Topiknyitó: ecofun 2020. 09. 01. 13:14

KARÁCSONY TAKARODJ !!!  

Ma reggel közel 2 órát ültem a körúton dugóban köszönhetően a Karácsony Gergely vezette főváros által kialakított kerékpársávoknak. Várható volt, hogy az iskola megkezdése után még rosszabb lesznek a Karácsonynak köszönhető nyári dugók, de ez még annál is rosszabb volt mondhatni káosz. Karácsony Gergely már lassan 1 éve, hogy főpolgi lett, de semmi fejlesztést nem tud felmutatni csak káoszt és ideológia háborúkat.
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Amanda11 2020. 09. 03. 19:09
Előzmény: #255  ecofun
#260
Az, hogy nem képes letenni a jogosítványt az nyilván minősíti a képességeit, de itt az a fő baj, hogy megbénította a fővárost a maga hülyesége miatt. Volt nemrég fotó is arról, ahogy fotózgatták, miközben téglákon állt a bringa, meg ugye a híres esetek, mikor csak addig tekert, míg vette a kamera. Egy alkalmatlan bugris, sajnos teljesen tönkre teszi a szép fővárosunkat. :( Majd a Lánchíd helyén is úszhatunk. Vagy az a szerencsétlen Tüttő visz majd át minket a Dunán ladikon?
bigyula 2020. 09. 03. 19:04
Előzmény: #255  ecofun
#259
Tehát, Orbán alkalmas vezetőnek, mert van jogosítványa, Karácsony egy város vezetésére sem, mert nincs jogosítványa. Elárulom, hogy Orbánon kívül több millió honfitársunknak van jogosítványa... :)
badsector1
badsector1 2020. 09. 03. 19:00
Előzmény: #255  ecofun
#258
Ezt egy nyugdíjas fórumon kellett volna előadnod, megvesztek volna érted a nyanyák.
PusztaPutyin
PusztaPutyin 2020. 09. 03. 18:34
Előzmény: #255  ecofun
#257
hát ez olyan kurvajó hogy töltsd fel a capra szerintem a fidesz pénzt ad érte, nagyon beleillik abba a primitív színvonalba amit tolni szaktak
signal2
signal2 2020. 09. 03. 18:31
Előzmény: #255  ecofun
#256
Én pl azért nem kedvelem az autóval munkába járókat, mert értelmetlenül szennyezik a tüdőmet. Meg másét is, a tiedét is. Ennek semmi köze ahhoz, hogy valaki nem szerez jogosítványt.
Másrészt mi köze az autóvezetésnek a városvezetéshez? Ja igen, mindkettőben szerepel a vezetés szó. Kb: ha a fa piros lánggal ég, akkor miért kék az ég?
ecofun 2020. 09. 03. 17:56
#255
Olvastam egy cikket ma, ami után már érthető számomra Karácsony Geri vonzalma a kerékpározáshoz. Többször is megbukott a vizsgán, ezért nincs Karácsonynak jogosítványa.Az egykori gépjárműoktatója szerint folyton bizonytalankodott, sőt félt autóvezetés közben, ezért kellett többször is megbuktatni. Aztán a sokadik hiábavaló próbálkozás után örökre lemondott a jogosítványról.Sokak szerint ezért sem kedveli az autósokat a főpolgármester, ezért is próbálja a lehető leginkább kiszorítani őket. 
Nem tudom, hogy igaz-e a cikkben foglaltak, de azért megfogalmazodott bennem egy kérdés ezekután, aki alkalmatlan egy autóvezetésre, hogy lehet alkalmas egy 2 milliós város vezetésére? 
badsector1
badsector1 2020. 09. 03. 16:39
Előzmény: #253  signal2
#254
Természetesen a járda nem kerékpárút, kényszermegoldásként ezek mehetnek egymás mellett, de ekkor sem a zebrán teker át a kerékpáros, hanem vagy van kerékpárátvezető, itt áttekerhet, vagy leszáll és áttolja a biciklit a zebrán.
signal2
signal2 2020. 09. 03. 14:42
Előzmény: #249  badsector1
#253
Létezik az ún. gyalog- és kerékpárút, ebből elég sok van Budapesten is. Pl (Budai alsó rakpart, Attila út, stb.), amelyek ráadásul nem is szélesek, mégis egyszerre lehet rajtuk 20 km/h-val (!!!) kerékpározni, és gyalogolni. Innentől kezdve a hosszú magyarázat, hogy miért nem szabad gyalogosok között kerékpározni, egy picit zárójelbe kerül. Ennél a 10km/h-val történő kerékpározás lényegesen veszélytelenebb. A gördeszkások, rolleresek, görkorisok ennél simán gyorsabban mennek, ráadásul a kerékpárosnál bizonytalanabbul tudnak hirtelen lefékezni.
A gyalog - és kerékpárútról egyébként sok helyen találkozik zebrával is.
badsector1
badsector1 2020. 09. 03. 14:12
Előzmény: #250  PusztaPutyin
#252
Jól kimozogtuk vazsi nick troll topikját. :))
signal2
signal2 2020. 09. 03. 14:05
Előzmény: #250  PusztaPutyin
#251
Ki tudja. Ő is kerékpárral jár, lehet, hogy teker a zebrán. És akkor TAKARODJON!!! :))
PusztaPutyin
PusztaPutyin 2020. 09. 03. 14:01
#250
Te ecofun, nem nevezed át zebrán kerékpározásra a topicot? Félő, hogy innen már sose tudjuk meg hogy miért takarodjon karácsony, ellenben zebraügyekben egyre jobban otthon leszünk.
badsector1
badsector1 2020. 09. 03. 12:58
#249
"Járdán tilos kerékpározni! Kivétel ez alól a 12. évnél fiatalabb gyerek, mivel főútvonalon még nem kerékpározhat, így a párhuzamos járdán haladhat, legfeljebb 10 km/h sebességgel. Lakott területen csak akkor szabad a járdán kerékpározni (legfeljebb 10 km/h-val), ha az úttest kerékpáros közlekedésre alkalmatlan (például földút). A hivatalos értelmezés szerint az, hogy az úttesten nagy a járműforgalom vagy tábla tiltja az úttesten a kerékpáros közlekedést, még nem jelenti, hogy szabadna a járdán tekerni.A KRESZ jó okkal tiltja a járdán való kerékpározást, mivel a járda a gyalogosoké. A gyalogosok mozgása (főleg a gyerekeké és időseké) gyakran kiszámíthatatlan, így veszélyhelyzetek sokasága adódik. Emellett a kapualjakból kihajtó autósok nem számítanak a járdán nagy sebességgel közlekedő biciklisre.  A mellékutcák keresztezése szintén veszélyes a járdáról lehajtva ugyanezen okból. Fontos még megemlíteni azt, hogy kijelölt gyalogos átkelőhelyen – amennyiben nincs kerékpáros átvezetés felfestve – csak kerékpárról leszállva, tolva lehet átkelni."
  
Szóval Budapesten és a városokban szinte nincs olyan eset (kivéve ha az úttest kerékpározásra alkalmatlan), hogy 12 évesnél idősebb kerékpáros szabályosan közlekedik a járdán, tehát a járdáról sem tud szabályosan áttekerni a zebrán.
gazmber 2020. 09. 03. 12:10
Előzmény: #246  gazmber
#248
talán túlzás a 4ből-1,(de biztos ezt gondolja?), kimondani csak  ~10-ből-1 teszi☺
sanka 2020. 09. 03. 12:08
Előzmény: #234  signal2
#247
Ez tendencia  a bringásoknál, én is hasonlóan szoktam, van amikor leszállok mikor rengetegen vannak a zebrán, viszont mintha lett volna egy eset amikor ebből bírósági per lett, a bringást zebrán elgázolták és elmarasztalták mert nem tolta a bringát. De nem találtam erre vonatkozó linket.
gazmber 2020. 09. 03. 11:58
Előzmény: #243  signal2
#246

én közlekedem autóval és biciklivel is...
ami 'különös' - hasonló szitu, lassítok, megállok a bicóval, (sokszor intek, hogy menjen nyugodtan...)... az autós megáll engedi, hogy átkeljek, ha ezt a biciklin teszem 4ből-1 nem állja meg, hogy ne szóljon be és ne oktasson ki, hogy tolni kell a bicót...
már azon gondolkodtam, szófogadó ember lévén legközelebb leszállok elnézést kérek, vissza megyek a kiinduló helyre és áttolom előtte a bicót ☺, de félek kapnék egy kis anyázást is hozzá(?)
signal2
signal2 2020. 09. 03. 11:57
Előzmény: #244  WLM
#245
Az is egységes szabályozás lenne, hogy minden zebrán áthaladónak elsőbbsége van a zebrán az autóssal szemben. A fokozott figyelem és óvatosság már elő van írva.
Mint ahogy írtam, inkább jelenleg nem egységes: a gyalogosnak elsőbbsége van, a kerékpárosnak nincs, miközben a járdán szabályosan megközelítheti a zebrát. Teljesen érintetlen a gördeszkások, lábbal hajtott rolleresek, görkorisok helyzete.
WLM 2020. 09. 03. 11:49
Előzmény: #240  signal2
#244
Nagyon jó fej vagy, hogy toltad megzabállak.Ahol viszont nincs lámpa ott bajba kerülhetnek a tekergős spanok.Ahol van lámpa ott a gyalogosok hiányában feleslegesnek tűnhet a tolás,de ez az egységes szabályozás minimális hibájának betudható .
signal2
signal2 2020. 09. 03. 11:44
Előzmény: #241  WLM
#243
Hangsúlyozom, továbbra sincs egy jogszabályban sem leírva, hogy "a zebránál le kell szállni a kerékpárral, és azt tolva lehet áthaladni". A KRESZ-ben szintén nincs semmi utalás arra, hogy tolni kellene, legfeljebb egy nyakatekert indirekt következtetés, hogy az úton csak a menetirányban szabad haladni járművel, és mivel a kerékpár jármű, ezért keresztben nem mehetek vele. Vizsont, mivel két konkrét esetet keimel a KRESZ, amikor tényleg le kell szállni, és tolni, ezért joggal feltételezi az ember, hogy más esetben nem kell ezt tenni. Ha igen, akkor miért nincs felsorolva. És még egyszer: kreszprofesszortól idéztem levezetést, aki szerint ha az adott járdaszakaszon szabályosan lehet kerékpárral közlekedni, akkor a zebrán is át lehet ott tekerni, figyelemmel arra, hogy csak a gyalogosnak van elsőbbsége, a kerékpárosnak nincs.
Végül azért gondolom úgy, hogy tolni kell, mert a közúti jelzések kihelyezéséről szóló rendelet a zebrát gyalogosok számára készült közúti jelzéskét definiálja.
signal2
signal2 2020. 09. 03. 11:38
Előzmény: #238  gazmber
#242
Igen, azt már sokan leírtuk, hogy ez lenne a megfelelő szabályozás. Itt a vita arról ment, hogy jelenleg szabad-e, akár minimális sebességgel, teljesen autómentes úton áttekerni a zebrán. Végül én arra jutottam tegnap, hogy nem KRESz, hanem egy másik jogszabály alapján a zebra csak gyalogosok számára kerül kijelölésre, így azon biciklizni nem lehet.
Sajnos így is hiányos a szabályozás, mert gördeszkával, görkorival rollerrel most is át lehet száguldozni a zebrán, mert kők kvázi gyalogosnak minősülnek. Tényleg inkább általánosan kellene előírni, hogy a zebrán emberi erővel hajtott eszközzel át lehet hajtani, amennyiben meggyőződött arról, hogy az biztonságos.
WLM 2020. 09. 03. 11:37
Előzmény: #238  gazmber
#241
Nincs semmi túldramatizálva van egy szabály amit saját felelőségedre vagy betartasz vagy nem. Amit javasolsz már azért sem életképes,mert mindenkinél más az észnélküliség .Valószínűleg a mostani szabályozás a leglassabb, de pont ezért a leg biztonságosabb és egységes.

Topik gazda

ecofun
4 3 1

aktív fórumozók