modellpapa

Regisztráció: 2018-03-02 16:20:53

Hozzászólások száma: 79

Utolsó hozzászólás: 2020-04-07 23:48


Tapasztalat: 2
Aktivitás: 3
Népszerűség: 5


utolsó 20 hozzászólás

random capital 2020. 04. 07. 23:48
Lehet több devizát tartani TBSZ-en. Nekem is ilyen.
Én főszámlára utaltam és amikor szükségét éreztem áttettem TBSZ-re. Ha direkt TBSZ-re megy és onnan vissza akarod venni akkor megszűnik a TBSZ számla és abban az évben már nem lehet újat nyitni.
Ezért érdemes a főszámlára tenni és ha kell átmozgatni a TBSZ-re. (gyakorlatilag azonnal jóváírják a TBSZ számlán)
Az átváltósat én nem csináltam mert direktben (euro)devizát utáltam ezért arra nem mondok semmit.
Waberers 2020. 03. 24. 13:50
Ja, amit írtam az a nemzetközi vonalra vonatkozik. De a cégen belül az az erősebbik vonal.
Waberers 2020. 03. 24. 12:03
Az alacsony olajárak miatt lement az üzemanyagok ára, a nagy speditőrök rögtön levitték az alvállalkozók fuvardíját. Mindez társult azzal, hogy visszaesett a termelés. Pillanatnyilag nagy túlkínálat van fuvarkapacitásból a piacon. Január, február amúgy is holt szezon szokott lenni, márciusban pedig a koronavírus megölte a piacot. Kínából a konténerek sem jönnek, így az erre specializálódó fuvarpiac is elkezdett más területre dolgozni ami szintén növelte a túlkínálatot.
Az azonnali piacon nagyon nyomott árú munkák vannak, ráadásul olyan kerül ki oda amivel többet kell dolgozni. (a sz@r melót amit a közvetlen alvállalkozó nem akarja megcsinálni az kerül oda). Ilyenkor ez a baj az FTL munkával. A határokon több helyen hosszú várakozások alakultak ki, áll az autó a fuvardíj pedig futott kilométerhez van kötve. 
Ha valakinek most nincs fix megbízója (pl. termelő cég) akitől direktbe speditőr kiiktatása nélkül kapja a munkát annak még az is nehézséget okok, hogy a lízinget vagy a fizetést kitermelje. A kettő együtt szinte lehetetlen. 
Zwack részvény 2020. 02. 25. 18:51
Optimistán kell nézni. Nem a negyedév volt szar, hanem az előző évi bázis volt erős. Sokan beraktároztak akkor a NETA miatt.
Zwack részvény 2020. 02. 25. 15:17
Atomstabil a részvény.
Hiába vannak mínuszok más részvényeknél.
Az alkohol jó tulajdonsága a fertőtlenítés. A gyógynövények meg csak hozzátesznek valami extrát is.
KBC Equitas 2019. 12. 20. 20:38
Nekem december 4.-én küldték
KBC Equitas 2019. 12. 20. 19:24
Emailban küldték.  dec 27.-ig kell nyitni és 300eFt-ot rátenni. Majd 2020 jan. 6.- febr.7. között lehet lekereskedni a 10eFt-ot.
https://www.kbcequitas.hu/landing-page/tbsz-akcio-2019-december.html
KBC Equitas 2019. 12. 18. 11:23
Az új kondiciós lista szép karácsonyi ajándék...
Egyre mohóbbak. Már 2 éve nem viszek hozzájuk friss pénzt. 
Promozzák, hogy nyiss új TBSZ-t kapsz 10eFt lekereskedő jutalékot. Majd a magasabb számlavezetési és jutalékokon keresztül kamatostól visszaveszik. Nem tetszik és nem is ugrok bele így.
Zwack részvény 2019. 08. 08. 18:55
Nem volt új adó csak korábban a gyógylikőrök, gyümölcspárlatok mentesek voltak a népegészségügyi termékadó (neta) alól. Ezt kifogásolta az unió, ezért kiterjesztették ezekre is, továbbá az adó mértékét megemelték még 20%-al. Ez a már neta adós termékeknél csak kis drágulást okozott (700Ft/L-ről 850Ft/L lett az adó), de ez az eddig adómentes Zwack termékeknél komoly áremelést okozott. Szóval ez nem egy a cég ellenes intézkedés volt.
Zwack részvény 2019. 08. 07. 18:34
Aki rég óta benne van annak majdnem tökmindegy az árfolyam. Ez nem az a papír ahol a befektetők ki be ugrálnak. Meg lehet nézni a közgyűlésen a résztvevőket. kb. 70% a nyugdíjas kategória. Aki meg az osztalék előtt vett 17.800Ft-ért annak ismeretében, hogy mi várható azt ne sajnáljuk. Megmondta a menedzsment, hogy ők mivel számolnak, ez a forgatókönyv be is jött.
Zwack részvény 2019. 06. 28. 23:07
Tavaly azért volt Unicum szilva mert az új termék volt. Idén meg azért sima Unicum mert új csomagolást kapott.
Meg akarták mutatni az újat. 
Waberers 2019. 05. 23. 00:03
Hát én óvnék mindenkit attól, hogy most azért fektessen be a Wabi-ba, mert belátható időn belül jönnek az önvezető kamionok és soha nem látott kihasználtsága lesz az autóknak.
Egy sofőr nem csak vezeti a járművet.
Az élelmiszeriparban a kamion elmegy a gyüjtőraktárba pl. Aldi, LIDL ott bejelenkezik, rátolat a rampára, ott kap a sofőr egy elektromos békát és szépen kihuzza egyenként a rakfelületről a raklapokat szépen sorjában. Ha végzett akkor hozz magának üres csereraklapot. Az Aldi, Lidl raktárosa meg jön leellenőrzi az árú sértetlenségét ezzel átvéve az árút. De ez nem csak az élemiszeriparban van így. Sokszor a sofőr rakja meg egy (elektromos) vagy sima békával magának a kamiont. Aztán ott van a rakományrögzítés. Ezt is a sofőr végzi, ez néha akár 1,5-2 órás is lehet, ha olyan az árú. Ez is nagyon szigorúan ellenőrzi a hatóság. Ha nem megfelelő akkor a bírság is elég vaskos szokott lenni. 
Ha veszélyes árú a rakomány akkor oda kell olyan személy (normál esetben a sofőr) akinek van ilyen vizsgája, hogy tudja ha valami gond van mit kell tenni.
Élőállat szállításnál a sofőr vagy erre alkalmas személy foglakozik az állatokkal (etet-itat, gondozza őket, az elhullot állatot különválasztja, a beteget leőli stb.)
Ha nem Eu-s országba mész (pl. Norvégia, Svájc), akkor vámolni is kell, ezt is a sofőr végzi. De az autót néha itatni is kell (tankolás).
Pótkocsi csere is van néha, vagy nyugaton elterjedt a csereszekrényes rendszer. Házhozszállításnál ki fogja az emelőhátfalat esetleg a darút kezelni, ki fogja átvetettni az árút.
Az önvezető mód elsősorban autópályára alkalmas, de az utolsó kilométerek általában már nem autópályán történnek meg.
Ezeket az önvezető autó meg fogja csinálni egyedül? Kiépül az infrastruktura erre is mire meg lesz az önvezető kamion, meg lesz a megfelelő jogszabályi környezet is??? Tehát egy dolog, hogy az autó elvezeti magát, de akkor is kell majd oda még valaki aki a többit elvégzi. Ha pedig ez ember lesz akkor ott munkaidőnek is kell lennie. (tehát a Duracell nyuszi effektus, hogy 24 órából 24-et dolgozunk nem fog műkődni)
Csak pár példát írtam, hogy lássátok a teherautóvezető nem csak vezet, sokkal összetettebb feladata van. A munkaidő legalább 1/3-a nem a járművezetéssel telik.
Waberers 2019. 05. 13. 11:46
"Most jöttem a Lidlbe vásárolni és mit látok... Wabi kamion hozza az árut. " Az konkurenciának, Aldi-nak is a Waberers (illletve a Waberers-Szemerey) végzi a bolti kiszállítását. Ami azért érdekes, mert németországban ezt az Aldi a saját kamionjaival csinálja (mindkét Aldi, az Aldi Süd, meg az Aldi Nord is).
Mtelekom 2019. 05. 03. 23:16
Indul a Digi saját mobilszolgáltatása (Telenor nélkül).  https://www.napi.hu/magyar_vallalatok/digi-mobilszolgaltato-mobilnet-mobiltelefon-web.683533.html?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link
Waberers 2019. 05. 02. 22:14
Írtam már egyszer. Ez a szakma a sűrű fillérről szól. Ha az autókénti futásteljesítményt felviszik a havi 9,5eKm-ről a normál 11,5-12eKm-re szinte biztos, hogy újra nyereséges lesz a cég. Ez lenne az egyszerű recept most. A bonyolultabb és költségesebb recept, ha dobják az FTL logisztikát.
Waberers 2019. 04. 29. 11:30
Belinkelted ezt a régi Stobart-os cikket, de akkor nem vette meg a Waberers-t. Közben amit nem tudsz valószínűleg, hogy cseheknél Stobart felépített egy helyi bázist. Ez a Stobart hajó így szinte biztosan elment.
Waberers 2019. 04. 23. 19:15
A lényeg a végén van. Bővítheti, de nem fogja flotta szinten max. vesz pár darabot . A CNG-s technológia csak belföldre jó a kis hatótávolság miatt, az LNG tehnológia meg a kevés töltőállomás miatt felejtős nyugaton. Arról nem beszélve az ilyen jármű kb. 30-40%-al drágább a dízelhez képest. Gazdasági előny meg nem nagyon van. Egyedül a német ad útdíjmentességet 2020-ig. Az autó szereléséhez olyan szerszámok kellenek amik nem szikrázhatnak így egyszeri plusz költséget jelent a beszerzés. Duvenbeck vett most pár LNG-s autót, de ők is csak állandó útvonalon járatják, hogy a tankolás biztosított legyen.
Waberers 2019. 04. 08. 19:22
De arról van szó, hogy erőből átverjük ez nem is kérdéses, de miért van szükség adminisztratív eszközökre?Hogy megértsük a problémát messzebbre kell mennünk. Németországban 10 sofőrből 8  50 év feletti (és hasonlók a számok mindenütt nyugaton), miközben ez egy stratégiai ágazat. Németország az exportból él (kína után a legnagyobb exportőr), de ugyanúgy a Francia gazdaságban is jelentős az export.Egy fiatalnak egyszerűen nem karrier járművezetőként dolgozni (nem családbarát munka, nem napi 8 órás munka , szigorú kontroll a hatóságoktól, stb.), amire ráerősít, hogy relatív alacsony a bér. A relatív alacsony bérnek az oka pedig, hogy a nagy speditőrcégek kihasználva az egységes uniós piacot "új" uniós tagállamok fuvarozócégeivel dolgoztatnak, akik alacsonyabb bérszínvonalal dolgoznak illetve kihasználják az olyan adójogszabályok adta lehetőségeket mint az adómentes napidíj. A rendszer kevésbé volt felkészülve erre a piaci liberalizációra, most pedig amikor már nagy a baj észbe kaptak és rájöttek, hogy ez így nem mehet tovább mert ez hosszútávon a gazdasági érdekeiket sértik mert,  nincs egyszerűen munkaerő utánpótlás. Miközben az export mozgatja a teljes német ipart,kikerül a kezükből a fuvarozószektor irányítása. Gondold el mekkora kárt tud okozni a gazdaságban ha valamilyen ok miatt nem tudják a megtermelt árút elszállítani (pl. egy bojkot) Összeroppan  a gazdaság, kikerül a kezükből az irányítás. Márpedig ha ez így folytatódik az új unios tagok a fuvarozáson belül még tovább erősödnek. 
Valamit cselekedni kell. Valahogy atraktívá kell tenni ezt a szektort a fiatalok számára ezt pedig csak béremeléssel lehet. Ezt készíti elő most a jelenlegi EU-s tervezet. Ha viszont nyugaton emelnek a fizetésen akkor még jobb helyzetbe hoznák az ex keletieket a nyugati uniós piacon. Ezt akarják elkerülni. Ehhez készítik elő a terepet.  (Béremeléshez szükséges forrást csak magasabb fuvardíjakból lehet kigazdálkodni) 
Dolgozhatsz direkt a mi piacunkon de csak azonos feltétellel. Ne azzal szerezz versenyelönyt a mi "hazai" piacunkon, hogy alacsonyabb bérszínvonalon dolgozol.
Én ebben nem feltétlenül látok problémát. Ez hosszútávon az egész szektor számára csak elönyt hoz. Ha nyugaton emelkedik a járművezetők bére akkor az emeli az uniós piacon dolgozók bérét és áttételesen emeli a hazai piacon dolgozókét is az elszívóhatás miatt. Az, hogy az utolsó 3-4 évben az itthoni fizetések ilyen nagy mértékben nőttek abban nagy szerepe volt a  kivándorló munkaerőnek. Munkaerőhiány alakult ki itthon ami bérnővekedést okozott.(2015-ig azzal hülyitették itthon az embereket, hogy válság van, miközben az USA-ban már 2010-től vége volt és megindult a gazdaság. Europában ez kicsit később 2011 de inkább 2012-ben történt meg, aminek tavaly értünk a csúcsára).
Szerinted milyen piaci eszközzel lehetne (máshogy) szabályozni a piacot. Régen erre szolgáltak a különböző engedélyek (olasz, oszrák német, stb.) én ennyi engedélyt adok neked, te pedig cserébe nekem ennyit adsz, de ez uniós piacon ez megszünt. A nem uniós piacon a mai napig létezik ez az engedélykvóta és ezzel lehet is szabályozni a piacot.
Zwack részvény 2019. 04. 07. 21:08
Szerintem megvárják mennyire esik be a forgalom + a nyereség a NETA miatt. Ha nagyon beesik, akkor nem lesz meglepi és a jövő évi osztalékot pótolják ki az eredménytartalékból, hogy meglegyen akkor is az 1000Ft körüli osztalék. Viszont tény, hogy az embereknek több a jövedelmük - van a magasabb fizetések révén - ami általában a fogyasztás bővülését hozza magával. (Ezt mutatja a külkereskedelmi többlet csökkenése is) Így fényes jövőre van kilátás hosszútávon.
Zwack részvény 2019. 04. 07. 20:55
Sok pénzbe kerül bevezetni az italt új piacokra. Ezért nem nagyon erőltetik (csak ott vannak jelen ahol még a szocialista rendszerben is piacon voltak). Német piacon meg szerintem az Underberg család (nagytulaj) nem engedi a piacralépést. Saját termékének jelentene konkurenciát.
  • BÉT
  • Indexek
  • Deviza
      • Forgalom
      • Nyertesek
      • Vesztesek