Topiknyitó: Törölt felhasználó 2003. 02. 23. 12:07

Rába és a láma  

Vasárnapi ebéd előtt a korcsmában.
Egy tisztességes spekuláns mivel is kezdi vasárnapi programját?
Míg élete párja a vasárnapi ebédet kotyvasztja, menekülésre adja fejét.
A boszorkány üstben rotyogó, ebédnek nevezett főzet felajzó illata elöl, kénytelen a közeli intézmény, barackpálinka és a savanyú sör illatával átitatott intézménybe menekülni.
Felüdítő érzés a boszorkánykonyha légköre (Ne egyél bele, mert pofán váglak…..!!! Mondtam már cigivel kifelé…..!!! Lehet, hogy anyád úgy csinálja de…….!!!) után a hím egyedektől enyhén izzadságszagú helyiség zsivaja.
Mivel a társasába láma későn érkezvén, a jelenléti ív aláírását követően beáll a söntéspunt előtt kígyózó két ember mögé és Béla harsány kiáltásának eleget téve, előveszi pénztárcáját.
Megért ő mosollyal figyeli Ica (Ő a csapos) dekoltázsát, himbálózó kebleit és zsonglőröket meghazudtoló kacsóját.
Fantasztik us, ahogy az üvegre szerelt fém mütyürrel önti a mérőpohárba a sárgán csillogó párlatot.
Kimérve a mennyiséget egy ügyes mozdulattal, még profi brókert is meghazudtoló póker arccal (fapofával), felét a vendég poharába önti, míg másik felét a kocsma nyereség alapjában hagyja.
Lámát a révedezésből, Ica (Ő a csapos) turbékoló hangja zavarja meg.
-Mi és mennyi pancserkám?
Láma az erotikus hangnemtől zavarba esve, tévesen értelmezi a kérdést, a hatalmas keblekre szegezi tekintettét, majd elrévedezve válaszol.
-RÁBÁt és sokat!!
Ica (Ő a csapos) hatalmas kék szemeit tágra nyitja és őszinte áhítattal bele ordít lámánk képébe.
-Mi van!!??
Majd rövid, rokoni és egyéb anatómiai színfoltokkal tarkított szópárbajt követően, tisztázódik a rendelés tárgya, és végre láma megindulhat a baracknak nevezett gyümölcs párlatával megpakolt tálcával (ÁNTSZ által előirt rozsdamentes) tőzsdei spekulációkban megedződőt társasága felé.
Béla falkavezérhez híven, maga elé húzza a tálcát és egy feles lehörpintését követően, felvállalja az előkóstoló szerepét, majd a leosztás felelősségteljes feladatát.
Lámában a (egy nekem, egy neked, majd ismét egy nekem) teátrális leosztás, némi gyanakvást kelt a testvéries megosztás elvében, de hát egy jó barátban és a brókerében csak megbízik az ember.
B.Béla a benyelt maligánfok a megspórolt fizetőeszköz okozta jóérzés jeléül, egy nagyot csettintett nyelvével, miközben Jenö (Barátai közt Nyuszika) cigarettájából egy szálat lenyúlt.
Miközben a füstszűrőt akkurátusan letörte, elgondolkodva az asztalon üresen lévő „feles” poharakat számolta.
A meztelen cigarettát szája szélébe rakva, láma felé fordult, miközben a mozdulatban benne volt TŰZET!! , feltette szokásos kérdését.
-Na mit vettél??
Láma csodálattal teli félelemmel figyelte Bélát.
A várható szemrehányástól, halkan, suttogva válaszolt.
-Rábát.
N éma csend lett a műintézményben.
Csak egy eltévedt tekegolyóként ide-oda pattogó vendég a mosdó ajtót elfelejtvén kinyitni zavarta meg a csendet.
De az ajtó mellet erre az esetekre rendszeresítet székre leülve ö is elcsendesedett.
Béla elgondolkodva szögezte tekintetét a tálcán szaporodási céllal ügyködő, két légyre, majd egy határozott mozdulattal megzavarva ténykedésüket.
Csend esen megszólalt.
Helyes.
A higgadt helyeslés, a társaságban nyomasztóan uralkodó félelmet, karmesteri pálca intését felelevenítően elhessegette és újra helyreállt a békés zsibongás.
Egy darabig még egyesek szemén látszott a bizonytalanság és óvatosan sandítottak Béla felé.
De lassan mindenki meggyőződött arról, hogy Béla elméje nem háborodott meg és a helyeslése az egy szokványostól eltérő de őszinte.
Rövidesen mindenkiben tudatosodott, és lassan pletykaként terjengeni kezdett hogy az aktuális napi csoda, miszerint Béla igazat adott el ült.
Már csak azért is, mert a „minden csoda három napig tart” Ica (Ő a csapos) által vezette intézményben csak három perc.
Ezt követően már semmi érdemleges nem történt.
Mivel kakukkos órát meghazudtoló pontossággal megjelent Matildka, Jenö (Nyuszika) felesége és házi fodrászuk kreatívságát a fején hordozva jelezte, hogy cselédként foglalkoztatott anyósa elkészült az ebéddel.
Miáltal az ékes társaságot feloszlatja.
Egyesek szerint Matildka híd és egyéb blokádokban hatékony szerepet vállalhatna a rendfenntartó erők költséges bevetése helyett, de ennek hangzatosabb jelét nem merték adni.
Így hát a Rába befektetés bővebb kitárgyalása Bélával, vélhetően a következő szabadfoglalkozásra tolódik.
Béla engedvén az erőszaknak kihörpintette a maradék maligánokat az asztalon lévő poharakból és belegyező bólintással fel állt és hallgatólagos beleegyezését adta a társaság távozásához.
lama
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Törölt felhasználó 2012. 11. 02. 10:38
Előzmény: #61111  Törölt felhasználó
#61120
"...A lengyel, meg a svéd munkások. De őket nem vesszük át..."

...na, EZ A LÉNYEG...!!!

...az "alfa" busz esetében (120 db-os megrendelés teljesítésénél) - ha jól tudom -, csak a hibák, garanciák fedezését, csak 50 % körüli értéken tudta teljesíteni az "alfa", a többit a megrendelőnek kellett "benyelnie", - mert az "alfa" csődje -, csak ennyi fedezetet volt képes teljesíteni...!!!
...állítólag ezért is rendelték el, a sofőröknél a "KUSS" kötelezettséget, stb...!
pancserlama.
pancserlama. 2012. 11. 02. 10:33
Előzmény: #61118  pancserlama.
#61119
Menedzsment opciót nem is említve !))
pancserlama.
pancserlama. 2012. 11. 02. 10:27
Előzmény: #61116  Törölt felhasználó
#61118
Nem érdeke az államnak, a cégnek pedig kimondottan káros.
Busszal pedig nem indulhatnak (vagy macerás…ezt 1702 jobban tudja) közbeszen
Szóval szerintem fix a tőzsdén maradás.
Törölt felhasználó 2012. 11. 02. 10:17
Előzmény: #61111  Törölt felhasználó
#61117
A munkásokat be kell tanítani, svéd (vagy lengyel) szakembereket alkalmazni, meghívni. A technológiához a berendezés itt lesz, az emberek pedig könnyen elsajátítják a fogásokat. Ezt nem olyan bonyolult egy vasas (ill. egyébb témába vágó) szakembernek elsajátítani.
A tesztelgetésről írtál, de ez egy kiforrott modell.
Szóval a lényeg, erre nem nekünk kell megoldást találni, és nem megoldhatatlan feladat. A szakik pedig örülnek, hogy lesz megint munkájuk, úgy fognak tanulni, mint a szivacs.
(a kínai "parasztok" gyártanak lassan mindent a világon, elég gyorsan sajátítanak el bármiféle betanított munkát. Nálunk a régi szakik nem 20 évesek, tudni fogják a dolgukat)
Törölt felhasználó 2012. 11. 02. 10:16
Előzmény: #61115  pancserlama.
#61116
Szerintem jövő tavasszal tesznek egy új vételi ajánlat 1000-1100.Ft között.
Utána kivezetik.
pancserlama.
pancserlama. 2012. 11. 02. 10:12
Előzmény: #61113  Törölt felhasználó
#61115
Arra gondoltam, hogy ha állam méltányosabb réssel is kapja buszt, de hoz (külföldi) piacot és ott a „részleg” hozza az elvárt hasznot akkor ez akár még elfogadható is.
De szerintem nyílt átlátható piaci körülmények közt fog zajlani.
Nem véletlen a tőzsdei jelenlét a nem 100% tulajdonlás…..

Francia szolgáltatók törvényi keretek közt nonprofitok odahaza míg nálunk kell kitermelniük a hasznot !
Ügyesek?
Igen azok.
Törölt felhasználó 2012. 11. 02. 10:08
Előzmény: #61103  Törölt felhasználó
#61114
...teljes mértékben EGYETÉRTEK, a kommentedben leírtakkal...!
...gratula...!

"...Hasonló képpen látom az ingatlan elcserélését a licencre. Egy "elfekvő", de veszteséget nem generáló raktárkészletet lecserélni egy aktív és potenciális veszteséggeneráló beruházásra..."

...na, itt kéne az LFÜ-nek "üzembe helyeznie" magát...!

...hááááááát, ez a "Gripen" folytatása lenne...???...!!!!!!!!!!!!!!!!!!
...az időzítése MEGEGYEZIK...!!!
...na, akkor itt, megint az "amcsik", meg a magyarok "szopnak"...?
...Pauli nincs ebben benne...?
...ajaj, akkor ez is pártok fölötti megegyezés lenne...?
...csak helyesen számoltam, a 96 mrdFt - "alsó hangos" értéket, hiszen 100 mrdFt érték alatt, - állítólag -, rá sem mozdul, a "maffia"...!!!
...:-)))...!

...stb. stb. stb...!
Törölt felhasználó 2012. 11. 02. 10:07
Előzmény: #61110  pancserlama.
#61113
Ezt a fenntartási kifejezést nem tudom értelmezni.
Szerintem a 0 haszon kategorikusan elfogadhatatlan, mivel a gyártásnak vannak tőkeigényei és kiküszöbölhetetlen természetes kockázatai.

Ki adja oda a tőkéjét nulla hozamra? Senki, ha nem fenyegetik.

Ki adja oda a tőkéjét kockázatos operációhoz államkötvény hozamra? - Senki, ha nem fenyegetik.

Ez így sehol sem működik, itt sem fog. Szét kell választani a szerepeket.
Fizesse ki szépen az állam az állam az arányos hozamot az egyik kezével, és majd visszakapja a 73.6%-os üzletrészét járó osztalékot, meg a többiek osztalékadóját belőle. Meg az azeri, kínai német, francia ;) értékesítések hozama után is ugyanezt.

..Csak azt nem értem miért nem teszik bele a mérlegbe az ingatlant..
pancserlama.
pancserlama. 2012. 11. 02. 10:05
Előzmény: #61105  Törölt felhasználó
#61112
Igen?
Ezt benéztem?
Mondom én !
Ne higgy a sajtónak vakon:))
Akkor pedig fölösleges a kockázaton aggódni!
Egy évi 30-40 mrd termeléshez Pintér fel van nőve!
Nyereséges lesz a busz biznisz.
Ez a kapacitás 110% kihasználható még államnak manipulálnia sem kell!
Törölt felhasználó 2012. 11. 02. 10:00
Előzmény: #61109  Törölt felhasználó
#61111
A lengyel, meg a svéd munkások. De őket nem vesszük át.

..Csak azt nem értem miért nem teszik bele a mérlegbe az ingatlant..
pancserlama.
pancserlama. 2012. 11. 02. 09:57
Előzmény: #61107  Törölt felhasználó
#61110
Szerintem az állam a megrendelésével csak aládolgozik a Rábának és nem fenntartja!
Még ha ezért 0 haszon nélkül is gyárt neki buszokat, (amit nem hiszek az azonos zseb elvén) akkor sem érheti szó a ház elejét.
Majd az azeriek megfizetik a hasznot !))
Ez németeknél franciáknál mindenhol így működik!
Törölt felhasználó 2012. 11. 02. 09:56
Előzmény: #61103  Törölt felhasználó
#61109
"Próbagyártás, tesztelés, stb alapfeltétel lenne."
Évente többezres szériát gyártottak belőle...
pancserlama.
pancserlama. 2012. 11. 02. 09:51
Előzmény: #61103  Törölt felhasználó
#61108
Na ez betette a kulcsot nekem.))
„Egyébként pedig a Rábát az a szemlélet mentette meg, amiről Tigus is írt, és amiért én is szeretném látni a megrendelést, és egy bankgaranciát.”
Ezt nem fogadom el !
A Rába szemlélet tönkretett egy hatalmas gyárat céget, majd kockáztatva a céget tőzsdézet
Most hogy az általa okozott kár nem nő vagy csődtől megmenekült (nem hozta helyre csak elmúlt a veszélye) erre mondjuk a Rába szemlélet jó volt ?
Na ne!))
Az elmúlt 15 évben a céget szétgazdálkodták reorganizáció címen !
(most vélhetően finom vagyok)
Gazdasági válságra hivatkozva töketlenkedtek.
Ft, gyengülésbe belefulladtak (pl.Ricsi miért nem?)
Számomra hihetetlen eladósodottságba vitték a céget.
Ingatlan lufi idején nem tudtak véghezvinni egy normális ingatlan optimalizálás!
Erre mondod, hogy jó stratégiát folytattak?
Egy jó menedzsment dolgozzon !
A munkája pedig a termelés a folytonos megújulás…..
Ez az akvizíció eddigi információ alapján végre egy jó hír!
Végre valóban kimozdul a cég a kisipari szintről.

Amúgy pedig ha ilyen kereslet mellet veszteségbe viszi Pintér a céget, akkor vissza kell őt is hívni (portással együtt)!
Nem a tulajdonos által megnyitott lehetőséget okolni !
Törölt felhasználó 2012. 11. 02. 09:50
Előzmény: #61104  pancserlama.
#61107
" Nem várhatod, hogy berepüljön üzleti kockázat nélkül a nyereség!!. "

Nem várom. Viszont azt _követelem_, hogy pontosan ugyanolyan szigorúan vizsgálja a menedzsment, és ugyanolyan szigorú garanciákat érvényesítsen a megrendelő magyar állammal szemben, mintha idejönne egy noname kínai, hogy kell neki 2k busz, ugyan vegyen már hozzá volvo licencet, és 1,5, de inkább 1 év alatt gyártsa is le, mert jönnek a választások.

..Csak azt nem értem miért nem teszik bele a mérlegbe az ingatlant..
Törölt felhasználó 2012. 11. 02. 09:45
Előzmény: #61105  Törölt felhasználó
#61106
Egyébként meg ilyen volumenű kötelezettség vállalás az közgyűlési hatáskör.

..Csak azt nem értem miért nem teszik bele a mérlegbe az ingatlant..
Törölt felhasználó 2012. 11. 02. 09:43
Előzmény: #61104  pancserlama.
#61105
nono.. az a gyár inkább csak 5-600 db-ot tud. A többi a polákoknál készül.
Ez még a kravtex nagyságrend.

..Csak azt nem értem miért nem teszik bele a mérlegbe az ingatlant..
pancserlama.
pancserlama. 2012. 11. 02. 09:32
Előzmény: #61103  Törölt felhasználó
#61104
No akkor veszek egy lélegzetet.
tigus 1702 ne hagyjátok hogy a sajtó antal negatív hullámai miatt a gondolataitokat félremenjenek.
Tehát Rába akvizíció!
Van egy buszgyártó üzem svedenbe ami tud ~2500 db járművet tud.
Ez most veszteséges !
Miért ?
Mert a kereslet kínálat törvénye szerint, kevesebbet adott el mint ami fedezte volna költségeit.
Miért jó ez a Rábának
1. Veszteséges tehát olcsón hozzájut
2. MO van kereslet a termékre (most ne beszéljünk a keleti kapcsokról azeri,és kina…)
3. Hozzávetőleg a költségek (kimagasló élőmunka) 1/3 a svedenben lévőnek.
4. Kockázat téma? Ha jól raktam össze a képet, akkor egy stratégiai együttműködésen alapuló autóbuszok közös gyártásáról van szó !
5. perspektíva: nem ismert konstrukció,de nincs kizárva a vevőkörrel történő vétel,beszállás…

Tehát egy színvonalas jelenleg nehézségekkel küzdő buszgyártó cég v.üzem kerül kedvezőbb piaci klímába !
Na már most a Rába részéről a tőke és a társaságiforma még nyitót kérdés,de nem hülye emberek ülnek ott sem !
Szóval akár egy közös vállalat a Volvóval akár önálló kft a cégre nézve a kockázatott minimalizálja és elviselhetővé teszi. Nem várhatod, hogy berepüljön üzleti kockázat nélkül a nyereség!!.
Ha viszont ez működik és idetelepül Rába vagy Rába közreműködéssel egy multinacionális buszgyártó abban mi a rossz, vagy mi is a kockázat !?
Felejtsd el az újságírók szenzációhajhászása vagy butasága miatti negatív kommentet vagy levezetést.
Léptéket nem ismerjük, de ha teljes a projekt akkor 2 év és Rába egy 2000 db buszgyártással bővül.

Törölt felhasználó 2012. 11. 02. 09:04
Előzmény: #61101  pancserlama.
#61103
Én egyáltalán nem látok itt semmit, ami a kockázatot minimalizálná. Pont eza gond. És az, hogy az ördög a részletekben lesz itt is.
Számtalan oka lehet egy politikai szempontok által vezérelten rohamtempóban kényszerített sorozatban a műszaki hibák előfordulásának. Ezt nyilván a gyártóra próbálnák ráverni. Visszahívás, garanciális rendelkezésre állás, stb. Ez sajnos könnyen termelhet veszteséget.

Nem lehet 10 perc alatt ráugrani hibátlanul a nulláról. Próbagyártás, tesztelés, stb alapfeltétel lenne. Ha azonnalra kell a gyártás, akkor ott a kravtex, vagy mások, akik ezeken már túl vannak. A rábánál ez kockázat, amit kezelni kell. Aztán meg ott van a nem- vagy erősen késvefizetés kockázata. Pont a HM-es megrendelések teljesítése körüli tapasztalatok intenének mindenkit óvatosságra.
Szóval a buszgyártás inkább nagyon komoly kockázat, mint garantált siker. Kb. dupla vagy semmi. Az ilyet nem illik ráerőltetni garanciák nélkül az üzlettársakra, főleg ha az üzlet másik felén én vagyok a vevő..

Egyébként pedig a rábát az a szemlélet mentette meg, amiről Tigus is írt, és amiért én is szeretném látni a megrendelést, és egy bankgaranciát. Ehhez a buszgyártó tervhez ugyanis marhára semmi szükség nem lett volna a rába megvásárlására. Csinálnak egy Zrt-t, megveszik a Volvotól a licencet, és építik a gyárat, aminek a rába beszállít. Ha pedig így van, akkor mi a rába hozzáadott értéke? Finanszírozza meg a nyereségből? Ez a kisrészvényesek burkolt meglopása lenne a rájuk eső nyereség elvonásával, és a kockázat áthárításával.

Hasonló képpen látom az ingatlan elcserélését a licencre. Egy "elfekvő", de veszteséget nem generáló raktárkészletet lecserélni egy aktív és potenciális veszteséggeneráló beruházásra.. Nem vetne szét az öröm a helyedben a jelenleg ismert átláthatatlan és agresszív állami magatartás folytatódása mellett.

..Csak azt nem értem miért nem teszik bele a mérlegbe az ingatlant..
Törölt felhasználó 2012. 11. 02. 08:33
Előzmény: #61101  pancserlama.
#61102

Kiderült, hogy készülhet a magyar Volvo
2012. november 2. | 08:06

Portfolio is megemlíti a történetet.
pancserlama.
pancserlama. 2012. 11. 02. 08:26
Előzmény: #61091  tigus7313
#61101
Tigus
Miért vinné el a nyereséget ?
Ezt nemértem .
Ha veszteséges is ez a biznisz a kockázat minimalizálása ha jól értem megvan !

Topik gazda

pancserlama
4 3 4

aktív fórumozók


friss hírek További hírek