Topiknyitó: Lorne_Malvo 2020. 05. 25. 21:13

Wizz Air részvényesek topikja  

Üdv!
Azért nyitottam ezt a témát, hogy a Wizz Air részvényesekkel meg tudjuk beszélni az aktualitásokat a vállalattal kapcsolatban.
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Garajc 2025. 10. 08. 04:49
Előzmény: #1899  hekki
#1900
Sajnos ebben a nyilatkozatban nincs semmi meglepő újdonság, amiről a befektetők ne tudtak volna már. Ez van. Ezért annyi most az árfolyam amennyi. Illetve ezért az 5. legshortoltabb részvény a londoni tőzsdén a Wizz. Igen, ezt most minden befektető tudja jól, hogy a csődtől nem áll messze a cég. Letették egy új stratégiát, ami működhet. Belehitt a piac. Ezért táncolt vissza az árfolyam a szakadék széléről. (megj.: a reális árfolyam most kb 1100-1250 GBp között van. Nyáron azért esett az árfolyam 1000 GBp alá, hogy kikényszerítsék a változást a nagybefektetők. A reális árfolyam nyáron is 1200 GBp környékén volt, de így nyomás alá tudták helyezni akkor a menedzsmentet.) 
.
De most következik az a rész, hogy ezt meg is kell valósítani és működőképesnek is kell lennie a stratégiának. A baj még az, hogy a covid, ukrán-orosz háború és a hajtóműproblémák fölzabálták a cég tartalékait és a saját gépeiket is pénzzé kellett tenni, hogy túléljenek. Tehát most már nincs több védőháló - amit komoly pénzzé lehetne tenni még - ha beütne még egyszer valami nagyobb gebasz. Vagy csőd lesz, vagy felvásárlás ha valamiért nem jönnek össze a dolgok. Ezt tudjuk jól. Ha kb 900 GBp alá megy az árfolyam, akkor gyakorlatilag vége a dalnak.
.
Gyakorlatilag most a Wizz részvényárfolyam kvázi-spekulatív szinten van. Aki most belevesz 1000 és 1250 GBp között, nekik számolniuk kell a csőd kockázatával (a részvényes a sor végén van a felszámoláskor). Bár azért szerintem a csődöt nem fogják hagyni, előbb jön a felvásárlás. Persze nyomott áron!.
.
Viszont ha elkezd működni az új stratégia, akkor rendesen ki fog törni az árfolyam. Persze több körben: 
» A shortok zárása; 
» A földön álló gépek jelenleg nem pénzt termelnek, hanem költséget, tehát ha visszatérnek javulni fognak a gazdasági mutatók;
» A "befektetésre ajánlott" hitelminősítés visszaszerzése;
» A veszteséges útvonalak bezárása és a nyereséges útvonalak megszerzése, pláne olyan piacokon, ahol nagy utasforgalom-növekedés várható (Közép-Kelet-Eu) vagy jól tejelő nyaralóútvonalak (Ny-Eu és a mediterrán Eu illetve Közel-Kelet között) vannak, illetve ahol monopolszerű előnyük lehet (Izrael: vannak más fapadosok is, de előnyük lehet azokkal szemben a résidőkkel, illetve a szabályozási, adózási, és reptéri költségeken keresztül);
» Ukrán piac visszatérése (+ a 3 ott maradt röpülőgép visszaszerzése);
» A röpülők visszalízingelésének befejezése (most ebből rövid távon pénzt csinálnak, de közép-, és hosszútávon plusz költséget generál), magyarán saját tulajdonban kell hogy maradjanak a gépek a vásárlás után;
» Az európai növekvő légiutas-forgalom és az új útvonalak jelentős részének megszerzése. S ez még akkor is igaz lehet, ha az Airbus is lassú, illetve a P&W is csak poroszkál, mert a Boeing (Ryanair gépei) még náluk is sokkal töketlenebb. Ergo lenyúlhatóak lesznek a Ryan orra elöl.
.
S hogy miért nyilatkozik MOL (Micheal O'Leary) ilyeneket???
» Mert a konkurencát úgy érzi most lehet kiütni. Ha a befektetők dobják a papírt, vagy a Wizz üzleti partnerei (repterek, állami szervek akikkel a Wizz tárgyal útvonalakról, beszállítók (üzemanyag, alkatrészek, bankok, stb.) elfordulnak vagy a veszély miatt drágábban szerződnek, akkor megroppanthatja a Wizz-t.
» A Ryanair is bajban van, mert a Boeinggel cimborált. Nem tudják leszállítani az új gépeket, mert még az engedélyeztetést sem sikerült megugornia a Boeingnek, nemhogy a gyártást elkezdeni. Így a riválisok, és ez elsősorban a Wizz, sorra viszik el az új útvonalakat és a növekvő utasforgalmat is (lásd elmúlt két hónap utasforgalmi adatait, a Wizz több új utast szállított, mint a Ryan).
» Ráadásul a Ryanair jelenlegi Boeing-jei jóval drágábban üzemeltethetők, mint a Wizz Airbus 320/321 NEO-i. De még ha meg is kapja az új Boeing gépeit a Ryan, azok is drágábban üzemeltethetőek, mint az Airbusok. (A Ryan előnye viszont az, hogy ő saját tulajdonában tudta tartani a gépeit, tehát nincs lízingdíj. Illetve nagyobb a flotta és így a méretgazdálkodásból kifolyólag mindent olcsóbban tud üzemeltetni.) 
.
Összegezve a befektetői stratégia (legalábbis az enyém), hogy minél olcsóbban bezsákolni ezeken a szinteken és ha mégis 1000 GBp alá megyünk jelentősen, akkor gyorsan elengedni. Viszont ha fordul, akkor nagyot fog teperni az árfolyam az elkövetkező bő két évben...
hekki
hekki 2025. 10. 08. 01:58
Előzmény: #1898  Garajc
#1899
https://telex.hu/gazdasag/2025/10/07/ryanair-michael-oleary-wizz-air-easyjet-fapados-jaratok-csod-amerika
Az egyéni stílusáról ismert vezető – aki a Ryanairt az idei második negyedévben a világ egyik legnyereségesebb légitársaságává tette, egy hete azt is jelezte, hogy szerinte
Európában bukni fog a Wizz Air és az easyJet is megy a levesbe.
Hogy mikor? „Azt mondanám, hogy a következő hónapokban, ahogy közeledünk a télhez. Európában az a probléma, hogy sok légitársaság úgy tesz, mintha olcsó lenne, de valójában magasak a költségei. Karácsony előtt lesznek még csődbejelentések. És úgy gondolom, hogy a Wizz Air is bajban van.”
Garajc 2025. 10. 07. 23:36
#1898
Hmmm... A menedzsment már megint el akarja rúgni a befektetőknél a pöttyös labdát???
.
Először volt a földön rekedt gépek visszatérési ideje 18 hónap, aztán két év, (most ugrok egyet mert már unom sorolni az évek számát), aztán idén már az volt a duma, hogy a 2027-es üzleti év végére (értsd: 2027. március 31.), aztán 2027. nyár, most meg a 2027.-es naptári év vége és erre sincs most már teljes garancia!!
.
https://www.reuters.com/business/aerospace-defense/wizz-air-cfo-sees-end-engine-disruption-by-end-2027-2025-10-07/
OSZLOPOS 2025. 10. 06. 16:14
#1897
Eddig sem foglalt el nagy helyet a szívemben Putyin és amit képvisel, de most ez a drónreptetés a repülőtereken, ez nettó bunkóság. Veszélyes is, de azon kívül, hogy sok ember bosszúságát okozza, igazából sok értelme nincs. Kártevés, károkozás, nem értem, mi a célja. de most épp ezt szívjuk.
Joleszminden 2025. 10. 06. 16:07
#1896
10 GBP-ig sajnos lejohet ujra, ott a kov tamasza...
Garajc 2025. 10. 06. 04:32
#1895
Egy kis ákom-bákom...
https://www.tradingview.com/x/JlXYUem8/
https://www.tradingview.com/x/FQsnNFpo/
.
Ellenállások: 
» Zöld trendvonal: 1250 GBp környéke
» 50 napos MA: 1300 GBp környéke
» 200 napos MA: 1380 GBp környéke
Garajc 2025. 10. 03. 11:45
Előzmény: #1891  OSZLOPOS
#1893
Hát na ja, újra csúcson mindeközben a shortállomány...
Garajc 2025. 10. 03. 11:44
Előzmény: #1890  OSZLOPOS
#1892
Egyetértek, a következő fél év zizi lesz pénzügyileg. Bezárások pénzbe kerülnek (elbocsátások, elszámolások, költözés, további álldogáló gépek a földön (Abi Dhabi), stb.), új útvonalak is pénzbe kerülnek (költözés, átlajstromozás, képzések, munkaerőfelvétel, új engedélyek, nyitási akciós repjegyek, további marketing az új járatoknak, stb.).
.
Továbbá erős (ár)verseny Európában a fapadosok között a téli félévben. Plusz sztrájkok. Vannak nyavalyák!!
.
Ráadásul ne feledjük, hogy miből is van most cash a cégben: eladták a röpülőgépeiket!
S azt se felejtsük el, hogy a szerény profit is elsősorban pénzügyi és adóügyi tételekből jön mostanság össze!
OSZLOPOS 2025. 10. 03. 10:46
Előzmény: #1889  Garajc
#1891
Technikailag ott tartunk, hogy lefelé ha 11,2 elesik, komolyan el kell gondolkodni azon, mit nem tudunk, ki hazudik. Felfelé már a 12,6 is lehet ellenállás, és a legyőzése jó hír. 13,1-2 a következő nagy falat. Aztán 15,5, ahol már megremeghetnek a kezek, mert az már szép profit 12-13-as árról.
OSZLOPOS 2025. 10. 03. 10:41
Előzmény: #1889  Garajc
#1890
a végén mindig pénzből élünk, 5 euros jegyekkel akár 98% load factor is lehetne. Intő jel a 2 északi fapados cég csődje, és nyilván + kockázat Tel Aviv "átvétele" a Ryanairtől. Nem azért hagyták ott a piacot, mert jó fejek, hanem mert a reptér szivatja a nem izraeli cégeket, nyilván a Wizzairt is. BTW ha nincs erős fapados konkurens, lehet finoman árat emelni. Jó hír, hogy az olajár visszacsúszott, a végső számokban az üzemanyag erős tétel. Arra számítok, a cég most levegőhöz jut, amit el is "éget" Abu Dhabi és Bécs bezárásával. Abban én semmi gondot nem látok, hogy változnak az útvonalak, uticélok. Az öreg kapkodásnak meg vergődésnek mondja, szerintem meg elég hamar le kell zárni, ami nem megy, nagyon feszített helyzetben van a Wizzair, nem invesztálhat sokáig olyanba, ami nem indult be. A további növekedéshez kellenek a gépek, a fő kérdés, hogy mikor jutnak vissza a levegőbe a hajtómű problémás repcsik. Mire a szomszédban béke lesz, addigra nagyon kellenek... 
Garajc 2025. 10. 02. 18:52
Előzmény: #1887  drctrl
#1889
Ezt már szeretem!! Mi visszük el az új utasok nagyobb részét a Ryan elöl!! Puffogjon csak!! A két légitársaság együtt kb. 800.000 új utast szerzett, ebből bő 500.000 a mienk lett, nekik meg "csak" 300.000 jött össze... (azért a load factorját irigylem, meg a gazdasági számait)
.
Ryanair számai (2025. szept. / 2024. szept. / éves változás):
Passengers:  19,4 millió utas     19,1 millió utas       +2%     
Load Factor:  94%                       94%        0.0ppts 
DrWatson 2025. 10. 02. 16:55
Előzmény: #1887  drctrl
#1888
Szerintem az egy jó jel, amikor ez a pszichopata elkezdi sarazni a konkurenciát.
Viktor 2025. 10. 02. 09:44
Előzmény: #1884  Joleszminden
#1886
A load factor az még magasabb is, mint 2 éve, az pozitív eredmény.
Az utasszám se rossz, ott a 8.8% emelkedés.
Meglátjuk majd hogyan értékelik a befektetők ezt az eredményt.
Garajc 2025. 10. 02. 08:11
Előzmény: #1883  Garajc
#1885
Passengers:  6,265,2365,756,632       8.8%     
Load Factor:  92.8%                  91.7%        1.0ppts 
Joleszminden 2025. 10. 02. 08:10
#1884
6,27m
92,8%
+8,8%
Garajc 2025. 10. 02. 07:21
#1883
Számok amelyekre nemsokára figyelni kell, azaz mely számok esetén lehetünk boldogak:
.
» Az elérni kívánt utasszám 2025 szeptemberében: 6.340.336 utas (2024. szept.: 5.756.632 utas volt, azaz 10,14%-os növekedés kellene elérni tavaly szeptemberéhez képest)
.
» Load factor esetében kb. 92% feletti érték volna jó (2024. szept.: 91,7%; 2023. szept.: 92,4%)
Garajc 2025. 10. 01. 22:33
Előzmény: #1881  simonzoli13
#1882
Erőteljesen bennevan, hogy leszúr és aztán azonnal felrántják, amikor fordulni fog. S ez egyáltalán nem biztos, hogy holnap lesz!!!!!!!!!!!!! S az sem, hogy pusztán egy leszúrás lesz!!!!!!!!!!!
.
Franc tudja, hogy mi lesz holnap! Szerintem nem jött össze a 19,6M utas az elmúlt 3 hónapban. DE!! 
» Már most is jól vissza lehúzták az árfolyamot. Lehet, hogy beárazták már nagyjából. Piszkosul látszik a grafikonból, hogy tudatosan nyomták le az árfolyamot a nagyok az elmúlt másfél hónapban.
» Lehet, hogy holnap a számok közzététele után azonnal kiad egy elemzőház egy célár-előrejelzést s az fogja majd látványosan kilökni valamerre az árfolyamot. Ugyanis csak érdek kérdése, hogy miket veszek figyelembe hangsúlyosabban az irományban illetve a mateknál. Ha akarom tudom a pozitív dolgokat is (fundásan a rengeteg új járat, Izrael, reménykeltő hajtóműmegállapodás, stb.) kidomborítani, ha pedig úgy akarom akkor a negatívokat (átszervezés költségei, még nem termelő új járatok, téli félév várhatóan nagyon kiélezett versenyhelyzete a többi fapadossal, sztrájkok, stb.) 
.
Szerintem én holnap reggel a számok láttán döntök (megj.: én tegnap kiszálltam, mert lövésem sincs mi lesz, tehát most nem pilinckázgatok bent jelenleg), de gyanítom, hogy beállok jó alacsonyan nyitás elött hátha össze tudok cápázni valamit. Ha az nem jön össze, akkor figyelni, hogy jön-e valami célár-előrejelzés és aztán beállni a tömeggel együttúszni... Persze csak óvatosan!!!!!!
simonzoli13 2025. 10. 01. 21:55
#1881
10-10,5 körül talán lehetne csipegetni..

Topik gazda

Lorne_Malvo
Lorne_Malvo
4 4 4

aktív fórumozók


friss hírek További hírek