Topiknyitó: buythedip 2024. 01. 22. 22:09

Eurós részvények vitasarok  

Nem tudtam valamiért a 'Külföldi tőzsde' kategóriát kiválasztani, de talán segít egy moderátor ha ez a topic lesz a fórum sztárja.
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Borisz 2024. 09. 04. 15:20
Előzmény: #2266  todi
#2280
Mondjuk nekem van olyan ETF, hogy Hydrogen Economy. És egyre csak zuhan, már alig ér valamit. Pedig ha küszöbön állna a hidrogén mint széleskörű használatra alkalmas energiaforrás, akkor ennek az ETF-nek úgy kéne rakétáznia, mintha hidrogén hajtaná. Szóval ez a hidrogén energia dolog se holnap fog megvalósulni sajnos.
oldrider 2024. 09. 04. 15:16
Előzmény: #2277  Borisz
#2279
Én 68 múltam. Ezzel azt fejezném ki, hogy átéltem amit Te is. A német brikett volt a legjobb, de drága volt és ritkán lehetett kapni. Többnyire háztartási szénnel fűtöttünk (jó poros volt) meg tojásszénnel. Aztán 1Ft 50 fillérért cipeltem az Áfor kútról gyalog a gázolajat (HTO-t). Aztán parapet, majd Hajdú C21. Pár éve kombi kondenzációs kazán. Majd el felejtettem! Hőtárolós kályháim is voltak.
Az autókra kanyarodva, az elektromos szerintem városba és városok közötti kisebb távra jók. Brüsszel pár éve még úgy beszélt, hogy 2030. után nem engednek belsőégésű motorral személyaztókat gyártani. Ahogyan írtad, fejjel a falnak, uniformizálás stratégia ment mindíg és most is az megy. Aki azt mondja gondolkodjunk már, az elsöprik!
todi 2024. 09. 04. 15:03
#2278
Múltkor beszélgettem egy WeltAutós ismerősömmel EVkről. Azt mondta , hogy míg egy hagyományos autónál lehet tudni már a vásárláskor , hogy 10 évesen egy adott km-rel mennyiért lehet majd eladni, egy EVnél nem lehet tudni szinte semmit.
Borisz 2024. 09. 04. 15:02
Előzmény: #2274  oldrider
#2277
Régebbi évjárat vagyok. Ezért tudom, hajdan szénnel kellett fűtenünk. Lehetett szenet hozatni, porlott mint az állat, vagy lehetett drágább dorogi tojásbrikettet, vagy még drágább NDK brikettet venni. Aztán az volt a mondás, hogy az olcsó szovjet olaj okán mindenki álljon át olajkályhára. Nosza átálltunk. Aztán később kiderült, a szovjet gáz is hihetetlenül olcsó, meg még tiszta és kényelmes is, nosza, átálltunk a gázkonvektoros fűtésre. És így tovább. Azt illusztrálnám ezzel, hogy minden korban megy ez, hogy szaladjunk mind egy irányba, mert higyjétek el, hogy most ez a tuti, ez lesz a jövő útja. Aztán vagy igen, vagy nem. De ha igen, akkor se nagyon sokáig.
Mindenesetre az autógyárak azt mondják, hogy rendben van, hogy a villanyautózás a jövő, de azért ne máról holnapra már. Szerencsére én úgy gondolom, hogy a piac ezt is valamennyire helyreteszi. Az emberek olyat szeretnének venni, amilyen jól használható. Ha nem tudnak vele egy menetben elautózni a horvát tengerpartra, nem nagyon fognak akarni villanyautót venni. Persze a pbrüsszl megpróbálhatja az emberekre erőltetni, csak kénytelen lesz felismerni, hogy lábon lövi az unió autógyárait. És akkor kénytelen lesz hátrálni.
Borisz 2024. 09. 04. 14:54
#2276
Mai hír. Volvo is úgy látja, hogy szép dolog az EV, de picit el van hamarkodva az általános átállítás.
https://www.portfolio.hu/uzlet/20240904/tul-nagyot-almodtak-a-volvo-is-visszalepett-elektromos-autos-terveitol-707721
todi 2024. 09. 04. 14:49
Előzmény: #2274  oldrider
#2275
Az, hogy nem engedélyezik  még nem zsákutca.
Ez csak sima betiltás. A gázfűtés attól még korlátlanul működőképes.
oldrider 2024. 09. 04. 14:41
Előzmény: #2266  todi
#2274
És a gázfűtés nem zsákutca? Először mindenhová bevezettették, vetették a fűtő készülékeket, most pedig már nem engedélyezik.
oldrider 2024. 09. 04. 14:38
Előzmény: #2267  5000
#2273
Az legyen azok dolga és felelősége akik kitalálták és engedélyezték a forgalomba helyzésüket!
todi 2024. 09. 04. 14:32
Előzmény: #2271  Commodore64
#2272
Nekem csak a Portosról meg Aramisról.😂😂😂
Commodore64
Commodore64 2024. 09. 04. 14:20
#2271
Atosról van valakinek véleménye? 
todi 2024. 09. 04. 13:59
Előzmény: #2269  5000
#2270
Igen
5000 2024. 09. 04. 13:41
Előzmény: #2266  todi
#2269
Sok TUI-n ülsz?
5000 2024. 09. 04. 13:39
Előzmény: #2266  todi
#2268
Támogatom😆😁🤣
5000 2024. 09. 04. 13:38
Előzmény: #2263  oldrider
#2267
És a villamos hálózat?
Hol fogsz tölteni ennyi autót?
todi 2024. 09. 04. 13:28
Előzmény: #2260  5000
#2266
Az  EV zsákutca nem csak a te véleményed..
2021-ben a BMW műszaki igazgatója és Toyota úr is (akkor még ő volt az elnök) azt nyilatkozták, hogy az EV zsákutca, a következő években kitömik velük az embereket najd jön az új irány.
Ők mindketten a hidrogén mellett tették le a voksukat akkor.
TheSnake2020 2024. 09. 04. 13:26
Előzmény: #2261  5000
#2265
Ezt így nem mernem kijelenteni, de a belső égésű motorok ilyen szintű bedarálására tett kísérlet hatalmas probléma. Van két irany az egyik veszít az erejéből elektromos, a másik szerintem most nyerni fog. Van benzines es dízel is. Elektromosat nem is tervezek venni. Pedig az autók lassan csere érettek. De most kivárás van. 
todi 2024. 09. 04. 13:23
Előzmény: #2263  oldrider
#2264
Hát azért én egy Mercedes 220d-vel kiautózok a világból., míg azért a mosógépmotor nár adta meg magát.
oldrider 2024. 09. 04. 13:18
Előzmény: #2260  5000
#2263
Anélkül, hogy értenék hozzá, beszélgetés szintjén mondom, hogy a jelen fő problémàja az akku. Ha ezt megoldják, nem zsákutca. Logikusan azt mondom, mivel ez tapasztalat is, hogy egy belsőégésű ha úgy tetszik robbanó motor a használat során mindíg veszít a teljesítményéből, gyengébb lesz stb. Míg a porszívó, mosógép, stb. villanymotorja ugyanazt a teljesítményt adja le 10 évesen is, mint újkorában.
5000 2024. 09. 04. 13:15
Előzmény: #2257  oldrider
#2262
A higrogént sokkal jobbnak gondolom, de ott is sok technikai kérdés van.
5000 2024. 09. 04. 13:13
Előzmény: #2258  todi
#2261
Egy csata elvesztése még nem a háború vége, meggyőződésem, hogy az elektromos autók így használhatatlanok és a sok negatívum csak most jön elő.

Topik gazda

buythedip
4 4 4

aktív fórumozók


friss hírek További hírek