A cikkből: "Azonban a bennfentes kereskedelem tilalma alól sem az esetleges racionális gazdasági indok, sem pedig – az önmagában is tiltott piaci manipulációra utaló – „árfolyamvédelmi cél” nem mentesít. "
Az árfolyam védelmét célzó bennfentes kereskedés törvénytelen!
Törölt felhasználó2020. 10. 22. 22:33
#252255
egy biztos ma választ kaptunk arra,hogy mi is a célja az srv-nek!!!!! nos biztosan nem,hogy olcsón vegyenek részvényeket.....sokan felvetettétek ezt,mai nap megadta a célt: védeni az árfolyamot, védeni a részvényesi értéket ......tudom,hallom,miért nem magasabbra teszik.....majd eljön annak is az ideje, nem is olyan soká..... Mellesleg az srv-nek szabályai is vannak, napi korlát, ha ez nem lenne, egy nap alatt felnyomná 15%-kal....szóval a ha nem lenne srv, ha nem lenne short, ha nem lennének szabályok....nincs értelme, van .....
A jelzett 18kWh-s akk tömege kb. 180kg. Tehát nem lenne egyszerűen az akkut felvinni a lakásba! :)
Törölt felhasználó2020. 10. 22. 22:24
Előzmény:
törölt hozzászólás
#252253
igen pont utánam hétkor adták ki a jelentést..... ameddig csak akarják...rengeteg pénzen ül a MOL!!! Viszont az eddigi srv taktikába a mai vásárlás nem illik bele....., de az is igaz azonnal léptek amint érzékelték,hogy 1600-as szint veszélyben van.....ezt a shortosok figyelmébe ajánlom..... próbálták lenyomni, de nem ment nekik.....ez is tény...avval meg nem tudok mit kezdeni, ha nem lenne srv...ha nem lenne short akkor???? szóval van és engedélyezett...ehez kell alkalmazkodni.....
Családiházas övezetben egyénileg megoldható a töltés, nagyvárosi sűrűn lakott területen nem. Emeletes házak, megvan? Mondjuk a harmadikon (vagy akár a tizediken) laksz, hol töltöd? (Tokió, Sanghaj, Párizs, New York, stb.) Láttál már képeket a Párizsból kivezető utakról a nyári szabadságolások, vagy a hétvégék idején? Egy 1,6m2-es napelemtábla "csúcsteljesítménye" kb. 250W, egy elektromos autó akkujának kapacitása pedig 18kWh-nál kezdődik (Volkswagen e-UP). Tehát egy (az előbb említett) napelemtábla alkalmazásával 18x4=72 nyári, intenzív napsütéses óra alatt sem lehet feltőlteni. Ez nyilvánvalóan nem megoldás Még nagyon odébb van a ."villanyautó" korszaka. Nincsenek meg a külső feltételek.
Érdekes felvetés. Nem tudom, valamely mérnök egy minisztériumban, akármely országban kiszámolta-e már, hogy bírná-e az áramhálózat. Mégha tudna is annyi elektromos energiát termelni a világ, például a fúziós erőművel, fel kellene fejleszteni a hálózatot, kábelek, trafók, stb. Ez rengeteg pénz lehet.
Szerintem a töltés csak úgy tud megoldódni, hogy a töltés sebességét addig növelik, mint most megy az üzemanyagos töltés és a kutakon történik. Otthon is tölthet valaki, persze, de ezt is csak a családi ház tulajok tudják megoldani, viszont bármikor lemerülhet az ilyen tulajé is, tehát ő is kúton akar tölteni ilyenkor (a kutatkon lehet egyre több elektromos töltő az átmeneti időszakban). A gyors töltés egyelőre a (közel?)jövő. Addig amíg a gyors töltés nem lesz megoldva és nem lesz sűrű töltő hálózat, nem lesz tömeges elterjedés. Persze akadály az is, hogy a jelenlegi tulajok, akik most is 90 akárhány százalékban nem elektromos új autót vesznek, mennyi idő után fogják lecserélni azt. 15-20 év minimum, amíg döntő többségben elektromos autót használnak az emberek. Ennyit arról, hogy a MOL már holnapután csődbe megy.:)
És még nem is vetted figyelemben a hálózat terhelést. Szerintem a mai hálózat egyszerűen képtelen lenne ekkora teljesítmény növekedést kiszolgálni. És itt nem csak a kábelre gondolok.
Biztos így lesz, mert a 15% hatásfokkal működő, 1,2x0,8 m-es panelekhez (ezekből nagyjából 1 fér el a jármű tetején) nincsen szükség töltőcsatlakozóra és rendkívül gyorsan éjszaka is termelik az áramot.
MOLly tulajok topikja
Ha az Otisoknak is van gyűjtőtopikja, ne aprózódjanak el apró témákba a Mollysok se.