A műszaki vizsgák adatai és a belesetek elérhetőek már februártót ingyenesen a BM egységesített adatbázisában a jármű szolgáltatási platformon keresztül.
Mi van már itt, Skynet? Az emberek nem szeretik ha már a vezetési szokásaikba is belemásznak. Hadd használjam a kocsim/vezessek úgy ahogy jónak látom, ha már fizettem érte nem keveset.
100 % os szurest nem tudsz vele elerni . A piacon hasznalt levo autok nagyon nagy resze mutyi. Ha csak 40-60 % -al csokken a rendszer altal az is mar nagyon nagy eredmény.
Vagy akár azért, mert idövel szeretné eladni a vásárolt autóját az elöbb még vevöként megjelenö ember, amihez az app folyamatos használatával (és így elöfizetésével) szintén tudja feltöltögetni a szervizekröl, egyebekröl készült adatokat, míg nála aolt az autó, így mikor meghirdeti eladásra, akkor indulhat elönnyel azokkal szemben, amikröl nincs olyan részletes adattábla.Egyébként pedig csodás kis rendszert is ki lehetne építeni ezzel, akár a baleseti E-bejelentö adatait is rögtön lehetne hozzákötni (így ugye nem lehetne elsmismásolni a baleseteket sem feltétlen), a müszaki vizsga adatai is mehetnének a rendszerbe, és így tovább. Utópia egyelöre, de nem lehetetlen.
A biztosítóknak is van már közös adatbázisuk, ahol meg tudják nézi (akár egy másik biztosító által) is kifizetett javításokat, töréseket, stb. Miért is használnák ezt? Nem igazán látszik, hogy miért is csökkentenék emiatt a KGFB-t és adnának le a hasznukból, főleg úgy, hogy ez egy önbevallásos módszer, a biztosítóknál már évek óta meglévő rendszerbe meg a biztosítók által fizetett kárfelvevők írják be az adatokat.
Egy titok, de ne áruld el senkinek. A flottások már most is használnak ilyet. Logolják, merre mentél mennyit, stb. A flottás ügyfél (cég) még azt is tudja, hogy pl. egy céges autót éppen mikor volt magán, vagy céges használatban. Nincs ebben semmi úttörő, a flottások (szgk. és kamion is) már régóta használnak ilyet kütyüt és sw az autókban.
SET Nyrt