Nézzük mi kell egy jó oktatáshoz.
1. jó tanárok, akik képzettek is
2. jó tananyag, legalább azokban a tárgyakban, amik egzaktak, tehát mindenütt kénytelenek ugyanazt tudni (Ezt méri tulajdonképpen a PISA)
3. jó diákok, akik akarnak is tanulni
Ehhez nyilván kell egy megfelelő kontextus is, amit az adófizetők tudnak biztosítani.
Egy kiegészítés még: mondjuk azok a gyermekek akik tanulni szeretnének, azok a jobb iskolákba jelentkeznek, ha megtehetik. Ez rendben is van, csakhogy ettől a PISA nem lesz jobb.
Ja és még egy. Ha csökkentik az egzakt tantárgyak körét, akkor elvágják a gyermekek többségét a jövőtől. A készségtárgyak mindig is keveseknek adatott meg és ha mindezt összevesszük, akkor mindenki mehet bölcsésznek. A szakmákat azért nem említem, mert azok nyilván egzakt tudást feltételeznek.
1. jó tanárok, akik képzettek is
2. jó tananyag, legalább azokban a tárgyakban, amik egzaktak, tehát mindenütt kénytelenek ugyanazt tudni (Ezt méri tulajdonképpen a PISA)
3. jó diákok, akik akarnak is tanulni
Ehhez nyilván kell egy megfelelő kontextus is, amit az adófizetők tudnak biztosítani.
Egy kiegészítés még: mondjuk azok a gyermekek akik tanulni szeretnének, azok a jobb iskolákba jelentkeznek, ha megtehetik. Ez rendben is van, csakhogy ettől a PISA nem lesz jobb.
Ja és még egy. Ha csökkentik az egzakt tantárgyak körét, akkor elvágják a gyermekek többségét a jövőtől. A készségtárgyak mindig is keveseknek adatott meg és ha mindezt összevesszük, akkor mindenki mehet bölcsésznek. A szakmákat azért nem említem, mert azok nyilván egzakt tudást feltételeznek.
Elvéreztek a PISA-teszten a magyar diákok
Ugrás a cikkheza teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=3&i=241048