Minden korábbinál nehezebb a szezonkezdés a szakképzett munkaerõ hiánya és az irreális bérigények miatt a Balatonnál, ugyanakkor a növekvõ kereseteknek köszönhetõen kezdenek visszatérni a külföldön munkát vállaló fiatalok -
de visszatérve az "irreális bérigényekhez", nem hinném hogy sokáig fog tartani ez a Kánaán mivel szép lassan szembe kell nézni azzal a szocialista bullshit tengerrel amit 2008 óta összehoztak...
és több mint 50 millió ember van élelmiszerjegyen, 40%-os a GDP arányos állami újraelosztást, az egészségügyi barkácsolás miatt egyenes úton haladnak az állami egészségügy felé, a felsőoktatást is sikeresen tönkretette az állam, a monetáris/fiskális politikájuk kb. időzített bomba... 2020-ban jó sansszal a Sanders féle szocialisták fognak tarolni...
én azt látom, hogy a piacon az "őstermelő" az áfamentes spanyol nagybani paradicsomot adja el, csak drágábban mint a lidl és nem adózik utána. úgyhogy nálam a piac bekaphatja.
az usa meg a szocializmus, ne röhögtess. akinek nincs biztosítása felkötheti magát. erősebb kutya baszik. nekem összességében szimpatikus, de karcos világ.
attól tartok, hogy ez inkább a mainstream nyugati trend, ha borul bili akkor még az USA is lájtos szocializmusba fog süllyedni (jó részt már különben ott vannak... )
Ilyen mindenhol van, a prémium minőséget nem ezek fogják venni. Porter szerint alapvetően 3 sikeres stratégia van: 1, Minőséget kínálni, folyamatos innováció, alacsony piaci részesedés mellett (prémium minőség, magas ár) . 2, Relatíve alacsony ár mellett nagy eladott mennyiség (tömegtermék, alacsony ár) . 3, Koncentrált stratégia: egy paci szegmensre való koncentrálás, piaci rés (olyan termékkel lépek piacra, amely a versenytársaknál nem elérhető) Porter féle U görbe ábrázolja a fenti strarégiákat a piaci részesedés és a megtérülés függvényében.
Nem árt többet, mint az átlag szarok a hiperből, de nem is jó, ha ilyeneken él valaki. Ami a fő, hogy mondjuk nem mindegy, hogy egy beazonosíthatatlan aromát kóstolsz a vegyipar csodájába keverve, vagy egy gyümölcs saját ízét tiszta összetevőkbe építve. Ég és föld. És aki megszokta a hupikék törpikék aromát, nem is dobódik fel a mi málnából készült málnánk ízétől, az már nem elég ütős. kell a műmálna robbanás.
a fagyi legyen olcsó vagy drága, nem sok egészséges elemet tartalmaz... Telített zsír, cukor, víz nagyrésze. A minőségiben vannak valódi gyümölcselemek is, de a minőséget inkább a fenti három komponens és az (alkalmasint természetes) aromák civilizált konzisztenciája adja, amitől finomabb lesz.
Nem provokálni akarlak, de érdekelne, hogy az olcsó fagyi mennyire egészséges? Nem sok természetes anyagot tartalmazhat ha az alapanyagár kb 10 %-a az eladási árnak. (Ezt egy szakmabelitől hallottam). Ennél már csak az jobb, ha csapvizet adok el ásványvízként. :)
ismerek olyan embert, aki simán egészségtelen ételeket fogyaszt, mert arra felesleges költeni mert nem látszik (ezt így konkrétan kimondja), pedig van rá pénze. amíg nem a gyerekével szemben követi el, addig többé-kevésbé OK, habár a szüleivel meg a családtagjaival szemben nem szép, hogy majd ötvenes éveiben már roncs lesz, pedig ők szeretnének még időt tölteni vele.
olyan szinten megelőzi a mennyiségi szemlélet (nem baj ha fos, legyen laktató) a minőséget, hogy ha van egy hetvendekás besamelmártásos finomfőzelékes plaza tészta ezerért műanyag tányérról műanyag villával, meg van egy negyvendekás al dente, valódi tejszínes, friss hozzávalós pasta ezerötért felszolgálva, akkor a besameles plazamoslékos ötször annyit fog eladni. mert az nagy és mire megeszi a boldog vásárló, kijön a szeme a kajanyomástól. a másnapi székrekedés is azt üzeni, hogy jó választás volt, mert benn maradt az érték.
mi ennek megyünk szembe a minőséggel, nem egyszerű, de kihalásos váltással már érkezik ennek is a felvevőrétege.
Ez van, elsőre csak az árcédulát látja a vásárló - illetve apuka inkább behajtja az óccó fagyizóba a gyerkőcöket - ha azt a fagyit is megeszik, neki több marad sörre.
Re.: minőség - nálunk a fos de kicsit olcsóbban adott fagyit jobban viszik, mint az ötször annyiba kerülő alapanyagú jobb fagyit kicsit drágábban. Én is abban hiszek, amit írtál, csak gondoltam, megosztom ezt a kijózanító megfigyelést. Jövőre ezért csinálunk egy a mostani brandünktől szigorúan független fos fagyizót. Így lesz egy olyan vállalkozásunk amiben hiszünk meg egy amin kaszálunk.
Igen...ilyen valóban van hogy elaprózzák többféle dologra az üzletet a vállalkozók.. túl sok mindent tartanak és nem tudnak mindenre figyelni.. És az is igaz hogy nagyot kell adni, finomat és olcsón :-)) Erre írtam itt többeknek hogy a nagy adag csavartfagyit ha kéri nálam valaki akkor "gomócja" 113 forint .-) jönnek is a vendégek szépen...
Szóval egyik 25-éves segédmunkás ismerősöm, Belgiumba ment zsaluzni, nincs ács papírja,de tudja csinálni. Netto 8-euróért,napi 10-12 órában,és szombaton is délig. Szállása volt, kis lakrészeket bérelt a Román-Erdélyi főnök. A kaját mindenkinek magának kellett állnia előre 11-hétre! Juni 20-szeptemner 12-ig kapott a végén netto 4500 Eurót. Ebből lejön a 11-hét kaja költsége, persze diszkontban ALDI-vásároltak. 600-700 euró a kaja költsége kb. Netto 3700 ért dolgozott Belgiumban 11-hetet. A Balaton ezt adja? Ennyit?
Ezért jó az opció kiírás, ott nem kell eltalálnod az irányt :-)) . Amúgy amit írtál, hogy mi mennyibe kerül én nem venném meg, hanem bérelném a cuccot ha lehet ilyet, főleg ha csak idénymunkára rendezkednék be. Olyan helyen meg eleve nem nyitnék, ahol van még pár sütöde a környéken, vagy csak és kizárólag olyan termékkel foglalkoznék, amely másnál nincs vagy gyenge minőségű. Max. 1-2 termékre koncentrálnék, de azt nagyon jól csinálnám és nagy adagot adnék, nem spórolnám ki az alapanyagot. Sokan elkövetik azt a hibát, hogy mindent, mindenkinek akarnak árulni, pl. hamburgert, hotdogot, lángost, halat, saslikot, kebabot, csirkét, fagyit, palacsintát stb. aztán ezek közül szinte mindegyik alacsony vagy közepes minőségű. Én azt figyeltem meg, hogy azok a modellek sikeresek elsősorban, ahol kevés termékre fókuszálnak és nem törekednek arra, hogy a teljes piacot lefedjék, hanem célközönségük van. . Ismerősöm egy jól menő pizzériát bérelt ki, ő is belefutott abba a hibába, hogy mindent akart csinálni a pizza mellett (hambi, hotdog csirke, gofri, vega cuccok, saláták stb.), és hiába volt színes a termékpaletta, egy idő után már a pizzát sem vették mert leromlott a minősége. Vissza is adta az üzletet néhány hónap után. Az a pizzéria viszont ahol csak pizzát lehet kapni és semmi mást, de abból a legjobbat és csak kiszállításra, ott meg tulaj azért akar szabadulni tőle mert a családi élete is ráment, annyira nem győzik a melót, 3 - 4 milliót is hoz nekik az üzlet egy 15000-es városban, ahol 4 pizzéria van. Székesfehérváron az egyik fagyizó a belvárosban ugyanez, csak fagyi, de majdnem akkora a tölcsérben az adag, mint egy ember feje. 100 méteres körzetben 6 fagyizó tutira van, de ez megy a legjobban, mindig baromi hosszú a sor. Drágább, viszont finonabb és nagyobb adag, így oda mennek a legtöbben. A többi fagyizóhoz azért mennek általában mert nem akarják kivárni a sort.
Irreális bérigények a Balatonnál - Kifakadtak a vállalkozók
Ugrás a cikkhez