Az olaj tankeres mufaj fordulat-gyanujarol ejtettem par szot elobb. De nem tettem fel a Tanker-Indexet, pedig az a lenyeg.
link
Ezen a charton nem is nagyon latszik, hogy a shipping szektor mennyire levert es deep-value allapotu. A csucs 2007 evben volt, azota 80%-ot esett.
link
A Guggenheim shipping ETF (SEA) viszont mutatja az utolso 7 evben a trendet. Keszen van az A-B-C forma eses, es mar 2 eve oldalazva bazist epit, es 1-2, i-ii hullamok sorozatat csinalja.
link
Uj hajokat evek ota alig rendelnek, se VLCC se Suezmax, megis latszolag tobbletkapacitas van.
Az a gyanum, hogy eleg kozel lehet az a meglepetes, hogy megindul az egesz szektor. Egyreszt, mert juszik felfele az alja. Iden tavasszal omlott ossze a legnagyobb koreai tengerhajozo, a Hanjin Shipping. Azota a tulelok masreszt egyesulnek es koltseget csokkentenek, raadasul javulonak latszik a kereslet is.
Szoval, erdemes a figyelo listara tenni parat, mint NAT, FRO, es talan a gorog TNP TNK is.
Ázsia: mérsékelt optimizmus
Ugrás a cikkheza teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=1&i=131019