Hét órakor jelentették be a budapesti Liszt Ferenc Repülőtéren, hogy a Malév járatait törölték - értesült az MTI egy utastól hétfőn. A repülőgépére váró utas elmondta: hét óráig azt a tájékoztatást kapták a várakozó emberek, hogy késnek a...
a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=2&i=162384
A Malév dolgozók számára ez szomorú hír, a leendő elbocsátottakat sajnálom. Az elmúlt húsz évben azonban iszonyatosan sok pénzt tett be mindegyik kormány, mai árfolyamon legalább 2-300 Mrd-ot (tekintve, hogy csak 2007-11 között küzel 100 Mrd volt a summa). Ezt a pénzt másra is lehetett volna költeni.
Egyébként Reszegi László, a közgáz Vállalatgazdaságtan tanszékének egy professzora már évekkel ezelőtt a Figyelőben azt nyilatkozta, hogy a belgák is túlélték a Sabena csődjét, sőt a svájciak is a Swissairt.
A Sabena éppen tíz éve ment csődbe, helyette Brussels Airlines van, ami azért úgy, ahogy elműködik és nem termel veszteséget.
Úgyhogy lehet, hogy nekünk is egy Budapest Airlines kellene, de lehetőleg nem állami pénzből.
en napok ota azt kerdezem a hirado elott, hogy ki az a balfasz aki meg jegyet vesz malev jaratra. valamiert rengetegen, ok most szopnak, se utazas se penz. (amugy is ki az a balfasz aki malev gepre vesz jegyet, a tobbi sokkal olcsobb, es a malev szolgaltatas(kesesek) a beka segge alatt volt
Törölt felhasználó2012. 02. 03. 10:14
#14
Ezért szerintem kár okolni Orbánt és a Fideszt, ezt vagy már 10 éve meg kellett volna lépni. Rengeteg lóvé ment bele a cégbe, már réges-régen meg kellett volna lépni és elfelejteni, hogy Mo-nak légitársaság kell, ami teljesen felesleges.
Valamelyik portál megemlítette, hogy Ferihegy üzemelési szerződésében benne van, hogy garantálják a Malév működését, mert ha csődbe megy akkor 1,5-2 Milliárt Eur kártésítést kell fizetni az államnak az üzemeltető felé (Hochtief jelenleg, tán) erről hallott valaki valamit?
Ahogy látom, ennek az egész sztorinak két fő eleme van:
1. A szocik anno szépen kijátszották a céget a ruszkiknak, mégpedig úgy, hogy rengeteg pénzt ki lehessen szedni a dologból, de felelősség senkit ne terheljen, csak a MALÉV-ot (lásd a Portfólió cikkét).
2. Az EU szuperdemokratikus és jóságosan bölcs vezetői meglátták a lehetőséget, hogy most kicsinálhatják a MALÉV-ot, további piacot teremtve ezzel a saját nemzeti légitársaságaiknak. Ezért kitalálták, hogy megtiltják a magyar államnak, hogy kisegítse a céget, most pedig széles vigyorral ülnek otthon, hiszen sikerült mégegy jókorát rúgni a mostanság nagyon elkanászodó gyarmatukba. Nincs MALÉV? Sebaj, majd az Air France meg a Lufthansa örömmel elfuvarozza az utazni vágyó magyar polgárokat.
És akkor jönnek ezek a rózsaszínpóni-félék, hogy a zorbántönkretetteeztis. Na igen. Ők azok, akik majd boldogan bonzsúroznak meg gutentágoznak, és gyermeki örömmel tapsikolnak, hogy megint megszűnt valami, ami ízig-vérig magyar volt.
"A Demokratikus Koalíció (DK) szerint kizárólag Orbán Viktor miniszterelnök a hibás azért, hogy csődbe ment a nemzeti légitársaság és ki kell vizsgálni, kik a felelősök a kialakult helyzetért.
"A Fidesznek a józan ész ellen vívott szabadságharca elkergette az országtól a befektetőket, a piacok döbbenten nézik a bukásba vezető, Orbán-Matolcsy-Fellegi-trió által képviselt gazdaságpolitikát. Még mielőtt a Fidesz elkezd nyolcévezni, jelezzük: 2002 és 2010 között, így Gyurcsány Ferenc kormányzása idején a Malév gépei még le- és felszálltak" - közölte az MTI-vel a Gyurcsány Ferenc vezette párt a Malév leállásának hírére pénteken.
Lehet szidni az EU-t, Orbánt, stb de ezt már rég meg kellett volna lépni és az elmúlt évek alatt belenyomott pénzét sokkal értelmesebb dolgokra kellett volna fordítani mint egy saját légitársaság.
Feladta a Malév, ma már nem repül
Ugrás a cikkheza teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=2&i=162384