Új parkolási zóna lép életbe mától a X. kerületben. Budapest Fõváros X. kerület Kõbányai Önkormányzat az Üllõi út - Ceglédi út - Bihari utca - Balkán utca - Somfa köz - Zágrábi utca - Gém utca - Fogadó utca - Száva utca
Az, hogy sikerült parkolóhelyet találnod, az nem jelenti azt, hogy nem zsúfolt. Nem tartom normálianak, hogy az utcák tömve vannak parkoló autókkal, az utcai parkolóhelyeknek átmeneti megállási lehetőségként kellene működnie.
Olyan helyen, ahol napközben eddig is meg lehetett állni (volt szabad parkolóhely), az nem "zsúfolt övezet". Ez színtiszta pénzbehajtás, semmi sem indokolta. Egyébként azóta tök üres, elvétve található ott autó. A következő lépés az lesz, hogy mivel senki sem használja a parkolókat, felparcellázzák, és eladják építési teleknek... :)
De pont, hogy több adót fizettem, mint Te! Én ugyanis odamegyek autóval, azaz üzemanyagok fogyasztok. Literenként kb. 250 Ft adótartalommal, míg Te ezt nem fizeted meg.
Ha az externáliákat is belevesszük, akkor messze nem fizetjük ki a kocsi utáni adókkal.
De nem is ez a lényeg, hanem az, hogy a parkolóhelyek zsúfolt övezetekben korlátozottan állnak rendelkezésre. Ha tudsz jobb megoldást, hajrá. Mondjuk én láttam más megoldást, a németországi Neckarsulm városban például láttam azt a módszert, hogy az utcai parkolóhelyeken ki van írva, meddig állhatsz, pl. 10 perc, 1 óra, 2 óra, helytől függően, ha többet akarsz, ott a parkolóház.
De nem csak te vagy a világon, olyan is van, aki mérlegel, és inkabb nem megy autóval, mert drágállja a díjat, vagy leteszi távolabb egy parkolóhazban, mert az még mindig olcsóbb, esetleg P+R parkolóban. A világon mindenütt igaz, hogy ha egy parkoló fizetős, az csökkenti a parkoló autók számát, főleg ha van alternatíva.
Te meg azért fizetsz, hogy ott parkolhass, ennyi. Ez a szolgáltatás. Azért te semmivel nem fizettél több adót, mint én, tehát az adózás nem érv erre.
Elnézést, igazad van. A mi adónkból (autósok és nem autósok) építették, és tartják fenn. De elvileg az autózásból/közlekedésből sokkal több adó folyik be, mint amennyit az utakra (építés és felújítás) költenek.
Annak lenne értelme, hogy akiknek jelenleg ingyenes parkolási igazolványuk van, azoknak megmaradjon, de újak már ne kapjanak.Aki fizetős utcában vesz lakást, vagy ott lakik és autót vesz, az már abban a tudatban veszi meg, hogy csak lakást vagy autót vásárol, parkolóhelyet nem. (Persze vehet azt is ha akar, azt is árulnak.)Így felszabadulnak parkolóhelyek, és a bürokrácia is csökken.
Mától újabb fõvárosi utcákon fizetõs a parkolás
Ugrás a cikkhez