blaireau

Regisztráció: 2013-11-06 20:20:41

Hozzászólások száma: 13

Utolsó hozzászólás: 2019-05-22 16:08


Tapasztalat: 2
Aktivitás: 2
Népszerűség: 5


utolsó 20 hozzászólás

Waberers 2019. 05. 22. 16:08
Nem kívánom, hogy addig állj fél lábon, amennyi a 3-5 éves önvezető kamionok és a valós dátum között eltelik majd. Az egy dolog, hogy technikailag is még eszméletlen sok probléma nincs megoldva, ami a teljes önvezetéshez kell, a másik, hogy jogi oldalról sincsen leszabályozva pl. a felelősség kérdése egy esetleges közlekedési balesetben. Másrészt a fuvarok szervezésére önvezető kamion ide vagy oda továbbra is szükség lesz. Egyébként Q2 Q3 arra lesz érdemes figyelni, hogy sikerül-e helyreállítani a megbízások mennyiségét / futott kilométereket. Ahogy egy előttem hozzászóló fórumozó írta, a többi már megoldható, mert a logisztika mindegyik szegmense, de különösen az FTL a sűrű fillérekről szól. Ha futnak a kamionok, akkor nem lesz gond a 3-4%-os nettó marzsal sem. Ez 21-28M EUR körüli nettó eredményt jelentene. Jelenleg az a gond, hogy a Waberer's egyszerre emelt árat és bővített kapacitást egy olyan piaci környezetben, ahol a megbízások már visszaestek valamennyit, a konkurencia meg még nem emelt árat. Ez persze egyértelműen az előző vezetés hibája, hogy ezt nem ismerte fel időben. Az persze ne legyen kérdés senkinek, hogy a jelenlegi fuvarárak nem csak a Waberer's számára tarthatatlanok. A versenytársak sincsenek sokkal jobb helyzetben, maximum a többségük nem tőzsdei cégről lévén szó, nem publikálja az eredményeiket.
Waberers 2018. 09. 06. 13:51
Mi az összefüggés?
Waberers 2018. 09. 04. 15:03
Lehet rövid távon pszichológiai szempontból fontosak ezek a fibonacci/wave és társai, minden alapot nélkülöző áltudományos technikai hókuszpókuszok, de hosszú távon a cég részvényeinek árát a fundamentális értéke határozza meg. Egy biztos, a Mid Europa deklaráltan kiszállásra törekszik, a szóba jöhető szakmai/pénzügyi befektetőket pedig sem a technical charting, sem pedig a kisbefektetők hangulata nem érdekli, amikor meghatározzák a vételárat. Ettől függetlenül abban egyetértek veled, hihetetlen, hogy milyen szentimentális hangulat van akár fel, akár le irányba mozdul el ez a részvény. Gondolom a fizetett újságírók is a figyelemfelkeltésben és kevésbé a tényekben érdekeltek.
Waberers 2018. 09. 04. 12:35
ursa, szerintem tökéletesen látod. Ha az ember betart pár egyszerű alapszabályt, akkor megóvhatja magát a csalódástól. Pl. ne akarj "jól járni". Azért tettem idézőjelbe, mert mindenki jól akar járni, de amikor az ember hozzáértés nélkül, érzelmi alapon vásárol, akkor szinte biztos, hogy nem jár jól. Sajnos a legtöbb embernek se elég szorgalma, se elég tehetsége nincs ahhoz, hogy önerőből számottevő értéket hozzon létre (szándékosan nem a pénzt használtam), de valamiért a többségük azt hiszi, hogy ennek ellenére jogosult a többre/jobbra/szebbre. Emiatt marad a szerencsejáték, ami valakinél a lottózás, másoknál az ilyenolyan ígéretes befektetésekbe való befektetés. Ez utóbbiakban az a közös, hogy mindkettőben a hasznod garantált valamelyik résztvevő számára (legyen az a Szerencsejáték Zrt. vagy a kedvenc, a terméket értékesítő bankod/brókered), míg az összes kockázat a vásárlóé.
Waberers 2018. 09. 04. 12:28
Szerintem ez nem egy bonyolult történet. Az IPO-nál a társaság részvényesei abban érdekeltek, hogy a lehető legmagasabb, még piacképes ár környékén adják el a részesedésüket. Nem kötelező megvenni, ha nem tudja az ember mit vesz és mennyit ér. Érdekes, hogy ez az ingatlanos topikban senkit nem zavar a 30 milliós letoppant panellyukak kapcsán. Teljesen természetes, hogy az eladó szeretne magas áron eladni, a vevő meg minél alacsonyabb áron venni. Ez akkoriban 5100 Ft volt. Azért sokszor érzem úgy, hogy ezen a fórumon az valamiféle elvárás, hogy a kisbefektetőknek csak nyernie szabadna egy tőzsdei ügyleten. Miért? Nem kötelező részvénybe fektetni, ott vannak a "biztonságosabb" termékek, PMÁK és társai. Ettől függetlenül az a negatív hangulat, ami a céggel kapcsolatos, szerintem fundamentálisan megalapozatlan. A tárgyi tévedésekre nem csak én világítottam már rá, hanem mások is. Tisztelet a kivételnek, de ebben a fórumtémában a többség láthatólag nem érti és ismeri a logisztikai cégek működését, alap dolgokkal nincs tisztában (pl. fuel surcharge, fuvareszköz hitelezési konstrukció részletei stb.) Ez nem baj, csak akkor nem kell ilyen részvényt jegyezni, vagy számolni kell azzal, hogy a vételár kifizetésekor fogalmunk sem volt a cég valós értékéről (ami megjegyzem, szerintem magasabb, mint a jelenlegi árfolyam). Voltak, akik már párszáz forintos vételárat spekuláltak, ami olyan 2Mrd Ft környékére tenné a cég market capjét. Könyörgöm, ennél manapság már egy-egy jobb képességű 20-30 fős IT startup is többet ér, pedig azoknak sokszor se piaca, se bevétele se semmi, csak pár okos srác babzsákfotelek és csocsóasztalok közt.
Waberers 2018. 09. 03. 20:52
3. Kisbüfik
A kisbüfik azért kerülnek mindig a hintába, mert tájékozatlanságuknál csak a kapzsiságuk nagyobb.Senki nem kényszerítette őket, hogy jegyezzenek W részvényt 5100-on, de a FOMO erősebb volt, hát ennyi.Bezzeg amiatt senki nem sírt, mert az Opuson meggazdagodott.A közös a kettőben, hogy egyik részvénynél sem tudták, hogy mit vesznek meg, csak sentiment alapon belevettek, aztán ha nem az ő javukra jön ki a matek, akkor megy a sírás.Felteszem ha 10 000 lenne a Waberer's részvény, most nem sajnálnátok az eladó Mid Europa-t vagy a jutalékoktól eleső Citi/Erste-t :)
Waberers 2018. 09. 03. 20:51
2. Link felvásárlás
Szerintem egy due dilligence azért jellemzően egy elég hosszú és bonyolult folyamat tud lenni, ahol bizony az azt végző cégek szakértőinek a figyelmét is sokszor elkerülik olyan részletek, amelyeknek szignifikáns hatása lehet a cég értékére.Messze nem egy pipa ez megvan, akkor minden rendben van. Általában ezért szokták az MnA szerződéseket telenyomni mindenféle biztosítékkal.A konkrét okot a Link kapcsán, meg magát a szerződéseket szintén egyikünk sem ismeri, ebből szerintem nem érdemes következtetést levonni.
Waberers 2018. 09. 03. 20:51
1. A Waberer's oldala szerint (januári adat): 72% Mid Europa17.5% Intézményi befektetők1.5% Saját részvény9% Lakossági részvényBiztos lehetsz benne, hogy az a 91% részvény nem a BÉT-en fog gazdát cserélni.Az, hogy a háttérben ki és mennyiért akarja, vagy nem akarja a Waberer's-t megvenni, azt meg se te, se én nem tudjuk.Az egy másik kérdés, hogy miért akar valaki egy olyan részvénybe beszállni lakossági befektetőként, ahol nem ismeri az iparágat, az árfolyamra ható kockázati tényezőket stb.Szerintem, aki volt már Erste kiemelt ügyfél -aminek a határa valami 5M Ft- az pontosan tudja, hogy az ottani bankár a saját jutalékáért és nem az ügyfél vagyonosodásáért dolgozik legtöbbször.Éppen ezért nem szabad soha semmiben hallgatni rájuk és a saját döntéseidet kell meghoznod. Ez a Waberer's-től függetlenül igaz.
Waberers 2018. 08. 31. 21:36
Disclosure: Nem vagyok sem Waberer's alkalmazott, sem részvénytulajdonos. Távol tartom magam a magyar részvénypiactól. Nameg nem is gondolnám, hogy némi portfolio.hu-s szájkarate majd feltornázza az árfolyamot.
Waberers 2018. 08. 31. 21:33
Aki nagyot kaszált rajta az Wáberer György, akinek a Mid Europa konkrétan többet kifizetett, mint a cég teljes mostani market capje. Aztán utána Gyuri bá' nem általott lépten nyomon belerúgni a volt cégébe. Ettől még a Mid Europa el***ta az IPO-t, mentségükre legyen mondva, ez az első, amit csináltak. Persze, ezt itt hiába írom, sokak még mindig azt hiszik, hogy övé a cég.
Waberers 2018. 08. 31. 21:30
Ki itt pontosan a piac? Pár hülye kisbefektető, aki napi 14 millió Ft-os forgalmat generál egy 140M EUR market cap cégnél? Hidd el, az elemzők és a cég menedzsmentje némileg pontosabban rálát a számokra, mint a portfolio.hu fórumozói. Attól még persze hiba volt budapesti tőzsdére menni, egy ország ahol az Opus és társai szárnyalnak...
Waberers 2018. 08. 31. 21:27
Ugyan miért menne csődbe a Waberer's? Az adóságállomány java része az eszközhitel, aminek a fedezete maga az eszköz. Az összes fuvarozó cégnek elképesztő adóságállománya van, lásd Girteka és társai, ez egy ilyen piac ha bővülni akarsz. Az összes fuvarozó cég beépíti a szerződéseibe az olajár emelkedését is, persze ez nem azonnal érvényesíthető. Mindazonáltal az EU fuvarpiac rettenetesen fragmentált, egyáltalán nem légbőlkapott feltételezés, hogy bármilyen válság esetén a kicsi, kevésbé tőkeerős cégek fogjanak padlót, akik a saját költségszintjükkel sincsenek tisztában.
Waberers 2018. 08. 31. 21:22
Pedig a közúti fuvarozók közt benne van az első 2-3-ban, mind eszközmennyiség, mind árbevétel szerint, Kuehne + Nagel, DB Schenker és DSV ezek szállítmányozó cégek, nem fuvarozók, az elsőnek nincs is saját nemzetközi kamionflottája. Kb. olyan a különbség, mintha a Microsoftot hasonlítanád az AMD-hez. Vevőt meg azért keres a Mid Europa, mert ők egy alap, akik deklaráltan nem tartják meg a befektetéseiket X időtávon felül. Részben az ő bénázásuk miatt is tart a részvényárfolyam ott, ahol. Annyi tárgyi tévedés van ebben a topicban, hogy az hihetetlen. Azt nem tudom, hogy szándékos rosszindulatból, vagy csak tájékozatlanságból.