Megszűnik januártól az M0-s általános díjmentessége - erősítette meg szerdán a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) kommunikációs főosztálya a nol.hu értesülését az MTI-nek. A tárca tudatta: újfajta, megyei matricákat vezetnek be, amelyek egy évre...
a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=3&i=207710
Eddig az M5-től eljutottam Martonvásárig útdíj nélkül a 6-oson át. Ha ez nem lesz akkor nagyon morcos leszek, persze ez nagyon egoista kijelentés, de azt hiszem nem vagyok egyedül ebben. Állítólag az Eu előírás szerint kell bevezetni. Aokkal meg tele már .....m ! De várjuk meg a végét, mielőtt farkast kiáltanánk szerintem.
Egyébként csak jelzem, hogy évtizedeken keresztül fizettünk a benzin árában útalapot (lehet, hogy még mindig), amelyekből épültek az utak, autópályák. Akkor most mi van?
"Nem az összeg a probléma, hanem az elv! Miért is kell fizetni 1 hónap múlva azért, amiért eddig nem kellett? "
Érdekes, a vizitdíjjal is ez volt a baj.
Csak ott egy réteg nem fizetett volna, itt pedig mindenkinek fizetni kell.
Ezért írtam már többször.
Minden olyan bevételnövelő intézkedés támogatható amelyik mindenkire vonatkozik.
Nem örülök neki, de ez lényegtelen.
Amennyiben már a fizetést szóba hoztad.
Miért kell parkolásért fizetnem?
Miért kell az udvaromon álló garázs után fizetnem?
Miért nekem kell lenyírni a házam körül lévő közterületei füvet?
Amennyiben azon a területen építőanyagot tárolok (ideiglenesen!) miért kell közterület használatot fizetnem?
Nagy adócsökkentéseket ígért hatalomra kerülése esetén az Orbán Viktor vezette Fidesz 2010 előtt, és az adócsökkentések kormányaként tüntette fel magát azóta is többször. Hatalomra kerülésük óta többtucatnyi új adót vezettek be, vagy meglevő terhet növeltek.
áfa felemelése 25-ről 27 százalékra (Európa-rekord, és világszinten is kimagasló)
adójóváírás megszüntetése
béren kívüli juttatások adóterhelésének többszöri növelése, az adómentes, illetve kedvező adózású határ csökkentése
munkavállalói járulékok emelése: 2011-től a nyugdíjjárulék 9,5-ről 10 százalékra, 2012-től egészségbiztosítási és munkaerő-piaci járulék 7,5-ről 8,5 százalékra
nyugdíjjárulék-plafon eltörlése 2013-tól
eva emelése 30-ról 37 százalékra
cégautóadó megemelése
csipszadó (népegészségügyi termékadó) bevezetése 2011 őszén, az az alá bevont termékek körének bővítése, jövőre a tömény szeszekre is kivetik
kötelező kamarai tagdíj bevezetése, évi 5000 forint
jövedéki adó többszöri emelése a dohányárukra és az italokra
dohányáruknál a kiskereskedelmi árrés növelése
bioetanol jövedéki adójának drasztikus, 75 százalékkal való megemelése, autógáz jövedéki adójának megduplázása
a termőföldből átminősített ingatlanok értékesítéséből származó haszon után 48 százalékos adó bevezetése
magánszemélyek kommunális adójának felső határa évi 12 ezerről 17 ezer forintra nő
biztosítási (baleseti) adó bevezetése
e-útdíj bevezetése
bankadó
telekomadó
hipermarketadó
energetikai különadó
telefonadó
közműadó
tranzakciós illeték (csekkadó) bevezetése 2013 elején, majd többszöri emelése
betéti kamatok utáni 6 százalékos eho bevezetése 2013-ban
szappan-, testápoló-, művirág-, irodaipapír-adó bevezetése 2015-től (ezekre is kiterjesztik a termékdíjat, de a termékdíjnál több körben volt díjemelés az elmúlt években)
98 százalékos végkielégítés-adó (mostanra 75 százalékra vitték le)
reklámadó
élelmiszer-felügyeleti díj
befektetési alapok különadója
asztmás gyerekek utáni emelt összegű családi pótlék megvonása
4 napos autópálya-matrica megszüntetése, így 10 naposat kell venni annak is, aki csak egy napig használja a sztrádát
gyorsvonati pótjegy bevezetése, a Volánbuszokon kiegészítő jegyet kell fizetni
pénztárgépek kötelező cseréje 2013-2014-ben több szektorban, a költségek egy részét téríti csak az állam
"pornóadó": 25 százalékos kulturális járulék kivetése 2012-től a pornográf tartalmú termékek után
a cégek az elhatárolt veszteséget csak az adóalap feléig vehetik figyelembe, és jövő év elejétől él az a szabály, miszerint csak öt évig lehet elhatárolni a veszteséget
a helyi iparűzési adónál korlátozzák az ELÁBÉ levonhatóságát
gyógyszer-nagykereskedők által a forgalom után fizetendő adót bevezették
bírósági eljárásokkal kapcsolatos illetékek emelése
reprezentációs és üzleti ajándékok utáni adókötelezettség növelése
jövőre bővül az önkormányzatok adóztatási jogköre, már van is pár helyen döntés vagy ötletelés a tehernövelésről
M0 több szakaszának és autópályák fővárosi szakaszának díjkötelessé tétele jövőre
ha jól olvastam végig akkor még az igzságtalan 16%-os egykulcsos adó mint tétel nem is szerepelt ,
plusssz a rezsicsökkentés medencés-szaunás klienturajanak megsporolt kalkulációja ,
még hozzádobva hogy az einstandolt manyup pénzek mai árfolyamon számolva már nem 3 mrd hanem szűkebb számolással is 6 mrd!! ,
bövebbel meg lehet hogy a 9 mrd-t verdesi !!
Szerintetek hogy fogják ezt ellenőrizni? A szokásos matricaellenörző autók kevesek pl az M1 M7 bevezetőhöz. Kamerarendszer kiépítése? 2 hét alatt? A megyehatárok le/felhajtóit is mind ellenőrizni kell. Összehozták a csodás sajtótájékoztatót sebesen, de ki gondolta ezt végig. Szerintem bukta project.
Nagyon nagyon köszönöm! Ez egy igazi hiánypótló mű! Mindig ezen gondolkodtam ,hogy valaki írja ezeknek a hülyéknek a döntéseit? Vagy írja valaki azt, hogy mire mit mondtak korábban, mikor nem voltak hatalmon és ezzel szemben mit mondanak most ugyanarról? Legközelebbi választáson csak ezeket kellene felírni a plakátokra. Ez mindent elmond.
Nem ertem a 16% miert igazsagtalan. Inkabb az az igazsagtalan hogy ha papiron tobbet keresel mint a nalad 26* jobban elo minimalberes vallalkozo akkor minden allami szolgaltatas dragabb neked, tobb adot fizetsz es tobb tbt. Tegyuk fel en 10* minimalbert keresek es ugyanannyit vagyok beteg mint a minimalberes. Akkor nekem minden betegellatasi szolgaltatas 10* annyiba kerul. Miert is? Miert nincs egy szolgaltatasnak fix ara? Adorol ugyanez a velemenyem. Magasabb fizuval tobbet fizetek miert kell meg szazalekosan is szopatni?
Segítsünk a kormánynak javítani ezen az elképzelésén. :)))
Ezt ebben a formában nem tartom jó ötletnek.
Van egy jobb elképzelésem.
Vessék el és helyette emeljék meg a zöld kártyát 10000 Ft-al. Ezért cserébe legyen ingyenes az ami idáig is az volt + bónuszként legyen benne évente egy alaklomra 10 napos sztráda használat.
Mindenki jól jár vele.
Nem kell drágán ellenőrző rendszert kiépíteni és az autósok valószínűleg évente egyszer úgy is vennének matricát.
Esetleg azt nem lehetne, hogy a kiadási oldalon csökkentenek, ha már elvileg egy jobboldali kormányról van szó, és nem újabb és újabb adókat vezetnek be?
Látod mi a reakció, ha el akarsz venni valami létező kedvezményt?
Állítsuk le a stadion építést és a megspórolt pénz felét osszuk ki a HHH rétegnek, hogy végre jóllakassa a gyermekeit. MSZP meg a liberálisak ezt szeretnék.
Már lesz is pénz a költségvetésben.
Az pedig senkit sem érdelek, hogy azon munkások akik ott dolgoznak megint MN-ek lesznek.
"Látod mi a reakció, ha el akarsz venni valami létező kedvezményt? "
Mi? Itt nem létező kedvezmény elvételéről van szó, mert az utakért a jövedéki adóval is fizetsz. Ez ugyanúgy adókedvezmény, mint eddig volt. A lakosság tűrőképességét eddig 95%-ban adókkal tették próbára, ha ehelyett kiadás csökkentéssel teszik helyre a költségvetést, akkor is ugyanitt tartanának népszerűségileg, a gazdaság meg fejlődne, nem csak papíron.
"Állítsuk le a stadion építést és a megspórolt pénz felét osszuk ki a HHH rétegnek, hogy végre jóllakassa a gyermekeit. MSZP meg a liberálisak ezt szeretnék.
Már lesz is pénz a költségvetésben. "
Esetleg következetes jobboldaliként nem költenének felesleges kiadásokra, és emellett inkább kevesebb lenne az adó? Egyébként helló, lassan 5 éve, hogy nem a régi, hanem az újkomcsik kormányoznak...
Te említetted a stadiont és írtad, hogy az MSZP helyette inkább a hátrányos helyzetűeknek adná. Én erre írtam, hogy az esetleg fel sem merül, hogy az ilyen felesleges kiadások helyett inkább kevesebb adót kellene beszedni? Inkább mutogatsz a bukott MSZP-re, hogy ők mit csinálnának szerinted a stadionépítés helyett...
Igazság szerint egyetlen látványsportot sem szabadna támogatni egy fillérrel sem, mert azok képesek eltartani magukat, ha nem szoknak hozzá az állami csecsekhez. Sportot csak akkor szabad támogatni, ha széles tömegek mozgásához járulnak vele hozzá.
Végül is 0.Viktor akár a járási matricát is kitalálhatta volna. :))
Törölt felhasználó2014. 12. 12. 15:42
Törölt hozzászólás
#153
Törölt felhasználó2014. 12. 12. 15:50
Előzmény:
törölt hozzászólás
#154
Remélem köztük lesz az az ügyintéző az itteni okmányirodában, aki miatt 6-szor kellett visszamennem egy egyszerű ügy intézésénél, úgy hogy már első alkalom előtt neten tájékozódtam, hogy mit kell vinnem...
Gyakorló autósként csak csodálni tudom,hogy még nem zártuk le aaaz utakat úgy ahogy vannak.A vezénylő tábornok és csapata nagyot alakítva megint becsempészte a gumicsontot.Egy szimulációs számítást nem végeztek,mennek mint a vak ló,a számokkal csak dobálóznak.
Egyszerűbb lenne,ha a forgalmik alapján mindenkinek kiszámláznának 30rugót,aztán úgy közlekedik mindenki ahogy tud,arra megy amerre akar.A jelenlegi demokrácia értelmezésébe pontosan beleférnének,meg egyébként is csak a "javunkat" akarják!Miért nem adjuk nekik dalolva.
Semmi tárgyalás,semmi kalkuláció,semmi egyeztetés az érdekképviseletekkel! Nem kell,a NÉP adta a felhatalmazást! Mi meg jól /vissza/élünk vele.
Tessék már megmondani,nem az általános egykulcsos szja miatt kieső 5-600 milliárd hiányzik? Már nem tudjuk a multiktól,bankoktól,az egyszerű,egységesen adózó minimálbéres és közmunkát végzőktől behajtani valamilyen trükkel!Nosza fogjuk ahol érjük! Mi vagyunk HATALMON/ma,holnap,holnapután/amíg vagyunk.
Vajon melyik col-centeres tanfolyamon tanulták a kifogáskezelési technikát,hogy odáig süllyednek,hogy nem pénz a havi 400 ft,a megyei éves matricáért.Lenne még kérdésem,de minek.Inkább vasárnap megyek vonattal demózni.Aki ráér csatlakozzon.Majdcsak összeáll a kritikus tömeg!!
Törölt felhasználó2014. 12. 12. 17:20
Előzmény:
törölt hozzászólás
#159
Szerintem meg használat arányosan kéne, mert az országos hálózat szempontjából mindegy, hogy egy autós az M3-on megy évi 5 ezer km-t vagy az M3-on 2 ezret és az M5-ön 3 ezret. A bérlet egy rossz koncepció, mert ez nem olyan, mint egy távolsági buszjárat, ahol a bérlettel mondjuk 18 alkalmat kifizetsz, de 22-szer mész, itt nagyságrendbeli különbségek vannak, van aki az éves matricával több tízezer km-t megy vagy naponta jár dolgozni, van aki 2-3 hetente megy 50 km-t rajta, de sok 10 napos már drágább lenne az évesnél.
Megszűnik az M0-s díjmentessége
Ugrás a cikkheza teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=3&i=207710