Ja, teljesen igazad van mert a 30 Ft tartalmazza a teljes üzemeltetési költséget (bér, rezsi, stb) Ami ebből marad, csak az a profit kb 5-10 Ft. Jogos az észrevételed :)
Nagy olajcégek nem adják át a kútjaikat, ezt biztosra veszem. A kisforgalmú magánkutak jöhetnek szóbe átmenetileg, de gondolom, a befagyasztás vége után vissza kellene adni. Az Auchan és más hasonló áruház lácok se adják át szerintem, lenyelik a veszteséget.
""ami kb annulállja a kutak profit termelését üzemanyag téren" Én úgy értettem eddig, hogy ez a kb. 30 Ft a kisker árrés, ami fedezi a kút üzemeltetési költségeit és még valamennyi hasznot (profit). Tehát, ha csak ennek a két üzemanyagnak az eladását néznénk, literenként 30 Ft veszteség keletkezne (nem a haszon tűnik el, hanem veszteség keletkezik).
2018-as GVH vizsgálatból részletek: "A MOL Csoport a kiskereskedelmi tevékenységét túlnyomórészt a több mint 2000, KözépKelet Európa nyolc országában lévő üzemanyag töltőállomásán keresztül végzi.
Magyarország területén a MOL 439 saját üzemanyag töltőállomást üzemeltet, és további
29 töltőállomás franchise rendszerben kapcsolódik a MOL hálózatához. A MOL
részesedése a magyarországi üzemanyag kiskereskedelmi forgalomból, és azon belül a két
meghatározó üzemanyag (a benzin és a dízel) esetében is 20-30 százalék közötti.
Ugyanezen az adatok az üzemanyagok nagykereskedelmi értékesítése tekintetében 70-80
százalék közöttiek."
Nyugati országrészbe a Schwechati finomítóból szállítják az OMV kutakhoz a benzint, de gyanítom, hogy AVIA , Lukoil is onnan kapja. De ezeket a nem MOL kutakat akkor sem a MOL venné át, ha Százhalombattáról kapnák az üzemanyagot.
2000 kútból 400-on van jelenleg MOL logo. Ez persze nem feltétlenül jelenti, hogy a forgalomból is ilyen arányban veszi ki a részét, de a 60 %-ot kizártnak tartom. Az a nagyker forgalomra igaz lehet esetleg.
Jelenleg a 511-es benzinen és az 512-es gázolajon 31 és 32 ft különbség a tényleges és a maximált ár között. Kb. ez az az összeg, ami kb annulállja a kutak profit termelését üzemanyag téren. Az e fölötti veszteség esetén átvállalja a MOL a kiadott kútjaikon az üzemeltetést, de valószínűsíthető, h a Shell, OMV, AVIA, Lukoil, stb kutakat az anyacég fogja átvállalni. Nem tudom, hogy Mo-on összesen hány százalék üzemanyag eladás van MOL kutakon, de gyanítom hogy nem több, mint 60%. Tehát az havi kb. 315 mill. liter Mo-i üzemanyag felhasználás 60%-a =189 mill. litert. Ezt néhány millió literrel csökkentik a prémium üzemanyagok is.A kérdés, hogy ebből mennyit vehet majd át és mikor a MOL, ha jelentősebben emelkedik a nagyker ára az üzemanyagoknak. Ez ma még kérdés. De az viszont tény, hogy az olajár esetleges emelkedésével a MOL upstream profitja is növekedni fog. Tehát egy 100 usd olajár nem fogja jelentősen csökkenteni a MOL profitját. A USDHUF egy más kérdés, de sztem és nagyon remélem, hogy azt az MNB éppeszű monetáris politikával és intézkedésel kordában tudja tartani. Itt leginkább a kormány piacgazdaságba történő ismételt beavatkozása hátráltatja a befektetőket egy magasabb árszint elérésében. Eddig sztem az alapítványi mutyi miatt volt egy 100-200-Ft-os diszkont, most ez kb 400-500 Ft-ra hízott fel.
Literenként 0-30 között lesz valahol a bukó és ez a szám inkább közelebb lesz a 0-hoz. Ennyi állt nekem eddig össze a sok elemezgetésből. Én tegnap már mondtam egy all-in-t.
Nem lehet, hogy másról (is) szó van? Szemünk előtt zajlik, de észre sem vesszük... A kiskereskedelem egy része OMV által gyártott üzemanyagot használ fel, pl. Aldi, de lehet sok kisebb, vagy régebben Auchan is. Ebben a 3 hónapban a MOL-nak olyan lehetősége lesz, amilyenre normál helyzetben nincs, kirázhatja az OMV/Petromot, hiszen veszteségesen nem fogja kiszolgálni a kiskereskedőket, legalábbis nem mindegyiket, kivéve a saját kútjai. Így hosszútávú szerződésekkel magához láncolhatja az eddigi független kereskedőket, amin hosszútávon sokat nyerhet. Így max. néhány milliárd veszteségért, esetleg lefedezve önmagát a túlzott áremelkedés ellen 3-6 hónapra, a jövőben ezen az egészen nyerni fog, nyerni fogunk (részvényes) és nyer az egész ország. Mi van ha így van? :-)
Probléma, hogy nem tudjuk, milyen arányban vannak a franchise kutak a MOLnál Magyarországon. A másik, hogy milyen a szerződésük a MOLlal, ők nyelik-e le az összes most jelentkező veszteséget vagy a MOLnak is jut belőle? Jó lenne, ha egy jól tájékozott MOLos fórumozó megmondaná a tutit ezekről.
MOLly tulajok topikja
Ha az Otisoknak is van gyűjtőtopikja, ne aprózódjanak el apró témákba a Mollysok se.