modellpapa

Regisztráció: 2018-03-02 16:20:53

Hozzászólások száma: 71

Utolsó hozzászólás: 2019-08-08 18:55


Tapasztalat: 1
Aktivitás: 3
Népszerűség: 5


utolsó 20 hozzászólás

Zwack részvény 2019. 08. 08. 18:55
Nem volt új adó csak korábban a gyógylikőrök, gyümölcspárlatok mentesek voltak a népegészségügyi termékadó (neta) alól. Ezt kifogásolta az unió, ezért kiterjesztették ezekre is, továbbá az adó mértékét megemelték még 20%-al. Ez a már neta adós termékeknél csak kis drágulást okozott (700Ft/L-ről 850Ft/L lett az adó), de ez az eddig adómentes Zwack termékeknél komoly áremelést okozott. Szóval ez nem egy a cég ellenes intézkedés volt.
Zwack részvény 2019. 08. 07. 18:34
Aki rég óta benne van annak majdnem tökmindegy az árfolyam. Ez nem az a papír ahol a befektetők ki be ugrálnak. Meg lehet nézni a közgyűlésen a résztvevőket. kb. 70% a nyugdíjas kategória. Aki meg az osztalék előtt vett 17.800Ft-ért annak ismeretében, hogy mi várható azt ne sajnáljuk. Megmondta a menedzsment, hogy ők mivel számolnak, ez a forgatókönyv be is jött.
Zwack részvény 2019. 06. 28. 23:07
Tavaly azért volt Unicum szilva mert az új termék volt. Idén meg azért sima Unicum mert új csomagolást kapott.
Meg akarták mutatni az újat. 
Waberers 2019. 05. 23. 00:03
Hát én óvnék mindenkit attól, hogy most azért fektessen be a Wabi-ba, mert belátható időn belül jönnek az önvezető kamionok és soha nem látott kihasználtsága lesz az autóknak.
Egy sofőr nem csak vezeti a járművet.
Az élelmiszeriparban a kamion elmegy a gyüjtőraktárba pl. Aldi, LIDL ott bejelenkezik, rátolat a rampára, ott kap a sofőr egy elektromos békát és szépen kihuzza egyenként a rakfelületről a raklapokat szépen sorjában. Ha végzett akkor hozz magának üres csereraklapot. Az Aldi, Lidl raktárosa meg jön leellenőrzi az árú sértetlenségét ezzel átvéve az árút. De ez nem csak az élemiszeriparban van így. Sokszor a sofőr rakja meg egy (elektromos) vagy sima békával magának a kamiont. Aztán ott van a rakományrögzítés. Ezt is a sofőr végzi, ez néha akár 1,5-2 órás is lehet, ha olyan az árú. Ez is nagyon szigorúan ellenőrzi a hatóság. Ha nem megfelelő akkor a bírság is elég vaskos szokott lenni. 
Ha veszélyes árú a rakomány akkor oda kell olyan személy (normál esetben a sofőr) akinek van ilyen vizsgája, hogy tudja ha valami gond van mit kell tenni.
Élőállat szállításnál a sofőr vagy erre alkalmas személy foglakozik az állatokkal (etet-itat, gondozza őket, az elhullot állatot különválasztja, a beteget leőli stb.)
Ha nem Eu-s országba mész (pl. Norvégia, Svájc), akkor vámolni is kell, ezt is a sofőr végzi. De az autót néha itatni is kell (tankolás).
Pótkocsi csere is van néha, vagy nyugaton elterjedt a csereszekrényes rendszer. Házhozszállításnál ki fogja az emelőhátfalat esetleg a darút kezelni, ki fogja átvetettni az árút.
Az önvezető mód elsősorban autópályára alkalmas, de az utolsó kilométerek általában már nem autópályán történnek meg.
Ezeket az önvezető autó meg fogja csinálni egyedül? Kiépül az infrastruktura erre is mire meg lesz az önvezető kamion, meg lesz a megfelelő jogszabályi környezet is??? Tehát egy dolog, hogy az autó elvezeti magát, de akkor is kell majd oda még valaki aki a többit elvégzi. Ha pedig ez ember lesz akkor ott munkaidőnek is kell lennie. (tehát a Duracell nyuszi effektus, hogy 24 órából 24-et dolgozunk nem fog műkődni)
Csak pár példát írtam, hogy lássátok a teherautóvezető nem csak vezet, sokkal összetettebb feladata van. A munkaidő legalább 1/3-a nem a járművezetéssel telik.
Waberers 2019. 05. 13. 11:46
"Most jöttem a Lidlbe vásárolni és mit látok... Wabi kamion hozza az árut. " Az konkurenciának, Aldi-nak is a Waberers (illletve a Waberers-Szemerey) végzi a bolti kiszállítását. Ami azért érdekes, mert németországban ezt az Aldi a saját kamionjaival csinálja (mindkét Aldi, az Aldi Süd, meg az Aldi Nord is).
Mtelekom 2019. 05. 03. 23:16
Indul a Digi saját mobilszolgáltatása (Telenor nélkül).  https://www.napi.hu/magyar_vallalatok/digi-mobilszolgaltato-mobilnet-mobiltelefon-web.683533.html?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link
Waberers 2019. 05. 02. 22:14
Írtam már egyszer. Ez a szakma a sűrű fillérről szól. Ha az autókénti futásteljesítményt felviszik a havi 9,5eKm-ről a normál 11,5-12eKm-re szinte biztos, hogy újra nyereséges lesz a cég. Ez lenne az egyszerű recept most. A bonyolultabb és költségesebb recept, ha dobják az FTL logisztikát.
Waberers 2019. 04. 29. 11:30
Belinkelted ezt a régi Stobart-os cikket, de akkor nem vette meg a Waberers-t. Közben amit nem tudsz valószínűleg, hogy cseheknél Stobart felépített egy helyi bázist. Ez a Stobart hajó így szinte biztosan elment.
Waberers 2019. 04. 23. 19:15
A lényeg a végén van. Bővítheti, de nem fogja flotta szinten max. vesz pár darabot . A CNG-s technológia csak belföldre jó a kis hatótávolság miatt, az LNG tehnológia meg a kevés töltőállomás miatt felejtős nyugaton. Arról nem beszélve az ilyen jármű kb. 30-40%-al drágább a dízelhez képest. Gazdasági előny meg nem nagyon van. Egyedül a német ad útdíjmentességet 2020-ig. Az autó szereléséhez olyan szerszámok kellenek amik nem szikrázhatnak így egyszeri plusz költséget jelent a beszerzés. Duvenbeck vett most pár LNG-s autót, de ők is csak állandó útvonalon járatják, hogy a tankolás biztosított legyen.
Waberers 2019. 04. 08. 19:22
De arról van szó, hogy erőből átverjük ez nem is kérdéses, de miért van szükség adminisztratív eszközökre?Hogy megértsük a problémát messzebbre kell mennünk. Németországban 10 sofőrből 8  50 év feletti (és hasonlók a számok mindenütt nyugaton), miközben ez egy stratégiai ágazat. Németország az exportból él (kína után a legnagyobb exportőr), de ugyanúgy a Francia gazdaságban is jelentős az export.Egy fiatalnak egyszerűen nem karrier járművezetőként dolgozni (nem családbarát munka, nem napi 8 órás munka , szigorú kontroll a hatóságoktól, stb.), amire ráerősít, hogy relatív alacsony a bér. A relatív alacsony bérnek az oka pedig, hogy a nagy speditőrcégek kihasználva az egységes uniós piacot "új" uniós tagállamok fuvarozócégeivel dolgoztatnak, akik alacsonyabb bérszínvonalal dolgoznak illetve kihasználják az olyan adójogszabályok adta lehetőségeket mint az adómentes napidíj. A rendszer kevésbé volt felkészülve erre a piaci liberalizációra, most pedig amikor már nagy a baj észbe kaptak és rájöttek, hogy ez így nem mehet tovább mert ez hosszútávon a gazdasági érdekeiket sértik mert,  nincs egyszerűen munkaerő utánpótlás. Miközben az export mozgatja a teljes német ipart,kikerül a kezükből a fuvarozószektor irányítása. Gondold el mekkora kárt tud okozni a gazdaságban ha valamilyen ok miatt nem tudják a megtermelt árút elszállítani (pl. egy bojkot) Összeroppan  a gazdaság, kikerül a kezükből az irányítás. Márpedig ha ez így folytatódik az új unios tagok a fuvarozáson belül még tovább erősödnek. 
Valamit cselekedni kell. Valahogy atraktívá kell tenni ezt a szektort a fiatalok számára ezt pedig csak béremeléssel lehet. Ezt készíti elő most a jelenlegi EU-s tervezet. Ha viszont nyugaton emelnek a fizetésen akkor még jobb helyzetbe hoznák az ex keletieket a nyugati uniós piacon. Ezt akarják elkerülni. Ehhez készítik elő a terepet.  (Béremeléshez szükséges forrást csak magasabb fuvardíjakból lehet kigazdálkodni) 
Dolgozhatsz direkt a mi piacunkon de csak azonos feltétellel. Ne azzal szerezz versenyelönyt a mi "hazai" piacunkon, hogy alacsonyabb bérszínvonalon dolgozol.
Én ebben nem feltétlenül látok problémát. Ez hosszútávon az egész szektor számára csak elönyt hoz. Ha nyugaton emelkedik a járművezetők bére akkor az emeli az uniós piacon dolgozók bérét és áttételesen emeli a hazai piacon dolgozókét is az elszívóhatás miatt. Az, hogy az utolsó 3-4 évben az itthoni fizetések ilyen nagy mértékben nőttek abban nagy szerepe volt a  kivándorló munkaerőnek. Munkaerőhiány alakult ki itthon ami bérnővekedést okozott.(2015-ig azzal hülyitették itthon az embereket, hogy válság van, miközben az USA-ban már 2010-től vége volt és megindult a gazdaság. Europában ez kicsit később 2011 de inkább 2012-ben történt meg, aminek tavaly értünk a csúcsára).
Szerinted milyen piaci eszközzel lehetne (máshogy) szabályozni a piacot. Régen erre szolgáltak a különböző engedélyek (olasz, oszrák német, stb.) én ennyi engedélyt adok neked, te pedig cserébe nekem ennyit adsz, de ez uniós piacon ez megszünt. A nem uniós piacon a mai napig létezik ez az engedélykvóta és ezzel lehet is szabályozni a piacot.
Zwack részvény 2019. 04. 07. 21:08
Szerintem megvárják mennyire esik be a forgalom + a nyereség a NETA miatt. Ha nagyon beesik, akkor nem lesz meglepi és a jövő évi osztalékot pótolják ki az eredménytartalékból, hogy meglegyen akkor is az 1000Ft körüli osztalék. Viszont tény, hogy az embereknek több a jövedelmük - van a magasabb fizetések révén - ami általában a fogyasztás bővülését hozza magával. (Ezt mutatja a külkereskedelmi többlet csökkenése is) Így fényes jövőre van kilátás hosszútávon.
Zwack részvény 2019. 04. 07. 20:55
Sok pénzbe kerül bevezetni az italt új piacokra. Ezért nem nagyon erőltetik (csak ott vannak jelen ahol még a szocialista rendszerben is piacon voltak). Német piacon meg szerintem az Underberg család (nagytulaj) nem engedi a piacralépést. Saját termékének jelentene konkurenciát.
Waberers 2019. 04. 07. 20:39
EU illetékes nem vagyok de ha itthon is annyi bért kellene fizetni mint Neckarsulmban vagy Sindelfingerben (szándékosan más várost írtam), akkor az a gyár sosem került volna itt megépítésre. Meg kell azt érteni, hogy egy multi azért jön ide mert kisebb a bérköltség. Ha ez nem így lenne, akkor ez az üzem nem itt épült volna meg hanem némétország keleti felén (ha németországi cégről beszélünk) ahol most is kb. 20-25%-al alacsonyabbak a bérek a nyugati részhez képest. Ahhoz hogy egy multi idejöjjön, ki kell építenie azt a képzési hátteret ami biztosítja számára a képzett munkaerőt, vállalnia kell a magasabb logisztikai költségeket, vállalnia kell a politikai kockázatot (esetleges kormányváltás más gazdaság politikát is jelenthet /különadók, magasabb adók, járulékok/ vagy anglia esetén most a Brexit) egy másfajta jogbiztonságot mint ami esetleg odahaza van. Ezeknek mind ára van. Neki csak akkor éri meg idehozni a gyártást felvállani ezeket a kockázatokat és költségeket ha cserébe lényegesen olcsóbban tud termelni mint odahaza (számszerűsítve kb. legaláb féláron vagy még olcsóbban). Ezeket az egyszerű munkásoknak nem szokták elmondani sem a politikusok sem senki más, ezt vagy összerakja valaki magának fejben, vagy elmegy egy felsőfokú gazdasági iskolában ahol ezt tanítják.
Waberers 2019. 04. 06. 19:48
A mai világban a jelenlegi is meglévő technikákkal percre pontosan meg lehet mondani mikor lépet be valaki egy országba illetve ki. 
Gyakorlatilag minden országban fizetni kell az útdíjat. Ez vagy műholdas vagy mikrohullámú rendszerű. Ebből a rendszerből az adatok pedig rögzítésre, feldolgozásra kerülnek. Innen már csak egy lépés, hogy az adatokat a hatóság kikérje egy esetleges törvénysértés igazolására (ha pedig a rendszert az állam felügyeli akkor ki sem kell kérni).
Sőt a legtöbb országba határ belépéskor és kilépéskor egy kamera figyeli a belépőket illetve a kilépőket. Ez is rögzítésre, feldolgozásra kerül a rendszámon keresztül. Sőt ugye itthon még az országon belüli mozgásunk is (Véda).
Szóval ilyen szempontból az életünk és mozgásunk járművel nyitott könyv.
Waberers 2019. 03. 29. 13:54
Ez az 1Ft-os átjátszom magamnak a céget messze jár a valóságtól.
Ha nem ismered a történetet olvass.
https://magyarnarancs.hu/belpol/majdnem-az-egig-100416
Waberers 2019. 03. 22. 18:30
Függetlenül attól, hogy mi volt az ok a többlet vezetésre. 
Az állandó költségek ugyanazok egy autónál (biztosítás, adó, bérleti, lízingdíj vagy amortizáció) akár 60 akár 80 órát vezet. Tehát ha többet vezet csak nagyobb az esély, hogy lesz profit is.
Waberers 2019. 03. 22. 18:10
Jó lenne tudni, hogy mit értenek megváltozott piaci körülmények alatt.
Általában a karácsony meg az év végi beszerzések miatt a negyedik negyedév szokott a legerősebb lenni a fuvarozásban. 
Egy Waberers sofőr mondta, hogy tavaly negyedik negyedévben átlag 2 hét alatt 60 óra körül vezetett, de január-februárban már összejött a 80 óra is. Ha ez átlagban minden sofőrnél összejött akkor az valóban értékelhető  hatékonyság javulást jelenthet a cégnél. (a jogszabályok miatt 2 hét alatt maximum 90 órát lehet vezetni. Ha valaki többet vezet akkor az egy kontrollnál bűntetést jelent. Bűntetni pedig 28 napra visszamenőlegesen lehet) 
Waberers 2019. 03. 19. 23:29
Az előzetes jelekből valami hasonlóra lehetett számítani.
Sok dolga lesz az új vezérnek...
Ha a munkaerő költségcsökkentést a sofőrök bérével, juttatásával akarják elérni akkor még több lesz az elvándorlás (még több lesz az álló autó). Ha a saját tulajdonú járművek számát csökkenteni akarják (esetleg kiszervezve alvállakozókhoz) akkor nem sok értelme volt megvenni a LINK-et.
Az FTL piacot el kell felejteni ha több profitot akarnak. Raktárkapacítások kell bérelni az uniós piacokon, hogy lehessen gyüjtőzni a piacon (ezt csinálta a Gartner is. Be is került a BASF-hez). Az jobban leköti a járműkapacításokat és több rajta a profit.
Waberers 2019. 03. 13. 19:04
Majd megnézzük, hogy a gyorsjelentés megerősíti-e az Erste számait.
"Allitolag a magyar GDP nott 4% korul 2018ben. Akkor kb. ennyivel nonie kellett a szallitasi feladatoknak is, ahogy a vilagon mindenhol."
Nálunk torz a gazdaság. A GDP nővekedésből az autógyártók és autó háttéripar jobban kiveszik a részüket. De itt a volumen miatt erősebb a vasúti szállítás az irányvonatok miatt.
Másrészt a Waberers flotta többnyire nem export majd import fuvarokat bonyolít le hanem uniozik vagy kabotázs fuvarokat bonyolit le. Azaz több héten át magyarország fele sem jön. Így az itthoni GDP nővekedés nem jelenti azt, hogy arányosan nála is nővekednie kell a fuvarozási teljesítménynek.
Waberers 2019. 03. 13. 18:22
Honnan tudhatnak olyan számokat, hogy havi futásteljesítmény, járművek kihasználtsága, kamionok töltöttségi mutatója.
  • BÉT
  • Indexek
  • Deviza
      • Forgalom
      • Nyertesek
      • Vesztesek