kimaradt, hogy több mint 1 millió kilométer is benne van a lábamban egy 40t-s szerelvénnyel
Nem ugatom a szakmát hanem végeztem.
Nem ugatom a szakmát hanem végeztem.
Regisztráció: 2018-03-02 16:20:53
Hozzászólások száma: 163
Utolsó hozzászólás: 2025-04-04 14:30
A cégnek ez csak itthon biztosított. A cég másik lába a lengyel operációnál a tőzsdei jelentés szerint leépítés az irányvonal.
Magyarország kicsi ország, kicsi piaccal. Itt a szereplők egymás kárára tudnak csak piacot szerezni.
A nyereségességre a fuvarozás területén az van jó befolyással ha direkt a gyártó cégektől kapja valaki a munkát és nem a nagy logisztikai cégektől vagy ezek alvállalkozóinak alvállalkozóitól.
Dolgoztam klasszikus speditőrnél (nincs saját autója). A speditőrök egymást közt osztották meg a munkát.
Hívták egymást ilyen munka van ennyiért, ha tudsz valakit szólj (internetes bumm előtt). Mindenki szépen levette a maga 10%-át a költségek fedezésére (telefon, áram, dolgozók stb.) Ilyen alvállalkozó 4 alvállalkozójaként munkát kapni és ebből érdemi nyereséget termelni nem lehet.
Ma ezek a munkák kerülnek ki a fuvarbörzékre. Senki nem szívesen csinálja mert sok munka gond, vele és kicsi vagy egyáltalán nincs nyereség tartalma.
Egy török Ekol és pár hasonló nagy "keleti" fuvarcég nyugat-európa több országában vásárolt raktárakat vett fel helyi munkaerőt. Tudnak magasabb nyereségtartalmú munkáért versenyezni (gyűjtőzés, raktározás, just in time kiszolgálás). Míg egy Dachser, Schenker, DSV, akár 2,5-3€-ért kap munkát logisztikai háttérmunkával addig az aki a tényleges fuvarfeladatot elvégzi, 1-1,1€-ért is elvégzi a munkát (a wabi nemzetközi fuvarozó részlege pont ezt csinálja az uniós munkáknál).
Ismert hogyan lehet több bevételt szerezni, de ez nem megy gyorsan. Másik út a Girteka cég modellje. Még több autó és mindent viszünk.