Azt sejtem inkabb, itt nem 5/5 impulzus van, hanem 3/3.
A funda helyzet ugyanis oriasit javult 2 ev alatt.
Tesla felkeszul evi 500.000 autot gyartani. Mindenki mas: rohan utanuk.
A Goldman Report nagyon pozitiv Lithiumra; 2025re, 9 ev mulva a vilag Li-termeleset a mai 10x-szeresere becsuli.
Az LAC Cauchari project tud 40 evig 20.000t Li-t termelni. Most a vilagtermeles kb.130.000 tonnara becsulheto, szoval annak 1/7 resze. A koltsegek nagyjabol a legalacsonyabbak. A Li-carbonat ara emelkedik; nem meglepoen.
Plusz az is hogy Argentina, ahol LAC banyaszik, kezd "normalis" orszag lenni; toroltek az export controlt, a deviza-korlatozasokat, Obama 2 hete ott jart, nyilvan megallapodtak befektetes vedelemben is.
LAC Partner hivatalosan is SQM es POSCO, a mufaj 2 nagyagyuja.
Szoval, ez nem okvetlen egy kis kifaradoban levo momentum, hanem: 2 het alatt +20%, most 0.56 korul, es az mar komoly impulzus.
Mergelodni azert van okom, mert nem vettem eleget, amikor 0.20 volt. Ez longterm trade; de spekulativ, es rizikos.
Ehhez kepest TSLA nagy lendulettel visszaemelkedett, a top szintet ostromolni. Vilagos, oriasi ollo alakult ki, az e-auto javara. A piac eldontotte, hogy mit akar.
Ha Daimler ettol nem ebred fel, es nem kezd vele egyutt az osszes tobbi autogyarto lepest valtani, akkor mennek a lovaskocsi temetobe.
2)A lithium banyasz WL-LAC chartjait update-oltam, hogy lehessen latni a Model 3 hatasat.
Nos, erosen igy nez ki, elindult egy uj bull ciklus.
Egyelore nagyon szep, 5 subhullamos, commodity jellegu ELSO impulzust csinalt, ami nagyjabol keszen van.
Most kerrekcio valoszinu, talan a 0.43 szintig is vissza-tesztel. ALighanem az lesz az utolso jo belepo, sokkal magasabb arak elott.
Tartani, esetleg az alajanal meg vetelt megfontolni erdemes.
Olvasom Musk twitteret, a sok marhasag kozott volt egy szam 325k auto megrendeles. Ez akkora szam hogy latszani kellene a tobbi autogyar backlogjaban mint csokkenes. Ezt fogom mostantol figyelni, hogy pontosan kinek a piacara ment be az uj tipus. Ez elkepesztoen nagy szam, egy ma elterjedt modul tobb mint ket evi termelese.
Daimlerrel kapcsolatban nem ertunk egyet, a heten vettem meg egy kicsit az oszti vagas utan.
Lithium mennyiseg: ez ugyanaz a csapat aki 90 korul azt mondta hogy 30 evnyi szenhidrogen keszletunk van meg aztan vege? Arra akarok kilyukadni hogy nem nagyon hiszek az ilyen idotavu joslatokban, csak nezd meg mennyire gyorsan valtozik a vilag. 10 eve nem tudtuk mi az az okostelefon, erre ma mar lassan a vececsesze is "okos".
Jo otlet figyelni, hatha latszik valami, kik a vesztesek. De Model 3 mar kozepkategoria, szoval diffuz lehet, mindenkibe belevaghat.
"10 eve nem tudtuk mi az az okostelefon, erre ma mar lassan a vececsesze is "okos".
Ja, biztos ismered a mai Koreai superklotyokat?;-)
Es mindnek lithium elem kell.
Mindenesetre: Model 3 hatasara Tesla kb. 90%ot ment fel, LAC meg 200% korul.
Nem is meretet hanem arkategoriat kell nezni szerintem, 35-40k dolcsirol beszelunk, egy atlag kozepkategoria azert inkabb 20 max 25, itt nalunk forintban 4-7Mio.
Szoval a4/bmw3/c klasse amire gondolni kell, esetleg az uj alfa giulia.
Ezeknel 325k oriasi szam! Ha jol tevedek mindegyik max 2 modulos gyartas! Szoval latni kellene a megrendelesekben az esest.
Mikor jon a negyedeves jelentes?
Apr 7 ota nem jott uj info a rendelesekrol, vajon ez mit jelenthet?
Fontos lenne tudni hogy operative sikerult e mar nyereseget termelni, anelkul nehez megvalositani amit kituztek celul
A week ago, we started taking reservations for Model 3, and the excitement has been incredible. We’ve now received more than 325,000 reservations, which corresponds to about $14 billion in implied future sales, making this the single biggest one-week launch of any product ever. This interest has spread completely organically. Unlike other major product launches, we haven’t advertised or paid for any endorsements.
"Az Apple elcsábította a Tesla egyik vezető mérnökét, a BMW pedig az i3/i8 fejlesztőcsapat 4 kulcsvezetőjét veszítette el, akik a kínai tulajdonú Future Mobility startuphoz igazoltak át, melyet a Tencent finanszíroz. Ebben a BMW lassú tempója is szerepet játszhatott, a következő i modell, az i5 legkorábban csak 2020-ban érkezik majd."
The Nikola Motor Company has been accepting reservations for its electric hybrid “Nikola One” semi-truck, and has announced that it already has 7,000 reservations, representing $2.3 billion in revenue.
Remelem, van meg aki tartja.
Egyre erosebb bull formanak latszik. Egy eve volt a korrekcios melyponton, azota 80-200% emelkedesben vannak a lithium termelok.
1)A LIT kitort.
Igaz, van fejfeletti ellenallas. De aligha sokaig.
Én még tartom és havonta veszek hozzá. Főleg azok után, hogy VW is bejelentette, hogy a portfóliója erősen elindul az elektromos irányba. Ehhez pedig jelenleg még lítium kell. Azt viszont nem tudod, hogy európaiak kitől fogják valószínűleg beszerezni az akkumlátorokat vagy a lítiumot?
VW es Daimler maganak akar akkumulatort gyartani, a darabszam kerdeses en kicsit felszivunek erzem. BMW nehany eve epitett Garchingban e mobilitas kozpontot (ez epuletet es berendezeset az akkori kollegaim terveztek) de abban tudomasom szerint nincs akkumulator uzem. Szoval bmw kerdes.
Tobbieket nem tudom. Egy dolog ami meggondolando: nagy hype lett ez az elektromos auto. Egyelore csak a tokeeros autogyarak mozdultak ra. Tobbiekrol semmit sem hallani. Toyota sem csinal semmi ujat a hibdridjei melle. Vajon ok min dolgoznak, ez erdekelne. A hyundai-kia itt liheg a nemetek nyakaban erre behozunk egy uj technologiat amire se kapa se penz. Jo taktika.
Nagy csönd van a tesla korul, ezt kihasznalva most bejott a nikola nevu uj csodaceg. Azzal kapcsolatban meg szkeptikusabb vagyok. Nem tudom milyen tengelyterheles eloirasok vannak az usaban, de egy a jelenlegiekkel versenykepes kamion (es ez boven 2000km folotti hatotavot jelent) kb 200 tonna onsulyu... Kulonben lenne benne fantazia, x forgalom folotti cegeket kotelezni gyorstolto kiepitesere es rakodas alatt tolteni... Szebb vilag lenne.
Hamarabb indult meg LAC, mint ahogy vartam; pedig nagyon bull voltam 3 napja is. Ostromolni kezdte a 0.80 szintet, 2 nap alatt felment odaig. Talan meg egy fulet csinal, aztan attorhet.
Am, ha itt attor, akkor ket labbal kell beleugrani; es persze, tartani tovabb a meglevo poziciokat. Sokaig.
Hmm. Mai hir hogy a tesla 9mrd dollarert epitene gyarat kinaban.
...egyre kevesbe hiszem el amit az a ceg allit. Egy mai normalis automatizaltsagi foku autogyar zoldmezorol kulcsrakeszen 1-1.5mrd eur, tehat felso hataron kb 2mrd dollarbol van meg. Ha tulzasba viszem az automatizalast (ami kinaban netto marhasag, nem is pont a koltsegek hanem a mukodtetes bonyolultsaga miatt) legyen 3. Mi a futyi lenne a maradek 6? Elon Musk magnesvasutja?
Nem tudom, hogy mondjuk 500.000 db 3-as modell gyartasahoz mekkora beruhazas kell. Nyilvan nagyon fugg a beszallitoi mennyiseg/sajat gyartas aranyatol.
De azert a szerelesi osszehasonlitasra a Kecskemeti gyar jo lehet.
Ott kb. 1.3Mrd EURbol epitettek olyan gyarat, ami kepes kb. 150.000/ev autot kibocsatani. Es ahogy no a volumen, azzal nem egeszen egyenes aranyban no a beruhazasi igeny. Szoval, alighanem igazad van azzal a 2.0-3.0 Mrd koruli becslessel.
De akkor hova kell mennie meg 7 Mrd-nak??
2)Emellett aggaszt a mai bejelentes is, hogy megvettek SolarCity-t. A szoveg az, hogy vertikumot akar a tiszta energia mufajban. Az mi a franc??
Par hete Goldman-Sach pocsek velemenyt adott a SolarCity-rol. Raadasul Musk a sajat kuzinjatol veszi meg. Penz persze nincs ra, szoval, Tesla adossagbol veszi (?), vagy sajatreszvennyel fizet erte. Az nagyjabol mindegy.
Vesz egy veszteseg termelot, lead ocska a dumat hozza, plusz kibocsat csomo uj reszvenyt, szoval leertekeli a meglevoket.
Ez nagyjabol egy meretes szajbavagas a TSLA invesztoroknak.
"Hmm. Mai hir hogy a tesla 9mrd dollarert epitene gyarat kinaban. "
Mert el kellene olvasni a cikket, ugye, nem a béna címre támaszkodni:
"Az állami tulajdonban lévő Jinqiao Group és a Tesla Motors már aláírtak egy szándéknyilatkozatot a közös együttműködésre vonatkozóan, amely szerint mindkét fél közel 4,5 milliárd dollárnyi befektetéssel járulna hozzá a közös projekthez."
kínában is egyre nagyobb gond a képzett munkaerő beszervezése. valószínűleg az új gyár minimális emberi beavatkozást fog igényelni. legalábbis musk ezt a technologiát erőlteti. miért lenne más a kínai gyár?
a tesla-ban nincs érdekeltségem, így nem érint anyagilag a solar cityvel történő összeolvadás, de inkább tűnik egy mentsük meg mielőtt padlót fog szituációnak.
talán rájött hogy a rokoni kapcsolat nem feltétlenül garancia a jó eredményekre.
egy solar city partnerei által termelt energiát felhasználó gyorstöltő hálózat ahol a napelemes otthonok elpasszolhatják a plusz áramot az elektromosautósoknak szerintem működhet.
az új beruházás csak még több lithium igényt generálhat a jövőben.
Lithium Americas