Topiknyitó: Lorne_Malvo 2020. 05. 25. 21:13

Wizz Air részvényesek topikja  

Üdv!
Azért nyitottam ezt a témát, hogy a Wizz Air részvényesekkel meg tudjuk beszélni az aktualitásokat a vállalattal kapcsolatban.
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Garajc 2025. 10. 13. 04:01
#1920
150 %-os növekedési potenciál van a Wizz részvényeiben a seekingalpha-n megjelent elemzés szerint:
.
https://seekingalpha.com/article/4829385-wizz-air-industry-level-tailwinds-and-strategic-network-optimization-may-offset-gtf-related-issues
.
"Wizz Air: Az iparági szintű hátszél és a stratégiai hálózatoptimalizálás ellensúlyozhatja a GTF-fel kapcsolatos problémákat.
.
Összefoglalás
  • 2026 első negyedévében a WZZAF bevétele 13%-kal nőtt éves szinten, elérve az 1,428 milliárd eurót. A jövedelmezőség azonban romlott, az üzemi eredmény pedig elképesztő, 38%-os visszaesést mutatott éves szinten, elérve a 27,5 millió eurót.
  • A makrogazdasági kihívások és a fogyasztói bizalom csökkenése ellenére számos mutató arra utal, hogy az olyan fapados légitársaságok, mint a WZZAF, továbbiakban kedvező helyzetbe kerülnek.
  • Bár a GTF motorprobléma a működést befolyásolja, a probléma a vártnál gyorsabban javul. A WZZAF vezetősége arra számít, hogy a teljes flotta a 2027-es pénzügyi évre üzembe áll.
  • Az értékelési elemzés azt sugallja, hogy a WZZAF jelentősen alulértékelt, és több mint 150%-os potenciális emelkedést mutathat.
Bevezetés
.
Elemzésem alapján a Wizz Air ( OTCPK:WZZAF ) egyedülálló vételi lehetőséget kínál a merész befektetők számára, akik vonzó kockázat/nyereség profilt keresnek. Annak ellenére, hogy a GTF hajtóműproblémája hatással van a vállalat működésére, a helyzet a vártnál gyorsabban javul.
.
Továbbá, a WZZAF által végrehajtott egyéb kezdeményezéseken kívül számos mutató arra utal, hogy a diszkont légitársaságok iránt továbbra is tartós kereslet lesz. A legfontosabb, hogy több mint 150%-os potenciális növekedési potenciál áll fenn. Ezért ebben a jelentésben bemutatom, miért érdemes a befektetőknek megfontolniuk a WZZAF portfóliójukba való felvételét.
.
Céginformáció:
A WZZAF egy európai vállalat, amely alacsony költségű légi közlekedési szolgáltatásokat nyújt. A vállalat elsősorban közép- és kelet-európai országokat szolgál ki. Ennek ellenére a WZZAF fejlett európai országokban is működik, például Izlandon, Norvégiában, Svájcban és az Egyesült Királyságban. A WZZAF ma 8,8 ezer teljes munkaidős alkalmazottat foglalkoztat és 236 repülőgéppel rendelkezik, amelyek több mint 50 ország 200 célállomására közlekednek.
.
A WZZAF éves jelentése szerint a vállalat bevételei a következő kategóriákba sorolhatók: (1) utasjegy-bevétel és (2) kiegészítő bevételek. Földrajzi szempontból a vállalat bevételeinek többsége az EU-ból és az EFTA-országokból származik.
.
Legfrissebb fejlemények:
A legutóbbi negyedévben, 2026 első negyedévében a WZZAF bevétele 13%-kal nőtt éves szinten, elérve az 1,428 milliárd eurót. A vállalat bevételének növekedése elsősorban a repülőgépek számának növekedésének és mindkét működési szegmensben tapasztalt erősségnek köszönhető. 
.
Ebben az időszakban a WZZAF flottájának mérete 218 repülőgépről 236 repülőgépre nőtt az előző év azonos időszakához képest. Az utasjegy-bevétel 14%-kal nőtt éves szinten, míg a kiegészítő bevételek 13%-kal emelkedtek éves szinten.Ebben az időszakban a WZZAF üzemi jövedelmezősége romlott a magasabb költségek miatt. Az összes üzemi költség 15%-kal nőtt éves szinten, míg az összes bevételhez viszonyított működési költségek 96,46%-ról 98,07%-ra nőttek. Az üzemi eredmény 38%-kal csökkent éves szinten, 27,5 millió euróra. Ennek ellenére az árfolyamnyereség miatt a vállalat nettó nyeresége 3109%-kal nőtt éves szinten, 38,4 millió euróra. Ez egy egyszeri esemény, és a befektetők nem számíthatnak arra, hogy a WZZAF folyamatosan nyereséget realizál az árfolyamnyereségből.
.
A WZZAF a 2026-os pénzügyi évre továbbra is kihívásokkal teli környezetre számít, és nem adott ki teljes éves előrejelzést. A WZZAF 2026 második negyedévére vonatkozó várakozásai azonban optimizmusra utalnak; fennáll annak a lehetősége, hogy a vállalat jövedelmezősége javulni fog. A teljes kapacitás (elérhető ülőhelyek száma/kilométer) várhatóan a magas egyszámjegyű tartományban fog növekedni, míg az összköltségek (elérhető ülőhelyek/kilométer költségei) várhatóan a magas egyszámjegyű tartományban fognak csökkenni.
.
Több mutató is arra utal, hogy a diszkont légitársaságok a makrogazdasági kihívások ellenére is kedvező helyzetbe kerülnek:
Jelenleg romló makrogazdasági környezetben működünk. A legfrissebb adatok azt mutatták, hogy az euróövezetben a munkanélküliségi ráta 6,3%-ra emelkedett a munkahelyteremtés lassulása miatt, miközben a fogyasztói bizalom harmadik egymást követő alkalommal zuhant. Emellett a fokozott bizonytalanság miatt a fogyasztók vásárlási hajlandósága is jelentősen romlott . Az utazással kapcsolatban sok fogyasztó egyre vonakodik a vásárlástól, mint korábban. A válaszadóknak csak 34%-a szándékozik kényeztetni magát az utazási kategóriában.
.
Ennek ellenére az európai diszkont légitársaságok piacának mutatói arra utalnak, hogy a piac erősödik. Ez valószínűleg azért van, mert a fogyasztók szorításban érzik magukat, és a hagyományos légitársaságokhoz képest olcsóbb alternatívákat választanak. A Centre for Aviation szerint a 12 legnagyobb diszkont légitársaság teljes utasszáma 8,3%-kal nőtt éves szinten, felülmúlva a hagyományos légitársaságok mindössze 6,8%-os éves növekedését. Ezenkívül a diszkont légitársaságok már a járvány előtti kapacitásuk több mint 130%-át kihasználják , szemben a hagyományos légitársaságok körülbelül 93,3%-os kapacitásával.
.
Iparági szinten az ellátási lánccal kapcsolatos problémák továbbra is befolyásolják a repülőgép-szállításokat. Az IATA becslései alapján a szállítások 30%-kal elmaradnak a csúcsértéktől, és a megrendelések elmaradása rekordmagas, 17 ezer repülőgépre emelkedett. A jelenlegi termelési szintek alapján a megoldás körülbelül 3-5 évig tart. A repülőgépek szempontjából az IATA becslései szerint a légitársaságoknak 18%-kal kevesebb repülőgépük van, mint amennyi az optimális működéshez szükséges lenne. Ez az ellátási lánccal kapcsolatos korlát azt is jelenti, hogy az olyan fapados légitársaságok, mint a WZZAF, továbbra is erős keresletet fognak tapasztalni, még akkor is, ha elkezdik emelni az áraikat; más szóval, a WZZAF árbevétele valószínűleg bővülni fog a korábbiakhoz képest kedvezőbb hozamok miatt.
.
A GTF hajtómű problémája továbbra is befolyásolja a WZZAF működését és kapacitásnövekedését a 2027-es pénzügyi évig:
A WZZAF jelenleg működési és kapacitásbeli problémákkal küzd, mivel számos repülőgépe a Pratt & Whitney PW1000G GTF hajtóműveinek visszahívása miatt a földön van . Napjainkban a WZZAF repülőgépeinek körülbelül 16,5%-a (azaz 39) további ellenőrzések miatt a földön van. Ezenkívül a WZZAF évi 20%-ról körülbelül 11%-ra csökkentette a kapacitásnövekedési előrejelzését.
.
Ami még ennél is fontosabb, a GTF motorok visszahívása nemcsak a WZZAF általános üzemi nyereségét rontotta, hanem a vállalat hitelminősítését is befolyásolta. 2025. június 17-én a Moody's leminősítette a WZZAF hitelminősítését Ba1/BB+-ról Ba2/BB-re, közvetve növelve a vállalat adósságköltségét. 
.
Szerencsére a helyzet fokozatosan javul. A legfrissebb eredménykimutatás alapján a WZZAF arra számít, hogy a 2026-os pénzügyi évben átlagosan mindössze 35 repülőgép leszáll a földön, szemben a 2025-ös pénzügyi év 44 repülőgépével. Ezenkívül a WZZAF idén év elején új megállapodást írt alá a Pratt & Whitney-vel. Az új megállapodás értelmében a WZZAF nemcsak továbbra is kártérítést kap a Pratt & Whitney-től a GTF hajtóműproblémáival kapcsolatban, hanem további hajtóművekhez is hozzáférést kap. A WZZAF vezetősége arra számít, hogy a teljes flottája a 2027-es pénzügyi év végére üzembe áll .
.
A WZZAF stratégiai hálózatoptimalizálása javíthatja a működési teljesítményt és a szabad cash flow árrést:
A WZZAF jelenleg teljes hálózatának újraoptimalizálásán dolgozik , energiáit és erőforrásait a jövedelmezőbb piacokra összpontosítva. Például a WZZAF a következő okok miatt fogja kivonni Abu Dhabi tevékenységét: (1) a zordabb környezet, ami gyorsabb hajtómű-degradációt eredményez, (2) a geopolitikai jellegű zavarok gyakoribbak a vártnál, és (3) a régió kulcsfontosságú piacaihoz való hozzáférés hiánya. Az Abu Dhabiból való kivonulással a WZZAF képes lesz eszközeit más, vonzóbb kockázat/megtérülési profillal rendelkező régiókba átcsoportosítani.
.
Valójában a WZZAF már számos olyan régiót azonosított, amelyek alkalmasak a további terjeszkedésre; ezek közül néhány régió és ország Lengyelország, Örményország, a Dél-Balkán és a Balti-államok. Ezenkívül a WZZAF már újraindította izraeli tevékenységét, és jó úton halad afelé, hogy 2026 második negyedévére elérje a kezdeti kapacitásszintet az országban.
.
Fontos megjegyezni, hogy a WZZAF már most is anyagilag profitál az Abu Dhabiból való kilépésből, mivel az a konkrét művelet jelentős veszteségeket termelt. Ha az összes többi kezdeményezést sikeresen, nagyobb fennakadások nélkül sikerül megvalósítani, valószínű, hogy a WZZAF üzemi eredménye és szabad cash flow-marzsa jelentősen javulni fog, ellensúlyozva a GTF motorproblémát.
.
Az értékelési elemzés szerint a WZZAF jelentősen alulértékelt:
Relatív értékelési szempontból a WZZAF olcsónak tekinthető. Jelenleg a vállalat P/E rátája 5,27x, szemben a 7,89x-es szektorátlaggal . Ezenkívül a vállalat EV/EBITDA rátája (11,86x) lényegesen alacsonyabb, mint a szektor medián EV/EBITDA rátája (14,71x és 14,15x).
.
A WZZAF részvényárának további meghatározásához a következő feltételezéseket és változókat használtam a vállalat potenciális részvényárának meghatározásához:
  • 7,89x-es P/E ráta. Ezt a szorzót a WZZAF jelenlegi működési állapotának tükrözésére választottuk. Tekintettel arra, hogy a vállalat GTF-problémája a vártnál gyorsabban javul, nem hiszem, hogy a WZZAF-nak diszkontált P/E rátával kellene kereskednie. A WZZAF értékelési szorzójának legalább az ágazat középértékén kellene lennie.
  • A 2028-as pénzügyi év nettó nyeresége 523 millió euró lesz. Ha feltételezzük, hogy a WZZAF kapacitása évi 11%-kal növekszik, a repülőgépenkénti bevétel változatlan marad, és a nettó nyereségráta évi 1%-kal 7,29%-ra javul 2028-as pénzügyi évre, akkor a WZZAF 2028-as pénzügyi évre 523 millió euró nettó nyereséget tud majd elérni. Tekintettel arra, hogy a vállalat stratégiailag optimalizálja hálózatát, és a GTF-probléma megoldására számít a 2027-es pénzügyi évre, a WZZAF könnyedén elérheti az 523 millió eurót.

  • .
    • A fenti feltételezések és változók alapján, ha a WZZAF 523 millió eurós nettó nyereségét megszorozzuk a szektor 7,89-szeres medián P/E rátájával, akkor a vállalat piaci kapitalizációjának 4,13 milliárd eurónak kell lennie. Tekintettel arra, hogy a vállalat teljesen hígított részvénytőkéje 127,73 millió, a WZZAF részvényárfolyamának 32,30 eurót kellene érnie. Az EUR/USD jelenlegi 1,1579-es árfolyama alapján a WZZAF részvényárfolyamának legalább 37,4 dollárt kellene érnie, ami több mint 150%-os potenciális emelkedést jelent.

    • .
      • Záró gondolatok és befektetési kockázatok:
      • Összességében a WZZAF egyedülálló vételi lehetőséget kínál azoknak a befektetőknek, akik vonzó kockázat/nyereség profilt keresnek. Annak ellenére, hogy a vállalat működési korlátozásokkal néz szembe repülőgépeinek földelése miatt, a GTF-probléma a vártnál gyorsabban javul.
      • .
      • Ezenkívül több mutató is arra utal, hogy a diszkont légitársaságok továbbra is profitálnak a megnövekedett keresletből. Vállalati szinten a WZZAF optimalizálja hálózatát a hozamok javítása érdekében, ami potenciálisan javíthatja a vállalat üzemi eredményét és szabad cash flow marzsát. Ami még fontosabb, a WZZAF részvényei jelentősen alulértékeltek, és több mint 150%-os potenciális emelkedést mutathatnak.
      • .
      • Ennek ellenére, mielőtt bármilyen pozíciót felvennének, a befektetőknek tisztában kell lenniük a következő kockázatokkal, amelyek befolyásolhatják a WZZAF-ot.
      • .
      • Először is, a WZZAF egy olyan vállalat, amely rendkívül érzékeny az árucikkek, különösen az üzemanyagárak árára. Ha a közel-keleti feszültségek súlyosbodnak és fellángolnak, fennáll az olajárak emelkedésének lehetősége, ami a WZZAF magasabb üzemanyagárait eredményezi. Bár a WZZAF üzemanyag-fedezeti ügyleteket folytat, fontos megjegyezni, hogy a vállalat nem fedezi üzemanyagának 100%-át. 2026 első negyedévében a WZZAF a 2026-os és a 2027-es pénzügyi évre csak az üzemanyag 73%-át, illetve 29%-át fedezte.
      • .
      • A GTF hajtóműprobléma 2023 óta hatással volt a WZZAF-ra. Sajnos a GTF hajtóműprobléma teljes mértékben kívül esik a WZZAF ellenőrzésén. Iparági szinten karbantartási szűk keresztmetszet is fennáll. Ezért a befektetőknek nem kell meglepődniük, ha a WZZAF repülőgépei a 2027-es pénzügyi év végén is a földön lesznek.
      • .
      • Végül a WZZAF várhatóan 2025. november 13-án teszi közzé a vállalat következő eredményjelentését. A befektetőknek szorosan figyelemmel kell kísérniük a vállalattal kapcsolatos fejleményeket: (1) a GTF motorral kapcsolatos probléma és (2) a stratégiai hálózat optimalizálása. Ha e két területen pozitív fejlemények történnek, nagy a valószínűsége annak, hogy a WZZAF részvényárfolyama felfelé korrekciónak indul."

      • U.i.: Bocsika itt a végén a tördelésért, de a topik rendszere mellett csak így tudtam tördelni! Pontosabban befontam volna a hajam, ha elölről újra kellett volna kezdenem az egész tördelést, ezért ez most ilyen lett! Szóval a számozástól itt az írás végén a bekezdések elején legyetek szívesek tekintsetek el!! Mintha ott se lennének!
        Garajc 2025. 10. 11. 20:33
        #1919
        Reagált Váradi MOL (Michael O'Leary) kijelentéseire (a cikk lengyelül van, úgyhogy Google fordítót bekapcsolni!):
        https://www.pasazer.com/news/468708/varadi,insynuacje,mol,a,o,naszym,bankructwie,to,bzdury,wizz,air,ma,sie,lepiej,niz,ryanair.html
        asasdia 2025. 10. 10. 17:21
        Előzmény: #1917  kexelo
        #1918
        A 2022-es 61 fontos celar is milyen jol bejött nekik:  https://www.vg.hu/penz-es-tokepiac/2022/07/az-egyik-legjobb-befektetes-a-wizz-air-egy-amerikai-elemzohaz-szerint
        de legyen ugy.
        kexelo
        kexelo 2025. 10. 10. 17:04
        #1917
        Wizz Air Holdings (WIZZ.LN) ranks third with an "outperform" rating and a £30 price target. The ultra-low-cost carrier is forecast to post 2025 reported EPS of €0.04 before a substantial rebound to €2.48 in 2026.
        For the quarter, Bernstein estimates revenue of €1.95 billion and net income of €311 million, both exceeding consensus expectations.
        The report highlights Wizz’s strategic shift away from the Middle East to focus on Central and Eastern Europe, described as "an under-penetrated region offering significant opportunities."
        Lower fuel costs and reduced capital spending are expected to help Wizz reduce net debt by €1 billion and decrease leverage from 4.3× to approximately 2.3× net debt/EBITDA within two years.
        FS_88 2025. 10. 10. 15:30
        #1916
        Hajj, kezd elfogyni nagyon a bizalmam. Eddig abban bíztam, hogy hosszútávon jó lesz ez a részvény, de látva az elmúlt időszak folyamatos lecsorgását kezd elveszni a bizalmam. Komolyan fontolóra vettem, hogy eladom inkább bukóval, hogy ne veszítsek még nagyobbat. Pedig tényleg úgy voltam vele, hogy 3-5 év múlva ez jó lesz. :-/
        asasdia 2025. 10. 10. 15:03
        Előzmény: #1914  betesharcos
        #1915
        Folyamatosan epitem le a pakkot, ami maradt kb 13rol van. 
        betesharcos 2025. 10. 10. 14:58
        Előzmény: #1913  asasdia
        #1914
        Neked mi az átlagod?
        Van, valami furcsa és megmagyarázhatatlan a folyamatos esésben...
        asasdia 2025. 10. 10. 12:44
        Előzmény: #1912  betesharcos
        #1913
        meg 1 honap a jelentesig. en arra szamitok hogy hosszabb tavon a 9-14 font közötti savban lesz. Annak pont a közepen van jelenleg szoval pont se eladni nem eri meg sem pedig tartani.... 50/50 :) Szoval ha ki tudod ülni azt az 1 honapot akkor szerintem tedd azt.
        betesharcos 2025. 10. 10. 10:41
        Előzmény: #1911  asasdia
        #1912
        kérdés, hogy addig a minden napos eséssel meddig esik le
        asasdia 2025. 10. 10. 10:16
        Előzmény: #1910  betesharcos
        #1911
        En a következö jelentesig adok neki eselyt. Q3-ban elvileg minden csillag jol allt; forgalom tekinteteben Q3 szezonalisan a legerösebb negyedev, load faktor rendben volt, olaj csökkent, USD gyengült, es elvileg nincs több jelentös extra költseg a hajtomüvekkel kapcsolatban. Ha esetleg a jelentesre pattan akkor az egy jo kiszallo lehet, ha nem akkor nekem felejtös. Nem eri meg a risk/reward, max ha idövel tartos javulas mutatkozik.
        betesharcos 2025. 10. 10. 09:53
        Előzmény: #1906  betesharcos
        #1910
        Vagy alapvetően mi a terv Nálatok? Mert ahogy látom, napi 0,5-1,5% eséssel általában kell számolni, az emelkedés pedig nagyon időleges. 
        Fecske 2025. 10. 09. 22:18
        #1909

        MOL máshol is gerjeszti a feszültséget. Nemcsak a Váradival balhézik.
        A Ryanair azt tervezi, hogy a 2026-os nyári szezonra 1,2 millió ülőhelyet, azaz kapacitásának 10%-át csökkenti Spanyolország regionális járatain, és megszünteti az Asztúriai repülőtérre és onnan induló összes járatot, ami tovább súlyosbítja a repülőtér üzemeltetőjével, az Aena-val folytatott vitáját az úgynevezett „versenyképtelen” díjemelésekkel kapcsolatban. 
        Az Aena elutasította a Ryanair állításait, hangsúlyozva, hogy a spanyol repülőtéri díjak továbbra is a legversenyképesebbek közé tartoznak Európában, és hogy más légitársaságok töltik be a Ryanair által kiürített útvonalakat. „A spanyol repülőtéri rendszer nagyon versenyképes... és valójában más társaságok foglalják el azokat az útvonalakat, amelyeket ez a társaság elhagy” – mondja Javier Marín, az Aena ügyvezető alelnöke.Marín hozzáteszi, hogy a Ryanair által említett díjemelés „utasonként körülbelül 0,30 eurót [0,35 dollárt] tesz ki”, elutasítva azt a felvetést, hogy a magasabb díjak okozzák a csökkentéseket. 
        A légitársaság 25 spanyol repülőtérről üzemelt, és a szezonban 758 útvonalat szolgált ki. Asztúriában – ahol a Ryanair tervezi járatainak felfüggesztését – 6,3%-os piaci részesedéssel rendelkezett 2025 nyarán, és egyedüli üzemeltetőként repült a düsseldorfi, brüsszeli Charleroi-i és római Fiumicino útvonalakon. A Ryanair bejelentette a kapacitáscsökkentést Tallinnban, Észtországban is, 40%-kal csökkentve a 2025-26-os téli menetrendjét, és megerősítette, hogy Litvániában ugyanezen időszakra vonatkozóan nulla növekedést fog produkálni, mindkettőt a repülőtéri hozzáférési költségek emelkedésével magyarázva.
        Fecske 2025. 10. 09. 14:28
        #1908

        Ezt én is így gondolom.
        50:43 -nálhttps://www.youtube.com/watch?v=nda1fziqBP4
        asasdia 2025. 10. 09. 13:38
        Előzmény: #1904  Topfly
        #1907
        en 300-400 millional nem varok többet 5 ev mulvara. Ryan nem lizingeli a gepeit hanem tulajdonolja ezert öket nem nyomasztja kamat teher.
        betesharcos 2025. 10. 09. 11:00
        #1906
        egyébként a Wizz Air szokott néha emelkedni is, úgy, hogy nem esik vissza 3 nap alatt utána?
        Egészen durva, hogy semmi megrendülés nélkül esik bármennyi napot egyhuzamban csak úgy.
        Ti honnan vagytok benne, és hova várjátok év végére?
        Garajc 2025. 10. 09. 03:21
        #1905
        Váradi konkretizálta a röpcsi megrendelések megváltozását:
        .
        "Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója megerősítette, hogy a légitársaság a megrendelt 47 darab A321XLR repülőgépből csak hatot vesz át. Ezek a repülőgépek az Egyesült Királyságban fognak állomásozni. A megrendelés többi részét átalakítják – az Airbus A321XLR-ek helyett a Wizz Air A321neo repülőgépeket vesz át.
        .
        Ez a döntés azt jelenti, hogy a légitársaság visszafogja hosszú távú ambícióit, miközben egyidejűleg a rövid és közepes távolságú piacokra összpontosít. Az A321XLR jelenleg az A320-as család leghosszabb hatótávolságú változata. A kiegészítő üzemanyagtartályoknak köszönhetően több mint nyolc órán át tartó repülésekre is képes. Alacsony költségű konfigurációban Indiába, Srí Lankára vagy Ománba is repülhet. Jelenleg arra utalnak a jelek, hogy a Wizz Air elsősorban a közel-keleti járatokra fogja használni ezeket a repülőgépeket, brit bázisairól.
        .
        A megrendelés változása megerősíti a Wizz Air eltávolodását a hosszú útvonalak bővítési stratégiájától, és megújult fókuszt helyez a rövid és közepes távolságú útvonalakra, amelyekre a légitársaság évek óta építette pozícióját Európában és a MENA (Közel-Kelet és Észak-Afrika) régióban."
        Topfly 2025. 10. 08. 14:37
        Előzmény: #1903  asasdia
        #1904
        Nem összesen, hanem 5 év múlva ennyi lehet az éves profit, ha a Ryanairt vesszük alapul, mint példát, hogy egy adott repülőgépszámból mennyi profitot lehet kihozni. A Wizz air új NEO repülőgépei egy ülésre vetítve kevesebbet fogyasztanak, mint a Ryanair gépei. Ha más paraméterek alapján is megközeíti a Wizz air a Ryanair hatékonyságát és nem lesznek a földön gépei, akkor nem látok okot, hogy ez a profit ne legyen valóság.
        asasdia 2025. 10. 08. 09:34
        Előzmény: #1902  Topfly
        #1903
        Ugy erted az 5 ev alatt összesen? mert az nagyjabol realis lehet. 
        Topfly 2025. 10. 08. 08:06
        #1902

        Optimális esetben a Wizz air akár 1-1,3 milliárdos profitot is elérhet a következő 5 évben, ami egy jó tőkepiaci helyzetben akár 100-150 fontos árat is jelenthet. Szerintem ennek a forgatókönyvnek kb. 70%-os a valószínűsége.
        Kb. 20%-os valószínűséggel a következő 1-2 évben érkezni fog a Wizz air-re egy 20-25 fontos felvásárlási ajánlat.
        kb. 10%-os valószínűséggel jönni fog egy új csapás (Covid szerű járvány, tömeges és tartós drón támadások az EU repterei ellen, újabb műszaki probléma, végzetes menedzsment hiba és stb.), ami a cég csődjéhez fog vezetni.
        A Wizz air részvényei nem egy ingyen ebéd, de pont azt a tipikus esetet jelentik, amikor a befektetők egy átmeneti probléma miatt nagyon utálnak egy céget és ahogy elmúlik a probléma, hirtelen változhat a hangulat.
        Ez nem befektetési tanács és mindenki végezze el magának a számolásokat!
        Fecske 2025. 10. 08. 07:00
        Előzmény: #1899  hekki
        #1901
        Íme három tiszta, forrásokon alapuló eset, amikor Michael O'Leary konkrét riválisok elleni támadásai rosszul sikerültek (vagy teljesen tévesek voltak).
        1. easyJet (2010) Pontosság
        A Ryanair újsághirdetésekben azt sugallta, hogy Sir Stelios (az easyJet alapítója) hazudott az easyJet pontosságáról. O'Leary később fenntartások nélküli bocsánatot kért, és 50 000 font kártérítést fizetett. Más szóval: az állítást hamisnak minősítették.
        2. Aer Lingus (2009–2015) – „18–24 hónapon belül csődbe megy” / „felszámolják”
        O'Leary többször is kijelentette, hogy az Aer Lingus két éven belül kifogy a pénzéből és csődbe megy (2009), később pedig azt, hogy „felszámolják”, függetlenül attól, hogy ki vásárolta meg (2015). Mi történt valójában: Az IAG 2015-ben megvásárolta az Aer Lingust, és kifejezetten megtartotta az Aer Lingus márkát és működést; Az Aer Lingus továbbra is aktív az IAG-n belül, és továbbra is befektetnek. Tehát a csődre/feloszlásra vonatkozó jóslatok nem valósultak meg.
        3. Norwegian Air (2018–2019) – „csődbe megy ezen a télen” / „kudarcra ítélt”
        Azt mondta, hogy a Norwegian „csődbe megy ezen a télen” (2018. szeptember), majd később „kudarcra ítéltnek” nevezte. A Norwegian nem ment csődbe azon a télen; 2021-ben átszerveződött, kilépett a hosszú távú járatokból, és 2024–2025-ben is folytatta működését, sőt új repülőgép-rendeléseket ad le (és osztalékot fizet). Tehát jóslatának időzítése és eredménye téves volt.
        Az IAG-t létrehozó BA–Iberia együttműködésről O'Leary tréfásan megjegyezte, hogy olyan volt, mint „két részeg, akik egymásra támaszkodnak”. Az IAG azóta Európa egyik legerősebb légitársaságává vált, tartósan jövedelmező 

        Topik gazda

        Lorne_Malvo
        Lorne_Malvo
        4 4 4

        aktív fórumozók


        friss hírek További hírek