modellpapa

Regisztráció: 2018-03-02 16:20:53

Hozzászólások száma: 82

Utolsó hozzászólás: 2020-12-22 16:27


Tapasztalat: 2
Aktivitás: 4
Népszerűség: 5


utolsó 20 hozzászólás

Waberers 2020. 12. 22. 16:27
Orbánnal-Lőrinccel a biznisz... Ilyen meg nem nagyon volt. Akkor Lőrinc még sehol sem volt. 2015-ig a G napig Lőrinc még meg se világosodott, hogy ő okosabb mint Zuckerberg. Waberers az AIG pénzéből fejlesztett 2000 környékén majd később jöttek a lengyelek (MID)
Waberers 2020. 12. 22. 16:20
"rendszer váltáskor egyesültek a Hungarocamionnal....akkor indult meg a karrierje. Utána jött Orbánnal-Lőrinccel a biznisz....nélküle, néhány lepukkant teherautóval lenne vállalkozó!" Nem jól ismered a történetet. A Tefu nem egyesült a Hubgarocamionnal. A Hungarocamion privatizálva lett, de a vevőknek csak a cég vagyona kellett. Minden ami értékes volt az eladtak belőle, majd amikor a cég már üres volt és maradt kb. 800 szerelvény hitellel, meg bankhitelek akkor vette meg a Tefu de ez már 2000 után volt tehát messze a rendszerváltás után. Az első nagyobb Volvo flottát ami 500db volt kb. 1998-ban is úgy vették, hogy a járművek szállítójának meg kellett venni a Cinkotai úton a szervizt. Wáberer Gy. egy csomo kisebb fuvarozócéget megvett így a kezdet 150db Tefu járműállomány folyamatosan nőt. Még a Hungarocamion megvétele előtt olyan cégeket vett mint a Royalsped, vagy a Révész Eurotrans (ami a Révész ponyás állománya volt kb. 500 járművel). Így mire a Tefu megvette a Hunfarocamiont már több autója volt mint a magának a Hungarocamionnak.
Waberers 2020. 12. 22. 10:50
"a High Yield Zrt. pedig Wáberer György befektetési holdingtársasága."
Visszatért a kapitány.
random capital 2020. 04. 07. 23:48
Lehet több devizát tartani TBSZ-en. Nekem is ilyen.
Én főszámlára utaltam és amikor szükségét éreztem áttettem TBSZ-re. Ha direkt TBSZ-re megy és onnan vissza akarod venni akkor megszűnik a TBSZ számla és abban az évben már nem lehet újat nyitni.
Ezért érdemes a főszámlára tenni és ha kell átmozgatni a TBSZ-re. (gyakorlatilag azonnal jóváírják a TBSZ számlán)
Az átváltósat én nem csináltam mert direktben (euro)devizát utáltam ezért arra nem mondok semmit.
Waberers 2020. 03. 24. 13:50
Ja, amit írtam az a nemzetközi vonalra vonatkozik. De a cégen belül az az erősebbik vonal.
Waberers 2020. 03. 24. 12:03
Az alacsony olajárak miatt lement az üzemanyagok ára, a nagy speditőrök rögtön levitték az alvállalkozók fuvardíját. Mindez társult azzal, hogy visszaesett a termelés. Pillanatnyilag nagy túlkínálat van fuvarkapacitásból a piacon. Január, február amúgy is holt szezon szokott lenni, márciusban pedig a koronavírus megölte a piacot. Kínából a konténerek sem jönnek, így az erre specializálódó fuvarpiac is elkezdett más területre dolgozni ami szintén növelte a túlkínálatot.
Az azonnali piacon nagyon nyomott árú munkák vannak, ráadásul olyan kerül ki oda amivel többet kell dolgozni. (a sz@r melót amit a közvetlen alvállalkozó nem akarja megcsinálni az kerül oda). Ilyenkor ez a baj az FTL munkával. A határokon több helyen hosszú várakozások alakultak ki, áll az autó a fuvardíj pedig futott kilométerhez van kötve. 
Ha valakinek most nincs fix megbízója (pl. termelő cég) akitől direktbe speditőr kiiktatása nélkül kapja a munkát annak még az is nehézséget okok, hogy a lízinget vagy a fizetést kitermelje. A kettő együtt szinte lehetetlen. 
Zwack részvény 2020. 02. 25. 18:51
Optimistán kell nézni. Nem a negyedév volt szar, hanem az előző évi bázis volt erős. Sokan beraktároztak akkor a NETA miatt.
Zwack részvény 2020. 02. 25. 15:17
Atomstabil a részvény.
Hiába vannak mínuszok más részvényeknél.
Az alkohol jó tulajdonsága a fertőtlenítés. A gyógynövények meg csak hozzátesznek valami extrát is.
KBC Equitas 2019. 12. 20. 20:38
Nekem december 4.-én küldték
KBC Equitas 2019. 12. 20. 19:24
Emailban küldték.  dec 27.-ig kell nyitni és 300eFt-ot rátenni. Majd 2020 jan. 6.- febr.7. között lehet lekereskedni a 10eFt-ot.
https://www.kbcequitas.hu/landing-page/tbsz-akcio-2019-december.html
KBC Equitas 2019. 12. 18. 11:23
Az új kondiciós lista szép karácsonyi ajándék...
Egyre mohóbbak. Már 2 éve nem viszek hozzájuk friss pénzt. 
Promozzák, hogy nyiss új TBSZ-t kapsz 10eFt lekereskedő jutalékot. Majd a magasabb számlavezetési és jutalékokon keresztül kamatostól visszaveszik. Nem tetszik és nem is ugrok bele így.
Zwack részvény 2019. 08. 08. 18:55
Nem volt új adó csak korábban a gyógylikőrök, gyümölcspárlatok mentesek voltak a népegészségügyi termékadó (neta) alól. Ezt kifogásolta az unió, ezért kiterjesztették ezekre is, továbbá az adó mértékét megemelték még 20%-al. Ez a már neta adós termékeknél csak kis drágulást okozott (700Ft/L-ről 850Ft/L lett az adó), de ez az eddig adómentes Zwack termékeknél komoly áremelést okozott. Szóval ez nem egy a cég ellenes intézkedés volt.
Zwack részvény 2019. 08. 07. 18:34
Aki rég óta benne van annak majdnem tökmindegy az árfolyam. Ez nem az a papír ahol a befektetők ki be ugrálnak. Meg lehet nézni a közgyűlésen a résztvevőket. kb. 70% a nyugdíjas kategória. Aki meg az osztalék előtt vett 17.800Ft-ért annak ismeretében, hogy mi várható azt ne sajnáljuk. Megmondta a menedzsment, hogy ők mivel számolnak, ez a forgatókönyv be is jött.
Zwack részvény 2019. 06. 28. 23:07
Tavaly azért volt Unicum szilva mert az új termék volt. Idén meg azért sima Unicum mert új csomagolást kapott.
Meg akarták mutatni az újat. 
Waberers 2019. 05. 23. 00:03
Hát én óvnék mindenkit attól, hogy most azért fektessen be a Wabi-ba, mert belátható időn belül jönnek az önvezető kamionok és soha nem látott kihasználtsága lesz az autóknak.
Egy sofőr nem csak vezeti a járművet.
Az élelmiszeriparban a kamion elmegy a gyüjtőraktárba pl. Aldi, LIDL ott bejelenkezik, rátolat a rampára, ott kap a sofőr egy elektromos békát és szépen kihuzza egyenként a rakfelületről a raklapokat szépen sorjában. Ha végzett akkor hozz magának üres csereraklapot. Az Aldi, Lidl raktárosa meg jön leellenőrzi az árú sértetlenségét ezzel átvéve az árút. De ez nem csak az élemiszeriparban van így. Sokszor a sofőr rakja meg egy (elektromos) vagy sima békával magának a kamiont. Aztán ott van a rakományrögzítés. Ezt is a sofőr végzi, ez néha akár 1,5-2 órás is lehet, ha olyan az árú. Ez is nagyon szigorúan ellenőrzi a hatóság. Ha nem megfelelő akkor a bírság is elég vaskos szokott lenni. 
Ha veszélyes árú a rakomány akkor oda kell olyan személy (normál esetben a sofőr) akinek van ilyen vizsgája, hogy tudja ha valami gond van mit kell tenni.
Élőállat szállításnál a sofőr vagy erre alkalmas személy foglakozik az állatokkal (etet-itat, gondozza őket, az elhullot állatot különválasztja, a beteget leőli stb.)
Ha nem Eu-s országba mész (pl. Norvégia, Svájc), akkor vámolni is kell, ezt is a sofőr végzi. De az autót néha itatni is kell (tankolás).
Pótkocsi csere is van néha, vagy nyugaton elterjedt a csereszekrényes rendszer. Házhozszállításnál ki fogja az emelőhátfalat esetleg a darút kezelni, ki fogja átvetettni az árút.
Az önvezető mód elsősorban autópályára alkalmas, de az utolsó kilométerek általában már nem autópályán történnek meg.
Ezeket az önvezető autó meg fogja csinálni egyedül? Kiépül az infrastruktura erre is mire meg lesz az önvezető kamion, meg lesz a megfelelő jogszabályi környezet is??? Tehát egy dolog, hogy az autó elvezeti magát, de akkor is kell majd oda még valaki aki a többit elvégzi. Ha pedig ez ember lesz akkor ott munkaidőnek is kell lennie. (tehát a Duracell nyuszi effektus, hogy 24 órából 24-et dolgozunk nem fog műkődni)
Csak pár példát írtam, hogy lássátok a teherautóvezető nem csak vezet, sokkal összetettebb feladata van. A munkaidő legalább 1/3-a nem a járművezetéssel telik.
Waberers 2019. 05. 13. 11:46
"Most jöttem a Lidlbe vásárolni és mit látok... Wabi kamion hozza az árut. " Az konkurenciának, Aldi-nak is a Waberers (illletve a Waberers-Szemerey) végzi a bolti kiszállítását. Ami azért érdekes, mert németországban ezt az Aldi a saját kamionjaival csinálja (mindkét Aldi, az Aldi Süd, meg az Aldi Nord is).
Mtelekom 2019. 05. 03. 23:16
Indul a Digi saját mobilszolgáltatása (Telenor nélkül).  https://www.napi.hu/magyar_vallalatok/digi-mobilszolgaltato-mobilnet-mobiltelefon-web.683533.html?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link
Waberers 2019. 05. 02. 22:14
Írtam már egyszer. Ez a szakma a sűrű fillérről szól. Ha az autókénti futásteljesítményt felviszik a havi 9,5eKm-ről a normál 11,5-12eKm-re szinte biztos, hogy újra nyereséges lesz a cég. Ez lenne az egyszerű recept most. A bonyolultabb és költségesebb recept, ha dobják az FTL logisztikát.
Waberers 2019. 04. 29. 11:30
Belinkelted ezt a régi Stobart-os cikket, de akkor nem vette meg a Waberers-t. Közben amit nem tudsz valószínűleg, hogy cseheknél Stobart felépített egy helyi bázist. Ez a Stobart hajó így szinte biztosan elment.
Waberers 2019. 04. 23. 19:15
A lényeg a végén van. Bővítheti, de nem fogja flotta szinten max. vesz pár darabot . A CNG-s technológia csak belföldre jó a kis hatótávolság miatt, az LNG tehnológia meg a kevés töltőállomás miatt felejtős nyugaton. Arról nem beszélve az ilyen jármű kb. 30-40%-al drágább a dízelhez képest. Gazdasági előny meg nem nagyon van. Egyedül a német ad útdíjmentességet 2020-ig. Az autó szereléséhez olyan szerszámok kellenek amik nem szikrázhatnak így egyszeri plusz költséget jelent a beszerzés. Duvenbeck vett most pár LNG-s autót, de ők is csak állandó útvonalon járatják, hogy a tankolás biztosított legyen.

friss hírek További hírek