ha jártál is versenyekre, akkor az túl régen lehetett... nem egy verseny arról szólt, hogy a megfelelő példákat kellett gyakoroltatni a diákokkal.
ilyen szempontból a nemzetközi versenyek sokkal korrektebbek voltak, mert ott nem volt előnye azoknak, akik "véletlenül" azon tanárok diákjai voltak, akik a feladatokat összeállították a versenyen :)
ott egységesen nehéz feladatok voltak, és 50-valahány %-os teljesítménnyel is lehettél első, mert mindenki számára nagyon nehéz volt (egységesen) a feladatsor...
a "bundázott" ill. "könnyű" versenyeket onnan lehetett felismerni, hogy az élboly 100% körülit hozott ki, aztán valamilyen algoritmus szerint differenciáltak a helyezettek között :)
a mateknál ez kevésbé volt szerencsére érezhető, de azért én azt nem tenném ki az ablakba a verseyt szervezők heléyben, amit pl. az országos OKTV-n néha összeállítottak mint feladatsort :)
(konkrétabban: 1997-ben vagy 1996-ban elszabták durván)
ilyen szempontból a nemzetközi versenyek sokkal korrektebbek voltak, mert ott nem volt előnye azoknak, akik "véletlenül" azon tanárok diákjai voltak, akik a feladatokat összeállították a versenyen :)
ott egységesen nehéz feladatok voltak, és 50-valahány %-os teljesítménnyel is lehettél első, mert mindenki számára nagyon nehéz volt (egységesen) a feladatsor...
a "bundázott" ill. "könnyű" versenyeket onnan lehetett felismerni, hogy az élboly 100% körülit hozott ki, aztán valamilyen algoritmus szerint differenciáltak a helyezettek között :)
a mateknál ez kevésbé volt szerencsére érezhető, de azért én azt nem tenném ki az ablakba a verseyt szervezők heléyben, amit pl. az országos OKTV-n néha összeállítottak mint feladatsort :)
(konkrétabban: 1997-ben vagy 1996-ban elszabták durván)
Elvéreztek a PISA-teszten a magyar diákok
Ugrás a cikkheza teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=3&i=241048