Az
európai jó hangulat után az amerikai tőzsdék 0 közelében
zártak. A vezető európai indexek mind
emelkedtek, a DAX 1,13%-kal, a Stoxx 600 0,57%-kal, míg a CAC
40 0,24%-kal zárt magasabban, mint tegnapelőtt. Az Egyesült Államokban
a nap végére fordult meg a kereskedés iránya, miután olyan
pletykák jelentek meg a kereskedelmi háborúval kapcsolatban,
hogy a kínaiak kihátrálnának néhány ígéretük mögül, a záráskor
egyedül a Nasdaq tudott enyhén, 0,12%-kal emelkedni, míg a Dow 0,10%-os,
az S&P 500 pedig 0,01%-os mínuszban zárt. Ázsiában a
reggeli árak alapján azt láthatjuk, hogy a kereskedők várják az
új információkat a kereskedelmi háborúval kapcsolatban, de nem
értékelik pozitívan az esti pletykákat. A vezető indexek közül
a Hang Seng 0,22%-os, a Shanghai Composite pedig 0,13%-os
mínuszban volt reggel 7:45-kor, egyedül a Nikkei tudott enyhén
0,20%-kal emelkedni. A határidős árak alapján a tegnapi jó
hangulat nem folytatódik az európai tőzsdéken, és ma pirosban
nyithatunk.
A
Fiat Chrysler és a Peugeot árfolyamát is felfelé húzza az esetleges összeolvadásról,
vagy felvásárlásról szóló hír, amely azután kapott szárnyra,
hogy a Peugeot család holdingtársaságának, az FFP-nek az elnöke
egy interjúban elmondta, támogatja egy új ügylet megkötését, és
a lehetséges célpontok között első helyen szerepel a Fiat
Chrysler. Korábban beszámoltunk róla, hogy a PSA Group jelenleg
túl kicsi ahhoz, hogy megfeleljen Carlos Tavares vezérigazgató
globális ambícióinak és az Egyesült Államokbeli piac, illetve a
prémium Jeep márka miatt lehetőséget lát a Fiat Chryslerben.
Az
Európai Unió nem fogja engedélyezni a Boeing 737 MAX repülését,
amíg nem kap elegendő garanciát az amerikai repülőgépgyártótól
– jelentette ki Patrick Ky, az Európai Unió Repülésbiztonsági
Ügynökségének (EASA) ügyvezető igazgatója. Hozzátette,
részletes vizsgálatot fognak folytatni a szoftverfrissítéssel
kapcsolatosan, hogy az összes lehetséges hibát feltárják, és
döntésük teljes mértékben független lesz az Egyesült Államok Szövetségi
Légiközlekedési Hatóságától (FAA). A Boeing a tervek szerint 8
napon belül kiadja a frissített szoftvert, ezt követően
kezdődhetnek meg az ellenőrzések, így a gépek újbóli forgalomba
állítására a közeljövőben még nem fog sor kerülni.
A
FedEx tegnap ismét csökkentette a 2019-es évre vonatkozó profit
előrejelzését. A befektetők attól tartanak,
hogy a United Parcel Service és a Deutsche Post versenytársak
miatt tovább csökkenhet a cég forgalma. Ez három hónapon belül
a második alkalom, hogy a a FedEx negatív irányba módosította
előrejelzéseit, a vállalat pénzügyi igazgatója a kedvezőtlen
makrogazdasági körülményekkel és a gyengébb globális
kereskedelmi növekedéssel magyarázta a helyzetet. A cég belső
problémákkal is szembesült az utóbbi időben. 2016-ban 4,8
milliárd dollárért vásároltak meg egy holland szállítmányozó
céget, a TNT-t, azonban a saját hálózatukba való integrálása
nehézségekbe ütközött, ennek költségei meghaladják az 1,5
milliárd dollárt. A FedEx jelenleg 15,10 és 15,90 dollár
közötti részvényenkénti nyereséget vár a 2019-es évben, szemben
az elemzői előrejelzések átlagos 15,97 dolláros elvárásaival, a
piaci értékesítést követően a részvényárfolyam 5,5%-kal esett.
A
Nissan mintegy 8%-kal csökkenti a kínai értékesítési céljait, ez
a lépés rámutat arra, hogy a világ legnagyobb autópiacának
lassulása tovább tarthat. A Nissan és a Dongfeng Motor jóslata
szerint közös vállalkozásuk 2,39 millió járművet értékesít
2022-ben, a jelenlegi középtávú tervük végén, ez azt jelenti,
hogy az előző célt 220 ezer darabbal csökkentették. Az
importtal együtt 2018-ban Kínában összesen 1,56 millió járművet
értékesítettek, ami 3,4 %-os növekedést jelent az előző évhez
képest.
Forrás:
Bloomberg, Reuters, Equilor Elemzés
Devizapiaci, makrogazdasági hírek
A
Fed üzeneteire vár a piac. Hazai idő szerint 19 órakor ér
véget az amerikai jegybank kamatmeghatározó ülése, mellyel egy
időben megjelenik a friss prognózis és a Dot Plot ábra is.
Ahhoz semmi kétség nem fér, hogy a kamatszintet változatlanul
hagyják a döntéshozók, miután a hivatalos kommunikációban
megjelent, hogy a jegybank türelmes lesz, és megvárja a
következő hónapokban beérkező makrogazdasági adatokat. Ennek
fényében különösen fontosak lehetnek a frissített
előrejelzések, és a jegybankárok kamatvárakozásait tükröző Dot
Plot. A decemberi felmérés szerint a medián az idei évre 2
kamatemelést jelzett előre, míg jövőre további 1 szigorító
lépést. Várhatóan a friss Dot Plot ábra már csak 1 kamatemelést
jelez 2019-re, mely a dollár mérsékelt gyengülését okozhatja. A
másik fontos kérdés a jegybanki mérleg további leépítésének
üteme, mely az elmúlt 6 hónapban átlagosan havi 40 milliárd
dolláros volt. Az utóbbi időszakban viszont olyan jelzések
érkeztek a jegybank részéről, hogy a folyamatot, mely egyfajta
monetáris szigorításnak tekinthető, az idei évben leállítják.
Összességében a korábbinál óvatosabb üzenetekre számítunk a Fed
részéről, de amennyiben nyitva hagyják a kaput a kamatemelés
előtt (a következő hónapokban beérkező adatok függvényében),
nem várható komolyabb dollárgyengülési hullám.
A
britek elküldték a halasztási kérelmet. Theresa
May hivatalosan is elküldte a kilépési dátum elhalasztásának
kérelmét Brüsszelbe, az új határidő június 30. lenne. Nem
hivatalos sajtóértesülések szerint ugyanakkor ennél egy jóval
hosszabb, akár kétéves halasztás előtt is nyitva hagyná a
lehetőséget, amennyiben június végéig nem tudja elfogadtatni a
brit parlamenttel a megállapodás-tervezetet. Az uniós
tagállamok a holnap kezdődő csúcson hagyhatják jóvá a kérelmet,
de előfordulhat, hogy rögtön a hosszabb halasztást javasolják.
Angela Merkel leszögezte, hogy az utolsó pillanatig harcolni
kell a megállapodásért, és a rendezett kilépésért.
Kuroda
aggódik a kínai gazdasági folyamatok miatt. A japán jegybank elnöke
aláhúzta, hogy a döntéshozók szorosan és aggódva követik a
kínai gazdasági folyamatokat. Szükség esetén készek a további
monetáris lazításra, elsősorban a kötvényvásárlások volumenének
emelése jöhet szóba. Az éjszaka jelent meg a január 23-i
kamatdöntő ülés jegyzőkönyve, melyből kiderült, hogy 1
tanácstag azonnali jelzést sürgetett a további monetáris
lazítás irányába, de a többség egyetértett abban, hogy a
jelenlegi monetáris kondíciók megfelelőek, és egyelőre nincs
szükség lépésekre.
Elakadhatnak
a kereskedelmi tárgyalások. Meg nem
nevezett forrásokra hivatkozva a Bloomberg arról írt, hogy a
kínai fél több fontos kérdésben sem tesz további lépéseket,
miután nem kaptak biztosítékot arra vonatkozóan, hogy az
amerikai fél adott esetben megszünteti a védővámokat. Peking
így egyelőre megállította a szellemi tulajdonra vonatkozó
kötelezettségvállalások kidolgozásának, korábban elindított
folyamatát, és nem szolgáltat további részleteket az Egyesült Államok
részére. Könnyen lehet tehát, hogy Donald Trump korábbi,
rendkívül optimista nyilatkozatai nem teljesen fedik le a
tárgyalások valódi alakulását. A következő magas szintű
találkozóra jövő hét hétfőn kerül sor, ekkor Steven Mnuchin
pénzügyminiszter utazik Pekingbe.
Forrás:
Bloomberg, Reuters, Equilor Elemzés
Hazai hírek
Nap
végére megérkeztek az eladók a Budapesti Értéktőzsdére. Végül
nem sikerült a pozitív tartományban zárnia a BUX indexnek a
tegnapi kereskedésben, és mivel a nemzetközi befektetői
hangulat is némileg elromlott, ma további negatív korrekcióra
számítunk nyitásban. A vezető részvények közül az OTP tegnap
megközelítette a 13 000 forintos szintet, majd napon belül
fordult, de továbbra is pozitív a technikai képe, fontos támasz
a 12 400-12 500 forintos tartományban található. A MOL
meghatározó szinten zárt, amennyiben meg tud maradni 3 350
forint közelében, hamarosan folytatódhat az emelkedés a 3 470
forintos szint irányába. A Magyar Telekom gyengélkedik, a 460
forintos szintre érdemes figyelni a következő napokban, mely
meghatározó támaszt képez. A Richter jegyzése is lefordult, itt
5 200 forintnál találunk támaszt és 5 400 forintnál ellenállási
szintet, ezekre érdemes figyelni. A forint tovább erősödött,
már a 313-as szintet tesztelgeti az euróval szemben, ahol
meghatározó szint húzódik, letörése esetén akár a 310-es szint
elérése is reális lehet a következő időszakban.
Az
OTP Bank Igazgatósága névértékre vetítve 219 százalékos
osztalék kifizetését javasolja a
tavalyi év eredménye után, melyet az április 12-i közgyűlésen
fogadhatnak el. A saját részvények után nem jár osztalék, azt
szintén szétosztják a részvényesek között, így részvényenként
220-223 forintos osztalék várható.
Újabb
konfliktus a MOL és INA között a sziszeki finomítóval
kapcsolatban. A horvát cég szeretné
nyereségessé tenni a finomítót, ezzel szemben a magyarok inkább
bezárnák azt. Az INA szeretné, hogy bitument is termelje a
finomító, az átállás költségeiről nem közöltek pontos adatot,
mindössze annyit, hogy pár millió kuna lesz. Középtávon a
sziszeki finomítót ipari parkká szeretnék alakítani, és
teljesen leállítanák a hagyományos kőolaj finomítást. A lépést
részben indokolja, hogy a helyi bitumen felhasználás jelentős
lehet, és azt a terméket nem érdemes messzire szállítani,
azonban a MOL valószínűleg a finomító bezárásával járna jobban.
Begyorsuló szakaszban van. Nem mondom, hogy pár év múlva nem lehet jó, ha kitömik IT megrendelésekkel, de ez az ár erősen sok érte. Ma már 50Ft-os lépés köz lehet 5000 felett. Amilyen őrület van, simán lehet a héten még 6000 is.
Tréder Topik :o)
hát mindenkinek jó horgászatot! ))
link