Topiknyitó: Wally_Karue 2022. 03. 31. 16:55

Raiffeisen Bank International részvényesek  

RBI kilátások a jövőben - mi lesz a Bankkal? hogyan hat a cégcsoportra az orosz helyzet, mekkora leírások lehetnek?
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
5000 2024. 01. 18. 20:34
Előzmény: #2278  buythedip
#2280
Nagyvárosban viszont általában a töltése okoz gondot.
Nincs hely tölteni, hálózati problémák stb
5000 2024. 01. 18. 20:33
Előzmény: #2277  Senda
#2279
Ez is rossz oldala, meg még van neki sok.
Én se gondolom, hogy a jelenlegi irány lenne a jó.
buythedip 2024. 01. 18. 20:23
Előzmény: #2277  Senda
#2278
Nagyvárosban nagyon jó, de nem alkalmas arra hogy minden autózási célt kiváltson. A taxisok is hibrideznek többnyire, pedig őket nem a Toyota-fanatizmus mozgatja. Nekem 3 német autóm van itthon, 2 dízel, 1 benzines, összesen 8.300ccm. :)
Senda 2024. 01. 18. 20:02
Előzmény: #2272  5000
#2277
Az elektromos Auto egy halott dolog, Hasznaltauto.hu nézd meg az Elado elektromosok 80% 10.000 de nem egy 2-3000 km közötti is van, megvették milyen szuper és valójában mégsem, mi hozunk be Kínából Vw-t akkora akkuval ami Európában nincs is 95 kw ami feltöltve 760-800 km közötti megtehető távot ír ki, de pályán 120 tempomat 320 km után imádkoztam, hogy guruljon el a töltőig! A Szomszéd 21 millióért vett Tesla 3 49 kw akkuval, de ha Pestre kell menni az apja kocsiját kéri el mert nem megy fel egy töltéssel! 21 millióért! Egy halott dolognak tartom ezt az elektromos műanyag szarokat! 
Tibi0002 2024. 01. 18. 19:49
#2276
16€-n vettem a Rafi részvényeim. Határidő és célár nincs, de jelenleg az az elképzelés, hogy 25€ alatt ne adjam el. A többit majd meglátjuk. :)
buythedip 2024. 01. 18. 18:42
#2275
Vagyis nem gondoljuk azt hogy azonnal megduplázódik, de az az érzésünk, hogy lesz feljebb még (ez lehet 1-2 évi is), és addig osztalék jönne.
buythedip 2024. 01. 18. 18:41
Előzmény: #2273  FeherTibi
#2274

Alapvetően az OMV-t akkor venném, ha az olaj nagyon leszakadna, és az OMV is. Vagy egy 10-20%-al beleállnék 37 körül, és figyelnén, mi lesz. Egyszer még fel fog menni az olaj, de lehet hogy csak 2025 elején (novemberben USA választások). Alapvetően a nyersanyagok sokat estek 2023-ban, és az infláció a 70-es években is akkor pörgött fel igazán, miután elsőre gyorsan leverték.
Wizz-t tartanám, és nem cserélném OMV-re, ha az 50 napi mozgóátlag megtarja.
FeherTibi 2024. 01. 18. 18:06
Előzmény: #2268  buythedip
#2273
Mi most a fantázia az Omv-ben ? A Vörös tengeri feszültség ? Vagy az alacsony ára ? Én Wizz Air -rel vagyok kb 0-ban. Múlt héten +10 %,-kal ki tudtam volna szállni, de nem követtem az eseményeket, és leestem kb 0 -ra. Melyik most a jobb, a Wizz Air vagy az Omv ? A nyári Varadirol szóló cikkben, miszerint bónuszt kap ha 5 éven belül 100-120 fontra viszi az árfolyamot, már nincs fantázia ? A múlt héten el kellett volna adnom a Wizzairt és esetleg Omv-t venni. Vajon mit jelent Jan 25en a Wizzair ? Utoljára esett a jelentésre 
5000 2024. 01. 18. 17:52
Előzmény: #2262  Borisz
#2272
Szeribtem az EU visszakotni fog ebből a zöld dologból autók esetén.
Már az elektromos rendszer se bírná, ilyen rövid idő alatt meg nem lehet ennyit fejleszteni.
Ráadásul, politikai-gazdasági kérdés, hogy mi lesz az olajból élő országokkal.
5000 2024. 01. 18. 17:45
#2271
Eladtam ma újra a Rafit, várok.
buythedip 2024. 01. 18. 16:49
Előzmény: #2269  Senda
#2270

Hogy csődbe megy, és egy centet fog érni :)
Az osztalék annyi, mint az Euros állampapír, lehet tartogatni, aztán ha az olaj valaha felmegy, el lehet adni drágán és nézelődni tovább.
Senda 2024. 01. 18. 16:21
Előzmény: #2268  buythedip
#2269
Annyira mondjátok ezt Omw -t, hogy rá néztem és nincs rossz árban, mit vártok tőle?
buythedip 2024. 01. 18. 15:39
Előzmény: #2267  minort
#2268
OMV-t szintén nézegetem, első adagot talán már venném, de be vagyok ragadva Lufthansába és kukoricába euróval.
minort 2024. 01. 18. 14:13
Előzmény: #2266  buythedip
#2267
Én az Omv pakkom szeretném még böviteni van benne kockázat de az osztalék nagyon jó.Természetesen a Raiffeisen-be is visszaszállnék egy korrekció után. Autógyártókból viszont kiszálltam,nem tetszik a Kinai autók terjedése.Valamiért egyre népszerűbbek(bár én biztosan nem vennék):)
buythedip 2024. 01. 18. 13:50
#2266

Szerintem ha a Raiffeisent felvásárolnák, ez a topic akkor is élne, mert hasonló részvényeket nézegetünk (VOW3, P911).
Német autóipar: Ez a zöldítés valóban nem halad jól, már csak azért sem, mert erőltetett. Amikor lovaskocsiról robbanómotorra álltak át, akkor se kényszerítettek senkit. Az a valódi probléma, hogy a német gyártók a robbanómotorokban erősek, főleg dízelben. Lehet hibrid irányba nyitni, de a Toyota jóval előrébb jár, lehet elektromos irányba nyitni, de a kínaiak az akkutechnológiával előrébb vannak (persze ezeknek minden más komponense lehet gyengébb, kevésbé tartós, mint egy német autónak).
Jelenleg mintha az lenne, hogy itt Európában megvesszük a Kiát, Toyotát, Ázsiában és Indiában meg vegyék meg a BMW-t, Audit, Porschét, és akkor nincs baj. Lehet, hogy a deglobalizáció hozza el a megoldást? Védővámok? Persze nem kifejezetten az autógyártók miatt, de beállhat mosolyszünet. 3 éve azt se gondoltuk volna, hogy Oroszország embargó alá kerül, igaz nem is került, csak olyan újságcikkek szintjén.
Én inkább technikai alapon nézegetem ezeket, a Porsche már pattant egyet, de 60-ra várom, VOW3-at 90-re. Lehet, hogy sose jön össze, és kimaradok.
5000 2024. 01. 18. 11:27
Előzmény: #2264  Borisz
#2265
Nem, mert nagyobbat adtam meg.
Ráadásul többet is megadtam és egyik sincs.
Meg érdekes, hogy el van csúszva napközben azzal, amit küldtem. Az tuti jót mutat árra.
A megkötött ügyletek viszont stimmelnek.
Borisz 2024. 01. 18. 11:18
Előzmény: #2263  5000
#2264
Hát nem tudom :-(  Ha jól értelmezem, a Xetra tízes könyvet mutatja késleltetéssel. Az ajánlatok nem egyenként, hanem limit-áranként összeadva jelennek meg. Biztos, hogy nincs közötte a Tied is beleösszegezve?
5000 2024. 01. 18. 11:03
Előzmény: #2245  Borisz
#2263
Leteszteltem, 25perc után sem jelent meg az ajánlatom a könyvben.
Vajon mit mutathat?
Borisz 2024. 01. 18. 08:13
Előzmény: #2260  FeherTibi
#2262
Volkswagen, Porsche: off-topic, de még erről is szeretnék picit okoskodni, ha már felvetődött :-) Szigorúan saját vélemény, és lehet, hogy teljesen téves. De én úgy látom, hogy a német és EU vezetés talán a legfőbb küldetésének tartja a világnak törvények, szabályozások útján való kizöldítését. Extrém szoros előírásokkal szorították bele a saját autóiparukat abba, hogy vagyonokat öljön bele az elektromos hajtásba. Most már szinte eljutottak oda, hogy ezt széles körben piacra tudják teríteni, erre jönnek a kínaiak, és jelentősen alákínálnak az áraikkal. A beleölt gigászi német fejlesztési pénzek eléggé kuka-gyanúsak. Mi lehet a kiút? A legendás német autógyártást szerintem a politika nem fogja hagyni a süllyesztőben eltűnni, ez a németeknél talán az ipar legfőbb húzóágazata volt évtizedeken át, nem nagyon lehet helyette hirtelen másik nyuszit elővarázsolni a cilinderből. Úgy gondolom, két csapásirány egyidejű alkalmazása segíthetne. Egyrészt Kínával szemben dömpingvád és erre épülően védővámok, de ez a csapásirány a magyarországi kínai autógyártás gyors  felfuttatásával hamar lehetetlenné fog válni, hiszen unión belüli gyártás. A másik csapásirány, hogy a német  politika felismeri, hogy az EV naiv erőltetése tönkreteszi az eddig virágzó ipari ágazatukat, ezért a fosszilis hajtást egyelőre továbbra is hagyni kell élni. Ez pedig szerintem már azon megbukik, hogy nincs az a politikus, aki valaha is beismerné, hogy tévedett. Szóval én mindkét csapásirányt megvalósíthatatlannak látom, és ezért én a német autóipari részvényeket mostanában valszeg el is fogom nagy ívben kerülni, akármilyen olcsók is.
Borisz 2024. 01. 18. 07:49
Előzmény: #2260  FeherTibi
#2261
A Raiffeisen tárgyalásai az oroszokkal, az a számomra egy teljesen transzparenciamentes dolog, egy fekete doboz. Azt látjuk belőle, amit láttatni szeretnének. A Strabag-részvényes elgondolást elmondták, szép, a piac hisz is benne, emelkedett is jelentősen a Rafi részvény. De én úgy értettem - persze nem biztos, hogy igazam van - hogy ez a pénzkimentés elvileg működhetne ugyan, de egyelőre nem az orosz vezetéssel, hanem egy  kvázi kebelbéli orosz oligarchával, Oleg Vlagyimirovics Gyeripaszkával folyik a tárgyalás. Márpedig egy ilyennek az érdekérvényesítő képessége az oroszországi történésekben nem biztos, hogy elég. Ha én a putyini vezetés helyében lennék, egy fillért sem engednék kivinni a Raiffeisennek, minden eszközzel igyekeznék benn tartani Oroszországban. A Raiffeisen Oroszország által egyrészt túszként tartható, másrészt a háború után ugródeszkaként működhet a nemzetközi pénzügyi rendszerbe történő gyors visszatéréshez. Szóval szerintem az orosz vezetésnek nem érdeke, hogy elengedje a Raiffeisent, még részben sem. Viszont azt gondolom, hogy a háború után a Raiffeisen Oroszországban fantasztikusan erős pozícióban lesz a visszaáramló nyugati bankokkal szemben. De mindez csak gondolatkísérlet, tessék eszerint fogyasztani :-)
FeherTibi 2024. 01. 18. 00:19
Előzmény: #2259  5000
#2260
A szövevényes tulajdonosi szerkezete (Porsche és Alsó Szászország a fő reszvenyesek) miatt is olyan alacsony a VW ára. Persze a botrányai, pl. dízel botrány is közre játszik. A cég fontos emberei (1-2-t olvastam) vagy nem értik miért olyan alacsony a cég reszven ára, vagy a fentebb említett tulajdonosi szerkezetet okoljak. Tehát fontos emberek nyilatkoznak. Hasonló a szituáció a közelmúltbeli 8-10 000 ezer Ft-os OTP ár, amikor Csányi azt mondta, "Sokkal többet ér", vagy a nyári Raiffeisen 13 Euró körüli árához, amikor a cég nyilatkozott, hogy tárgyalnak az oroszokkal de nem tudnak határidőt mondani. Mindkét bank minimum 50 %-ot emelkedett, az OTP duplázott is a 8000hez kepest. Tehát fontos emberek nyilatkoztak, érződött, hogy dolgoznak a részvény áremelés érdekében. És bejött. Ezt érzem a Volkswagen-nel is. Fontos emberek nyilatkoznak levert részvény ár mellett. Tevedhetek persze, de ezt érzem. Azt persze hogy a Vow3.de-ben vagy a Pah3.de-ben van több fantázia, nem tudom 
5000 2024. 01. 17. 23:13
Előzmény: #2256  FeherTibi
#2259
Volkwagent én is régóta nézem, de kevés adatom van még.
5000 2024. 01. 17. 23:10
Előzmény: #2256  FeherTibi
#2258
Kína nem fog nyerni, nem hagyhatják.
FeherTibi 2024. 01. 17. 22:05
Előzmény: #2256  FeherTibi
#2257
ha Kina nyeri a piacot, akkor a tobbi ceg papirja tovabb gyengul
FeherTibi 2024. 01. 17. 22:05
Előzmény: #2255  Senda
#2256
pedig ott nagy lehetosegek vannak. ha a kinaiak nem gyurik le oket, akkor Vow3.de (volkswagen), pah3.de (porsche holding) minimum +50 %, de a Renault is jo lehet ha nem Kina nyeri az ipar harcat
Senda 2024. 01. 17. 22:00
Előzmény: #2254  FeherTibi
#2255
Bevallom az autógyártókat nem követem azok valahogy hidegen hagynak.
FeherTibi 2024. 01. 17. 21:46
Előzmény: #2252  Senda
#2254
azert nem minden emelkedik, mert pl. az autogyartok egy resze oktober ota is lent van
Senda 2024. 01. 17. 21:35
Előzmény: #2251  FeherTibi
#2252
Amerika is esik a héten és igen ma nagyon sok Papir pirosban volt! Ha belegondolsz október vége óta emelkedik minden.
FeherTibi 2024. 01. 17. 21:24
Előzmény: #2250  Senda
#2251
sok reszveny esett ma, vilagpolitikai vagy vilaggazdasagi esemeny vihette le jobban. persze a 20 Euros szint is egy ellenallas lehetett. de a nagyobb lefele lokest a vilag esemenyei jelenthettek
Senda 2024. 01. 17. 21:21
Előzmény: #2249  FeherTibi
#2250
Mindig nem mehet fel, szerintem ebben a körben a 19.9 volt a teteje, kérdés meddig jön vissza. 
FeherTibi 2024. 01. 17. 21:16
#2249
Egyaltalan miert esett ma ? Nem kovettem a napi esemenyeket, de arra tippelek, azert, mert Iran bombazott Pakisztanban
Senda 2024. 01. 17. 21:15
Előzmény: #2247  Borisz
#2248
Nem élő azért kavart be! Amúgy jól mutatja csak késleltetve! 
Borisz 2024. 01. 17. 21:14
Előzmény: #2246  Senda
#2247
arra tippelek, hogy mindegyik a saját kereskedését mutatja, a többieké nem látszik abban. de nem biztos, hogy jól értelmezem. engem reggelente
 nagyságrendileg érdekel, abból elkezdem sejteni, hogy mi jöhet a bécsi tőzsdén vagy a xetrán.
Senda 2024. 01. 17. 21:12
Előzmény: #2245  Borisz
#2246
Üdv a klubban! Minden link jól jön azért vagyunk, hogy segítsük egymást de amit belinkeltél azt látom, hogy most is megy de teljesen más eredményt mutat!
Borisz 2024. 01. 17. 20:58
Előzmény: #2241  5000
#2245
Én az onvista.de webhelyen szoktam nézni. Orderbuch néven lehet könyvet is látni, meg az utóbbi kereskedési adatokat. A Tradegate és az LS Exchange nevű plattformokat szoktam nézni, ezek nem késleltetettek, hanem valós idejű adatokat mutatnak, és reggel/este is kereskednek.És mivel teljesen új vagyok itt, ez az első bejegyzésem, ezért vakmerően ideteszem a linket is, remélem nem tilos, legfeljebb kihajítanak miatta :-)
https://www.onvista.de/aktien/orderbuch/Raiffeisen-Aktie-AT0000606306
Senda 2024. 01. 17. 20:55
Előzmény: #2243  5000
#2244
Ázsia nekünk reggel van!
5000 2024. 01. 17. 20:39
Előzmény: #2242  Senda
#2243
Ez az, csak ha amerikai, akkor reggel nem meghetne.
Senda 2024. 01. 17. 20:38
Előzmény: #2241  5000
#2242
Ez egy jó kérdés, azt mondjak másodpiac gondolom Amerika és társai mert reggel 7 körül már van jegyzés. Én támpontnak szoktam használni 
5000 2024. 01. 17. 20:34
Előzmény: #2240  Senda
#2241
Én is látom, de ez mi? Hol kereskednek vele?
Mekkora kötésekkel?
Senda 2024. 01. 17. 20:31
#2240
19.07
5000 2024. 01. 17. 09:56
Előzmény: #2238  minort
#2239
Én is a könnyű daytrade szellemében, hát lehet longtrade lesz😄😁🤣
Ugyanakkor annyira erős volt az elmúlt napokban, nem tudom mi lesz.
minort 2024. 01. 17. 09:45
Előzmény: #2237  5000
#2238
Bátor lépés:) Én 18 alatt vásárolnék....de lehet már nem kapok annyiért.
5000 2024. 01. 17. 09:38
Előzmény: #2236  Senda
#2237
Én ma belevettem, várom a 19.90-et 😄😁🤣
Senda 2024. 01. 17. 09:16
#2236
Ha ma megint azt játssza el, hogy reggel leverik és délután felhúzzák akkor a holnapi esésbe beleveszek, de akkor tuti már nem megy vissza 😁
FeherTibi 2024. 01. 16. 20:47
Előzmény: #2234  Senda
#2235
en nem ismerem az opus-t, viszont masik kisapirokkal nagyon megegettem magam. azota csak nagy cegeket figyelek
Senda 2024. 01. 16. 20:08
#2234
Mi a véleményetek az opus-rol szépet ment a napokban és 486-íg fog menni.
Kvasztics_Fedor
Kvasztics_Fedor 2024. 01. 16. 16:23
Előzmény: #2232  FeherTibi
#2233
Köszi, érdekes, illő lenne egy korrekció, de nem akaródzik esni, tapad a 20-ra...
FeherTibi 2024. 01. 16. 16:21
Előzmény: #2230  Kvasztics_Fedor
#2232
tegnap zaras utan volt 20.06 is after hours-ban
5000 2024. 01. 16. 15:38
Előzmény: #2230  Kvasztics_Fedor
#2231
Nagyon pedzegeti, de egyelőre visszanyomták, most 19.76
Kvasztics_Fedor
Kvasztics_Fedor 2024. 01. 16. 15:18
Előzmény: #2229  pickpepe
#2230
Nagyon erőlködik, 19.99 volt a teteje
pickpepe
pickpepe 2024. 01. 16. 15:12
Előzmény: #2224  Beze
#2229
A 30 nekem is jó lenne :)
Erste esetében a 45 nekem is jó lesz, ezen nem veszünk össze :)
Kérdés az, hogy meglesz ma a 20?
5000 2024. 01. 16. 14:23
Előzmény: #2227  Kvasztics_Fedor
#2228
Másiknak is lenne, ha rendesen csinálnák.
Kvasztics_Fedor
Kvasztics_Fedor 2024. 01. 16. 13:24
Előzmény: #2226  FeherTibi
#2227
Ukrajna felfegyverzése helyett lehet ilyesmikre költeni, ennek legalább van értelme... 
5000 2024. 01. 16. 10:13
#2225
Vajon lesz egy kis korrekció vagy sem?
Beze
Beze 2024. 01. 15. 22:31
#2224
Én 30 eurón akarom eladni :D
Igazából ha 25 lenne Erste meg 45 akkor lenne dupla-dupla nekem kb,  lehet ott kiszállnék tényleg.
5000 2024. 01. 15. 21:41
Előzmény: #2221  buythedip
#2223
Meglátjuk meddig
buythedip 2024. 01. 15. 18:44
Előzmény: #2218  Dave110
#2222

Lufthansám van, de 7. hete esik, igaz, még pluszban vagyok, de nem tudom, meddig még. :)
Polytech-em van ami még osztrák, de nagyon kis forgalmú és híreket is alig találni róla, csak csendben esik.
Illetve amit Raiffeisen helyett vettem, LCOR.MI, 2x kukorica long ETF, azt gondoltam, ha az ukrán háború előtt $600 volt a kukorica, $480ért olcsó, de nem volt az.
buythedip 2024. 01. 15. 18:41
Előzmény: #2219  5000
#2221
Tényleg hihetetlen, hogy megy fel.

Topik gazda

Wally_Karue
Wally_Karue
2 4 4

aktív fórumozók