Én azt látom most a BÉT-en, hogy az MTEL lendülete elakadt, ami lehet persze bázis építés. Ami még biztatóan néz ki mellette az pedig a MOL. Nem lehet véletlen! :)
A mai napon jelent meg a hír, hogy az INA egy újabb gázmezőt talált, amelynek a kapacitása akár elérheti a 145 ezer köbmétert naponta. A mezőn várhatóan 2027-ben kezdődhet meg a termelés, így egy középtávú pozitív hatásról van szó. A csoportszintű kitermelési mennyiségek pedig összességében továbbra is 90-100 ezer hordó között alakulhatnak az aktuális előrejelzések alapján
Szerintem annál is magasabbnak kell lennie! 2021 Q3-ban a Brent 65-75 dollár között mozgott, most 75-97 között. Azóta kb. 20%-al nőtt az üzemanyagkút hálózat régiós szinten. Az üzemanyagok ára kb. 25-30%-al magasabb, és a legutóbbi forgalmi adatok közléséből azt is tudjuk, hogy 2021 hasonló időszakához képest a forgalom is nőtt 15%-al.
Mivel valamiért mindig az elemzők matekját kell megverni, és ez a benchmark (mekkora oktondiság) így nagyon helyes ha ilyen alacsony számokat írogatnak. Q3 nehogy már ne legyen magasabb mint Q1! Turizmus, tranzit, nyári autósok. 2021Q3 volt 302 mrd Ft, inkább nézném ehhez.
Tavaly a Q4 veszteséges lett az évvégi elszámolás miatt. Idén azonban Q2-ben letudták az extra adókat. Az év hátralévő részében adókönnyítés lépett életbe. Szóval minden esély meg van rá, hogy idén a Q4 legyen a legvastagabb eredmény szempontból. Persze a mérleg nyelve a horvát kártérítés elszámolása lehet, amiről még ebben az elemzői konszenzusban sincs szó.
MOLly tulajok topikja
Ha az Otisoknak is van gyűjtőtopikja, ne aprózódjanak el apró témákba a Mollysok se.