Új parkolási zóna lép életbe mától a X. kerületben. Budapest Fõváros X. kerület Kõbányai Önkormányzat az Üllõi út - Ceglédi út - Bihari utca - Balkán utca - Somfa köz - Zágrábi utca - Gém utca - Fogadó utca - Száva utca
Azt kapod, hogy le tudsz parkolni, mert nem fogják 100 éve otthagyott roncsok elfoglalni a helyeket.Én egyszer ingyenes utcában este 8-tól másnap délután 1-ig vártam, mire le tudtam parkolni.Este elmentem aludni, addig leparkoltam egy fizetős utcában, majd reggel folytattam a várakozást az ingyenesben. :)
Az autós tényleg fejőstehén.
A parkolási zóna meg európai, sőt világjelenség.
Mi abban a meglepő, hogy a világvárosok zsúfoltak? Sok autó van és kevés a hely.
Mit kap ezért az autós? Valóban lenne értelme, ha valami szolgáltatást kapnék érte. De nem kapok! Ugyanis az utak, parkolóhelyek többek közt az én adómból épültek, és abból vannak fenntartva. Elég nagy az üzemanyag adótartalma (adóztatva az adót is), valamint az autóvásárlás terhei sem kicsik. A fenntartáson is keres az állam, mert szép ÁFA van a szervizdíjakban... Szóval, az autós egy fejőstehén.
Kedves Krisztina,
az index tegnapi írása kapcsolódik ehhez:
link
1. A zuglónban bevezetni tervezett rendszer használatához pilótavizsga kell.
2. A fizetős övezet határa közelében (de még az ingyenes részen lakókat) nagyon megszívatják
Egyszer a mol épülete mellett parkoltam a Bogdánffy utcában. Nem tudtam, hogy fizetős. Mikor visszaértem az autómhoz, az ellenőr éppen büntetni készült, de végül méltányolta az érveimet, nem büntetett és megúsztam azzal, hogy vettem az automatánál parkolójegyet. Ő mutatta meg, hol van.
A fizetős parkolásban az jó autós szemszögből, hogy gyorsabban forognak az autók. Velem már előfordult, hogy egy parkolóból kiálló autó helyére álltam be.
Gazdasági fórumon vagyunk. Annyi eszem nekem is van, hogy tudom, az ingyenes parkolás olcsóbb a fizetősnél. De az is tudom, hogy nincs ingyenebéd.
A fizetős parkolás jó is lehet. Kezdd ott, hogy van egy parkolód és pénzt kérsz a használatáért!
Szia Krisztina!
Ha azt írtad volna, hogy arra vagy kíváncsi, kinek milyen tapasztalata van a parkolási helyzettel, akkor tájékoztatáshoz gyűjtesz véleményeket.
Ha azt írod, hogy arra vagy kíváncsi, kinek milyen rossz tapasztalata van, akkor viszont manipulációhoz.
Az atv-nél nem adnak arra a látszatra, hogy finomabban kell terelni?
Nagy tétben mernék fogadna arra, hogy az atv azért kéri ezt a riportot, hogy manipulálja Kádár népét és az információs páriákat, akiknek az a valóság, amit a tévében lának. Szerintem a szabad sajtónak nem kellene lesüllyednie a királyi média szintjére.
off Nem tartod germanizmusnak a "möchte" tükörfordítását? Egy riporternek a magyar nyelvre is kellene ügyelnie.
Sziasztok!Az ATV Heti Napló c.műsor riportere vagyok.
Nyilatkozókat keresek.Szeretném megkérdezni, mi a véleményetek arról, hogy egyre több kerületben lesz fizetős övezet és azt, kinek milyen rossz tapasztalata van a fővárosi parkolási helyzetet illetően.
hidvegi.krisztina@atv.hu
E hét csütörtökön forgatok, kérlek írjatok.
Köszönöm!
Az is lakóövezet, ahol az említett parkoló van, ha nem lenne, akkor nem hajtottak volna rá az ott lakók.
De mondok másik példát: a ferencvárosi önkormanyzat P+R parkolót szeretne valahol a Budapest Park környékén. Nos, a Soroksári út reggelenként már annál kiljebb is bedugul befelé. A valódi megoldás ennél kiljebb i P+R lenne, és a tömegközlekedés fejlesztése lenne.
Havi bérletet sem kapnál a budapesti tömegközlekedésre 30k alatt, ha piaci alapon menne. Vannak dolgok, amiket támogatni kell, hogy ne háztól-házig közlekedjenek az emberek autóval, ezzel megbénítva a főváros forgalmát, és erősen lerontani az élhetőségét.
A másik, hogy nyilván a külvarosokban több a hely murvás parkolónak is.
Jó volt ez a P+R-es rendszer, tehermentesítette a belvárost és a lakóövezeteket. A megoldás az lenne, ha este 10-től reggel 6-ig lennének fizetősek a P+R parkolók.
Pedig nagyon egyszerű a megoldás, minden parkolót fizetővé tenni, a külvárosokban is, és az ott lakók számára is. Utóbbiak parkolhatnának ingyen a lakhelyükön, de csak max. 1 óráig. Egyébként minél kiljebb, annál olcsóbb lenne a parkolás a városban, és adott helyen jóval olcsóbb lenne a parkolóház, mélygarázs, P+R parkoló, mint az utcai parkolás. Aki autót tart a városban, az meg ilyenben tartaná mondjuk egy 10 ezer Ft/hó bérlettel, nyilván helytől függően, csak kipakoláshoz, bepakoláshoz használná az 1 órás lehetőséget a lakhelyén.
Kb. ez lenne a kultúrált, de amellett, hogy rengeteg parkolóház, mélygarázs építését igényelné, a lakosság nagy aránya tiltakozna ellene...
A Pöttyös utcai parkoló P+R parkoló volt ezer éve, annak épült. Aztán lassan már minden panelproli újított valami szar kocsit, és képtelenek felfogni, hogy a panellakáshoz NEM JÁR ingyenes parkolóhely! A P+R, az nem a lakóké, az a tömegközlekedőké!!! Az fideszes önkori meg persze nyalná a seggét a proliknak, hát biztosítja nekik az ingyenes parkolást, kizárva ezzel azokat akik rendeltetésszerűen szeretnék használni a P+R-t. Felháborító, böszmeség az egész történet úgy ahogy van. Nem kell sok idő és a Wekerleiek fognak tiltakozni, hogy most a wekerlei kis utcákban állnak az autók...
Ez beleillik a korábbi, Pöttyös u-i parkoló fizetőssé tételének koncepciójába, nehogy a túloldalon ingyensen lehessen már parkolni a 3-as kigyulladós, felújítandó, stb metróhoz! Egyébként felháborító az egész, érdemes megnézni, napközben hány autó parkol a Pöttyös u-ifizető parkolóban!! Konkrétan szinte alig használják, továbbá anno-anno az egészet P+R parkolónak szánták. Felháborító, hogy az önkormányzatok magukénak hiszik ezeket a dolgokat, döntéseket, mindenféle lakossági egyeztetés nélkül hoznak, holott ők a mi megbízásunkból, bizalmunkból, továbbá az általunk be/megfizetett adókból működnek és a mi érdekeinket kell(ene) képviselniük értünk, és nem ellenünk!!
Mától újabb fõvárosi utcákon fizetõs a parkolás
Ugrás a cikkhez