Topiknyitó: saru 2007. 02. 03. 08:30

Mi lesz veled Magyarország?  

a tegnapi falbontó események is végképp feltették bennem a kérdést, hogy mi lesz az országgal?, mert véleményeket hallani a FIDESZ-ről, Gyurcsányról, holott a kérdés az, hogy mi lesz veled Magyarország?, erre kell a választ keresni!
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Törölt felhasználó 2008. 04. 10. 19:58
Előzmény: #10099  Törölt felhasználó
#10100
Még valami: beírogatásaim.
Talán többször írtam ilyesmit? Nincs tudomásom róla...
Törölt felhasználó 2008. 04. 10. 19:57
Előzmény: #10096  matgab
#10099
matgab

Ha vetted volna a fáradtságot, láthattad volna, hogy ez egy kutatás eredménye volt.
Lehet szidni a kutatót, meg lehet szidni a módszert, meg sok mindent lehet, de engem miért ?
Törölt felhasználó 2008. 04. 10. 19:28
Előzmény: #10097  Törölt felhasználó
#10098
csak nyeli ,csak nyeli a pénzt!

ez a tomcat azért jól megjelent a sajtótéjákoztaton.

mondjuk mindig is csodálkoztam hogy a
sok hírtudosíto csak ül ott mint egy zsák krumpli oszt csak jegyzetelni tudnak semmi mást!
hát újságíró az ilyen?

persze a napkeltében bátran szórják politikai nézeteiket de az illetékest Demszkyt nem bírják behívni hogy megkérdezzék amit már úgyis tudunk hogy mit csináltunk négy évig???
Törölt felhasználó 2008. 04. 10. 19:23
Előzmény: #10096  matgab
#10097
a BKV nak HATALMAS TARTOZÁSA VAN,
és még több pénzt kér az államtol!!!!

LOL !
matgab 2008. 04. 10. 19:19
Előzmény: #10095  Törölt felhasználó
#10096
Steigervald Krisztián.. Szép magyar neve van...

"A magyar irigy és kettős mércével mér: elvárja, hogy megkapjon bizonyos dolgokat, ám, ha azokat más kapja meg, az már jóval kevésbé tetszik neki - tette hozzá a GfK emocionális marketingkutatásainak vezetője."

Én meg azt mondom a magyar gürizik, mint az állat, és ha kér vmit, akor azt mondják, hogy fogja be a pofáját és ez nem tetszik neki...
Senkinek nincs semmi baja akkor, ha a szomszédja felújítja, megszépíti a lakását, viszont, ha a privatizációból lenyúlt pénzből a nagy autójával randalírozik az utcán, akkor a magyar még ha nem is tudja megfogalmazni, hogy mi is az ami pontosan nem tetszik neki, de valahogy érzi, hogy az az autó, uszómedence, helikopter stb.az onnan van biza, hogy valaki azt a társadalmi/állami közös vagyonból kilopta...

Mert biza nagyon kevés ember van, akinek olyan jól menő vállalkozása van, ami becsületes munkából, tisztességesen leadózott jövedelemből ilyen profitokat termelne, szinte nulláról felépítve, hiszen nagy családi tradicionális vagyonok alig 20 éve még nem voltak...

Conqui, annyira szánalmasak ezek a beírogatásaid arról, hogy a magyar bezony rossz és tehetségtelen, lusta , irigy stb.stb. hogy az borzalmas...
Törölt felhasználó 2008. 04. 10. 18:20
Előzmény: #10094  Törölt felhasználó
#10095
é betü lamardt rola!

én nem irigylem tőled a balos beállítotságodat
Törölt felhasználó 2008. 04. 10. 18:19
Előzmény: #10093  Törölt felhasználó
#10094
n nem irigylem tőled a balos beállítotságodat!
Törölt felhasználó 2008. 04. 10. 18:17
Előzmény: #10092  hill
#10093
"A magyarok nem látnak példaképeket maguk körül: nem akarnak sportolók lenni, mert azok eredményei, szerintük, csak néhány hétig jelentenek szenzációt, de nem lennének híres színészek sem, hiszen nehéz olyat találni, akit az egész társadalom elfogad. Ugyanez a helyzet az üzletemberekkel - mondta Steigervald Krisztián.

A magyar irigy és kettős mércével mér: elvárja, hogy megkapjon bizonyos dolgokat, ám, ha azokat más kapja meg, az már jóval kevésbé tetszik neki - tette hozzá a GfK emocionális marketingkutatásainak vezetője."
hill 2008. 04. 10. 13:38
Előzmény: #10091  saru
#10092
A BKV eset csak a jéghegy csúcsa. Bevett szokás a nagyvállalati vezetők körében a bevételek ily módon való lenyúlása. A vizitdíjat itt hoznám be Gy. elvtárs. Miazhogy, " bársonyos forradalom"? Radikális elszámoltatás a céges vezetők felé. Gépkocsihasználat + egyéb juttatások magáncélra való megvonása. Az én fogalmaim szerint ez lenne a kiadáscsökkentés!!
saru 2008. 04. 10. 13:22
Előzmény: #10090  Törölt felhasználó
#10091
" Tolvaj banda... ! "
Törölt felhasználó 2008. 04. 10. 12:53
Előzmény: #10088  matgab
#10090
a csókos tanácsadók oktatták ki a csókos, tehetségtelen szóvivőket, akik 0 gyakorlattal, teljes sötétséggel bírnak a témával kapcsolatban, havi 1 milliós fizukkal+ még különféle extra szolgáltatásokkal (ingyenes uszodabérlet, csak nekik, csak most...stb.)
"testközeli" infó...nem mindennapi, ami a BKV-nél történik...a szerencsétlen "melósok" pedig güriznek mint az állat, minden jóból kimaradva.....
kenyeres 2008. 04. 10. 12:39
#10089
matgab 2008. 04. 10. 12:30
Előzmény: #10087  pampa
#10088
Súlyos, bűncselekmény elkövetésének gyanújára is okot adó visszásságokat tárt fel a BKV belső ellenőrzési osztálya az AAM-mel kötött tanácsadói szerződések tételes vizsgálatakor. 2007-ben a közlekedési cég 134 millió forintot fizetett ki a cégnek szakértői anyagokra, de a szerződések hiányosságai miatt teljesítésüket nem tudták sem igazolni, sem számon kérni. Állítólag létezik egy 5 ezer oldalas dokumentumcsomag, de az még az ellenőrök számára sem nyilvános, aki látta, botrányról beszél. 2007 decemberében a menedzsment úgy döntött: a következő öt évben 2,5 milliárd forintot költ az AAM tanácsaira.



A közbeszerzési törvény megsértése mellett a hűtlen kezelés gyanúját is felvetik a BKV 2007-ben kötött tanácsadói szerződései, és az ezek alapján történt kifizetések. A BKV legalább 134 millió forintot fizetett ki úgy, hogy a szolgáltatás teljesítését a közlekedési cég belső ellenőrzési osztálya sem tudta igazolni. Legalábbis ez olvasható ki a BKV felügyelő bizottságának csütörtöki ülésére készült vizsgálati anyagból, amely az Index birtokába került.

A vizsgálat - amely jórészt a BKV beszámolóiból áll össze - az "AAM Vezetői Informatikai Tanácsadó Zrt-vel kötött tanácsadói szerződések és a hozzákapcsolódó számlák, pénzügyi teljesítések tételes" ellenőrzésére irányult.



Az ügy előzménye, hogy az Index nyilvánosságra hozott [1] két, összesen 2,5 milliárd értékű tanácsadói szerződést, amit a cég az AAM-mel kötött - és beszámolt arról, a 4-es metró projektigazgatósága százmillió forintot fizetett ki 2007-ben a cégnek nehezen megmagyarázható [2] tanácsadói szolgáltatásokra.

Tanácsadás versenyeztetés nélkül

Az ügyből botrány lett, miután a BKV nem tudott érdemben beszámolni - nemcsak az Indexnek, de a fővárosi képviselőknek sem, milyen tanácsokra költi a közpénzt. A Fővárosi Közgyűlés határozata alapján a BKV felügyelőbizottsága február 29-én rendelt el a vizsgálatot, amit most csütörtökön zárnak le.



A vizsgálati anyagokból kiderül, hogy nyolc szerződést kötött a BKV az AAM-mel, szemben azzal [3], amit Balogh Zsolt megbízott vezérigazgató a Fővárosi Közgyűlésben állított.

A 8-ból hat szerződést közbeszerzési eljárás nélkül kötött meg a BKV 2007. januártól-novemberig. Ezek nettó értéke 164 millió forint, amiből a közlekedési cég a vizsgált időszakban (2007. január 1.--2008. március 3.) 134 millió forintot fizetett ki, de "2008. évre várható még nettó" 29,7 millió forint kifizetése.

Továbbá két, 2007. decemberében aláírt, jelenleg is érvényes tanácsadói keretszerződés szerint a cég kiemelt projektjeinek "általános szakértői" támogatásáért havi bontásban évente 125 millió forintot, a "4-es metró beruházási projekttel összefüggő szakértői támogatásért" évente 325 millió forintot fizethet még ki a BKV. Így 2008 januárjában résztteljesítéseként a BKV már számlát írt alá tízmillió forintról.

Négy tanácsadói feladat, két alkalmas cég

A BKV a kétfordulós közbeszerzési eljárást meglehetősen gyorsan folytatta le 2007. november 20. és december 22. között. Az ellenőrök ezekről megállapítják, "néhány hibát, hiányosságot" találtak, amik "nem befolyásolták az eljárás eredményét".



A részvételre a BKV két céget hívott meg: az AAM-et és a Golder Associates (Magyarország) Kft.-t. Azért csak ezt a két céget, mert a BKV előminősítési rendszerében csak "ez a két vállalkozó került nyilvántartásra a felhívásban meghatározott négy szakterület (...) tekintetében". A BKV döntéselőkészítő-bizottsága az előnyösebb ár alapján döntött.

A megkötött tenderek alapján januárban egy 10 milliós számlát állított ki a BKV, a belső ellenőrök jelentése nem részletezi, mire. Talán nem véletlenül, ugyanis a jelentés már az elején megállapítja, az AAM által benyújtott számlák tanácsadói teljesítését - az egyhónapos "szűk vizsgálati határidő" miatt - nem tudták ellenőrizni.

Antal Attila magára vállalta

A tanácsok felderítését nehezíthette, állapítják meg, hogy a szerződések nem írtak elő a szakértői anyagok átadására, átvételére semmiféle eljárást, teljesítési bizonylatot sem kellett kiállítani. A szerződéseknél általános hiány a jogi ellenjegyzés hiánya.



A szerződés szerint ugyan a "havi elszámolásnak" be kellett volna számolnia a projektek előrehaladásáról, és tételesen fel kellett volna sorolnia a ráfordításokat (a 15-35 ezer forintos óradíj alapján kiszámított, teljesített munkaórákat) - ám ez, a vizsgált számlánál hiányzik.

A belső ellenőrzés így csupán azt állapíthatta meg: "a Vezérigazgató magára vállalta a teljesítések igazolását" annak ellenére, hogy "a felsorolt tevékenységek a BKV Zrt. egyes szakmai területét érintik." Illetve, hogy a Vezérigazgató (Antal Attila) a "megfelelő terméket átvette, és azok minőségét elfogadta".

Szigorúan az értékhatár alatt

A 2007-ben jórészt kifizetett, 164 millió forint értékű szerződések érdekessége, hogy a 6-ból 4 éppen hogy nem éri el az 50 millió forintos közbeszerzési értékhatárt.

A vizsgálat is megállapítja: "Hibás ez a nézet, hiszen, mint említettük, a tanácsadói tevékenységet, mint közbeszerzési kategóriát, Társasági szinten kell egybeszámítani, nem szerződésenként, illetve területenként figyelni a közbeszerzési értékhatárt."



Az egyik - 4-es metró projektjének koordinációjáról szóló - szerződésből vett idézetből kiderül, mindez szándékos lehetett a szerződések megalkotói részéről: "az óradíj elszámolásból adódó összeg (...) nem haladhatja meg (...) a szerződés időtartama alatt a közbeszerzési értékhatárt, amely 2007. évben 50 millió Ft"

Tehát nem azt határozták meg, hogy a kapott tanácsok bizonyos célokat teljesítsenek, hanem csupán annyit, ne kerüljenek összesen többe, mint 50 millió forint.

A szerződésekkel kapcsolatban körülbelül ugyanazokat a hiányosságokat tárja fel a jelentés, mint a két keretszerződésnél (lásd a keretest.)

Ennek megfelelően több, kifizetett számlánál nem talált a belső ellenőrzés teljesítésigazolást, és mint írtuk: a belső ellenőrzés sem jutott hozzá az AAM által elkészített dokumentumokhoz.

Balogh Zsolt kisteherautója

Ez azért meglepő fordulat, mert Balogh Zsolt, aki a használtbusztenderbe belebukó Antal Attilát váltotta, ideiglenes vezérigazgatóként az AAM által elvégzett tevékenységről február 28-án azt mondta a Fővárosi Közgyűlésnek, hogy a cég 2007-ben 5 ezer oldalnyi dokumentumot állított elő.

Akkor azt állította, ezeket a dokumentumokat azért nem hozta magával, mert egy "kisteherautó kellett volna" a szállításukhoz. De mint mondta [4], egy 6 gigabájtos dvd-t lehetne velük megtölteni.

Mint arról beszámoltunk, ezeknek a dokumentumoknak a meglétéről nemcsak a belső ellenőrzés, de a nyilvánosság sem győződhetett meg: egy bezárt szobában vannak, és még a fővárosi képviselők is csak titoktartási nyilatkozattétel után tekinthetnek bele (haza nem vihetik!). Katona Kálmán (MDF), aki látta az állítólagos dvd-t, az Indexnek titoktartási kötelezettségét betartva csak annyit mondott róluk: "Skandalum!"

A jelentés a közbeszerzési törvény megsértését gyakorlatilag megállapítja, ha pedig a BKV-nak továbbra sem sikerül bebizonyítania, hogy valódi teljesítés áll a jóváhagyott kifizetések mögött, azaz vagyoni hátrány érte a céget, akár a hűtlen kezelés bűntettének gyanúja is felmerülhet.



A BKV az Indextől megtagadta a betekintést, holott - mint írtuk [5] - ezzel a közlekedési cég vezetése súlyosan megsérti az adatvédelmi törvényt. Az adatok kiadását megtagadó BKV ellen, amint arra a jogszabályban rögzített határidők lehetőséget adnak, pert indítunk.

Az ügyre egyébként jellemző, hogy a tanácsadói teljesítésekről névvel egyik vezérigazgató-helyettes sem akart nyilatkozni.

A BKV-menedzsment hallgat

Nehéz elképzelni, hogy csak Antal Attila tudott volna ezekről a szerződésekről, számlákról, jóllehet a belső ellenőrzés vizsgálati jelentésében az ő személye bukkan fel a leggyakrabban.

A vizsgálati jelentés többször megemlíti a műszaki igazgatót, aki alá a közbeszerzéseket koordináló logisztikai osztály tartozik. Ő a nyári cégátalakítás óta Balogh Zsolt. 2 metrós szerződést a 4-es metrót építő iroda régi vezetője, Gulyás László, 2-t az új, Balogh Árpád szignózott. Kifizetést hagyott jóvá a - Tóth Norbert vezérigazgató-helyettes alá tartozó - "gazdasági igazgatóság kontrolling főosztályának vezetője" is. Antal Attila összesen 4 szerződést írt alá. Az AAM részéről a szerződéseket Kornai Gábor cégtulajdonos írta alá.



Megtakarítás némi ráfordítással

Az ebbéli tevékenységében - Demszky Gábor támogatását élvező - Hagyó Miklós főpolgrmester-helyettes által gründolt új BKV-menendzsment 2007-ben a cég átalakításába fogott. Elbocsátott 1000 embert, és lecserélte a cég és a DBR metróprojektiroda felső vezetését. Az akkor 18 milliárdos éves hiánnyal számoló Antal 2007 tavaszán határozottan nullszaldó közeli állapotot ígért [6], a mostani menedzsment pedig állítja, egy év alatt 11,5 milliárd forintot megtakarított, ugyanakkor elismeri: már 15 milliárd forint a cég 2008-ra becsült vesztesége.

Regőczi Miklós értékesítési vezérigazgató-helyettes- a BKV kommunikációs igazgatójaként - egy 2007-es interjúban - az új menedzsment legnagyobb, "megtakarítást célzó" feladatairól az Indexnek azt állította [7]:

"2800 szerződés él a BKV-nál, beszerzések, alvállalkozások, egyebek. Az összeset felül kell vizsgálnunk, mert nem felelnek meg a cég érdekeinek. Azt mondhatom, hogy mindegyiket át kell alakítani a mai, piaci viszonyoknak megfelelően."

Az AAM-es szerződésekről, a szolgáltatás értékéről és mértékéről azonban ő sem bizonyult bőbeszédűnek. A vizsgálati anyaghoz csatolt lista szerint egyébként az AAM 2000 óta ad szolgáltatást a BKV-nak.

Nemcsak a jegyeket, bérleteket kéne elenőrizni

Végezetül a BKV belső ellenőrzése tesz néhány javaslatot a "jövőbeni hiányosságok elkerülésére (...) és a közbeszerzési törvény betartására".

A vizsgálat végül azt tanácsolja a reformokban gondolkodó, jól fizetett tanácsadókkal megtámogatott menedzsmentnek, hogy a jövőben tanácsadási szolgáltatások igénybe vételénél - a törvény betartásán túl - iktasson be pénzügyi ellenőrzést, fokozza a monitoringtevékenységet és a vezetői ellenőrzést.

A vizsgálati anyag alapján a BKV felügyelőbizottsága jelentést készít. A testület kérheti a BKV vezetését, hogy a még érvényben lévő keretszerződéseket felbontsa, de akár feljelentést is tehet az üggyel kapcsolatban.

A cikkben hivatkozott linkek:

· [1] link

· [2]

· [3] link

· [4] link

· [5] link

· [6] link

· [7] link


pampa 2008. 04. 09. 09:24
Előzmény: #10086  saru
#10087
Miután kétszer is megszavazták és még azt is megbüntették aki kiszavazott ráébredtek,hogy a népszavazáson már nem tudják megmenteni,ezekután őkl is a népszavazást kezdeményezők mellé állnak.

Félelmetes ez az MSZP, semmi sem érdekli őket, csak a hatalmon vagy a közelébe maradhassanak.

Kilóg a lóláb Ildikó,de nagyon...
saru 2008. 04. 09. 09:14
Előzmény: #10084  Törölt felhasználó
#10086
" perzsa barátaimtól is elnézést, ez súlyos hiba volt ";

nekünk talán több közünk van az irániakhoz (jászok), mint az araboknak, viszont ők is mohamedánok, mint az indonézek, stb... !
Törölt felhasználó 2008. 04. 09. 05:36
#10085
Petőfi után - szabadon?

A NÉP SZAVA, ISTEN SZAVA!

Gaskónak mennie kell..

Hová? Miért?
A vasútnak mennie kell...a közlekedésnek mennie kell...
A közösségi és a kötöttpályás közlekedés olcsóbb!
Meglepő kijelentés? pedig így van!
De az egész világon a vasutat fejlesztik és a közösségi közlekedést támogatják..

NEM VESSZÜK ÉSZRE, hogy rossz felé!
Megyünk a székelyember a szekéren mondja meg nekünk:
Bátyám, meszzi van-e még Kolozsvár?
Most már messze!
(ez a vicc nem véletlenül juott az eszembe!

Ott pöfögnek a dieselek az autópályán, a városok útjain, járó motorral a dugóban!

ÉBRESZTŐ !

"De hiszen ezt Gaskó István is nagyon jól tudja! Csaknem húsz éve van a szakszervezeti mozgalomban, tucatnyi jelentős vasutas sztrájkot szervezett..."
FORRÁS: népszava

Igen, tudja! Csak a cikk sugalmazói nem tudják.
Szüntessük meg a szárnyvonalakat?
Kell új "paraméterkönyv" - de szép eufémizmus - a BKV-nál?

Idő van, mindjárt hatóra! ÉBRESZTŐ!

(Privát megjegyzés: nem most jöttem a hathuszassal, de tudom, hogy kell a hathuszas SZÁZEREKNEK kell, mert kell a munkahely, hogy az ember - AZ ORSZÁG(!)
MEGÉLJEN!)

Törölt felhasználó 2008. 04. 09. 00:55
Előzmény: #10073  Törölt felhasználó
#10084
Jujj! Szólj bátran. Ha már hülye vagyok, legalább ne maradjak az.

Egyébként voltam olyan szobában munkatárs, ahol ült egy magyar, egy erdélyi, egy iráni, egy palesztin (libanoni), és a vita azon ment, hogy ki dobja a szemétbe az amerikai miniatűr zászlót. (Miután felkiáltott a társaságból kettő, hogy ezt ugyan melyik állat rakta ki a polcra?)

Szóval perzsa barátaimtól is elnézést, ez súlyos hiba volt :)

Törölt felhasználó 2008. 04. 08. 22:44
Előzmény: #10082  Törölt felhasználó
#10083
Próbáltam lapozni, de nem ment..:))
Törölt felhasználó 2008. 04. 08. 22:38
#10082
Sok igazság van ebben a cikkben.
Böszme-hívők, pl. Conqui és társai lapozzanak...

Körmendy Zsuzsanna: A lekozmált reformok bűze
2008. április 8. 08:59

Magyarország nem beteg. Magyarországot elerőtlenítették. Semmi baja nincs, csak le kell szedni mellőle a köré akasztott, koszlott lepedőket, ki kell tárni az ágya mellett az ablakokat, és föl kell táplálni. (A húslevest vállalom.) Védeni kell az érdekeit – kapaszkodjanak meg jó erősen: nemzeti érdekeinket –, nem az unió ellen, hanem az unióban. Védeni kell a falvakat, a kistérségeket, a mezőgazdaságot. A ravaszul megadóztatott betegeket és időseket. A tehetséges diákot, a kiemelkedni vágyó romát. És megtartani azt a keveset, amink van. Mindegy, hogy jobb- vagy baloldalinak nevezi magát a következő garnitúra: azok jöjjenek, akik már bizonyítottak. Jöhetnének elvileg olyanok is, akik még semmit sem mutattak magukból, de az idő fogy, Magyarország egyre szegényebb és erőtlenebb, kísérletezésre most nincs mód. Majd tíz év múlva lehet, hogy jön egy új társaság, amelynek „fején másképp tapad a haj”. Most azonban olyanokra van szükség, akik egyszer már megmutatták, hogy hitükkel, akaratukkal képesek egy jobb országért dolgozni. Senkiháziak köztük is voltak, ilyenek mindig, mindenhol vannak és lesznek is. De nem mindegy, hogy a senkiháziak elő-előfordulnak egy alapvetően tisztességes kormányban, vagy pedig egy senkiháziakból álló kormányban fordulnak elő véletlenszerűen a tisztességesek. A balliberális elitértelmiséget pedig ki kell ábrándítanom: nem mi, hanem ők bíztak vakon Gyurcsány és társai kormányában. Ne kenjék most a nemzet egészére csökkentlátásuk következményeit. Nem mi voltunk azok, akik az emberek becsapásával megnyert választást mentegettük. Nem mi hunytunk szemet a sok disznóság fölött, ami a magyar forradalom 50. évfordulóján történt. Rendőrfőnöküket sem mi tüntettük ki. Így hát azok sem mi vagyunk, akik Gyurcsány kifulladását látva és a lekozmált reformok bűzét érezve most hirtelen úgy érzik, a magyarok utolsó reménysége is délibábbá foszlott. Mi ugyanis ezt a jellegzetes szagot már hat éve érezzük.Magyarország magához fog térni. Sokan vannak, akik ezért mindent meg fognak tenni. Jó hírem is van: lehet csatlakozni az ügyhöz. Bárkinek.

(Magyar Nemzet, 2008. április 8.)
kissherceg 2008. 04. 08. 22:33
Törölt hozzászólás
#10081

Topik gazda

saru
3 3 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek