Topiknyitó: werkaz 2016. 04. 04. 08:16

Lithium Americas  

Mivel a WL neve megváltozott, hogy az újak is tudják majd miről szól a topic, legyen az új név a topic neve is. Ha egyetértetek
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
tberki 2016. 06. 30. 20:00
Előzmény: #37  kukker
#40
A loteri kutyat se erdekli ki fizeti de mi kerul rajta annyiba.
El kellene olvasni amire reagalsz mielott reagalsz.
bigh4fish
bigh4fish 2016. 06. 30. 18:37
Előzmény: #33  pomperj
#39
lehet a mai napon maga mögé utasítja és végre támaszról beszélhetünk ezen az érték szinten. +14,14% szép látvány eddig.
bigh4fish
bigh4fish 2016. 06. 23. 20:55
Előzmény: #36  pomperj
#38
kínában is egyre nagyobb gond a képzett munkaerő beszervezése. valószínűleg az új gyár minimális emberi beavatkozást fog igényelni. legalábbis musk ezt a technologiát erőlteti. miért lenne más a kínai gyár?

a tesla-ban nincs érdekeltségem, így nem érint anyagilag a solar cityvel történő összeolvadás, de inkább tűnik egy mentsük meg mielőtt padlót fog szituációnak.
talán rájött hogy a rokoni kapcsolat nem feltétlenül garancia a jó eredményekre.

egy solar city partnerei által termelt energiát felhasználó gyorstöltő hálózat ahol a napelemes otthonok elpasszolhatják a plusz áramot az elektromosautósoknak szerintem működhet.

az új beruházás csak még több lithium igényt generálhat a jövőben.
kukker 2016. 06. 22. 08:35
Előzmény: #34  tberki
#37
"Hmm. Mai hir hogy a tesla 9mrd dollarert epitene gyarat kinaban. "

Mert el kellene olvasni a cikket, ugye, nem a béna címre támaszkodni:

"Az állami tulajdonban lévő Jinqiao Group és a Tesla Motors már aláírtak egy szándéknyilatkozatot a közös együttműködésre vonatkozóan, amely szerint mindkét fél közel 4,5 milliárd dollárnyi befektetéssel járulna hozzá a közös projekthez."

Tehát nem 9 milliárdot ad bele, hanem a felét.

pomperj 2016. 06. 22. 07:55
Előzmény: #34  tberki
#36
Nem tudom, hogy mondjuk 500.000 db 3-as modell gyartasahoz mekkora beruhazas kell. Nyilvan nagyon fugg a beszallitoi mennyiseg/sajat gyartas aranyatol.

De azert a szerelesi osszehasonlitasra a Kecskemeti gyar jo lehet.
Ott kb. 1.3Mrd EURbol epitettek olyan gyarat, ami kepes kb. 150.000/ev autot kibocsatani. Es ahogy no a volumen, azzal nem egeszen egyenes aranyban no a beruhazasi igeny. Szoval, alighanem igazad van azzal a 2.0-3.0 Mrd koruli becslessel.
De akkor hova kell mennie meg 7 Mrd-nak??

2)Emellett aggaszt a mai bejelentes is, hogy megvettek SolarCity-t. A szoveg az, hogy vertikumot akar a tiszta energia mufajban. Az mi a franc??

Par hete Goldman-Sach pocsek velemenyt adott a SolarCity-rol. Raadasul Musk a sajat kuzinjatol veszi meg. Penz persze nincs ra, szoval, Tesla adossagbol veszi (?), vagy sajatreszvennyel fizet erte. Az nagyjabol mindegy.
Vesz egy veszteseg termelot, lead ocska a dumat hozza, plusz kibocsat csomo uj reszvenyt, szoval leertekeli a meglevoket.

Ez nagyjabol egy meretes szajbavagas a TSLA invesztoroknak.

EZ nekem se tetszik.
bigh4fish
bigh4fish 2016. 06. 21. 21:34
Előzmény: #33  pomperj
#35
ez egy nagyon jó cikk a lithium helyzetéről
link

a LA is említve van benne.

Lithium Americas has the largest total resource/reserve size of 11.849m tonnes

2019 - Should see Lithium Americas entering production.
tberki 2016. 06. 21. 21:10
Előzmény: #33  pomperj
#34
Hmm. Mai hir hogy a tesla 9mrd dollarert epitene gyarat kinaban.

...egyre kevesbe hiszem el amit az a ceg allit. Egy mai normalis automatizaltsagi foku autogyar zoldmezorol kulcsrakeszen 1-1.5mrd eur, tehat felso hataron kb 2mrd dollarbol van meg. Ha tulzasba viszem az automatizalast (ami kinaban netto marhasag, nem is pont a koltsegek hanem a mukodtetes bonyolultsaga miatt) legyen 3. Mi a futyi lenne a maradek 6? Elon Musk magnesvasutja?
pomperj 2016. 06. 21. 18:03
Előzmény: #29  pomperj
#33
Hamarabb indult meg LAC, mint ahogy vartam; pedig nagyon bull voltam 3 napja is. Ostromolni kezdte a 0.80 szintet, 2 nap alatt felment odaig. Talan meg egy fulet csinal, aztan attorhet.
Am, ha itt attor, akkor ket labbal kell beleugrani; es persze, tartani tovabb a meglevo poziciokat. Sokaig.
tberki 2016. 06. 21. 05:45
Előzmény: #30  Cipolla22
#32
VW es Daimler maganak akar akkumulatort gyartani, a darabszam kerdeses en kicsit felszivunek erzem. BMW nehany eve epitett Garchingban e mobilitas kozpontot (ez epuletet es berendezeset az akkori kollegaim terveztek) de abban tudomasom szerint nincs akkumulator uzem. Szoval bmw kerdes.
Tobbieket nem tudom. Egy dolog ami meggondolando: nagy hype lett ez az elektromos auto. Egyelore csak a tokeeros autogyarak mozdultak ra. Tobbiekrol semmit sem hallani. Toyota sem csinal semmi ujat a hibdridjei melle. Vajon ok min dolgoznak, ez erdekelne. A hyundai-kia itt liheg a nemetek nyakaban erre behozunk egy uj technologiat amire se kapa se penz. Jo taktika.
Nagy csönd van a tesla korul, ezt kihasznalva most bejott a nikola nevu uj csodaceg. Azzal kapcsolatban meg szkeptikusabb vagyok. Nem tudom milyen tengelyterheles eloirasok vannak az usaban, de egy a jelenlegiekkel versenykepes kamion (es ez boven 2000km folotti hatotavot jelent) kb 200 tonna onsulyu... Kulonben lenne benne fantazia, x forgalom folotti cegeket kotelezni gyorstolto kiepitesere es rakodas alatt tolteni... Szebb vilag lenne.

bigh4fish
bigh4fish 2016. 06. 20. 22:44
Előzmény: #30  Cipolla22
#31
kicsi ez a bolygó, vesznek majd LA-tól is.
+15% a mai napra. egy jó hétfő.
Cipolla22 2016. 06. 19. 19:40
Előzmény: #29  pomperj
#30
Én még tartom és havonta veszek hozzá. Főleg azok után, hogy VW is bejelentette, hogy a portfóliója erősen elindul az elektromos irányba. Ehhez pedig jelenleg még lítium kell. Azt viszont nem tudod, hogy európaiak kitől fogják valószínűleg beszerezni az akkumlátorokat vagy a lítiumot?
pomperj 2016. 06. 19. 11:38
Előzmény: #26  werkaz
#29
Remelem, van meg aki tartja.
Egyre erosebb bull formanak latszik. Egy eve volt a korrekcios melyponton, azota 80-200% emelkedesben vannak a lithium termelok.

1)A LIT kitort.
Igaz, van fejfeletti ellenallas. De aligha sokaig.

link

2)AZ LACDF olyan vad bullnak is nezheto, ami egeszen ritka. Persze, elobb at kell torni a 0.80 ellenallast. De aztan, egeszen elkepeszto.

link

30Az SQM is eros, tan alegerosebb Latinamerikai. Pedig van valasztek a jokbol.

link

Tovabb tartom, meg sokaig, akar 20 evig is;-)
Masoknak is: sok szerencset.
bigh4fish
bigh4fish 2016. 06. 17. 20:45
#28
The Nikola Motor Company has been accepting reservations for its electric hybrid “Nikola One” semi-truck, and has announced that it already has 7,000 reservations, representing $2.3 billion in revenue.

link
bigh4fish
bigh4fish 2016. 05. 31. 22:17
#27
link

akár egy előgesztus lehet a gyár idetelepítése miatt.

werkaz 2016. 05. 12. 15:05
Előzmény: #25  samu888
#26
Egy Tesla hír:

link

:D
samu888 2016. 04. 26. 18:31
Előzmény: #14  pomperj
#25
Sziasztok.
Tudja valaki miért jön a LAC ára visszafele,van valamilyen fundamentális hir vagy csak korekciozunk,mert sokat mentünk felfele?
csendben 2016. 04. 21. 16:48
Előzmény: #23  bigh4fish
#24
Köszönöm!
Átolvasom.
bigh4fish
bigh4fish 2016. 04. 21. 16:47
Előzmény: #21  csendben
#23
mármint melyik téma érdekel?

régi topic: western lithium név alatt futott. ott találsz sok infót.
itt a link:
link
bigh4fish
bigh4fish 2016. 04. 21. 16:44
#22
youtube link az autohoz: link

"Jia Yueting, is starting construction of a $1 billion factory in the Las Vegas area, near the location of the Gigafactory."
link a cikkhez: link

talán ezekhez is kelleni fog valamennyi lithium.
csendben 2016. 04. 20. 19:24
#21
Sziasztok!

Érdekelne ez a téma.
Hol tudhatok meg róla többet?
flozal 2016. 04. 20. 12:21
Előzmény: #19  tberki
#20
"Az Apple elcsábította a Tesla egyik vezető mérnökét, a BMW pedig az i3/i8 fejlesztőcsapat 4 kulcsvezetőjét veszítette el, akik a kínai tulajdonú Future Mobility startuphoz igazoltak át, melyet a Tencent finanszíroz. Ebben a BMW lassú tempója is szerepet játszhatott, a következő i modell, az i5 legkorábban csak 2020-ban érkezik majd."
tberki 2016. 04. 13. 19:25
Előzmény: #18  pomperj
#19
Ez butasag. A Benz 2015ben lepte at eloszor a 2M legyartott autot...
pomperj 2016. 04. 13. 19:23
Előzmény: #17  pomperj
#18
jav.
to about 14 billion in implied future sales.

A Benz egesz palettajaval, 2015ben 470.000 autot adott el.
pomperj 2016. 04. 13. 19:20
Előzmény: #16  tberki
#17
Apr7,
from Teslamotors.com

A week ago, we started taking reservations for Model 3, and the excitement has been incredible. We’ve now received more than 325,000 reservations, which corresponds to about $14 billion in implied future sales, making this the single biggest one-week launch of any product ever. This interest has spread completely organically. Unlike other major product launches, we haven’t advertised or paid for any endorsements.
tberki 2016. 04. 13. 18:59
Előzmény: #15  tberki
#16
Bocsanat, nyilvan a teslarol irtam nem lac-rol
tberki 2016. 04. 13. 18:59
Előzmény: #14  pomperj
#15
Mikor jon a negyedeves jelentes?
Apr 7 ota nem jott uj info a rendelesekrol, vajon ez mit jelenthet?
Fontos lenne tudni hogy operative sikerult e mar nyereseget termelni, anelkul nehez megvalositani amit kituztek celul
pomperj 2016. 04. 11. 14:43
Előzmény: #10  pomperj
#14
LAC tuzel minden lukon.
Sikerult a furoiszap busineest is elinditani.

link

peggy01 2016. 04. 09. 17:30
Előzmény: #12  pomperj
#13
Nagyon szépen köszönöm.
pomperj 2016. 04. 09. 14:02
Előzmény: #8  peggy01
#12
Igen, ott fut a support is, es a fibo 50% szint is.
.
Es ha lehet, meg nagyobb bullnak nez ki.
link
tberki 2016. 04. 09. 13:57
Előzmény: #10  pomperj
#11
Nem is meretet hanem arkategoriat kell nezni szerintem, 35-40k dolcsirol beszelunk, egy atlag kozepkategoria azert inkabb 20 max 25, itt nalunk forintban 4-7Mio.
Szoval a4/bmw3/c klasse amire gondolni kell, esetleg az uj alfa giulia.

Ezeknel 325k oriasi szam! Ha jol tevedek mindegyik max 2 modulos gyartas! Szoval latni kellene a megrendelesekben az esest.
pomperj 2016. 04. 09. 13:36
Előzmény: #9  tberki
#10
Jo otlet figyelni, hatha latszik valami, kik a vesztesek. De Model 3 mar kozepkategoria, szoval diffuz lehet, mindenkibe belevaghat.

"10 eve nem tudtuk mi az az okostelefon, erre ma mar lassan a vececsesze is "okos".
Ja, biztos ismered a mai Koreai superklotyokat?;-)
Es mindnek lithium elem kell.
Mindenesetre: Model 3 hatasara Tesla kb. 90%ot ment fel, LAC meg 200% korul.
tberki 2016. 04. 09. 13:17
Előzmény: #7  pomperj
#9
Olvasom Musk twitteret, a sok marhasag kozott volt egy szam 325k auto megrendeles. Ez akkora szam hogy latszani kellene a tobbi autogyar backlogjaban mint csokkenes. Ezt fogom mostantol figyelni, hogy pontosan kinek a piacara ment be az uj tipus. Ez elkepesztoen nagy szam, egy ma elterjedt modul tobb mint ket evi termelese.

Daimlerrel kapcsolatban nem ertunk egyet, a heten vettem meg egy kicsit az oszti vagas utan.
Lithium mennyiseg: ez ugyanaz a csapat aki 90 korul azt mondta hogy 30 evnyi szenhidrogen keszletunk van meg aztan vege? Arra akarok kilyukadni hogy nem nagyon hiszek az ilyen idotavu joslatokban, csak nezd meg mennyire gyorsan valtozik a vilag. 10 eve nem tudtuk mi az az okostelefon, erre ma mar lassan a vececsesze is "okos".
peggy01 2016. 04. 09. 12:45
Előzmény: #7  pomperj
#8
A LAC.TO-ról is fel tudnál tenni egy ilyen képet? A vissza-teszt 0,50, esetleg 0,47 is lehet?
pomperj 2016. 04. 09. 10:49
Előzmény: #5  pomperj
#7
1)A Tesla Model 3 mindent megvaltoztatott.

Tesla es Daimler chartja jol mutatja a helyzetet: egeszen a Model 3 bejelentesig nagyjabol egyutt futottak. De azota> minden megvaltozott.

Eloszor is, az Auto-gyartok kiralyat leveltottak: Daimler esik, TESLA szalguld fel.

Daimler ugyanott van, ahol 2016 legelejen, 65-75 savba. Nem is vitasan 2 eve esik. A model 3 bejelentese ota az eses begyorsulni latszik.

link

Ehhez kepest TSLA nagy lendulettel visszaemelkedett, a top szintet ostromolni. Vilagos, oriasi ollo alakult ki, az e-auto javara. A piac eldontotte, hogy mit akar.

Ha Daimler ettol nem ebred fel, es nem kezd vele egyutt az osszes tobbi autogyarto lepest valtani, akkor mennek a lovaskocsi temetobe.

2)A lithium banyasz WL-LAC chartjait update-oltam, hogy lehessen latni a Model 3 hatasat.
Nos, erosen igy nez ki, elindult egy uj bull ciklus.

link

Egyelore nagyon szep, 5 subhullamos, commodity jellegu ELSO impulzust csinalt, ami nagyjabol keszen van.

Most kerrekcio valoszinu, talan a 0.43 szintig is vissza-tesztel. ALighanem az lesz az utolso jo belepo, sokkal magasabb arak elott.
Tartani, esetleg az alajanal meg vetelt megfontolni erdemes.

samu888 2016. 04. 08. 16:28
Előzmény: #5  pomperj
#6
Köszi az infót !
pomperj 2016. 04. 08. 16:14
Előzmény: #4  werkaz
#5
Azt sejtem inkabb, itt nem 5/5 impulzus van, hanem 3/3.

A funda helyzet ugyanis oriasit javult 2 ev alatt.

Tesla felkeszul evi 500.000 autot gyartani. Mindenki mas: rohan utanuk.

A Goldman Report nagyon pozitiv Lithiumra; 2025re, 9 ev mulva a vilag Li-termeleset a mai 10x-szeresere becsuli.

Az LAC Cauchari project tud 40 evig 20.000t Li-t termelni. Most a vilagtermeles kb.130.000 tonnara becsulheto, szoval annak 1/7 resze. A koltsegek nagyjabol a legalacsonyabbak. A Li-carbonat ara emelkedik; nem meglepoen.

Plusz az is hogy Argentina, ahol LAC banyaszik, kezd "normalis" orszag lenni; toroltek az export controlt, a deviza-korlatozasokat, Obama 2 hete ott jart, nyilvan megallapodtak befektetes vedelemben is.

LAC Partner hivatalosan is SQM es POSCO, a mufaj 2 nagyagyuja.

Szoval, ez nem okvetlen egy kis kifaradoban levo momentum, hanem: 2 het alatt +20%, most 0.56 korul, es az mar komoly impulzus.
Mergelodni azert van okom, mert nem vettem eleget, amikor 0.20 volt. Ez longterm trade; de spekulativ, es rizikos.
werkaz 2016. 04. 07. 21:18
Előzmény: #3  werkaz
#4
Szépen lassan .70 CAD fölött is járt. Jól gondolom hogy a mai egy 5/5 impulzus és nem nagyon lehet több 16 centnél, mert kb annyi volt a 3/5 ?
werkaz 2016. 04. 04. 16:30
Előzmény: #2  pomperj
#3
Nekem LAC, ugye Kanadából van, és .52 CAD
pomperj 2016. 04. 04. 16:19
Előzmény: #1  werkaz
#2
Nekem ma LACDF neven jottek at a reszvenyeim, es 0.43 aron.

Topik gazda

werkaz
4 3 4

aktív fórumozók


  • BÉT
  • Indexek
  • Deviza
      • Forgalom
      • Nyertesek
      • Vesztesek