Amúgy tényleg ez az ügymenet vészhelyzet esetén, csak éppen nem úgy, hogy kicserélek egy szót az Alaptörvényhez képest. Az időbeli korláthoz pedig annyit, hogy az Alaptörvény eleve 15 napra ad alapból lehetőséget rá, utána kell az Országgyűlés felhatalmazása. Viszont abból, hogy eleve 15 napra jár logikusan következik, hogy az Országgyűlés felhatalmazása sem lehet korlátlan. Az meg explicite benne van, hogy csak a sarkaltos törvényekben foglaltaknak megfelelően működhet a rendeleti kormányzás, ez a törvényjavaslat ezt írja felül.
Szerencsére az is benne van az Alaptörvényben, hogy ha elmúlt a veszély, akkor a vészhelyzet is megszűnik. Azaz, ha már mondjuk 2 hete falyamatosan csökken a fertőzöttek száma, akkor bárki mondhatja, hogy vége a vészhelyzetnek, és nem tartja be a rendeletekben foglaltakat, és a kormánynak kellene védenie, hogy még tart a vészhelyzet.
Szerencsére az is benne van az Alaptörvényben, hogy ha elmúlt a veszély, akkor a vészhelyzet is megszűnik. Azaz, ha már mondjuk 2 hete falyamatosan csökken a fertőzöttek száma, akkor bárki mondhatja, hogy vége a vészhelyzetnek, és nem tartja be a rendeletekben foglaltakat, és a kormánynak kellene védenie, hogy még tart a vészhelyzet.
"Felhatalmazási törvény" hétfőtől...(?)
https://hu.wikipedia.org/wiki/Felhatalmaz%C3%A1si_t%C3%B6rv%C3%A9ny
Biztos, hogy szükség van erre??