"Csak egy példa: a Volvo-t kínaiak, ...vették meg."
Ez azért nem ilyen egyszerű.Kína azzal kezdte ezt a fejlődést hogy korlátozva, szigorú szabályozás mellett 1994-ben beengedte a nyugati autógyárakat. Csak 50%-ban kínai cégekkel (jellemzően állami vállalatokkal) közös vegyesvállalatok gyártották a kínai piacra eleinte kifutott modeljeiket. Pl VW Jetta II, VW Santana II, Peugeot 504, Suzuki Alto II. Ezek 1983-84-es modellek, amiket a kilencvenes évek végétől 2010-ig gyártottak, a 84-es Alto (merkuros Maruti) még ma is készül kis darabszámban. Próbálták a szabályokat szigorítani, de a multik mindig kijátszották. Csak hát közben kialakult egy 30 milliós autópiac ( a világ autóeladásának egyharmada) ami nagy úr.A Tesla kedvéért ők is megváltoztatták a szabályzórendszert, és megengedik hogy (korlátozottan, csak a különleges gazdasági övezetekben) 100%-ban saját tulajdonú gyárat építsen.A korai vállalatfelvásárlások MG-Rover, Ssangyong nem voltak sikertörténetek, a Ssangyongot el is adta a SAIC (legnagyobb kínai autógyár 6 millió autót gyárt évente, ötször annyit mint a Mazda, Mitsubishi vagy Subaru).A Volvo 2010-es felvásárlása is most, hét-nyolc év után kezd igazából hasznot hozni a Geelynek.Tehát: ők is beengedték a multikat.Igyekeztek minél többet tanulni, ellesni - vadhajtás pl az autók klónozása.Óriási piacuk kettővel nagyobb nagyságrend mint a mienk, komoly fegyverÍgy is több mint húsz év kellett a mai eredményekhez.Még legalább tíz év mire a nyugati multik egyenrangú versenytársai lesznek a legjobbak. Harminc-ötven autógyárból 5-6. A többi elhullik.