Topikgazda: 2007. 08. 17. 09:53

MOLly tulajok topikja  

Hi!



Ha az Otisoknak is van gyűjtőtopikja, ne aprózódjanak el apró témákba a Mollysok se.


Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Törölt felhasználó 2024. 08. 26. 13:54
#373220
Legjobb 5 vételi ajánlat
Mennyiség Ár
1.706 2.734
5.904 2.732
47.943 2.730
2.724 2.728
2.325 2.726
Legjobb 5 eladási ajánlat
Mennyiség Ár
5.573 2.736
2.860 2.738
3.089 2.740
2.141 2.744
810 2.746
Törölt felhasználó 2024. 08. 26. 13:54
#373219
Elfogyott a MOL TL71 certi is.
csendben 2024. 08. 26. 12:26
Előzmény: #373215  klikk
#373218
Tudod a módját,hogy tehetsz szert egy kis pénzre a tőzsdén...(Sokat kell berakni!)
oldrider 2024. 08. 26. 10:00
Előzmény: #373215  klikk
#373217
Igazad van! (Azon a szinten már simán belefér egy kis bukás.) 😀
signal2
signal2 2024. 08. 26. 09:53
Előzmény: #373215  klikk
#373216
Ne aprózd el! Játssz Eurojackpoton, és lesz többmilliárd Ft-d!
klikk
klikk 2024. 08. 26. 09:34
#373215
"Adjatok egy fix pontot, s kimozdítom helyéről a világot."
Arkhimédész

Ha lenne 1 milliárd ft-om MOL részvénybe fektetném...:)
ERA 2024. 08. 26. 09:26
#373212
ERA 2024. 08. 26. 09:23
#373210
Döbbenten olvasom, hogy mennyire nincsenek egyesek tisztában MOL újrahasznosítás  projektjével.  / elégetik meg nem biztos nyereséges lesz stb. /
 https://www.portfolio.hu/uzlet/20220401/a-mol-felvasarolta-magyarorszag-piacvezeto-muanyag-ujrahasznosito-vallalatat-537021 
 https://molgroupchemicals.com/hu/news/press-releases/a-mol-ujabb-egyuettmukoedese-az-ujrahasznositott-muanyagok-terueleten
https://index.hu/gazdasag/2024/03/02/ujrahasznositas-muanyag-szagmentes-autoipar-mol/
https://5.packmarket.hu/mol-muanyaghulladek-kemiai-ujrahasznositas/
Törölt felhasználó 2024. 08. 25. 12:28
#373209
Lowrider 2024. 08. 25. 06:58
Előzmény: #373207  Nedden
#373208

Azt ugye vágod, hogy amire hivatkozol, hogy az e-autók tulajdonosainak többsége visszaülne fosszilisbe, vagy venne egyet az e-autója mellé, az egy felmérés tökéletesen félre interpretált közlése, és terjesztése? Márka specifikus felmérést végeztek, hogy melyik elektromos autóval elégedettek leginkább a tulajdonosaik, és melyikkel nem. Pl. a Tesla tulajok több mint 90% -ka nem ülne vissza. Az összes megkérdezett kb 1/3 -a nyilatkozott úgy, hogy nem teljesen elégedett. Ennek az 1/3 -na a többsége mondta azt, hogy vagy visszaülne vagy venne az elektromos autója mellé egy benzinest, vagy dízelt. Ez, a valóságban azt jelenti, hogy az összes megkérdezett elektromos autó tulaj kb. 15-20% -a váltana vissza. Ez azért nagyon más, mint ami körbefutott a hírekben.
Amúgy, egyetértek veled, hosszabb távon szerintem is a hidrogéné a jövő, amennyiben a biztonságos felhasználást sikerül megvalósítani, és az infrastruktúra is elterjed. És ha a kipufogóból tiszta víz jön, az még más szempontból is jól jöhet, pl. a forgalom nagyságától függően segíthet csökkenteni, vagy lassítani a hőszigetek számát/kialakulását.
Nedden
Nedden 2024. 08. 25. 04:27
Előzmény: #373205  wtcsab
#373207
Én úgy látom valakinek kezelnie kell ezt a hulladék hasznosítást. Mészárosnak nincs benne tapasztalata. OTP- nek sem… Valami állami holdudvarba tartozó cég kellett erre.
Kinek van gyakorlata a szénhidrogénekben, kinek van vasúti szállító tapasztalata is? Hát maradt a MOL akivel úgyis kell valamit kezdeni, ha a műanyagot re-granulátumból és nem kőolajból fogjuk nagyobb százalékban előállítani. Az üzemanyag egyelőre fosszilis, de ez is meg fog változni. Bár szerintem az üzemanyagcellás és hidrogén lehet a befutó, nem a teljesen elektromos akkumulátoros hajtás. Hacsak fel nem találjuk a 20-30 év élettartamú, környezetkímélően gyártható nagy energiasűrűségű és másodpercek alatt tölthető akkumulátorokat. Aminek a töltését éjjel is lehet legalább klíma semlegesen végezni. Tudjátok szerintem ez távolabb van mint, hogy embert juttassunk egy másik csillagrendszerbe!
Németek, Japánok keményen dolgoznak a hidrogén üzemű hajtásláncon. Tesla pedig nemrégen jelentette be, hogy már nem a jelenlegi elektromos hajtású autók fejlesztésére fókuszálnak, hanem az önvezető autók technológiai fejlesztésére. 
Na a MOL például beszállhatna a hidrogén előállítás fejlesztésébe! (Ugye tudjuk az ipar nem vízből állítja elő a hidrogént mint általános iskolában tanítják, hanem földgázból.)  A MOL-nak van kiépített töltő hálózata sőt LNG tapasztalata is van már!
A dunaújvárosi kohót meg át kell alakítani a aluminium feldolgozásra. Ha Ajkára nem akarjuk vinni. Vacakolunk a vasgyártással aztán se vasunk se jó szenünk de még mészkövünk sincs elég. Állatorvosi ló a Dunai Vasmű, hogy mit kezdjenek vele?! Tessék átalakítani fém újra hasznosító üzemmé! Vegye meg a MOL vagy építsen egy fémfeldolgozót oda ahol értenek hozzá. Mivel a MOL meg az fémiparban nem túl rutinos. 
Van lehetőség! De időben kell lépni, sőt már a korai fejlesztésekbe beszállni, saját vállalatokat mentve, megőrizve! 
Nem külföldi cégeket kell idehívni, hogy saját magunkból csináljunk rabszolgát és alacsony hatékonyságú dolgozókat! Nekünk kell kopogtatni új ötletekkel a BMW, Toyota stb. cégnél, hogy van eladó javaslatunk arra, hogy már az elején benne legyünk a fejlesztési láncban. 
E helyett mi itt akkumulátorozunk amihez szintén annyi közünk van mint a vasgyártáshoz, az ország adottságait nézve. 
Látja a világ jó- jó ez az elektromos akkumulátoros autó, de mégsem az igazi. Külföldi felmérések szerint a legtöbb elektromos autót vett vagy venne mellé egy hagymáyosat vagy visszacserélné a régebbi autójára. Na ebben még Trumppal is egyet tudok érteni, ő jelenleg ennek a gondolatnak a fő képviselője. 
Az ide települt akkumulátor gyárak fél kapacitáson vagy az alatt mennek. Egy nem kiforrott, országidegen és nagyban kínai technológiát akarunk itt meghonosítani. Sajnos volt már erre példa a történelemben, ezek java része kudarc is lett.
A zalaegerszegi önvezető autó tesztpálya meg minek épült….. na ebbe már bele se megyek.
Jó cég a MOL a jelenben van helye, a jövőben is lehetne! Nem tartom rossznak, hogy bevonták a hulladék kezelésbe. (Nem szemét kezelésbe.) De tovább kellene gondolni ezt az egész tervet és jövőképet! 
gemes.bp 2024. 08. 25. 04:20
Előzmény: #373201  wtcsab
#373206
"Minden esetre ezzel megelőztük Ausztriát...." -és lassan jobban fogunk élni, mint az osztrákok !?
wtcsab 2024. 08. 24. 21:21
Előzmény: #373202  oldrider
#373205
A repont talán a kisebb rész, a biznisz a hulladékudvarokban, lakossági és közüzemi stb szemétszállításon múlik, meg a poliolon, hogyan tudják összerakni az értékláncot. Mindenesetre tény, hogy ma ez még nullás eredményű, de fix 100 mrd ft koncessziósdíjjal működtetett történet, melynek illeszkednie kell 2030-ra igért 70%?-os nem fosszilisből származó bevételre....
Bpali 2024. 08. 24. 21:14
Előzmény: #373203  Bpali
#373204
Úgy gondolom hogy normál esetben az márcrégen rossz ha a Mohunak kell az árfolyamot felhúzni… Szép meg jó meg izé… de ….
Bpali 2024. 08. 24. 21:12
#373203
Kiváló hozzászólás, érdekes látni , hogy úgymond részvényesek , befektetők!😂, mennyire nincsenek tisztába egy beruházás megtérülési idejével .. De ide a józan paraszti és is sokszor elég lenne , a sok túl tanult okoskodás helyett.. Mihez ért a MOL igazán ? Mióta foglalkozik a MOLhulladékgazdálkodással ? Sokan kapaszkodnak minden szalmaszál a hogy jó lesz ez , mert nem megy az árfolyam..A MOL amatőr hibákat vétett rögtön az induláskor.. A gépek meghibásodtak, nem gondolták hogy az emberek ilyen arányban viszik vissza.. Csókolom a gépeket csak nálunk használják? Ja hogy kitűztük a célokat hogy mindenki vigye vissza de mégsem akkora darabszám mák kalkulálunk stb
oldrider 2024. 08. 24. 20:51
Előzmény: #373201  wtcsab
#373202
Igen, időnek kell eltelnie ahhoz, hogy ezzel a tevékenységgel kapcsolatos eredményt vagy eredménytelenséget lássuk. Régebben pl. a visszaváltott sörös- boros üvegeket úgy hasznosították újra, hogy kimosták azokat és ismét sört (bort) töltöttek beléjük. A sérült üvegeket e-miatt vissza sem vették. De mit régebben - most jelenleg is, ha üveges sört veszek akár itthon, akár külföldön, látom az üveg külsején, hogy már nem először van forgalomban. Sokadjára palackoztak bele italt. A most nálunk Magyarországon forgalomba állított visszaváltó automaták azonban az üveget összetörik. Ez jól hallható. Nyilván a törött üveg is hasznosítható újra, de ennek szerintem sokkal magasabbak a költségei, mintha tárgyi mivoltukban kerülnének vissza a göngyölegek körforgásába. Szóval ok. a Poliol üzem és annak nyersanyag biztosítása, de ez az egész hulladék kezelés ennél sokkal összetettebb, bonyolultabb és közel sem biztos, hogy nyereség termelő. Ez a szemét probléma a kezdetekben úgy indult, hogy az állampolgárok adóforintjaiból az államnak kell ezt megoldania. Ment is jóideig. De az állam Magyarországon nagyon deficitesen, illetve már nem tudta ezt megoldani. Most azt gondolják a MOL részvényesek, hogy a MOL ebből nagy haszonra fog szert tenni. Hát én nem vagyok ebben annyira biztos. Nem is beszélve arról, hogy ha ezzel kapcsolatban probléma lép fel, akkor a nép haragja a MOLra zúdul. Aztán magyarázkodhatnak, hogy kinek a hibája, de az emberek a MOLt fogják az ilyesmiért okolni, hisz a köztudatban az terjed, hogy ezen a tevékenységen ők sok-sok milliárdot keresnek és óriási hasznot zsebelnek be.
wtcsab 2024. 08. 24. 19:10
Előzmény: #373190  oldrider
#373201
Minden esetre ezzel megelőztük Ausztriát....
A mol negyedévente 3-4 mrd huf EBITDA-t hoz, ebben a körforgásos gazdasági tevékenység az elmúlt pl 3 negyedévben nulla közeli eredményt tett hozzá, úgy hogy 100 mrd- os nagyságrendű a koncessziós díj. Majd ezt kell látni, hogy a befektetések, struktúrák kialakultak, a hasznosítás beindul, és mekkora arányra lesz képest a teljes eredményhez képest. A palackozás csak a jéghegy csúcsa, viszi az egész szemétkezelést. Nem tudom, de néhány éven belül elérheti az össz eredmény 10-25%-át akkor megérdemli ezt a figyelmet...

friss hírek További hírek