10Ft bátor lenne, de mindemellett helyes lépés is. A baj az, hogy 2023 Q1-Q2 minden józan hang szerint is szar lesz, nem csak ebben a szektorban. Valódi növekedés 2024-ben várható.
Teljesen egyetértek. Ha végre elkezdik menedzselni a részvényt ( roadshow, osztalék stb) akkor ez a funda már bőven elegendő, akár egy duplázásra is. Ami még szóba jöhet előbb- utóbb, persze, ha a piaci helyzet normalizálodik : egy ekkora közép- európai autó szolgáltató akár felvásárlási célpont is lehet tőkeerős és regionális befolyást kereső nyugati/ ázsiai cégek számára.
szerintem az AW jól költi el a befektetők pénzét: a RENAULT és a DACIA több mint 10 000 autót értékesít Magyarországon évente ha egy autó értékesítésnél 5M Ft-tal számolunk, akkor az egy évben 50 Mrd Ft bevételt jelent ez azt jelenti hogy 4%-os (konzervatív, 2021-es arányszám) EBITDA-val számolva, évente 2 Mrd Ft plusz EBITDA-t jelent, aminek a fele az AW-ben landol (ez ügye 1 Mrd Ft / év) ha konzervatívan számolunk ez akkor is 4Mrd Ft cégérték növekmény. csak emiatt az akvizíció miatt ugyanilyen módon érdemes kiszámolni a SSANGYONG külföldi terjeszkedés hatását is - ott 2023-ban akár 5-8 000 darab gépjármű értékesítés is meglehet (az AW a terveiben 5számjegyű darabszámmal kalkulál) - lehet számolni (persze ezek nagyobb értékű autók) és persze vannak más tranzakciók is, ugyanilyen módon érdemes kiszámolni minden új tevékenység hatását (pl NELSON, kb 2 Mrd Ft EBITDA / év) szóval SZVSZ durván fel
Hiába jó a cég, ha az a részvényárfolyamon nem látszik és osztalékhozam sincs... Opusban is ezzel hitegették a jónépet, növekszik a cég, hatalmas a bevétel, akvizíció orrvérzésig, osztalék meg csak lölőnek jár, az árfolyam a föld alatt. Unom már itt is az állandó hitegetést, hogy majd mennyire jó lesz és mekkora növekedés vár a cégre, amikor ebből semmi nem látszik az árfolyamon, az eredményből meg nem részesülhetek, mert lenyúlják mindenféle növekedési stratégiára hivatkozva... A lényeg, hogy a kisbefektető fogja be, hogy ormossy úrék tovább hordhassák haza a lóvét. Baromi kár volt ide (is) beszállni :((
És azt miért nem jelenti be kedves ormossy úr, hogy a rendkívüli eredmény miatt szerény, ámde nem sértő osztalékot is fizetnek (5-10 Ft/rv), mindjárt nem lenne alulteljesítő a buxhoz képest...
Ha az amerikai AutoNation- hoz nézzük akkor mindenképpen alulértékelt, ott 6,5 körül van most az EPS, a Wallisnál pedig 5 körül. Ha az EBIDTA- t nézzük, akkor még jobban.
EBITDA: 12,7 Mrd az első 9 hónapban Tőzsdei kapitalizáció: 40 Mrd mennyit érhet ma ez a cég?
Törölt felhasználó2022. 11. 30. 07:49
#26734
Újabb csúcsokat döntött az AutoWallis Csoport árbevétele és nyeresége az
első három negyedévben. Az árbevétel és a nyereség már a harmadik
negyedév végén jelentősen meghaladta a tavalyi egész éves számokat. A
társaság árbevétele közel 50 százalékkal bővült, míg nettó nyeresége
közel négyszeresére ugrott kilenc hónap alatt. Az egy részvényre jutó
nyereség 17,3 forint, ami közel a duplája a tavaly egész évi mértéknek. https://bet.hu/site/newkib/hu/2022.11./Tovabb_duborog_az_AutoWallis_Duplazodo_eredmeny_szarnyalo_arbevetel_az_elso_kilenc_honapban_128812390
lassan :-) de ameddig ezek 91ft-on vasarolgatjak vissza az akvizicioknal atadott reszvenyeket addig itt nagyobb emelkedes nem lesz.Siman 150ft felett kellene itt kereskedni.
Stratégiai és eredménytermelő képességi szempontból kulcsakvizíciót hajt végre az AutoWallis Csoport, miután megállapodott a Nelson Csoport flottakezelési üzletágának felvásárlásáról. A lépés a piacépítés mellett azért is fontos, mert komoly nyereségtermelő tevékenység kerül a magyar tőzsde autós cégéhez. Az akvizíció újabb lépés a mobilitási szolgáltatások bővítésének irányába, és a jó fedezettartalmú szolgáltatáson túl fontos szinergiákkal is jár a csoport számára.
A probléma azokkal van akik a 300 darabjukat eladják 2 ft-al ár alatt,hacsak nem sumákolás van a dologban.Úgy látom valaki nagyon nyomja lefelé az árfolyamot.
Amennyiben nem létkérdés,hogy pénzhez juss,akkor várni kell.Türelem,sok türelem kell és eljön a pillanat,amikor majd megérte várni.Máshol sem látni jobb lehetőségeket.
ennek fényében akkor felhalmoz és tart? csakhogy ha mondjuk 90-en vesszük mint az őrült akkor 3 múlva 150 körül vagyunk nullán ha marad ez az inflás pálya... van 20k belőle nem egy nagy pakk 99-es átlagárral és nem tudom mi tévő legyek.
Nem hinném, hogy fog...... és nem azért mert rossz a cég, vagy csődveszély állna fent, hanem egyszerűen elszállt az alapkamat, az infláció.......most valszeg benne van egy éves 18-20% körüli elvárt hozam az AW-tól. (Viszonylag kicsi, magyar piacon van, nem nagyon likvid, jelentős az eladósodottsága stb.) Rövid távon emelkedést nem várok. Ha sikerülne eljutni a kamatemelési ciklikus valós végére (ami nem egyelő azzal h Matolcsy bejelenti!) majd akkor. De ha addig hozza ezt a formáját utána eléggé szép emelkedésnek nézhetünk majd elébe.
Palotainak igaza van ,hamarosan visszamegy a 87-89-re. Viszont ezt,hogy a tőzsde a jövőt árazza,ez egy marhaság. az árfolyam a mentális hangulattól függ és a megmondó emberek elképzeléseitől!!
AutoWallis Nyrt+topic