Európa legnagyobb légitársasága, német tulajdon, szerintetek malév sorsra jut? A kérdés persze költői)) Ez presztízs kérdés németeknek, továbbá a fél eu légitársaságok repterek is az övüké, mint pl austria airline germanwing brüsszelair sunexpress eurowings stb
igazából az lenne egy érdekes szitu (persze pár nap alatt ez nem igazán tud már bekövetkezni, hiszen ahhoz kb. 7,35 EUR körüli részvényárfolyamnak kellene lennie, ami innen 12% emelkedés), hogy ha a jog árfolyama elérné a 3,58at....mert mondjuk 3,7 EUR-t nem fizet ki senki, hogy 3,58as papírt vehessen....vagy rosszul gondolom?
le a kalappal az Erste előtt, előbb telefonon felhívtak és kérték, hogy erősítsem meg, hogy akkor jogot eladok vagy jegyzek... Október 11-15 között zajlik le a dolog majd.
tudtommal a Lufthansa is komoly költségcsökkentéseket fog végrehajtani, én nem féltem a céget, azért nem egy ryanair, wizzair kategória, más a törzsközönség is... Lehet, hogy csak 23-24 körül fog javulni érdemben, de a többség hosszútávra vásárol részvényt, nem 1-2 évre.
Kedden 8.35 körül zárt, szerdán 6.1 körül nyitott....ma 6.56 zárás... 2,25öt esett nagyjából..ma mégis 2,7 körül kereskedtek a joggal...írta itt napközben valaki. Ergó ez úgy lehet, hogy van egy fix 2,25 EUR rész plusz erre jön az, hogy a 6,1hez képest hol fog állni a jog eladása utáni jóváírási napon. Ha igaz az, hogy múlt a jog eladási opció is minden órában változik.... Mivel a bróker nem tudta azt megmondani, hogy a jog árfolyama hány eur, így lehet tényleg azért, mert az is követi a real árfolyamot. Szerintetek?
Ha kaptál jogot èlhetsz vele, ezt jelezned kell majd annyiszor kifizeted a jegyzési árat. Valamint a jogot eladhatod, ennek ára abból adódik kb amit leírtam, tehát a kettő az árfolyamot adja.. Na most ha 6 euró az árfolyam, akkor 3,5 a jegyzès és 2,5 a jog.. itt veszek pl egy jogot.. Később az árfolyam 7 euró lesz , ebből már 3,5 euró egy jog kb... És itt ugye van egy részvényem 6 euróért össz, ami most 7et èr... A másik,hogy ugye beesett az árfolyam annyit amennyit most egy jog ér , tehát azért kárpotolhat mèg ha nem akarsz jegyezni.. És ami bonyolultabb ,hogy igen higitás jön ..itt már komolyabb utána számolás kell ,hogy mi hogy is van és lesz
Nem nyereség/veszteségről írtam, hanem egy lehetséges jogeladásról, ha nem akar valaki részvényszámot bővíteni vagy bizonytalan a későbbi árfolyamban. Tehát így a bekerülésiár ugyanarra a részvényszámra majdnem 3€-val kevesebb lett
Sztem a 3.58 euróért csak jogosultsággal vehetsz papírt, külsősként a tőzsdei árfolyamon (ezt amúgy 1 perc alatt kideríthető kereskedés során)... másrészt ez egy brutális hígítás, tehát nem gondolnám, hogy olyan óriási üzlet lenne jelenleg, ha abból indulunk ki, hogy a piac, főként a Lufi szempontjából legkorábban 2023-24 körül fog javulni, másrészt az adósságokat törleszteni fogja, tehát az osztalék évekig reménytelen lesz, harmadrészt a Lufi és társai (Klm, stb.) fizeti továbbra is a drága infrastrukturális hozzájárulásokat, menetrendszerűen fenntartja az alap útvonalakat, míg a fapados szarok Wiz,Ryan, stb. csak a rentábilis helyeket tartják meg és ott is külvárosi, szakadt leszállóhelyeket, óriási költségektől megkímélve magukat)
A következőt nem.értem ebben az egészben: 3,58 EUR áron lehet vásárolni részvényt, ez fix...magyarán bárhova megy az elkövetkezendő napokon az árfolyam, ez nem változik. Ergo ha felfelé, akkor az ezt választó is nyer, ha viszont a részvények jóváírásáig, akkor az esésben is részt vesz...Ma darabján van neki 3 EUR-ja...lehet mikor birtokában lesz a részvény ez lesz 2,4 vagy akár 3,5? Jól értem? Mi újság a jogok továbbadásával? Valaki írt 2,5 EUR/darabot...ma már 2,7et írt valaki...Ergó ez is mozog? Ha mindkettő mozog, akkor nem mindegy melyiket választjuk? Valaki tudna segíteni mit írok rosszul? Köszi!
Lufthansa
Lufthansáról így a mai 30%-os reccs után jöhetnek a vélemények.