Hát én óvnék mindenkit attól, hogy most azért fektessen be a Wabi-ba, mert belátható időn belül jönnek az önvezető kamionok és soha nem látott kihasználtsága lesz az autóknak.
Egy sofőr nem csak vezeti a járművet.
Az élelmiszeriparban a kamion elmegy a gyüjtőraktárba pl. Aldi, LIDL ott bejelenkezik, rátolat a rampára, ott kap a sofőr egy elektromos békát és szépen kihuzza egyenként a rakfelületről a raklapokat szépen sorjában. Ha végzett akkor hozz magának üres csereraklapot. Az Aldi, Lidl raktárosa meg jön leellenőrzi az árú sértetlenségét ezzel átvéve az árút. De ez nem csak az élemiszeriparban van így. Sokszor a sofőr rakja meg egy (elektromos) vagy sima békával magának a kamiont. Aztán ott van a rakományrögzítés. Ezt is a sofőr végzi, ez néha akár 1,5-2 órás is lehet, ha olyan az árú. Ez is nagyon szigorúan ellenőrzi a hatóság. Ha nem megfelelő akkor a bírság is elég vaskos szokott lenni.
Ha veszélyes árú a rakomány akkor oda kell olyan személy (normál esetben a sofőr) akinek van ilyen vizsgája, hogy tudja ha valami gond van mit kell tenni.
Élőállat szállításnál a sofőr vagy erre alkalmas személy foglakozik az állatokkal (etet-itat, gondozza őket, az elhullot állatot különválasztja, a beteget leőli stb.)
Ha nem Eu-s országba mész (pl. Norvégia, Svájc), akkor vámolni is kell, ezt is a sofőr végzi. De az autót néha itatni is kell (tankolás).
Pótkocsi csere is van néha, vagy nyugaton elterjedt a csereszekrényes rendszer. Házhozszállításnál ki fogja az emelőhátfalat esetleg a darút kezelni, ki fogja átvetettni az árút.
Az önvezető mód elsősorban autópályára alkalmas, de az utolsó kilométerek általában már nem autópályán történnek meg.
Ezeket az önvezető autó meg fogja csinálni egyedül? Kiépül az infrastruktura erre is mire meg lesz az önvezető kamion, meg lesz a megfelelő jogszabályi környezet is??? Tehát egy dolog, hogy az autó elvezeti magát, de akkor is kell majd oda még valaki aki a többit elvégzi. Ha pedig ez ember lesz akkor ott munkaidőnek is kell lennie. (tehát a Duracell nyuszi effektus, hogy 24 órából 24-et dolgozunk nem fog műkődni)
Csak pár példát írtam, hogy lássátok a teherautóvezető nem csak vezet, sokkal összetettebb feladata van. A munkaidő legalább 1/3-a nem a járművezetéssel telik.
Egy sofőr nem csak vezeti a járművet.
Az élelmiszeriparban a kamion elmegy a gyüjtőraktárba pl. Aldi, LIDL ott bejelenkezik, rátolat a rampára, ott kap a sofőr egy elektromos békát és szépen kihuzza egyenként a rakfelületről a raklapokat szépen sorjában. Ha végzett akkor hozz magának üres csereraklapot. Az Aldi, Lidl raktárosa meg jön leellenőrzi az árú sértetlenségét ezzel átvéve az árút. De ez nem csak az élemiszeriparban van így. Sokszor a sofőr rakja meg egy (elektromos) vagy sima békával magának a kamiont. Aztán ott van a rakományrögzítés. Ezt is a sofőr végzi, ez néha akár 1,5-2 órás is lehet, ha olyan az árú. Ez is nagyon szigorúan ellenőrzi a hatóság. Ha nem megfelelő akkor a bírság is elég vaskos szokott lenni.
Ha veszélyes árú a rakomány akkor oda kell olyan személy (normál esetben a sofőr) akinek van ilyen vizsgája, hogy tudja ha valami gond van mit kell tenni.
Élőállat szállításnál a sofőr vagy erre alkalmas személy foglakozik az állatokkal (etet-itat, gondozza őket, az elhullot állatot különválasztja, a beteget leőli stb.)
Ha nem Eu-s országba mész (pl. Norvégia, Svájc), akkor vámolni is kell, ezt is a sofőr végzi. De az autót néha itatni is kell (tankolás).
Pótkocsi csere is van néha, vagy nyugaton elterjedt a csereszekrényes rendszer. Házhozszállításnál ki fogja az emelőhátfalat esetleg a darút kezelni, ki fogja átvetettni az árút.
Az önvezető mód elsősorban autópályára alkalmas, de az utolsó kilométerek általában már nem autópályán történnek meg.
Ezeket az önvezető autó meg fogja csinálni egyedül? Kiépül az infrastruktura erre is mire meg lesz az önvezető kamion, meg lesz a megfelelő jogszabályi környezet is??? Tehát egy dolog, hogy az autó elvezeti magát, de akkor is kell majd oda még valaki aki a többit elvégzi. Ha pedig ez ember lesz akkor ott munkaidőnek is kell lennie. (tehát a Duracell nyuszi effektus, hogy 24 órából 24-et dolgozunk nem fog műkődni)
Csak pár példát írtam, hogy lássátok a teherautóvezető nem csak vezet, sokkal összetettebb feladata van. A munkaidő legalább 1/3-a nem a járművezetéssel telik.
Waberers
2015. okt. 05. 18:00 BÉT határozat - értékpapír bevezetése
A Tőzsde vezérigazgatójának 413/2015. számú határozata a WABERER'S INTERNATIONAL Zártkörűen Működő Részvénytársaság törzsrészvényeinek 2015. október 6. napjával történő tőzsdei bevezetéséről
link