Ne hari, de azt én is megköszönném, ha levezetnéd, hogy miért pont 1 év múlva várod 160-170 Ft-ra. Ez szerintem is nettó találgatás.
Meg azt is, hogy konkrétan mi a marhaság abban, amit írt. A védővámokat azért szabják ki a kínai autókra, mert az olcsóságukkal letarolnák a nyugati világ autópiacait. Ez munkahelyek megszűnésével járna. Pontosabban így is szűnnek meg autóipari munkahelyek az alacsony kereslet miatt, ez durvulna el teljesen. Tehát Európa éppen hogy ezzel támogatja a saját gyártást.
Kiselőadás következik, kihagyható. :)
A kínai autók olcsóságának legfőbb oka pedig az, hogy a kínai állam rendszerszintűen megtámogatja pénzzel a kínai cégeket. A kínai cégek úgy működnek, ami egy nyugati, versenyen alapuló piacazdaságban elképzelhetetlen. Ha nem megy a szekér, kapnak a "nép pénzéből". Én is dolgoztam kínai cégnél. Amikor jött a vevő reklamálni, és megkérdezte a magyarországi gyár igazgatóját, hogy ki a főnöke, azt mondta, hogy a párt. :)
A kínai cégekben ott van az állampárt. Valójában nem piacgazdaság, amit ők előadnak, hanem annak az elbábozása.
Azt is el kell ismerni, hogy az európai autógyárak elaludtak. Ismert jelenség az is, hogy amikor egy ország ipara nagyon elmaradott egy területen, és ráhajt annak a modernizálására, akkor ha van eszük, rögtön a legújabb technológiát vezetik be. Ezt tette Kína. És akkor még arról szó sem esett, hogy sok mindent ki sem kellett találniuk, mert a nyugati autógyárak szellemi termékeit megszerezték ipari kémkedés révén. Kínába nyugati cég csak úgy mehetett gyártani, ha bevon egy kínai partnert is, és vegyesvállalatot hoznak létre. Azt hiszem, ez még most is így van. Miért? Hát azért, hogy hozzáférjenek a szellemi tulajdonukhoz.
Szóval egy ilyen inkorrekt versenyben teljesen jogos a védővám.
Meg azt is, hogy konkrétan mi a marhaság abban, amit írt. A védővámokat azért szabják ki a kínai autókra, mert az olcsóságukkal letarolnák a nyugati világ autópiacait. Ez munkahelyek megszűnésével járna. Pontosabban így is szűnnek meg autóipari munkahelyek az alacsony kereslet miatt, ez durvulna el teljesen. Tehát Európa éppen hogy ezzel támogatja a saját gyártást.
Kiselőadás következik, kihagyható. :)
A kínai autók olcsóságának legfőbb oka pedig az, hogy a kínai állam rendszerszintűen megtámogatja pénzzel a kínai cégeket. A kínai cégek úgy működnek, ami egy nyugati, versenyen alapuló piacazdaságban elképzelhetetlen. Ha nem megy a szekér, kapnak a "nép pénzéből". Én is dolgoztam kínai cégnél. Amikor jött a vevő reklamálni, és megkérdezte a magyarországi gyár igazgatóját, hogy ki a főnöke, azt mondta, hogy a párt. :)
A kínai cégekben ott van az állampárt. Valójában nem piacgazdaság, amit ők előadnak, hanem annak az elbábozása.
Azt is el kell ismerni, hogy az európai autógyárak elaludtak. Ismert jelenség az is, hogy amikor egy ország ipara nagyon elmaradott egy területen, és ráhajt annak a modernizálására, akkor ha van eszük, rögtön a legújabb technológiát vezetik be. Ezt tette Kína. És akkor még arról szó sem esett, hogy sok mindent ki sem kellett találniuk, mert a nyugati autógyárak szellemi termékeit megszerezték ipari kémkedés révén. Kínába nyugati cég csak úgy mehetett gyártani, ha bevon egy kínai partnert is, és vegyesvállalatot hoznak létre. Azt hiszem, ez még most is így van. Miért? Hát azért, hogy hozzáférjenek a szellemi tulajdonukhoz.
Szóval egy ilyen inkorrekt versenyben teljesen jogos a védővám.
AutoWallis Nyrt+topic