Nem. Nem elsősorban oktatásra gondolok. Simán elmennek multikhoz, de Angliába is mosogatni, ha arról van szó. Pl. egy informatikához értő informatikatanárt mi a franc tartana ott?
Azért rossz a színvonal, mert az egész társadalom a 100 éve elavult poroszos módszereket preferálja, annak tapsikol, ha a kormány is ezt az irányt erősíti, nézd meg micsoda szélseskörű fujjolások voltak akkor, amikor Magyar Báint majd Pokorni idején a kompetencia alapú oktatást preferáltak a minisztériumban. Erre még csak rátesz egy lapáttal, hogy nagy átlagban a hülyébbek mennek tanárnak.
Törölt felhasználó2017. 09. 30. 11:28
Előzmény:
törölt hozzászólás
#136
Multinál dolgozok, szóval látom, hogy ott sem megy intenzíven az a 8+ óra az emnerk 99%-ánál.
A tanároknak meg nem 21, hanem 24 órájuk van minimum, ha főállásúak. Hangsúlyoztam azt is, hogy ha lelkiismeretesen csinálja, akkor bőven 40 óra felett kijön neki.
A tanárnak nem csak az óraadás a feladata, az órakra készülnie kell, dolgozatokat javítania. Ha mindent lelkiismeretesen csinál, több is kijön, mint 40 óra.
A másik, hogy mi, akik irodaban dolgozunk sem csináljuk azt intenzíven napi 8+ órában. Vagy legalábbis nagyon ritka az olyan dolgozó. Ha meg heti 24 óraban prezentálnom kellene, akkor azonnal felmondanék, mert ezerszer fárasztóbb, mint amit gépnél csinálok.
OFF:Egy villamosbuzi írt arról a 444 komment szekciójában, hogy megpróbált bekerülni a BKV-hoz villamos vezetőnek, és az az állítólagos szakemberhiány nem úgy néz ki, hogy akkor szinte bárkit felvesznek. Első körben egy pofonegyszerű tesztet kapott, aztán a következő körben pofára kiszórták, 100 jelentkezőből jó ha egy lesz villamos vezető, és a kiválasztási rendszer nem átlátható, a régi mechanizmusok mennek, protekció nélkül ma is nehéz.
Törölt felhasználó2017. 09. 30. 07:56
Előzmény:
törölt hozzászólás
#122
Igen, Budapest, de hogy mennyit fizetnek azt nem néztem.
"Csak egy példa: a Volvo-t kínaiak, ...vették meg."
Ez azért nem ilyen egyszerű.Kína azzal kezdte ezt a fejlődést hogy korlátozva, szigorú szabályozás mellett 1994-ben beengedte a nyugati autógyárakat. Csak 50%-ban kínai cégekkel (jellemzően állami vállalatokkal) közös vegyesvállalatok gyártották a kínai piacra eleinte kifutott modeljeiket. Pl VW Jetta II, VW Santana II, Peugeot 504, Suzuki Alto II. Ezek 1983-84-es modellek, amiket a kilencvenes évek végétől 2010-ig gyártottak, a 84-es Alto (merkuros Maruti) még ma is készül kis darabszámban. Próbálták a szabályokat szigorítani, de a multik mindig kijátszották. Csak hát közben kialakult egy 30 milliós autópiac ( a világ autóeladásának egyharmada) ami nagy úr.A Tesla kedvéért ők is megváltoztatták a szabályzórendszert, és megengedik hogy (korlátozottan, csak a különleges gazdasági övezetekben) 100%-ban saját tulajdonú gyárat építsen.A korai vállalatfelvásárlások MG-Rover, Ssangyong nem voltak sikertörténetek, a Ssangyongot el is adta a SAIC (legnagyobb kínai autógyár 6 millió autót gyárt évente, ötször annyit mint a Mazda, Mitsubishi vagy Subaru).A Volvo 2010-es felvásárlása is most, hét-nyolc év után kezd igazából hasznot hozni a Geelynek.Tehát: ők is beengedték a multikat.Igyekeztek minél többet tanulni, ellesni - vadhajtás pl az autók klónozása.Óriási piacuk kettővel nagyobb nagyságrend mint a mienk, komoly fegyverÍgy is több mint húsz év kellett a mai eredményekhez.Még legalább tíz év mire a nyugati multik egyenrangú versenytársai lesznek a legjobbak. Harminc-ötven autógyárból 5-6. A többi elhullik.
Mégis hogy lehet, hogy Magyarországon 3 millió ember tartja el a másik 7 milliót is?