Topiknyitó: slash 2024. 10. 13. 07:30

Veterán Autó,befektetés, Jó vétel autók.  

Üdvözlet,
Ezen topic a befektetés céljából tartott veterán autókkal foglalkozik. Piac helyzete, árak, jelenkori és jövőbeli értékek.
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
z0li23
z0li23 2024. 10. 13. 18:08
#20
Gondolkodtam egyébként a régi autózás témában, csak a tárolásnál dőlt meg a dolog. 8-10 darabot minimum elkellene tenni abban az esetben lehet érdekes. Megvesz valaki 1 darab akarmit pl 500 -ért aztán 8-10 év múlva ér pl 4 millát. Nagyon előrébb nem jutottál vele. Tényleg max csak hobbi ebben az esetben. Motorokból viszont 1 garázsban elfér 8-10 darab kényelmesen. Tehát ha valaki motor témában otthon van az is jöhet a topikba. Ugye Slash kolléga? ( + MILF-ek ) 
z0li23
z0li23 2024. 10. 13. 18:01
Előzmény: #17  slash
#19
Rongybelső, nem jó szín. Viszont az első széria érdekes lehet. Csak azok meg nagyon rohadnak. 
Karvalytokes
Karvalytokes 2024. 10. 13. 17:50
#18
A 850i BMW és a Jaguar Xk 4,2 érdekesek lehetnek 20e euró alatt.
slash 2024. 10. 13. 16:50
Előzmény: #14  zsoltee77
#17
Az E30 , E36, stb ügyben ajánlom a Kárai szerviz Yt csatornát. Sajnos ott sok igazság is elhangzik. Alfa ügyben nem vagyok otthon. 
A mai 20 éves autókból aminek most nincs ára én egy CLK Mergán gondolkodom. Jelenleg lófing ára van. pl ez:   
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mercedes-benz/clk_200/mercedes-benz_clk_200_kompressor_avantgarde-21124145
slash 2024. 10. 13. 16:44
Előzmény: #13  Gaboracing
#16
A legmenőbb Lada gyári színnel a sötétkék 2107 volt. Full-full volt anno nekünk is amikor Ladás voltam. 
slash 2024. 10. 13. 16:43
Előzmény: #11  Gaboracing
#15
Ez meglepett. De jó. :-) 
zsoltee77
zsoltee77 2024. 10. 13. 15:28
#14
Nekem való topic, köszi. :)
Én nagyon szeretnék néhány veterán járművet, de nem első sorban befektetési céllal, habár nyilván az is nyom a latban, egyelőre a garázsok építése zajlik, amíg nincs hova tenni, nem érdemes.
Ami szerintem lényeges, hogy bármit néz az ember, valami miatt különleges legyen a szérián belül. Pl. egy e30 BMW-ből nem érdemes 316-ot venni fapados verzióban. A jobban motorizált változatok mindig jobban őrzik az értéküket és gyorsabban megy fel az áruk. Én amúgy Alfában gondolkodom, szeretnék egy Spidert. az első generáció ára már horror, nem elérhető. A második nem tetszik, bár még olcsó. Én pl egy utolsó szériás még körlámpás, de már injektoros verzióra pályázok, ez még fogható 6m körül, de 4-5 éven belül ezek is inkább 10 körül lesznek.
Aztán az örök klasszikus, a Ford Mustang, az is értékálló. Most pl van 1-2 a piacon érvényes OT vizsgával, akár 12-ért is, az sztem jó vétel. 
Porsche szinte bármelyik jó vétel, 944-911, Boxster, bármi. Az olcsóbb sose akar lenni.
Afelől vannak kétségeim, hogy a most 20-25 éves autókból melyik lehet majd értékes veterán. Egyik tippem az Alfa 156-166, főleg a V6 benzines verziók. Gyorsan fogynak a piacról.
Mindenképp olyat érdemes venni, ami patika állapotú, mert egy rozsdás, elhasznált autóból halandó ember belátható időn és pénzen belül nem csinál OT képes járgányt. Egy komplett restaurálás egy bármilyen autón 10-15-20m, ha a karosszéria is sz@r, motor is, kell egy csomó csetresz, lámpák, vagy akár csak egy belső tükör, mind horror pénz, és mennek az évek. Szakembert nem találsz, vagy ha beadod egy komoly műhelybe (van ilyen is), akkor nem tudod kifizetni és sose fog annyit érni az autó, mint amennyibe kerül. Van még sok gondolatom, de most hirtelen ennyi. :)
Gaboracing 2024. 10. 13. 15:03
Előzmény: #9  slash
#13
A szín kérdésre annyit tudok mondani, hogy a szinte ugyanolyan megkímélt Ladáim közül a fehérre alig kapják fel a fejüket az emberek, a bordó viszont vonz mindenkit. Rengetegen jönnek oda beszélgetni, vagy integetnek buszról, de ha hiszed, ha nem, még az új Merciből is átszólt a lámpánál a fazon hogy milyen szép..Törekedni kell a gyári színre. Ha át kell fújni, akkor is érdemes gyári színkódokból választani és azt is figyelembe kell venni választásnál, hogy borúsabb időben milyen szín hogy viselkedik. Az okkersárga pl nagyon bebutul, de a piros az akkor is szép. :) 
Gaboracing 2024. 10. 13. 14:58
Előzmény: #9  slash
#12
A Skoda bármennyire is meglepő nagyon komoly sikereket ért el már a faros korszakban. Rengeteg fejlesztést a versenysportból vittek le utcára. Annak ellenére hogy nem csinálhattak erős motort utcára, többek között szovjet behatásra, rendkívűl jó dolgokat fejlesztettek. '77 Monte Carlo Rallye, kategória 1. hely, abszolút 12. hely, 1300 köbcentivel, a Porsche-k, Stratosok között, '81 Túra EB-n az 1300 köbcentivel pontegyenlőséggel a BMW-vel konstruktőr bajnok lett a Skoda, a 120 versenyváltozatával (130LR) a brit bajnokságban 17 alkalommal nyertek a RAC Rallye-n. Nürburgringen 1600 köbcentivel kategória másodikként végeztek a még mindig 1000MB-ből örökölt, fejlesztett motorral, egy futóműsérülés miatt estek el az 1. helyről. 260Km/h sebességet értek el. 1994, még a VW éra előtt a Favorittal a rali világbajnokságon, még mindig az 1000MB-ből örökölt motorral rali világbajnok lett a gyár. 1970-es évek elején már volt 1800 és 2000 köbcentis duplaveztengely motorjuk, viszont orosz behatásra a 180RS és a 200RS nem kapott az FIA-tól homologizációt, nemzetközi versenyen nem mehettek.  Pályán később volt a 110R-ből készült 130RS A5 és a 2000MI, utóbbi különlegessége hogy középmotoros volt, 2000köbcenti, turbo.. mind saját fejlesztés. A hiedelemmel ellentétben a Skoda hűtőrendszere amúgy kielégítő volt, viszont macerás volt légteleníteni és rengetegen csapvízzel töltötték fel, ezért forrt. Ha megkapta a karbantartást akkor jó kocsi volt.
Gaboracing 2024. 10. 13. 14:45
Előzmény: #9  slash
#11
Nem ciki a swift. Komoly fan club van rá.. csomó Suzukis naptárt eladtam amit ralin fotóztam. Olyanok is vitték dögivel, akik amúgy nem szeretik a ralit, sokkal inkább a streetracse tuningot. Keress rá FB-n legalább két komolyabb club-ot feldob majd. ;) 
Tazsomaru
Tazsomaru 2024. 10. 13. 14:35
#10
Ajánlom mindenkinek, akit érdekelnek a régi autók, motorok.
https://automotormuzeum.hu/
slash 2024. 10. 13. 14:23
Előzmény: #8  Gaboracing
#9
Hát nézd.. sztem pont a kis Suzuki (nekem 2 van egy új meg egy vasaló régi swift) ami nem biztos hogy bejön. Vannak bácsiautók sok swift 1 kevés  km  olcsón de ez max magadnak. Nincs értéke a piacon mert ciki. A parasztnak kupé, V8, de legalább sok henger és stricibelső kell. Különleges Edition. Toyota corolla E9 verdám is volt ott is ment 10-15 éve a Gti-re átépítés az pl megdrágult az évek alatt. 
A Ladát a hagyományos forma a hátsókerék hajtás és a tuning meg a hype tette nagy számmá. 
A Trabantot, Skodát nem értem, fosok voltak már 30-40éve is. 
A szín ügyben meglep amit írsz. Nem kockázat egy merész szín? 
Gaboracing 2024. 10. 13. 13:09
#8
Bocs.. közben versenyen fotózom és elküldtem mielőtt befejezhettem volna. Tehát olyan autót érdemes venni, amiről tudjuk hogy egy rétegnek biztos kötődése can hozzá és már veterán korba lép. Bármennyire hihetetlen, a Suzuki Swift,( az első esztergomi gyártású)  már OT vizsgáztatható, nyilván évjáratmegkötés mellett. Még lehet találni belőle szép darabokat, de már erősen kopnak. Egy generáció nőtt gel bennük, kötődik hozzá a magyar. Ami már most horribilis összeg az a GTi, de azokon már annyit nem lehet fogni, illetve sok a sima kocsi gti-re átépítve, veterán szempontból értéktelen.  A Zsigulik, Trabantok árai már elmentek, csak akkor van értelme venni, ha korai évjárat és szép állapotút fogsz ki. Ellenkező esetben a felújítás tetemes összeget emészt fel. Egy szép fényezés simán 1 millió felett van, tehát alapból törekedni kell a minél jobb állapotra vásárláskor. Nekem 2db 1990-es évjáratú 2105-ös Ladám van, mindkettő nagyon szép állapotú. Az egyik erősen sportcélú felhasználásra épül, a másik legalább 5-10 évig kisebb járatással garázsban pihen. Ami fontos, mindenképp legyen színe a kocsinak, a fehér, fekete, ezüst nem mutat annyira jól. A szín öltöztet.
Gaboracing 2024. 10. 13. 13:01
#7
Sziasztok!
A milyen autót vegyek kérdésre azt a választ adnám, hogy ami most még olcsó
slash 2024. 10. 13. 10:08
Előzmény: #4  Donqatto
#6
Jó áron bármit. Trabanttól a Bálna Merciig. A lényeg a vásárlás. Elment a szomszéd bácsi a faluban és ott lapul egy "bácsiautó" Lada Samara 50e kmel a 35 évesen  a garázsban? Odamész, kínálsz 200at érte. A néni nem tudja mennyit ér. Elhozod, másnap kirakod a netre 600ért. Ilyen világ van. Nepperek járják a paicokat és a netet. 
1982 óta követem az autókat kb. 1991 óta vezetek. A 90es években ha kimentél egy használtautó piacra mai szemmel legendás autók voltak amiket a Nyugat kidobált.  
slash 2024. 10. 13. 10:03
Előzmény: #3  z0li23
#5
Zolikám, ne a MILF Hunter járgányokkal gyere, légy szíves.. :-) 
Donqatto
Donqatto 2024. 10. 13. 09:26
Előzmény: #2  slash
#4
Ti milyen autót vennétek
z0li23
z0li23 2024. 10. 13. 09:10
Előzmény: #2  slash
#3
slash 2024. 10. 13. 07:31
#2
Mindenkit de várok akit érdekel a téma. Egyéb járművek is jöhetnek. 

Topik gazda

slash
3 1 4

aktív fórumozók


friss hírek További hírek