szalkai2

Regisztráció: 2021-09-13 16:19:35

Hozzászólások száma: 5

Utolsó hozzászólás: 2017-09-30 06:49


Tapasztalat: 2
Aktivitás: 2
Népszerűség: 5


utolsó 20 hozzászólás

Mégis hogy lehet, hogy Magyarországon 3 millió ember tartja el a másik 7 milliót is? 2017. 09. 30. 06:49
"Csak egy példa: a Volvo-t kínaiak, ...vették meg." Ez azért nem ilyen egyszerű.Kína azzal kezdte ezt a fejlődést hogy korlátozva, szigorú szabályozás mellett 1994-ben beengedte a nyugati autógyárakat. Csak 50%-ban kínai cégekkel (jellemzően állami vállalatokkal) közös vegyesvállalatok gyártották a kínai piacra eleinte kifutott modeljeiket. Pl VW Jetta II, VW Santana II, Peugeot 504, Suzuki Alto II. Ezek 1983-84-es modellek, amiket a kilencvenes évek végétől 2010-ig gyártottak, a 84-es Alto (merkuros Maruti) még ma is készül kis darabszámban. Próbálták a szabályokat szigorítani, de a multik mindig kijátszották. Csak hát közben kialakult egy 30 milliós autópiac ( a világ autóeladásának egyharmada) ami nagy úr.A Tesla kedvéért ők is megváltoztatták a szabályzórendszert, és megengedik hogy (korlátozottan, csak a különleges gazdasági övezetekben) 100%-ban saját tulajdonú gyárat építsen.A korai vállalatfelvásárlások MG-Rover, Ssangyong nem voltak sikertörténetek, a Ssangyongot el is adta a SAIC (legnagyobb kínai autógyár 6 millió autót gyárt évente, ötször annyit mint a Mazda, Mitsubishi vagy Subaru).A Volvo 2010-es felvásárlása is most, hét-nyolc év után kezd igazából hasznot hozni a Geelynek.Tehát: ők is beengedték a multikat.Igyekeztek minél többet tanulni, ellesni - vadhajtás pl az autók klónozása.Óriási piacuk kettővel nagyobb nagyságrend mint a mienk, komoly fegyverÍgy is több mint húsz év kellett a mai eredményekhez.Még legalább tíz év mire a nyugati multik egyenrangú versenytársai lesznek a legjobbak. Harminc-ötven autógyárból 5-6. A többi elhullik.
Rábízható-e a jövőnk gyermektelen politikusokra? 2017. 07. 03. 19:07
#11
Önmagában a gyermektelenség nem bűn, nem kell büntetni.De nem is normális jelenség.Ha szervi, egészségügyi oka van akkor is sok esetben okoz lelki abnormalitást, torzulást. Ha nincs egészségügyi oka a gyermektelenségnek, akkor 90-95%-ban lelki rendellenesség okozza vagy következtében létre jön ilyen deformáció. Arról lehet vitatkozni, jó ha a gyermektelen politikusok száma eléri a társdalomban élő gyermektelenek arányát.Arról nem nagyon, hogy több nem szabad, hogy legyen.Azt nehéz elképzelni hogy épeszű emberek kizárólag ilyenekre bíznák Európa sorsát.
Újabb vörös riasztás villant fel a világ második legnagyobb gazdaságában 2017. 06. 13. 09:09
#23
Mivel Kína ma már közel sem olyan olcsó, mint tíz - tizenöt éve csak az olcsó munkabért kihasználó multiknak ég jól is jönne, hogy tovább kell állniuk Indiába, Pakisztánba, Bangladesbe, Vietnamba. Nagyobb gondot az igényesebb, az elmúlt húsz évben kialakult kínai fejlesztőkapacitást kihasználó, és a bonyolultabb, magasabb hozzáadott értéket adó iparágaknak, vállalatoknak okozna. Gondoljunk pl az okos telefonokra - ezek fejlesztése javarészt Kínában történik, jórészt kínai cégeknél (Huawei, Oppo, Vivo stb).A magyar export Kínába sokkal nagyobb mint azt a sajtó egy része terjeszti, csak főleg Németországon keresztül zajlik (Audi, Opel, Mercedes stb).
Brutális ütemben terjed az elektromos autózás a világban 2017. 06. 09. 07:25
#23
Várhatóan a gyártott, eladott darabszám függvényében drasztikusan csökken az e autók és az akkumulátorok ára. Akkor lehet nagy áttörés 2025-re ha addig az akksik ára kevesebb mint a felére csökken, ami 20-30%-os autóár csökkenést hozhat.Persze egy 12 millás e-Golf vagy Focus Electric még akkor is nagyjából 8 millió marad....átmenetileg a közel 2 milliós adóterhelés csökkentése szükséges lehet.DE: nem kell minden célra megfelelni az elektromos autóknak, se az emberek harmada-negyede által egy-kétévenként egyszer megtett tengerparti túrára, se sivatagi használatra nem kell alkalmasnak lenniük!A cél "csupán" az össz-eladás 30-40%-a tíz éven belül, ami főleg a második-harmadik autókat, a zsúfolt nagyvárosokat, esetleg az autópályák környékét jelenti. Ide meg ki lehet építeni a töltőhálózatot.A normál használók háromnegyedének már ma is megfelelne a hatótáv, ami várhatóan duplájára nő tíz év alatt.
Brutális ütemben terjed az elektromos autózás a világban 2017. 06. 08. 19:40
#17
A kínai kormány előírta, hogy 2018-ban minden Kínában autót eladó cég értékesítésének 8%-a elektromos/plug in hibrid kell legyen.A Kínában 4,5-5 millió autót értékesítő három német cég, a VW, BMW és Mercedes közölte, hogy ez lehetetlen.Merkel is személyesen járt közben, hogy csökkentsék a kínai hatóságok az elvárt elektromos autó értékesítés mennyiségét, ez megoldhatatlan feladat a német cégeknek.A kínaiak nem engedtek.Most 17 nyarán a VW bejelentette, hogy két kínai cégénél (a FAW-VW és a SAIC-VW) elkezdik az elektromos autók gyártását, és alapított egy harmadik céget is (JAC_VW) elektromos autók gyártására.A Mercedes Denza néven a BYD vegyesvállalatánál gyárt kis sorozatban elektromos autókat, de részesedést vásárolt a BAIC elektromos autó gyárában és a Peking-Benz is elkezdi elektromos Mercedesek gyártását.A BMW Zhinoro márkanéven már gyárt elektromos autókat Kínában.Németországban nem sikerül 2020-ra 1 millió elektromos autót forgalomba helyezni. Merkel szerint talán 22-23-ra...Kínában 2020-ig kb 5 millió elektromos autó lesz, ebből nagyjából fél millió német gyártmányú...

friss hírek További hírek