskedni (ha lehetne, akkor honnan fogod tudni hogy osztalékos vagy nem osztalékos törzsrészvényt veszel?). Ez pedig ellentmond az általad linkelt bejelentésnek, amiben törzsrészvényről van szó.
Lehet, hogy kicsit már belekeveredtem, régen valamilyen rendezvényen vagy közgyűlésen felmerültek hasonló osztalékos kérdések. Egy másik oldalról nézve, a közgyűlés megszavaz egy kifizethető osztaléktömeget, x db részvény (törzs, illetve ha van, osztalék elsőbbségi sorozat) ismeretében, az egy részvényre eső osztalék az srv alapján még kicsit változhat a fordulónapig, de jelentősen nem szokott, és inkább minimálisan fölfelé. Ez beárazódik az előterjesztés, vagy a közgyűlési döntés után. Mondjuk kb. 100 Ft, ennek ismeretében kereskednek. Aztán ha valaki csinál a fordulónap előtt még egy tőkeemelést, akkor kihígítja a többieket a már megszavazott, tárgyévi osztalékból. Tudom, hogy fordulónapig lehet adni-venni, de egy emelés és hígítás (eps/osztalek) általában a következő időszakra vonatkozik szerintem. Azt gondolom, az nem lenne normális, ha az új részvényekre is járna 2024-es osztalék.
Alapszabályt nem tudom most átpörgetni, hogy abban van-e valami extra szabály erre, de a BET honlapján azt írják a NAP-nál, hogy teljes évi az osztalék jogosultság. . Ha jól tudom (?), ez azt jelenti, hogy tárgyévi osztalék csak olyan részvények után jár, amelyek a tárgyévben/üzleti évben már léteztek. (vagy legalabb a közgyűlési döntés idején?) szerintem ez a szokásos megoldás… Különben, ha jan. 1. és az éves közgyűlés között valaki csinálna mondjuk egy duplázást, zártkörű, cash, igazgatóság kijelöli az új részvényest (havert), akkor az új elvihetné az előző év osztalékának a felét, és a régi részvényesek csak nézhetnének. Ilyen megoldásra én nem emlékszem a BET-en az elmúlt kb. 15 évből. Ha július 10.-én zárul a tőkeemelés, ügyvéd beadja a dokumentumokat a cégbíróságra, utána KELERnél intézik, BET-en lesznek az új részvények mondjuk augusztus végére. Más esetben, ahol kifizetik az osztalékot május-júliusban, ez nem lenne gond, az új részvények tőzsdei bevezetése előtt még leesik a kupon. De itt csak 2026 elején fogják kifizetni, és csak akkor lesz a fordulónap is. És ha az új papírokat most “összemossák” a régiekkel, és csak 2026 januári az oszti fordulónap, akkor senki nem tudja majd különválasztani, hogy kinek a részvénye forog januárig a 2024 évi kuponnal és kié az új, 2024-es kupon nélküli. (2025. üzleti év után, 2026-os közgyűléssel, 2027 elején kapnának már az újak is.) Szerintem ilyen esetben két megoldás lehetne: 1) a fordulónap még az új részvények előtt meglenne, de a kifizetés csak később (hasonló időbeli csúsztatást csinált pár éve a GSPark is, nyári fordulónap és őszi kifizetés), vagy 2) új részvényeket a fordulónapig még külön ISIN-nel kellene nyilvántartani, és azokkal kereskedni, mert azokra nem jár a 2024-es kupon. Nekem ez lenne a normális. :-)) Csak gondolkodom. Ha hülyeséget írok, kérlek javítsátok.
Zártkörű tőkeemelés, készpénzes, ár 1310 Forint. Kb. 6-11% hígítás lesz. Ha jól tudom, ezekre még nem jár az idén megszavazott osztalék. Ezt hogyan oldják majd meg, az újakat bevezetik a tőzsdére, de a 2026 januári-februári osztalékfizetésig (fordulónapig) majd elkülönítik valahogyan? Új törzsrészvények egy másik ISIN-t kapnak egy ideig?
Összekevered a szerepköröket. Az osztalékot, bizonyos törvényi kereteket betartva, a részvényesek szavazzák meg. Az igazgatóság csak osztalékjavaslattal élhet, ezt teljesen figyelmen kívül is hagyhatja a közgyűlés, mást megszavazva. Az igazgatóság szerepe ebben a tekintetben az, hogy a közgyűlési határozatot végrehajtsa, azzal, hogy a cég pénzügyi helyzetét kell előtérbe helyezze. Azaz az igazgatóság abban dönt, hogy a megszavazott osztalék egyáltalán kifizethető-e, és mikor. Adott esetben a döntés lehet az, hogy nem fizethető ki, mert a cég pénzügyi helyzete ezt nem teszi lehetővé. Ja ez nem tetszik a részvényeseknek, akkor közgyűlésen leválthatják az igazgatóságot. Ami persze nem garancia arra, hogy a következő igazgatóság nem ugyanerre a következtetésre jut.
Szumma szummárum, az osztalékot a részvényesek szavazták meg, nem az igazgatóság.
Szerintem felreerted megtermeltuk az eredmenyt megszavaztuk az osztalekot de a likviditast befolyasolja az utofinanszirozott palyazat a tavalyi osztalekot iis iden fizettuk ki. Ezert adtunk figyelmeztetest
Elfogadásra került az egyedi éves jelentés, így jövö hét eleje táján várható, hogy visszaengedik a tőzsdére. Meg lett szavazva 100 forint osztalék, az időpontról később dönt az igazgatóság, de várhatóan év vége, jövő év eleje lesz, a szokásos okok miatt.
A BÉT döntött a felfüggeszésről, ő is fogja visszaengedni. Ha holnap minden jól megy, és elfogadásra kerül az egyedi jelentés és a könyvvizsgálói jelentés, akkor akár már délután, vagy jövőhéten visszaengedheti. Persze ha utána 30-ig nem sikerül auditált konszolidált jelentést elfogadni, akkor 1-én jöhet a következő felfüggesztés.
Megtettem és tényleg nem meghívó van a szöglete zárójeles file-nál. Most már csak azt nem tudom, hogy ez szándékos vagy véletlen? Egy biztos valami bűzlik................. Remélem lesz még kereskedés és tudni fogom mit kell tennem.:)
Megnyitod a közzétételt, megpróbálod letölteni a 17-i szögletes zárójeles file-t, aztán megpróbálod a 22-i zárójel nélkülit letölteni, és eldöntöd mennyire komoly.
Azért mert 4 nappal korábban lett megválasztva, és szerencsére ennyi idő alatt nem készült el a jelentés. Miért nem lett hamarabb megválasztva? Mert a korábbi rendkívüli közgyűlési meghívó érvénytelen karaktert (szögletes zárójel) tartalmazott a file nevében, így nem tudott megjelenni sem a BÉT sem az MNB oldalán. Az előírás szerinti bejelentés hiányában pedig nem lehetett azt megtartani.
Talán egy értelmes kérdés: Ha már ott volt a Kgy-en az új könyvvizsgáló miért nem lépett munkába előbb, hogy a várható felfüggesztés elkerülhető legyen??
Mentsegemre legyen mondva munkaido utan irtam 😂😂 . Megigerem jo leszek es csak szabadidomben irok 🙈🙈🙈. Most is a reggeli kaveszunetben irok termeszetesen . PS eddig ha ertelmes kerdes erkezett es valaszolhattam valaszoltam es ezutan is igy lesz.
Ultragáz, ha valóban egy tőzsdei cég ügyvezetője itt fórumozgat munkaidőben , miközben cégének részvényeit azért függesztik fel, mert nincs határidőben közzétett beszámolója. Volt már néhány cég, aminek vezetői itt fórumozgattak, de már a nevükre sem emlékszem - még a cégeknek sem. Talán az utolsó ilyen cég a szépreményű RFV volt, de annak is legalább nem a reg nevükből lehetett tudni, hogy kik azok. De több ilyen cég volt, anno 2000-es évek elején, akiknek részvényei csődbe mentek és azok is itt fórumozgattak meg hülyítették a kisbefektetőket.
Amit még hiányolok: - az újonnan megválasztott vezető tisztségviselők által birtokolt NAP Nyrt részvények mennyiségének közzététele (akkor is, ha az nulla) - a hó végi szavazati jogokról szóló hirdetmény közzétételét (ennek ma van a határideje, ne ennek elmulasztásával kezdje már az új igazgatóság a munkáját)
Továbbá az ott1 ellehetetlenülésében a vezetői szerint szerepet játszott a cég presztizsvesztése. Itt ez nem valószínű. mert a naperőművek az országos energetikai hálózatba termelnek nagyrészt a kötelző átvételi rendszer szerint szerződve. Nem fogják az ügyfelek azt mondani, hogy nem kérünk abból, amit ti nyújtanátok.
Az ott1-nál a könyvvizsgáló mondott fel, mert csalást gyanított. Nem
emkékszem rá, hogy ezt annak idején egyből megtudtuk-e, vagy csak azt
hogy felmondott. Itt elvileg azért nem készült el a könyvvizsgálat, mert
az auditbizottság megbizatása véleltlenül pont úgy járt le, hogy az új
megbízottaknak nem volt ideje elvégezni a könyvvizsgálatot. Aztán hogy
nem lehetett volna-e ezt valahogyan megelőzni, az megint egy érdekes
kérdés.
NAP Nyrt.
https://bet.hu/newkibdata/128599130/NAP_InfoDok_jovahagyas.pdf