Leírnám , de szócséplés lenne. A 29-es posztban leírtakkal nagyon egyetértek, a Lada és Skoda egyes típusai jöhetnek szóba. Fiatal koromban -1981- Zaporozsec volt az első autóm. Normális szerelőhöz ragaszkodtam és amire kellett megfelelt a sokak által szidott autó. Már akkor élt a rossz magyar szokás , hanyagoljuk azt ami szolgál minket.
A kéziváltósoknak a piaci értéke is alacsonyabb, pedig keveset rendeltek belőlük. Magyarországon körülnézve viszont sokat találtam, amikor a miénket árultuk. Nepperek azt veszik, ami olcsó, hogy legyen profit. Gyűjteménybe csak automatát vennék, hacsak nem találsz valami extrém keveset futottat (
-haverodnak igaza van -722.6 automata bármit kibír, maradt még a háznál két autó ilyen váltóval, az egyikben 382 ezer km van -a váltó gyakorisága miatt csinálnak teljes átöblítést, szeleptömb tisztítást automata váltón sokan Magyarországon, emberi áron (FB csoportban keress és találsz) -cdi-t kevés km-rel nagyon nehéz lesz találni -a kabriónak lehet egy rakás gondja zsanérokkal, munkahengerekkel, viszont a karosszériája jobb Miénket szerettük, kicsit azért éreztem hogy C osztály alapokon van (technikailag egy W203-as). Ugyanazokon a fekvőrendőrökön mentem át felváltva a 211-es E-osztállyal és a CLK-val, és éreztem a különbséget. Lett helyette más hobbiautó így eladtuk. Korróziótól félnék inkább, mint bármi mástól ha megint vennem kéne. Nagy, költséges hibák nem történtek, de mindig volt valami, mert 18 éves volt, amikor vettük, sérülésmentesnek tűnt. A 208-as első szériásnak a hátsó ablaka nem nyílik egybe az elsővel, így nekem az nem tetszik.
Na mesélj még a CLK-ról. Évek óta rá vagyok állva. Amit tudok hogy az aut. váltó megkotlik kuka az autó. Kéziváltóst nézek inkább benzines ami kéne de a CDI dízeltől se zárkozom el. Viszont haver azt mondja hogy a kéziváltós Merci nem Merci. A W208 az első szériás asszem. .
Tulajdonképpen növekszik a kínálat, mivel az autógyártás növekedett ezekben az években, mondjuk 30 éve többet gyártottak, mint 50 éve, így nem biztos, hogy a ma 30 éves autó olyan megbecsült lesz 20 év múlva, mint ma az 50 éves. Demográfia is fontos, hogy a fiatalabbakat kevésbé érdekli az autó összességében (vannak kivételek persze) És recesszió esetén kérdéses, hogy mennyire lesz kereslet ezekre. Persze a receszió se biztos, mint ahogy semmi sem. Tulajdonképpen az inflációt lehet meglovagolni, de azt meg ingatlannal könnyebb volt. Szkeptikus vagyok, de hozzáértők jó vételekkel és jó eldásokkal tudnak persze pénzt csinálni mindig.
Tavaly ilyenkor adtuk el a miénket. A kupé hátránya a rozsdásodásra hajlamos karosszéria, a kabrióé lényegesen jobban bírja. Bár a hátsóhíd ott is lehet korrodált. Motorokból az 500-as a legstabilabb, 240 kerülendő, 200-as megfelelő karbantartással elmegy (ötvenezret mentünk vele). Nem tartom egy gyűjteménybe való ritka autónak, bár megfelelően kevés km-rel akár az is lehet ha kivárod. Dízelek, kismotoros benzinesek ez esetben kevésbé jöhetnek szóba. Talán a 208-as hamarabb beérik, abból designo / amg érhet valamit ha nem futott sokat. Az meg már most is drága. Összességében nem annyira látom jó ötletnek az autót mint befektetést, a tárolási és karbantatási költségek miatt. Persze lehet jól venni és jól eladni, ehhez hozzáértés és szerencse kell.
Na most mesélek neked: volt havernak E30, kiscápa ezek nagyon kicsi és gyenge autók voltak. A lada többet bírt. Sokat nyomultunk vele. Megsúgom anno egy Ritmo 1 a körlámpás az alfa giulietta a regatta a Thema a Fita Chroma (vagy mi ) tele volt velük a piac nagyon olcsón kaphatók voltak ma súlyos pénzt érnek. ezekkel nyomultunk. nekem volt calibrám, havernak Mantája. az a Manta.. ó, testvérem.. :-) 10cm volt az aszfalt az olyat ment.. sírok :-) Az olasz vonal amúgy jó amire hajtasz. én sokat vagyok a Balkánon (HR) ott is nyitott szemmel járok. vannak ínyencségek.
Nem vagyok egy veterántalálkozókra járós emberke, főleg azért mert általában ütköznek versenyekkel, ahol fotóznom kell. Szomorú is vagyok némileg emiatt. De azon a kevés vas megyei találkozón ahol jártam eléggé lábszagú a magyar veteránozás. Rengeteg a a szoci autó, nagyon másban nem is tudnak gondolkodni. Nyílván érthető, hiszen a veterános társaság jelentős része a zsigulis, trabantos, skodás időszakban volt fiatal, mire emlékezzen, mire nosztalgiázzon. Nálam a zsiguli becsípődése, ezt Slash jól látta meg, a körülvevő hype miatt alakult ki, bár eredetileg Skoda felé kacsingattam, viszont azt be kellett látni, hogy azt. nem érem fel anyagilag. Ma már sikerülne, de annyira nem vagyok hülye, hogy olyan autót üzemeltessek, aminek a 80%-a speciálisan gyári fejlesztésű motorsportos alkatrészekből áll össze, és egyrészt egy egyenesfogazású váltó speer nélkül legalább kétszer olyan drága 4 sebességgel előre, mint az itthon elérhető 6 sebességes egyenesfogazású váltó a zsigulihoz. tehát nem...Plusz az alap autó is már bőven 10 millió felett jár, és sajnos számomra egy autó akkor autó, ha versenyautó, vagy azt megközelítő tréningautó. Legalábbis ez volt a tendencia eddig. Egy sima E30-ra, vagy bármilyen utcai autóra akármilyen szép, nekem nem porcosodik. Viszont eredetileg amit írni akartam az az, hogy nagyon be vagyunk zárva gondolkodásban ebben a szoci blokkba, még ma is. Az emberek nagy része nem lát túl a keleti blokk autóin. Ki kell menni külföldre egy veterán börzére vagy egy Mille Migliára és ott csodát lát az ember. Hamar rájövünk, hogy a trabant az csak nekünk, meg a németeknek érték. A zsiguli az csak nekünk érték, meg maximum az amerikaiaknak. Oda viszik ezeket az autókat. Annak van egy romantikája, hogy a hidegháborús ellenség egy termékével autózzanak, ráadásul ők nem találkoztak ezekkel az autókkal, maximum Canadában, ahova szállították a Ladákat. Tehát nekik ritkaság. De ezen felül nem érték. Ha ezt lehúzom a listáról, akkor engem igazából talán az olasz autók érdekelnek, érdekelnének. Régi Fiatok, Alfák. Fiatból ami nagyon mozgatna az például 131-es Abarth, vagy a 124 spider, Alfa Romeo Sprint GTA. De nagyon mozgatna egy Lancia HF integrale is. Ha japán vonalat néznék akkor Celica Carlos Sainz Edition, vagy Lancer EVO 5-8. Elérhetetlen. Erre is igaz, hogy ha a veteránozásra, mint befektetésre gondolunk, akkor egy tipusban, egy márkában kell nagyon nagyon otthon lenni. Ismerni minden apró részletét. Unokatestvérem például farmotoros verseny skodákat épít és értékesít külföldre. Volt amit Svédországba adott el, egy 130RS replikát. Két 130L/A meg Németországba került. Ő abban van otthon, de maximálisan. És az is komoly előny, ha rendelkezel szaktudással, hogy ne kelljen mindent kiadni alvállalkozásba. A lényeg még mindig az, jó autót csak jó alapból lehet csinálni. Minél többet hegesztesz egy kasztnin, annál jobban gyengül. Ez vezetéskor is érezhető ha valaki szenzitív az autóra, érzed ahogy nyeklik, tekeredik a bódé. Egy tákolt, sok helyen vagdalt, pótolt, foltozott autó terhelésváltáskor tekeredik, nem jó érzés. Bocs, hosszú voltam...
Nem találsz már húszévesen szép bőrt mind kuka a kárpitos meg drága. De jogos. Első széria meg annyira Type-C.. csak facelift érdekelne.. de megnézem azokat is. Kimondottan rá vagyok állva a CLK-ra.
Olajcserén voltam egy szerelő havernál. Közben ment a sztorizás ... mondta, mondta és meg csak hallgattam. Aztán témát váltott, hogy van egy haverja, aki polcokon tárol autókat meg stb... Gondoltam magamban biztos valami játékautókat gyűjt. Aztán mondta tovább, hogy így meg úgy, hogy filmforgatásra is adott ennek meg annak stb. Mondom magamban biztos sok volt a sör vagy valami. Aztán mondja, hogy várjak, felhívja a havert, hogy otthon van-e. Átmentünk a haverhoz. Egy ilyen fémszerkezetes épületet kell elképzelni hullámlemezzel az oldalán. Egy ilyen csarnokszerűség. Nem tudom milyen polcrendszer volt, de 3 emeletes. 30 darab autó volt polcokon. Kizárólag Lada, Dacia, Trabant, Skoda és Wartburg. Azt mondta a srác, hogy ő ebben hisz.
Veterán Autó,befektetés, Jó vétel autók.
Ezen topic a befektetés céljából tartott veterán autókkal foglalkozik. Piac helyzete, árak, jelenkori és jövőbeli értékek.