Az E.ON Tiszántúli Áramhálózati Zrt. az E.ON Hungária csoport részeként az ország észak-keleti ötödén, Szabolcs-Szatmár-Bereg, Hajdú-Bihar és Jász-Nagykun-Szolnok megyében juttatja el megbízhatóan a villamos energiát az általa üzemeltetett, folyamatosan karbantartott és fejlesztett áramhálózaton az ügyfelekhez.Áramhálózatunkat a jövő kihívásainak megfelelő, okos megoldásokkal felszerelt innovatív, rugalmas és modern hálózattá alakítjuk át. Hálózati beruházásainknak és fejlesztéseinknek köszönhetően az E.ON Tiszántúli Áramhálózati Zrt-nél is az egyik legjobb minőségű áramhálózati szolgáltatást kapják Magyarországon: intézkedéseinkkel nálunk is évről évre csökken az egy ügyfélre jutó áramszünetek hossza.Ellátási területünk 18 728 négyzetkilométer, amelyen 25 436 km hosszúságú hálózatot üzemeltetünk, és amelyen közel 400 településen több mint 760 ezer otthonban és munkahelyen látjuk el ügyfeleinket megbízhatóan.Legfontosabb feladataink: a területünkhöz tartozó nagy-, közép-, és települési kisfeszültségű áramhálózat üzemeltetése, fejlesztése, karbantartása, a regionális hálózati ügyfélkapcsolatok ápolása, valamint a mérési feladatok, leolvasások, ellenőrzések elvégezése.
Kínaiakkal gyárthat vonatokat a MÁVKínai partnerrel közösen gyárthat mellékvonali motorvonatokat a MÁV Szolnokon - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) csütörtökön az MTI-vel.Szabó Dániel, 2021. január 21. csütörtök, 15:34Kína egyik legjelentősebb, vasúti járművek tervezésével és gyártásával foglalkozó társaságával írtak alá együttműködési szándéknyilatkozatot a MÁV Zrt. és a MÁV-Start Zrt. vezetői 2021. január 21-én, Budapesten. A CRRC Changchun céggel megkezdődő kooperáció elsődleges célja a magyarországi regionális vasúti szolgáltatások innovatív fejlesztése. A mellékvonali járműpark korszerűsítése szolnoki bázissal, jelentős hazai hozzáadott értékkel és magyar munkaerőhányaddal valósulhat meg az utasok színvonalas kiszolgálása érdekében - áll a közleményben.Az előzetes egyeztetéseket követően aláírt szándéknyilatkozat egy lehetséges kínai-magyar együttműködést vetít előre. A közös munka során a felek fokozottan törekszenek a fenntarthatósági, környezetvédelmi szempontok érvényesítésére, az uniós elvárásokhoz, szabályokhoz igazodásra. A mellékvonali motorvonatokat a tervek szerint elsősorban a MÁV-Start Zrt. Szolnoki Járműjavító telephelyén gyárthatják, minél nagyobb arányú magyar munkaerő alkalmazásával.A vasúttársaság az elővárosi forgalomban a népszerű motorvonatok, legújabban az emeletes KISS szerelvények beszerzésével tesz utasai kényelme érdekében. Állami támogatással állítják munkába a távolsági és nemzetközi viszonylatokon saját fejlesztésű és gyártású IC+ kocsijaikat is. A napokban érkezett meg az első villamos-vasúti szerelvény, amely a helyi és helyközi kötött pályás közlekedés előnyeit egyesítő tram-train összeköttetést biztosítja majd Hódmezővásárhely és Szeged között. A szándéknyilatkozat alapján megkezdődő kínai partnerség a mellékvonalakon utazók színvonalasabb kiszolgálásához, a regionális vonatközlekedés versenyképességének javulásához vezethet - írják a közleményben."A hazai közlekedésfejlesztés középpontjában a következő egy-másfél évtizedben a tiszta, energiahatékony és biztonságos vasút áll majd. A vonatközlekedés vonzerejének kulcstényezője a modern járműpark, a komoly múltra visszatekintő hazai gyártás fokozatos újjáélesztése az utasok mellett a beszállítók és munkavállalók érdeke is" - kommentálta Palkovics László innovációs és technológiai miniszter a közleményben a helyzetet.Úgy látja, a Jász-Nagykun-Szolnok megyét is magába foglaló Északkelet-magyarországi Gazdaságfejlesztési Zóna komplex fejlesztéséért felelős kormánybiztosként különösen fontosnak tartja Szolnok megerősítését. A helyi gazdaságélénkítés fókuszába az egyik húzóágazatként a jármű- és gépipart állító régiós fejlesztési stratégiát a közeljövőben tárgyalhatja a kormány. A 2030-ig szóló program költségvetéséből mintegy 1600 milliárd forint jut a megyére, és további több mint 300 milliárd forint Szolnokra.
NEW OPUS GLOBAL