Jelenlegi szinteken még valószínűleg nem okoz kifejezett veszteséget, a kieső profitot kompenzálhatja a nagyobb forgalom, plusz fogyasztás a shopban, stb. Aki tartja annak a tekintete mostantól az USDHUF és Brent árfolyamra szegeződik.
Érdekes lehet még az, hogy a szomszéd országokból átjárhatnak hozzánk tankolni, aminek kétféle következménye is lehet. Egyrészt a határmenti MOL kutaknál veszteséget okoz, másrészt a a határon túli MOL kutaknál csökken a forgalom, ami szintén veszteség. Viszont a kormány kompenzálni fog, a MOLt különösen, úgyhogy lehet, nem is lesz veszteség. A kormány nem az inflációt akarja megfékezni ezzel, hanem csak az ok nélkül nyavalygó embereknél, akik választópolgárok is akar népszerűséget növelni.
Érdekes, hogy Pomper egyszer se próbálta bizonyítania a 150 milliárdos veszteséget. Rájött, hogy ezt a blőd számítást nem veszik itt be és így mindenféle terelő szöveggel próbált túljutni ezen a kínos momentumon.:)
Ha jól tudom van versenyjogi korlátja annak, hogy milyen arányban lehetnek kútjai egy kisker cégnek és valószínűleg Magyarországon közel áll ehhez. Úgyhogy nem valószínű, hogy a kisker terjeszkedésre megy ki a játék.
Ez nem inkább így néz ki? USDHUF 350 (+10%)=35 Ft nyersolaj ár rész az üzemanyag árból kb. 200 Ft, 25%= 50 Ft Kisker ár növekmény: 480+85=565 Ft Ez olyan shortolós számítás volt részedről.:)
Ahogy látom: Nyilvánvalóan proszto tempó az árfixálás és az egész eljárás, ahogyan csinálták de mindenáron választást kell nyerni,ezért ez a választási kampány része vö. 13.havi nyugdíj, szja visszatérítés etc.. A MOL -nak perpill ez minimális veszteséget jelent,akik igazán szívnak azok az alacsony árréssel dolgozó kis kutak a kisebb településeken ,ahol egyébként sincs shop bevétel. Jelentős vesztesége a MOL -nak akkor lenne ha a dollár tovább erősödne és/vagy az olaj 100 USD felé emelkedne de rövidtávon egyik sem valószínű mert az MNB visszaerősíti a forintot 300 USD /HUF szintre:még idén lesz egy nagyobb és min. egy kisebb emelés kedden kb 100 bázispont + még egy kb.50 pontos decemberben. A FED csak jövőre kezd kamatot emelni...Rövidtávon a forint erősödés valószínűbb. Olajár kb egy hónapja 80-85 USD sávban mozog a várakozással ellentétben nem is fog tovább emelkedni:rövidtávon túlvett +az arab liga és az oroszok sem érdekeltek, hogy túltolják az árat mert azzal csak elindítanák az amerikai pala termelést ,erre már volt példa ezért ezt nem fogják megismételni, a jelenlegi árszínten kimaxolják a profitot és ez a nagyobb termelőknek pont tökéletes. Egyébként azért érdekes, mert kb. oda tudják tenni az árat ahova akarják:lehetne 20usd és 120usd is a kitermelés mennyiségétől függően....Összefoglalva paradox módon örülhetünk ha az olajár moderáltan stabilizálódik ,enyhén csökken és az MNB kamatot emel...Fura egy világ lett...
"A MOL Nyrt több mint 400 töltőállomással rendelkezik Magyarországon, melyek üzemeltetését a MOL-lal szerződött partnerek saját vállalkozásban végzik." A részletszabályok kötik őket: a veszteséget be kell nyelniük. Szóval az árbefagyasztással direktben a MOL-nal nincs vesztesége, csak indirekt a 200-Ft mínusszal...
Nyitasban fel megprobaljak eladni afordulast,de aztan irany a csorgas vagy eses... Plusz jonnek azok akik penteken este olvastak el a molos eserol szolo cikekket🙂
A MOL-ban csak az 5% felettieket ismerjük, az OTP-ben egyértelmű a Kafijat befolyása, a MOL-ban is van pár m db, az aktuális részvénykönyvet senki nem ismeri, nem jelentik be ha csökken hiszen 5% alatt senki nem jelent semmit.
Jogos az észrevétel a jöv adó miatt. Volt már az olaj 147 is...De a 600-as benzinár nem lehetetlen. Ebben az estben 120 Ft/liter a veszteség, de akár a felénél, harmad ennyi diszkontnál is jelentősen megnőhet a határmenti üzemanyag turizmus. De persze lehet hogy 480 alá megy pár héten belül.
MOLly tulajok topikja
Ha az Otisoknak is van gyűjtőtopikja, ne aprózódjanak el apró témákba a Mollysok se.