modellpapa

Regisztráció: 2018-03-02 16:20:53

Hozzászólások száma: 163

Utolsó hozzászólás: 2025-04-04 14:30


Tapasztalat: 2
Aktivitás: 4
Népszerűség: 5


utolsó 20 hozzászólás

Waberers 2025. 04. 04. 14:30
A logisztikában nagyobb a pénz, de ezt csak olyan helyen tudják csinálni ahol a cég raktárokal is jelen van.
A cégnek ez csak itthon biztosított. A cég másik lába a lengyel operációnál a tőzsdei jelentés szerint leépítés az irányvonal.
Magyarország kicsi ország, kicsi piaccal. Itt a szereplők egymás kárára tudnak csak piacot szerezni.
A nyereségességre a fuvarozás területén az van jó befolyással ha direkt a gyártó cégektől kapja valaki a munkát és nem a nagy logisztikai cégektől vagy ezek alvállalkozóinak alvállalkozóitól.
Dolgoztam klasszikus speditőrnél (nincs saját autója). A speditőrök egymást közt osztották meg a munkát.
Hívták egymást ilyen munka van ennyiért, ha tudsz valakit szólj (internetes bumm előtt). Mindenki szépen levette a maga 10%-át a költségek fedezésére (telefon, áram, dolgozók stb.) Ilyen alvállalkozó 4 alvállalkozójaként munkát kapni és ebből érdemi nyereséget termelni nem lehet. 
Ma ezek a munkák kerülnek ki a fuvarbörzékre. Senki nem szívesen csinálja mert sok munka gond, vele és kicsi vagy egyáltalán nincs nyereség tartalma.
Egy török Ekol és pár hasonló nagy "keleti" fuvarcég nyugat-európa több országában vásárolt raktárakat vett fel helyi munkaerőt. Tudnak magasabb nyereségtartalmú munkáért versenyezni (gyűjtőzés, raktározás, just in time kiszolgálás). Míg egy Dachser, Schenker, DSV, akár 2,5-3€-ért kap munkát logisztikai háttérmunkával addig az aki a tényleges fuvarfeladatot elvégzi, 1-1,1€-ért is elvégzi a munkát (a wabi nemzetközi fuvarozó részlege pont ezt csinálja az uniós munkáknál).
Ismert hogyan lehet több bevételt szerezni, de ez nem megy gyorsan. Másik út a Girteka cég modellje. Még több autó és mindent viszünk.
Waberers 2025. 04. 04. 14:09
kimaradt, hogy több mint 1 millió kilométer is benne van a lábamban egy 40t-s szerelvénnyel
Nem ugatom a szakmát hanem végeztem.
Waberers 2025. 04. 04. 14:01
16 évesen már a középiskolában közúti személy és áruszállítást tanultam. Több mint 30 éve a fuvarozó, áruszállító világban élek.
Foglalkoztam teherautó eladással, konténer logisztikával (állandó belépőm volt a holland és a belga konténer kikötőkbe), gyűjtőárú fuvarozással nyugat-európában. Fuvarozó vállalkozói vizsgám van, ADR vizsgám volt, és a mai napig érvényes GKI vizsgám buszra és teherautóra. Ilyen háttérrel tartok már évek óta néhány darabot a cég részvényeiből csak hobbiszinten
Ennyit a vakságról.
A legtöbb ember azt sem tudja mi a szállítmányozás, fuvarozás, szállítás közt a különbség. Te igen?
Waberers 2025. 04. 04. 11:35
Duplára növelt árbevétel.
A Girteka cég 7000db kamionnal csinál 1,5Mrd€-s forgalmat évente.
Akkor a Wáberers a kb. fel annyi kamionnal hogyan tudna ekkora forgalombővülést összehozni?
Ráadásul a lengyel leány nem hozza az elvárt eredményeket ezért elkezdték leépíteni a járművek darabszámát és alvállalkozókkal dolgoznak. Így nagy cégeknél nem lehet labdába rúgni közvetlen fuvarszerzésre mert ugyanazt a szedett-vetett alvállalkozói kört kapják meg akik jelen vannak a piacon vagy  a fuvarbörzéken is versenyeznek a munkákért. Nincs egységes minőség és minőségbiztosítás a megbízó fele. 
Inkább vágyakról beszéltek ezen a sajtótájékoztatón. (semmi következménye nem lesz ha nem teljesül)
Eurós részvények vitasarok 2025. 03. 13. 15:41
Ha valakit még érdekel bővebben mely német cégekből lehet adómentes osztalékhoz jutni akkor itt van egy lista.
https://www.boersengefluester.de/aktien-mit-steuerfreier-dividende-fur-die-hv-saison-2022/
Eurós részvények vitasarok 2025. 03. 13. 15:28
Nekem is vannak ilyen adómentes osztalékot fizető német részvényeim:
Telefonica 02 (már kivezették a tőzsdéről)
Traton (VW cég haszongépjármű diviziója)
Freenet  mostani árfolyamon 5,7% osztalékhozam (én még 17-19€-ért vettem így 10-12% közt vagyok)
Rába és a láma 2024. 12. 14. 17:10
Segítsen már valaki abban, hogy Rába részvényt miért érdemes tartani?
Az árfolyam évek óta 2,5-3,5€ közt mozog, osztalék sincs. Nekem nem tűnik egy jó befektetésnek. 
A haszongépjármű szektorba befektetni valamivel több fantáziát látok mint mondjuk a szgk. gyártókba.
Itt szerviz és alkatrész utánpótlás hiányában egyenlőre nem kell félni a kínai gyártóktól.
Egy Daimler, Traton (MAN, Scania, VW Truck, International, Neoplan), Iveco részvénynél legalább van remény érdemi árfolyam  emelkedésre és osztalékot is fizetnek, de a Rába papírjainál erre nem nagyon van esély az elmúlt évek alapján.
Mtelekom 2024. 06. 07. 12:01
Ahol csak MTelekom TV, internet van ott alternatíva a Flip (az is Telekom)
7590Ft / hó és TV, Internet, telefon hűségidő nélkül.  
Ennyiért még a Digi sem adja együtt a 3 szolgáltatást. Még E pack meg mindenféle látszat kedvezménnyel sem. Telekom megcsinálta saját konkurenciáját. Csak élni kell vele!
Ha már valakinek be van kötve a Telekom a lakásába akkor már szerelni sem kell semmit csak csatlakoztatni a készüléket.
Waberers 2024. 01. 13. 10:49
"Ráadásul a MOL tulandonszerzése okán, az állam is részesülni fog a Posta Biztosító által termelt haszonból a későbbiek során is."
Ez alatt mit értesz? 
Az állam a MOL tulajdonát (illetve más részvényeket is) átadta az egyetemi alapítványoknak akik szabadon garázdálkodnak vele. Tavaly és már azelőtt is sok tízmilliárd osztalék lett így a költségvetés helyett a Fideszes vezetésű egyetemi alapítványokhoz áttalicskázva. Nem mondom, hogy csak emiatt de ez is elősegítette, hogy tavaly 4593MrdFt lett a költségvetés hiánya.
Így a MOL révén egy fillér nem kerül ebből a forrásból az államhoz.
Lightyear 2024. 01. 12. 12:27
#17
IB-t kondícióit csak egyszer néztem így nem mernék még ilyet kijelenteni. De a Lightyear esetén az én szempontomból jónak tűnik, hogy kamatot ad a fel nem használt készpénzre. 
Meg kellene nézni a vásárolható értékpapírokat is, mert az is lehet egy döntő szempont másoknál.
A magyaroknál mindenféleképpen jónak tűnik.
A KBC most terelte  át ügyfeleit  egy másik cégéhez. Ez sokaknak nem jött be.
Az  Erste eleve drágább mint a KBC.
Nálam a 2 magyar szolgáltatónál a havi számlavezetési díj egy évben (kereskedés nélkül) minden fizetendő sarccal (Real Time adatok nélkül) 6 számjegyű összeg. Lehet furcsa igény, de a pénz engem gyarapítson ne mást.
Raiffeisen Bank International részvényesek 2024. 01. 11. 15:16
köszönöm
K&H Értékpapír (KBC Equitas) 2024. 01. 11. 13:18
Látom sok az elégedetlenkedő.
Tegnap aktíváltam a fiókomat, de kereskedni még nem kereskedtem.
Nem vagyok aktív kereskedő. Általában ülök a papírokon.  Így nekem egyenlőre a szolgáltatóváltás nem okozott emelkedő vérnyomást.
Olvastam tegnap, hogy a Lightyear cégnél is lehet már TBSZ-t nyitni, állományi díj nélkül és a kereskedési kondicók is elsőre kedvezőek, fel nem használt készpénzre adnak kamatot is.
Valakinek van tapasztalata a céggel? 
Raiffeisen Bank International részvényesek 2024. 01. 11. 12:59
Az osztrákoknál a kifizető az osztalék után mennyi adót szokott levonni?
Lightyear 2024. 01. 11. 12:34
#15
Jónak tűnik a cég TBSZ ajánlata.
Ex Random ügyfélként az ember tudja értékelni az ilyesmit.
Amikor olvastam róla azt hittem Virág Feri megcsinálta újabb cégét (nekem semmit se mondott a Lightyear név elsőre)
Azt hiszem nyitok náluk egy számlát. Már jó ideje csak külföldi részvényeket veszek így nekem jónak tűnik az ajánlatuk.
Marhára zavar, hogy pénzt tartok KBC és Erste TBSZ számlákon és még nekem kell kell állományi díjat fizetni nekik miközben ők szabadon forgatják az összeget amíg nem veszek valamit belőle. 
Nem tudom ez csak a magyar befektetési szolgáltatók vadhajtása vagy más országoknál is így van-e.
Egyszer az egyik német cég ajánlatát néztem ott nem láttam ilyet, és értékpapír transzfernél sem volt díja az "utaztatásnak".
Kicsit az az érzésem, hogy mivel banki adóval meg minden különadóval terhelik a szektort ezért cserébe a magyar felügyeleti szerv elnézi nekik, hogy mindenféle extra díjjal keressék meg a pénzüket így találva meg a számításukat (állomány díj, osztalékszelvény vágási díj, értékpapír transzfer díj / részvény, TBSZ számlavezetési díj a normál számladíjon felül stb.). Így kapják meg az engedélyt a szabadon garázdálkodásra a magyar piacon.
Az is inkorrektség, hogy ha megveszik az egyik értékpapír szolgáltató céget és valaki nem akar ügyféllé válni akkor értékpapír transzferdíjat kell fizetnie az ügyfélnek ha nem akar az új szolgáltató ügyfelévé válni. Egy diverzifikált portfoliónál több TBSZ számlával ez simán több százezres transzferköltséget jelent. Ha meg esetleg eladod az állományt és készpénzt transzferálnál sokkal jobban akkor sem jársz, ha külföldi papírokat tartasz mert ott meg élből úgy indul, hogy 6-7€ / papír az értékesítési jutalék.
Rába és a láma 2023. 06. 27. 15:03
Benéztem ebbe a fórumba és visszaolvastam 3 oldalt. Csak keserűséget olvastam.
Valaki segít nekem megérteni, hogy egy ilyen döglött lóban mint ez a papír ki milyen perspektívát lát?
Ez a cég a rendszerváltás óta próbál a víz felszínén maradni. Jó években van nyereség rosszabb években meg várja a szebb napokat. Járműipari beszállítóként mindig csak az aprópénz fog jutni neki, egy válság meg mindig erősen megtépázza.  Magyar papírba amúgy sincs sok értelme tenni, mert a kormány egy éjszaka hozz egy törvényt amivel egy komplett szektort tud egy tollvonással elintézni. (ez inkább így kalandoroknak való pálya) 
Ha valaki ilyen vonalon mozog befektetőként miért nem egy Traton vagy Daimler Truck vonalon mozog. Mindkettő fizet osztalékot, ráadásul a Traton adómentesen úgyhogy TBSZ számlán még a német 26,5% adót sem vonják le, ha pedig 1-2 év múlva jobban húz a gazdaság akkor egy 30-40%-os árfolyam emelkedés tuti meglesz de inkább ennek duplája. Minkét cég jelen van 4 kontinensen gyártókapacitással. A kockázat kicsi csak türelmesen kell várni. Mivel ezen papírok értéke euroban van jegyezve, az infláció sem eszi meg annyira az árfolyamot. És egyenlőre attól sem kell tartani, hogy a kínai márkák megjelennek konkurensként a saját piacukon lenyomva a marzsokat (szgk. vonalon ez nagyon benne van a pakliban). Teherautó semmit sem ér szerviz nélkül hálózatot építeni meg drága és időigényes folyamat.
Zwack részvény 2023. 06. 27. 14:26
Holnap közgyűlés ha valakit érint.
MOLly tulajok topikja 2022. 12. 08. 14:20
Utána még a mosógépet is elvinnék...
MOLly tulajok topikja 2022. 12. 08. 14:19
"eleve 2032-ig tervez.... Vagy élete végéig..."
Azért az a nagy mennyiségű zsigeri zsír ott deréktájban azért erősen dolgozza a belső szerveket. Az egy dolog meddig tervez.
MOL tulajok normálisan 2022. 12. 08. 13:28
Nekem is ilyesmi jutott eszembe csak az én képvilágomban egy zárt füstős szoba szerepelt ahol  szivart szívtak és méregdrága Whiskyt kortyolgattak közben könnyű lányok táncoltak az asztalon (Borkai óta tudjuk ez nem idegen a NER-től). Hernádi-t pedig leszedálták egy újabb milliárdos szálloda támogatás ígéretével.
random capital 2022. 09. 15. 12:10
Hogy lett volna már az ERSTEnek ez drága vásárlás. (Most premizálnak minden dolgozott egy egyszeri pénzmaggal az infláció miatt)
Csak az értékpapír transzferen óriásit szakítanak. (nekem is van olyan régi részvényem amit az adóvonzat miatt nem érdemes eladni, kénytelen vagyok kifizetni a transzfer díjat. A KBC ajánlata se olyan csodás. Egy évig lesznek ezek az árak és utána? (nem fizethet ki valaki 2-3 évente több százezret transzfer díjakra ha van egy diverzifikált részvény portfoliója)
Ők is eljátszották ugyanazt amit most az Erste csinál pár éve. Felemelték a díjakat, de előtte ügyeltek arra, hogy az értékpapír transzfer díját felemeljék, hogy azért fájjon azoknak akik mennének máshova. Így vagy úgy de keresni akarnak a bolton.

friss hírek További hírek